Пошук по сайту
Пошук:

Теми
З перших уст (4600)
З потоку життя (7298)
Душі криниця (4291)
Українці мої... (1719)
Резонанс (2369)
Урок української (1007)
"Білі плями" історії (1873)
Крим - наш дім (1481)
"Будьмо!" (273)
Ми єсть народ? (257)
Бути чи не бути? (479)
Писав писака (23)
На допомогу вчителеві (126)
Мовно-комп'ютерний конкурс (108)
Порадниця (284)
Смішного! (97)
Додатки
"Джерельце" (830)
"КримСПОРТ" (132)

Архiв
Архiв газети в pdf
Редакцiя
Форуми
Книга вiдгукiв

Iншi статтi цiеї теми
ТРАМП ПРАЦЮ╢ НАД СТВОРЕННЯМ ФОНДУ ПЕРЕМОГИ УКРА╥НИ
Отриман╕ кошти будуть використан╕ на придбання збро╖ для укра╖нсько╖ арм╕╖…


ТРАМП ЗАЯВИВ, ЩО УКРА╥НА ХОЧЕ ПЕРЕЙТИ В НАСТУП
В╕н зазначив, що говоритиме про це ╕з Президентом Укра╖ни Володимиром Зеленським…


ТРАМП ДОПУСТИВ МОЖЛИВ╤СТЬ ПОСТАЧАННЯ TOMAHAWK
«╤ це зараз важливий сигнал – посилення Укра╖ни ус╕ма можливостями…»


МА╢МО Ч╤ТК╤ ПЛАНИ
Зеленський доручив масштабувати застосування далекоб╕йно╖ збро╖ проти Рос╕╖…


УКРА╥НЦ╤ ВИТРИМАЛИ ДЕСЯТКИ СПРОБ ЗАВОЮВАННЯ, УКРА╥НА ВИСТО╥ТЬ ╤ ЗАРАЗ ПРОТИ РОС╤╥
Президент - п╕д час заход╕в ╕з нагоди Дня захисник╕в ╕ захисниць…




Розсилки
Тут Ви можете підписатися на розсилку анонсів статей нових випусків нашої газети. Для цього вкажіть свій e-mail.

E-mail адрес:














FaceBook





оНЦНДЮ Б сЙПЮ©МЁ
Головна сторiнка > Текст статти
"Кримська Свiтлиця" > #28 за 19.08.2016 > Тема "З перших уст"
Версiя для друку
Обговорити в форумi

#28 за 19.08.2016
Стас Жирков, режисер, художн╕й кер╕вник театру «Золот╕ ворота»: «Ми втратили Крим набагато ран╕ше, тому що у севастопольських школах не було урок╕в укра╖нсько╖ мови…»

Стас Жирков сьогодн╕, мабуть, наймолодший усп╕шний режисер столиц╕. Ще його називають модним, а це вже зовс╕м р╕дк╕сний титул у нашому театральному середовищ╕. Постановки Жиркова завжди непередбачуван╕ та ориг╕нальн╕ - за це режисера ц╕нують ╕ глядач╕, ╕ критики. На його вистави «Сталкери», «Любов людей», «Потр╕бн╕ брехуни» в Молодому театр╕ завжди аншлаг, а його остання прем'╓ра «Слава Укра╖н╕» у столичному театр╕ «Золот╕ ворота» стала х╕том Фейсбуку за к╕льк╕стю схвальних в╕дгук╕в. Вистава на початку серпня також була показана на театральному фестивал╕ «Молоко» в Одес╕, де отримала приз глядацьких симпат╕й. А «Золот╕ ворота» стали хедлайнером фестивалю.
Шлях Стаса Жиркова в профес╕ю теж виявився нетрив╕альним: п╕сля акторського курсу в Нац╕ональному ун╕верситет╕ культури ╕ мистецтва, в╕н не став б╕гати по кастингах, а сам заснував незалежний ки╖вський театр "В╕дкритий погляд", на сцен╕ якого поставив «Наташину мр╕ю». Спектакль прин╕с перший профес╕йний усп╕х - театральну прем╕ю «Ки╖вська пектораль» та звання лауреата Фестивалю молодо╖ укра╖нсько╖ режисури ╕м. Леся Курбаса. П╕сля «Наташино╖ мр╕╖» молодого режисера пом╕тили поважн╕ колеги, ╕ в╕н одразу отримав к╕лька запрошень на постановки на престижних столичних майданчиках. А Департамент культури нав╕ть запропонував йому зайняти м╕сце художнього кер╕вника театру «Золот╕ ворота». Але це кр╕сло теж д╕сталося не без бою - довелося воювати за прим╕щення з Театром пластично╖ драми, який не хот╕в д╕лити сцену з колегами ╕з «Золотих вор╕т». Зараз все це вже позаду. «Золот╕ ворота» впевнено л╕дирують у топ╕ театральних новин. А Стас Жирков вже прагне до нових вершин - подав документи на конкурс художнього кер╕вника Театру на Липках (ТЮГу). Про те, як сьогодн╕ молодим знайти сво╓ м╕сце в житт╕, чи варто театру в сучасних реал╕ях п╕дн╕мати пол╕тичн╕ теми та чому Ки╖в не можна назвати театральним м╕стом, Стас Жирков розпов╕в «Укр╕нформу».

- Ваша вистава «Слава героям» про вза╓морозум╕ння людей Заходу ╕ Сходу - це пряме попадання в тему сьогодн╕шнього дня. Але чи вс╕ наш╕ театри активно в╕дгукнулися на под╕╖ в кра╖н╕?
- Звичайно, не вс╕. В теми, як╕ хвилюють сусп╕льство, ╓ поки що лише поодинок╕ попадання, як╕ г╕дн╕ уваги. Це вистави Молодого театру, театру «Золот╕ ворота», «Театру переселенця», який був нещодавно створений та спец╕ал╕зу╓ться на ц╕й проблем╕. ╤ в театр╕ ╕мен╕ ╤вана Франка були проекти, присвячен╕ Майдану. Тому про тенденц╕╖ поки говорити рано. Можна говорити лише про окрем╕ випадки.
П'╓су Павла Ар'╓ «Слава героям» я прочитав давно. Але коли в╕н подарував мен╕ книжку, ╕ я став все перечитувати, то народився вар╕ант ко-продукц╕╖ з ╤вано-Франк╕вським театром. Я нав╕ть не замислювався, наск╕льки це актуально та пол╕тизовано. Усв╕домлення цього прийшло вже п╕зн╕ше, в процес╕ роботи. А спочатку мен╕ просто дуже сподобався сам текст, ╕ я в╕дразу бачив перед собою актор╕в, як╕ можуть це з╕грати. У мене не було н╕якого розрахунку, що це актуально, тому потр╕бно поставити...
╤ взагал╕, з розрахунком у творчост╕ н╕коли н╕чого доброго не виходить. ╤ це велика проблема вс╕х антреприз, коли продюсер намага╓ться заздалег╕дь передбачити ╕нтерес глядача.

- Чи ма╓ театр швидко реагувати на под╕╖, як╕ в╕дбуваються в кра╖н╕, перетворюючись, по сут╕, на пол╕тичний театр?
- В усьому цьому повинна бути особиста ╕н╕ц╕атива. Якщо режисер розум╕╓, про що в╕н хоче поговорити з глядачем, то я не бачу причини, чому йому потр╕бно в╕дмовляти соб╕ в цьому. Мен╕ часто задають питання, чому я не поставив виставу про под╕╖ на Майдан╕. Але я поки що цього зробити не можу. ╤ не тому, що добре чи погано до нього ставлюся. Просто я поки що сам для себе не в╕дпов╕в на багато запитань. ╤ в силу цього тема для мене залиша╓ться закритою. Ма╓ пройти час. А ось на тему Донбасу можна говорити вже зараз, так як проблема почалася набагато ран╕ше. Не в 2013 роц╕. Я це розум╕в, тому що часто туди ╖здив. Думаю, тут мен╕ ╓ про що говорити з╕ сцени. Тому мен╕ й була близькою суперечка геро╖в у п'╓с╕ Павла Ар'╓ «Слава героям». ╤ я знав, про що ставив виставу.

- Як ви дума╓те, з чим пов'язане зростання ╕нтересу глядач╕в до укра╖нського театру, адже таких аншлаг╕в не було рок╕в двадцять?
- Найголовн╕ше: ми абсолютно в╕дмовилися в╕д рос╕йського продукту - московських гастролей театр╕в ╕ антреприз. Завдяки цьому утворилася н╕ша, яку потр╕бно було терм╕ново заповнювати. Тому глядач, який ран╕ше йшов на рос╕йських артист╕в, повернувся обличчям до укра╖нського театру. ╤ виявилося, що у нас ╓ ╕ хорош╕ актори, ╕ хорош╕ режисери. Плюс, не забувайте, що зм╕нився й глядач. До нас приходять люди, як╕ народилися у 80-т╕ та 90-т╕ роки. Вони готов╕ отримувати за сво╖ чесно зароблен╕ грош╕ те, що ╖м хочеться бачити. ╥х не потр╕бно заганяти в наш╕ нац╕ональн╕ театри. До того ж, не скр╕зь ╓ аншлаги. ╤ сьогодн╕ театри працюють з р╕зним усп╕хом. ╢ л╕дери ╕ аутсайдери як серед великих, так ╕ серед камерних театр╕в. А все тому, що глядач зараз навчився вибирати саме той продукт, який йому потр╕бен.

- Под╕╖ в кра╖н╕ безпосередньо торкнулися вашо╖ родини, адже дружина родом з Севастополя. Чи д╕йсно такими вже антиукра╖нськими були настро╖ на п╕востров╕, як це показу╓ рос╕йська преса?
- Складно сказати... Я не зовс╕м погоджуюсь з твердженням, що вс╕ кримчани голосували п╕д дулом п╕столета. Батьки дружини розпов╕дали, що там панувала рад╕сна атмосфера, севастопольц╕ були неймов╕рно щаслив╕. Тому ╖хн╕ два голоси проти при╓днання Криму до Рос╕╖ н╕чого не значили у загальному результат╕. Ми втратили Крим набагато ран╕ше, тому що у мо╓╖ дружини в школ╕ нав╕ть не було урок╕в укра╖нсько╖ мови. Про що можна взагал╕ говорити? Наша влада не зробила н╕чого, щоб Крим в╕дчув себе укра╖нським або кримськотатарським...

- На жаль, ╕ я не раз це говорила, що Богдан Ступка зробив для популяризац╕╖ укра╖нсько╖ культури в Криму набагато б╕льше, н╕ж уся наша влада. Адже Театр ╕мен╕ Франка п╕д його кер╕вництвом понад десять рок╕в ╖здив до Севастополя на гастрол╕, ╕ глядач╕ там дивилися укра╖нськ╕ вистави ╕з незм╕нним аншлагом. Популярн╕сть театру була величезною!
- Але це, знову, особиста ╕н╕ц╕атива. А ось комплексного вир╕шення питання не було. Саме завдяки культур╕ ми можемо налагодити д╕алог м╕ж р╕зними рег╕онами кра╖ни. Це набагато прост╕ше, н╕ж умовляти людей пол╕тичним шляхом.

- Як вам вда╓ться працювати в ко-продукц╕╖ з театрами, налагоджуючи д╕алог з ╤вано-Франк╕вським театром, з ки╖вськими колективами, адже, як правило, державн╕ театри - це закрит╕ структури, до яких з╕ сво╖м статутом не ходять?
- У мене це базу╓ться на особистих зв'язках ╕ сп╕льност╕ погляд╕в. Але це - на жаль, тому що хот╕лося б, щоб таку можлив╕сть надавала законодавча театральна система. ╢вропа давно зрозум╕ла, що ко-продукц╕я - це один з виход╕в для культури, особливо в часи кризи. Наприклад, наша сп╕втворч╕сть з Молодим театром при створенн╕ вистави «Сталкери», кр╕м вс╕х ╕м╕джевих плюс╕в, принесла ще й великий ф╕нансовий усп╕х. Для камерних театр╕в сп╕впраця з великими колективами та вих╕д на велику сцену - це ривок вперед.
Ко-продукц╕я вистави «Слава героям» з ╤вано-Франк╕вським театром - це вже ╕нша ╕стор╕я. Там головним було питання геопол╕тики. Мен╕ важливо було, щоб один з геров - во╖н УПА, був ╕вано-франк╕вським артистом, ╕ також важливо було, щоб цей спектакль йшов одночасно ╕ в Ки╓в╕, ╕ в ╤вано-Франк╕вську. Тому що тема вза╓морозум╕ння Заходу ╕ Сходу дуже сильно хвилю╓ це неспок╕йне м╕сто ╕ цей театр. Але тут ще проблема в тому, що законодавчо под╕бн╕ ко-продукц╕╖ н╕чим не п╕дкр╕плен╕. Хочеться звернутися до наших законотворц╕в: окр╕м закону про меценатство, про який ми говоримо протягом вс╕╓╖ ╕стор╕╖ незалежно╖ Укра╖ни, потр╕бно ще прийняти закони або зм╕ни до вже ╕снуючих закон╕в, як╕ допомагають та регулюють в╕дносини театр╕в, як╕ працюють в ко-продукц╕╖. Тому що н╕яких законодавчих акт╕в, як╕ дозволяють нам це зробити, нема╓. У жовтн╕ в «Золотих Воротах» - третя вистава, створена в ко-продукц╕╖, на цей раз - з «Театром переселенця», ╕ мен╕ хочеться бути впевненим у ╖╖ майбутньому.

- Ц╕каво, що породило в останн╕ роки появу ц╕ло╖ плеяди недержавних колектив╕в, таких як «Театр переселенця»?
- Невдоволення тим продуктом, який виробля╓ться у державних театрах. Ну не може ж Молодий театр та «Золот╕ ворота» охопити вс╕ потреби сучасно╖ публ╕ки! ╤ тут ми поверта╓мося до першого запитання: до театру приходить публ╕ка, яка народилася у 90-т╕ роки. ╥м не ц╕кавий класичний ретроградний репертуар. ╥м потр╕бен актуальний театр, який говорить про них, а не про щось в╕дсторонене. ╤ це не обов'язково сучасна драматург╕я. Це може бути класика, але зроблена сучасною режисерською мовою. Зараз перемага╓ саме такий театр. Глядач╕ почали звертати увагу: хто режисер вистави, яка тема постановки... Ми звикли, що театр - це свято, розваги. Але нове покол╕ння вже не хоче театру-свята. Йому потр╕бна серйозна розмова, тому що свято для них - це щось зовс╕м ╕нше.

- Тут можна посперечатися: чи потр╕бен глядачев╕ ╕нтелектуальний театр? Адже ╕стор╕я з тим же телебаченням св╕дчить, що публ╕ка зараз погано сприйма╓ вс╕ ╕нтелектуальн╕ програми та прагне до розваг...
- А чому ви вир╕шили, що найб╕льш резонансн╕ вистави останн╕х рок╕в - «В╕й 2.0», «Королева краси», «Сталкери», «Слава Героям» не ╓ зразками ╕нтелектуального театру? Чому театр повинен бути високочолим, пишномовним та нудним? Для мене ╕нтелектуальний театр - це сцена, де п╕дн╕мають гостросоц╕альн╕ питання сучасност╕...

- Нац╕ональний театр рос╕йсько╖ драми ╕мен╕ Лес╕ Укра╖нки часто критикують за те, що там потурають смакам глядач╕в. Мовляв, не можна за державн╕ кошти ставити розважальн╕ комед╕╖. А ви ж теж жада╓те аншлаг╕в. Але яким шляхом?
- П╕сля робочо╖ по╖здки до Н╕меччини я д╕йсно не розум╕ю театри, як╕ за державн╕ грош╕ створюють вистави за п'╓сами того ж Рея Кун╕ (англ╕йський драматург ХХ стол╕ття, писав другосортн╕ комед╕╖ - авт.). Якщо хочеш ставити под╕бну драматург╕ю, будь ласка, в╕дкривай антрепризу, ╕ став за сво╖ грош╕. Так це робить наш ки╖вський продюсер Слава Жила. ╤ н╕хто не проти. Це його продукт, його грош╕, його розум╕ння театру. Хоча у Слави ╓ ╕ дуже серйозн╕ проекти. Питання в ╕ншому: за державн╕ грош╕ театр зобов'язаний п╕дн╕мати соц╕альн╕ питання. Безумовно, комед╕я теж потр╕бна, але й комед╕╖ бувають р╕зн╕. ╢ комед╕╖ Кун╕, а ╓ комед╕╖ Шексп╕ра або Чехова. ╤ повторюся: зараз публ╕ка абсолютно зм╕нилася. Ще зовс╕м недавно неможливо було уявити, що така специфичиская комед╕я, як «Сталкери», зможе з╕брати повний зал у Молодому театр╕. А зараз це в╕дбува╓ться. ╤ говорить про те, що глядач готовий йти на ╕нтелектуальний продукт.

- Але в тому-то й справа, що там серйозн╕ проблеми подаються у см╕шн╕й форм╕, тому глядач отриму╓ задоволення в╕д вистави, ╕ т╕льки пот╕м замислю╓ться про проблеми, як╕ там п╕днят╕.
- Це ви говорите вже про режисерське трактування. Якщо автор хоче, щоб це було на велик╕й сцен╕ ╕ захоплювало глядач╕в, тод╕ це вже його проблема зробити так, щоб постановка яскраво прозвучала для глядача.

- А ви можете назвати Ки╖в театральним м╕стом?
- Н╕. ╤ ось чому: в радянський час, якщо ти д╕йсно був хорошим режисером, актором або сценографом, то пере╖жджав до Москви. А якщо не хот╕в працювати у Москв╕, то повинен був творити г╕рше за тих, хто туди по╖хав, нав╕ть якщо тв╕й р╕вень був вищим за ╖хн╕й - ус╕х разом узятих. Так розпов╕дали мен╕ мо╖ старш╕ колеги, ╕ я в це в╕рю. ╤ ця ситуац╕я призвела до того, що вс╕ т╕ люди, як╕ залишилися в Укра╖н╕ (так як для столиц╕ СРСР були не дуже хорош╕), сьогодн╕ керують театральним життям у Ки╓в╕. Безумовно, не вс╕, але тенденц╕я ╓. ╤ це вбило розвиток репертуарного театру. Не знаю, чи був Ки╖в театральним м╕стом у минулому стол╕тт╕, але на деяк╕ постановки Театру ╕мен╕ Франка черга стояла аж до метро. Зараз такого вже нема╓.

- ╤ в Театр ╕мен╕ Лес╕ Укра╖нки у часи роботи там Ади Роговцево╖ теж квитки розкуповувалися за м╕сяць...
- Але все ж таки: давайте не забувати той факт, що ран╕ше не було тако╖ к╕лькост╕ засоб╕в отримання ╕нформац╕╖, як сьогодн╕. У нас зараз ╓ ╕нтернет, к╕но ╕ телебачення, яке працю╓ на абсолютно ╕ншому р╕вн╕. ╤ все ж останн╕ два сезони в «Золотих воротах» вселяють мен╕ над╕ю, що театральна постановка теж може стати под╕╓ю, яку будуть обговорювати люди, як╕ н╕коли б не прийшли до театру. Я впевнений, що завдання молодих актор╕в та режисер╕в - витягнути театр з т╕╓╖ зони комфорту, в як╕й в╕н так довго перебував. А потр╕бно просто забути, що театр - це ел╕тарне мистецтво. Сьогодн╕ в╕н покликаний залучати до свого арсеналу ╕нш╕ види мистецтва (музику, к╕но, перформенс - авт.) ╕ людей з ╕нших сфер д╕яльност╕. Саме це ╕ сталося з виставою «Сталкери». Глядач╕, як╕ першими прийшли на виставу, написали сво╖ в╕дгуки на Фейсбуц╕, ╕ публ╕ка пот╕м йшла, вже ор╕╓нтуючись на "пости" власник╕в думок. Це говорить про те, що ми повинн╕ залучати ╕нш╕ галуз╕ для того, щоб театр розвивався й надал╕.

- У мене все ж ╓ в╕дчуття, що одна з важливих складових вашого усп╕ху - це ще й здорове нахабство. Т╕льки завдяки цьому, не посоромившись, можна було над╕слати документи на конкурс художнього кер╕вника Театру юного глядача на Липках, знаючи, що там вже чверть стол╕ття керу╓ В╕ктор Гирич - режисер з╕ званнями та державними нагородами. А вам т╕льки 30 рок╕в. Ран╕ше у такому в╕ц╕ на режисерський факультет у ВНЗ документи ще не здавали. Спод╕ва╓теся на перемогу?
- Звичайно! Для мене ╓ абсолютно нормальним не триматися за одне-╓дине кр╕сло, а конкурувати ╕ рухатися дал╕. Коли я прийшов як художн╕й кер╕вник до театру «Золот╕ ворота», то сказав: якщо мен╕ через три роки буде тут нец╕каво або я отримаю пропозиц╕ю краще, н╕ж ця, - то п╕ду. Для мене кар'╓ризм - це коли люди просиджують штани по 20-30 рок╕в на одн╕й посад╕, боячись нових перспектив. У нас в Укра╖н╕ нав╕ть нема╓ таких приклад╕в театральних, щоб режисер розвивався на р╕зних майданчиках. Ось Лев Дод╕н, який очолю╓ рос╕йський Театр ╢вропи, - х╕ба ми можемо сказати, що в╕н кар'╓рист? Ми дивимося його вистави й бачимо, як людина зм╕ню╓ться разом з часом, в якому в╕н живе. Кр╕м того, що в╕н великий режисер, в╕н ще ╕ зм╕ню╓ св╕й театр зсередини, як адм╕н╕стратор. У нас же здеб╕льшого цього не в╕дбува╓ться.

- Тут можна посперечатися. Згадати хоча б кузню режисерських кадр╕в Едуарда Митницького - кер╕вника Ки╖вського театру на Л╕вому берез╕.
- Так, згоден. Але якщо говорити про участь у конкурс╕ на посаду кер╕вника театру, то тут не треба лицем╕рити. Адже це в╕дкритий конкурс, де кожен може взяти участь та представити програму. Чому я повинен втрачати можлив╕сть, якщо вона з'явля╓ться? Через повагу? Але я впевнений, що в таких ситуац╕ях потр╕бно забувати про питання особист╕сного характеру. Ну ╕ що з того, що хтось претенду╓ на м╕сце, де ╓ жива людина? Це ж не власний театр, а державний. ╤ держава вважа╓ необх╕дним обирати кер╕вника за конкурсом. Тому, якщо я вважаю, що зможу керувати театром краще, н╕ж хтось ╕нший, чому я повинен скромно сид╕ти осторонь, н╕як себе не проявляючи?

- Чи може таке статися, що конкурсна система зн╕велю╓ вс╕ минул╕ заслуги людини на робот╕ та в╕д╕б'╓ бажання присвячувати чомусь життя? Адже хтось новий прийде на доглянуте м╕сце, у той час як попередник виводив його з ру╖ни. Так сталося, наприклад, з конкурсом на посаду директора «Мистецького Арсеналу», де зм╕стили Натал╕ю Заболотну, яка зробила з покинутого складу найпрестижн╕ший арт-майданчик Укра╖ни.
- Думаю, тут питання особистих якостей та амб╕ц╕й людини. Коли я працював у Магдебурз╕, то художн╕й кер╕вник обмовився, що ран╕ше працював в ╕ншому театр╕. Питаю, а чому п╕шли, не шкода усе кидати? ╤ отримав в╕дпов╕дь: через два роки я зрозум╕в, що люди, як╕ там працювали, не були готов╕ розвиватися дал╕. Тому зв╕льнився ╕ знайшов колектив, який мен╕ в╕дпов╕да╓ б╕льше. У нас почути под╕бне неможливо. Як це з тако╖ високо╖ посади самому п╕ти?
А потр╕бно просто чесно в╕дноситися до сво╓╖ справи та розум╕ти, що тебе завжди може зам╕нити хтось ╕нший. Чому люди в театр╕ повинн╕ бути в б╕льш прив╕лейованому становищ╕, н╕ж оф╕сн╕ прац╕вники, яким можуть сказати у будь-який момент: ви зв╕льнен╕. Або просто не продовжити контракт. Потр╕бно розум╕ти: якщо ти хороший фах╕вець, то завжди знайдеш визнання. ╤ завжди пам'ятати про те, що ╓ конкуренц╕я. Особливо в театрах, як╕ отримують в╕д держави величезн╕ кошти.
От скаж╕ть, чи варто хвилюватися Бенюку або Хост╕ко╓ву, або Боклану з Вертинським, або ╤рм╕ В╕товськ╕й з Наталею Сумською? Або молодим Дроботу, Ткаченко, Б╕бл╕в, Рибалевсбкому, Баш╕? Хто ╖х посуне, якщо це ген╕альн╕ актори? А т╕, хто слабший, будуть змушен╕ доводити сво╓ право служити на столичн╕й сцен╕ та отримувати зарплату б╕льше, н╕ж артисти пров╕нц╕йних театр╕в. Якщо актор, режисер, сценограф, костюмер будуть впевнен╕ у соб╕, ╕ будуть працювати з повною в╕ддачею, тод╕ н╕як╕ контракти не страшн╕. ╤ в цьому випадку трупи нац╕ональних театр╕в д╕йсно будуть кращими в кра╖н╕.

- На жаль, але той же театр ╕мен╕ Франка сутт╓во втратив позиц╕╖ в пор╕внянн╕ з тим, як в╕н працював за час╕в Богдана Ступки або ран╕ше - Серг╕я Данченка. ╤ це без жодних контрактних систем.
- Театр здав позиц╕╖ не через контрактну систему, а тому, що в╕н не використову╓ т╕ можливост╕, як╕ в ньому закладен╕. Хоча цей театр ╕ людей, як╕ там працюють, я дуже люблю ╕ вважаю, що потенц╕йно це один з найсильн╕ших театр╕в кра╖ни, але на даний момент, на жаль - це лише потенц╕йно...

- Можливо, модель «театр-д╕м» зараз незаслужено шельмують, але ╖╖ не можна руйнувати в один момент?
- Для мене модель «театр-д╕м» взагал╕ не зрозум╕ла. ╢ робота, яка повинна приносити задоволення та служити засобом заробляння грошей. А театр, у якому хочеться померти - це маячня. Мен╕ хочеться в ньому жити!

- ╤ все ж тут кри╓ться велика небезпека для актрис, що вони в╕ддадуть сво╖ кращ╕ роки якомусь театров╕, а п╕сля сорока ╖х просто викинуть, бо не буде ролей. Адже весь св╕товий репертуар побудований на тому, що чолов╕чих ролей у виставах набагато б╕льше, н╕ж ж╕ночих. А для в╕кових актрис взагал╕ пропону╓ться дуже мало геро╖нь.
- Для мене це не питання. Якщо ти ц╕кавий потр╕бний артист, то завжди будеш при справ╕. Це ринок, ╕ по-╕ншому неможливо! У нас кра╖на, де весь час думають про людей похилого в╕ку. А що буде з молодими, для яких не залиша╓ться м╕сця в театр╕?

- Мен╕ зда╓ться, що зараз взагал╕ час молодих.
- Це так зда╓ться. Ми повинн╕ думати комплексно. ╤ самий головний момент - це ротац╕я кадр╕в. У цьому весь сенс. Якщо ми до цього повернемося у великих театрах, то в╕дразу побачимо ╕нш╕ результати. Найусп╕шн╕ш╕ театри останн╕х рок╕в - це т╕, де зм╕нилися кер╕вники. Богдан Струтинський в Театр╕ оперети, Ростислав Держип╕льський в ╤вано-Франк╕вському театр╕, в Молодому - Андр╕й Б╕лоус. Про себе говорити нескромно, але все ж - «Золот╕ ворота».

- Стверджують, що театр повноц╕нно живе десять рок╕в, а пот╕м його потр╕бно повн╕стю перезавантажувати. Ким ви бачите себе через десять рок╕в?
- Не знаю. Я взагал╕ не думав, що буду займатися театром або режисурою. Художн╕м кер╕вником ставати взагал╕ не планував. Може, я по╖ду до ╢вропи, ╕ буду там подавати людям сн╕данки в ресторан╕. Я не тримаюся за сво╓ м╕сце, за цю профес╕ю. Я випадково до не╖ потрапив ╕ тому можу випадково з не╖ п╕ти.

- Так ваш усп╕х був випадковим?
- Якщо в╕н трива╓ вже енну к╕льк╕сть рок╕в, мабуть, це законом╕рно. Випадково не означа╓, що цей усп╕х не зароблений. Просто так склалися з╕рки. Доля мене вела. Бог спрямовував.

Л╕л╕ана Фесенко, Людмила Укра╖нка

http://www.ukrinform.ua/rubric-culture/2067303-stas-zirkov-reziser-hudoznij-kerivnik-teatru-zoloti-vorota.html

Версiя для друку
Обговорити в форумi
"Кримська Свiтлиця" > #28 за 19.08.2016 > Тема "З перших уст"


Постiйна адреса статтi: http://svitlytsia.crimea.ua/?section=article&artID=17330

 

Редакцiя :
95006, м. Сiмферополь, вул. Гагарiна, 5, 2-й поверх, кiмн. 13-14
тел: (0652)51-13-24; E-mail: kr_svit@meta.ua
Адмiнiстратор сайту : Микола Владзiмiрський
Веб-майстер : Олексiй Рибаков