"Кримська Свiтлиця" > #6 за 07.02.2020 > Тема "З перших уст"
#6 за 07.02.2020
Антон Кориневич: НА 6-Й Р╤К В╤ЙНИ НАМ НАРЕШТ╤ ТРЕБА С╤СТИ Й В╤ДПРАЦЮВАТИ ╢ДИНУ СТРАТЕГ╤Ю ПОВЕРНЕННЯ ОКУПОВАНИХ ТЕРИТОР╤Й
Антон Кориневич, Пост╕йний представник президента Укра╖ни в АР Крим НА 6-Й Р╤К В╤ЙНИ НАМ НАРЕШТ╤ ТРЕБА С╤СТИ Й В╤ДПРАЦЮВАТИ ╢ДИНУ СТРАТЕГ╤Ю ПОВЕРНЕННЯ ОКУПОВАНИХ ТЕРИТОР╤Й
╤нтерв'ю з Пост╕йним представником президента Укра╖ни в Автономн╕й Республ╕ц╕ Крим Антоном Кориневичем, яке сьогодн╕ пропону╓мо, в╕дбулося одразу п╕сля презентац╕╖ в Укр╕нформ╕ ╜рунтовного анал╕тичного досл╕дження п╕д назвою «Окупац╕я Криму: без знак╕в, без ╕мен╕, ховаючись за спинами цив╕льних». Його автор та ╕н╕ц╕атор – Антон Кориневич, але робота над досл╕дженням розпочалася ще до того, як в╕н об╕йняв нин╕шню посаду. Тема окупац╕╖ Криму зац╕кавила його, перш за все, як юриста-м╕жнародника.
- Антоне Олександровичу, чим вам була ц╕кава тема реал╕зованого про╓кту? Хто повинен насамперед прочитати це досл╕дження ╕ як мають працювати висновки з нього? - Це анал╕тичне досл╕дження насправд╕ торка╓ться тих питань, як╕ ми ран╕ше не обговорювали, не досл╕джували, як╕ ╓ досить р╕дк╕сними ╕ специф╕чними, зокрема й для м╕жнародного гуман╕тарного права (права збройних конфл╕кт╕в). Наприклад, питання використання живих щит╕в ╕з цив╕льного населення для здобуття в╕йськово╖ переваги. Це ╕ питання в╕роломства при окупац╕╖ Автономно╖ Республ╕ки Крим та м╕ста Севастополь, ╕ питання використання так званих “зелених чолов╕чк╕в”. Тобто ми проанал╕зували протиправн╕сть вс╕╓╖ ц╕╓╖ д╕яльност╕ й, по сут╕, подивилися, у чому може м╕ститися склад во╓нних злочин╕в тих чиновник╕в Рос╕йсько╖ Федерац╕╖, цив╕льних чи в╕йськових начальник╕в, як╕ планували ╕, власне, зд╕йснювали таку д╕яльн╕сть. Дуже важливо розум╕ти, ╕ ми особливо наголошували на цьому п╕д час пресконференц╕╖, що це не просто досл╕дження заради досл╕дження, а що ця робота, включно ╕з певною закритою для загалу ╕нформац╕ю, була п╕дготовлена ╕ над╕слана як пов╕домлення в Оф╕с прокурора М╕жнародного крим╕нального суду. Там зараз, власне кажучи, вивчають т╕ факти, як╕, зокрема, висв╕тлен╕ в цьому досл╕дженн╕. Ми спод╕ва╓мося, що в результат╕ цього досл╕дження, а конкретн╕ше – того пов╕домлення, яке п╕шло в Оф╕с прокурора М╕жнародного крим╕нального суду, Оф╕с прокурора швидше вир╕шить в╕дкрити повноц╕нне розсл╕дування ситуац╕╖ в Укра╖н╕, а зокрема в Криму, ╕ зможе включити в перел╕к в╕дпов╕дних во╓нних злочин╕в, вчинених у Криму, ╕ д╕яльн╕сть, про яку ми говоримо в цьому досл╕дженн╕. - Уже б╕льш як п╕вроку ви працю╓те на посад╕ пост╕йного представника президента Укра╖ни в Криму. Чи зм╕нилося за цей час ваше бачення проблем Криму ╕ шлях╕в повернення АРК в Укра╖ну? - Я би скор╕ше сказав, що прийшов якийсь досв╕д, розум╕ння певних процес╕в, а чи зм╕нилося бачення, важко сказати, бо я як був абсолютно переконаний у тому, що Крим – це Укра╖на, що ми повинн╕ робити все для того, щоб в╕дстоювати цю позиц╕ю, так ╕ дал╕ переконаний у цьому. ╤ оск╕льки мен╕ випала доля працювати на цьому фронт╕, то й намагаюся робити все, що можу, для Криму. Так, я працюю вже б╕льш як п╕в року, але ми сформували команду Представництва т╕льки нещодавно. У листопад╕ були призначен╕ два заступники, ╕ сьогодн╕ ми справд╕ ╓ командою, ми дивимося в один б╕к, ми ╓ ╕деолог╕чними однодумцями, якщо можна так сказати. Тож повноц╕нною командою ми працю╓мо з листопада. Але ми вс╕ заточен╕ на результат, хочемо мати хороший бек╜раунд, щоб ми могли показати справд╕ хорош╕ результати д╕яльност╕ цього органу, який працю╓ для Криму й Укра╖ни. - Питання стосовно вашо╖ команди. Обидв╕ ваш╕ заступниц╕ прийшли на державну службу з громадсько╖ правозахисно╖ роботи. У зв'язку з цим, чи не постражда╓ дуже важливий м╕жнародний вектор у ваш╕й д╕яльност╕? - Я вважаю, що дв╕ заступниц╕, як╕ зараз працюють у Представництв╕ – Дар’я Свиридова ╕ Там╕ла Ташева – це найкраще, що могло статися з цим державним органом. Не бачу проблеми з м╕жнародним вектором. Зокрема, я очолював делегац╕ю Укра╖ни на сьомому раунд╕ консультац╕й Укра╖на-╢С щодо правових насл╕дк╕в тимчасово╖ окупац╕╖ Криму, чого до цього н╕коли не було. А зараз, коли ми з вами розмовля╓мо, Там╕ла Ташева у Вашингтон╕ сп╕лку╓ться з американськими конгресменами, сенаторами. Що це, якщо не м╕жнародна д╕яльн╕сть? Не хочу говорити заздалег╕дь, але у нас ╓ дек╕лька запрошень (╕ ми обов’язково ╖х реал╕зу╓мо) у ключов╕ ╓вропейськ╕ столиц╕, де в лютому-березн╕ 2020 року будуть говорити про Крим. Ми до м╕жнародно╖ д╕яльност╕ дуже уважно ставимося, тож я справд╕ вважаю, що це питання у нас теж закрива╓ться ╕ що ц╕╓ю командою ми можемо досягти результат╕в. - Тобто ставка на м╕жнародну сп╕льноту у вир╕шенн╕ питання деокупац╕╖ Криму збер╕га╓ться? А як, на вашу думку, деокупац╕я Криму – це насамперед повернення територ╕╖ чи людей? - Ми повинн╕ пост╕йно говорити про увагу м╕жнародно╖ сп╕льноти до Криму, тому що самотужки нам буде важко його повернути п╕д наш контроль. Нам, власне, юридично його повертати не треба, Крим – це Укра╖на, нам фактично треба в╕дновити контроль нашо╖ держави над Кримом. Тому м╕жнародна д╕яльн╕сть, п╕дтримка м╕жнародних партнер╕в, ╓ дуже важливою, самотужки, безумовно, нам ╕з цим впоратися буде дуже-дуже важко, а то й неможливо. Мен╕ вида╓ться, що ми повинн╕ як деокуповувати територ╕╖, так ╕ ре╕нтегрувати наших громадян. Тому ре╕нтеграц╕я людей ╕ п╕дтримка зв’язк╕в ╕з нашими громадянами там – це дуже важливе завдання для нас. Я не можу сказати, що ми ма╓мо повертати територ╕╖, але не повинн╕ повертати людей, чи навпаки. Це сп╕льн╕ питання, та безумовно – щоб повертати територ╕╖, ми повинн╕ мати якусь базу, п╕д╜рунтя, а це наш╕ громадяни, тому все ж, напевно, перше – це сп╕лкування, зв’язки з нашими громадянами, ╕накше нам буде важко деокупувати територ╕ю. - До реч╕, ми пов╕домляли, що на адм╕н╕стративному кордон╕ з Кримом пол╕пшу╓ться ситуац╕я з наданням м╕н╕мальних серв╕сних послуг на контрольно-пропускних пунктах в’╖зду ╕ ви╖зду. Хот╕лося би почути вашу оц╕нку роботи центр╕в ╕з надання адм╕нпослуг, так званих ЦНАП╕в, чи ╓ сьогодн╕ у людей можлив╕сть розв’язувати проблеми з документами в межах територ╕╖, що приляга╓ до КППВ? - Так, уже побудовано режимну ╕ серв╕сну зони двох КПВВ – «Каланчак», «Чонгар». - Причому досить швидко. - Так, швидко, оперативно. Тому виника╓ питання, чому це не робилося п’ять рок╕в посп╕ль, якщо це можна зробити за к╕лька м╕сяц╕в; ╕ це д╕йсно позитивний результат. Чому? Тому що це належн╕ людськ╕ умови. Як казав Дмитро Кулеба, коли ми разом ╕з ним ╕ Юр╕╓м Гус╓вим були на КПВВ «Каланчак», ╢вропа почина╓ться з╕ ставлення, людського ставлення, до свого громадянина. Тому, безумовно, це важлива р╕ч. Щодо центр╕в надання адм╕н╕стративних послуг на територ╕╖ Херсонсько╖ област╕, звичайно – покращенню нема╓ меж, але ми зна╓мо, що саме в Херсонськ╕й област╕ ЦНАПи працюють найшвидше, тобто вони ╓ ефективними, плюс в╕дкриваються нов╕ в т╕й же Чаплинц╕, тому ╓ позитивна динам╕ка. Зараз ЦНАПи на КПВВ «Каланчак» ╕ «Чонгар» д╕ють у так званому тестовому режим╕, тож коли вони запрацюють повноц╕нно, я спод╕ваюся, це набагато спростить життя нашим громадянам ╕з Криму, тому що багато з них зможуть здавати документи вже безпосередньо на КПВВ. - Так ╕ передбачалось же насправд╕. - Абсолютно, зараз це тестовий режим, там ╓ питання, на чи╓му баланс╕ перебуватимуть ц╕ об’╓кти й автостанц╕я, ╕ власне, серв╕сна зона, спод╕ваюся, що найближчим часом буде р╕шення – ╕ ц╕ ЦНАПи запрацюють повноц╕нно. - Чи не вважа╓те ви, що Херсонську область потр╕бно посилити, наприклад, кадрами, ф╕нансами, оск╕льки пот╕к кримчан, зокрема ╕ внутр╕шньо перем╕щених ос╕б, створю╓ навантаження й на бюджет, ╕ на м╕грац╕йн╕ служби? - Це питання можна обговорити, зокрема, з м╕сцевою владою, у нас хороший робочий контакт ╕з Херсонською обласною державною адм╕н╕страц╕╓ю, з головою Юр╕╓м Гус╓вим, у нас уже було дек╕лька сп╕льних заход╕в ╕ плануються ще. В╕д кримчан ми чу╓мо, що Херсонська область багато в чому нада╓ ╖м послуги краще, ан╕ж ╕нш╕ област╕, тобто вже ╓ практика, ╓ розум╕ння, як це робити. Але так, можливо ви прав╕, хоч ╕ м╕грац╕йна служба, ╕ прикордонники намагаються робити все, що можуть. Ус╕ розум╕ють ту ситуац╕ю, у як╕й перебувають наш╕ громадяни з Криму. Тут я хочу зауважити дуже важливу деталь, якщо ми вже почина╓мо говорити про посилення потенц╕алу в Херсонськ╕й област╕. Треба розум╕ти, що глобальн╕ важлив╕ питання щодо Криму ми в Херсонськ╕й област╕ не вир╕шимо, нам потр╕бно багато чого вир╕шувати в столиц╕, в Ки╓в╕, та ще й за участю ╕нших св╕тових столиць. Тож, посилюючи потенц╕ал там, де сьогодн╕ пролягла тимчасова адм╕н╕стративна межа, ми повинн╕ також пост╕йно працювати в Ки╓в╕ з ус╕ма органами державно╖ влади, щоб до вс╕х достукатися з питаннями Криму. Кр╕м того, якщо ми кажемо про послуги, про серв╕сний трек, то представництво президента – це не серв╕сний, а пол╕тичний орган. - Мен╕ здавалося, що представництво президента – це орган, що об'╓дну╓ вс╕ ц╕ напрямки. - Безумовно, але ми – не серв╕сний орган, тому, коли говоримо про серв╕с ╕ послуги, то це Херсон, Херсонська область, ╕ ми за те, щоб там посилювався потенц╕ал, але Представництво президента – це також законодавча ╕ пол╕тична робота. Це Ки╖в, а не Херсонська область, тому що ти можеш ╕з Херсона подати про╓кт указу чи законопро╓кту ╕ над╕слати його фельд’╓герською службою у будь-який орган у Ки╓в╕, але якщо не ходитимеш ╕ не нагадуватимеш про себе, то твоя ╕н╕ц╕атива н╕коли не пройде, от ╕ все. - До реч╕, представницьк╕ органи ╕ громадськ╕ правозахисн╕ орган╕зац╕╖ вже щось рекомендували вам для прийняття зм╕н у законодавств╕? - Ми працю╓мо з певними речами, у нас ╓ законодавч╕ ╕н╕ц╕ативи, перш за все, законопро╓кт про соц╕альний ╕ правовий захист ос╕б, позбавлених свободи внасл╕док збройно╖ агрес╕╖ проти Укра╖ни. Це, по сут╕, законопро╓кт про пол╕тв’язн╕в ╕ в╕йськовополонених, в╕н зараз перебува╓ на розгляд╕ в Оф╕с╕ президента, ми ведемо цей законопро╓кт, це не т╕льки наша робота, а й робота громадських орган╕зац╕й, М╕н╕стерства ветеран╕в, тимчасово окупованих територ╕й. Ма╓мо над╕ю, що в╕н буде внесений до Верховно╖ Ради ╕ в нього ╓ св╕тле майбутн╓. Це також про╓кт, але вже не закону, а указу президента щодо концепц╕╖ перех╕дного правосуддя, який теж зараз в Оф╕с╕ президента на розгляд╕, ми п╕дтримали його на зас╕данн╕ робочо╖ групи з питань ре╕нтеграц╕╖ тимчасово окупованих територ╕й Ком╕с╕╖ з питань правово╖ реформи. Спод╕ва╓мося на те, що сп╕льними зусиллями зможемо отримати цей важливий указ, тому що перех╕дне правосуддя – це питання одне з перших, як╕ ми повинн╕ на законодавчому р╕вн╕ вир╕шувати. Ми також ма╓мо певн╕ напрацювання щодо сп╕вроб╕тництва орган╕в центрально╖ влади з представницькими органами кримськотатарського народу, з Меджл╕сом зокрема. У нас ╓ й певн╕ ╕де╖ щодо ф╕ксац╕╖ на державному р╕вн╕ 26 лютого – як дня спротиву кримчан окупац╕╖. Загалом ми правову, законодавчу роботу розц╕ню╓мо для себе як один ╕з ключових напрямк╕в. - На початку свого перебування на ц╕й посад╕ – у в╕дпов╕дь на питання про автоном╕ю кримських татар у Криму – ви говорили, що воно вимага╓ публ╕чно╖ дискус╕╖ та сусп╕льного дискурсу. Як по-вашому, чи ╓ кримськотатарська автоном╕я частиною стратег╕╖ деокупац╕╖ Криму, чи це словосполучення найближчим часом розглядати не варто? - Я н╕коли не скажу, що його не варто розглядати, бо розум╕ю, наск╕льки це питання важливе для кор╕нного кримськотатарського народу. ╤ я особисто вважаю кримськотатарський кор╕нний народ одним ╕з ключових фактор╕в ╕ одн╕╓ю з ключових груп, на яку держава Укра╖на може покладатися, коли ми говоримо про ре╕нтеграц╕ю Криму. Тобто, коли ми говоримо про т╕ групи, як╕ п╕дтримують Укра╖ну як державу, п╕дтримують повернення контролю Укра╖ни над Кримом – кримськотатарський народ безумовно тут № 1. ╤ тому я особисто з величезною повагою ставлюся до кримськотатарського народу, до представницьких орган╕в, до його л╕дер╕в, ╕ ви в╕д мене н╕коли не почу╓те, що це не важливо. Як ви зазначили, я говорив, що це питання варту╓ публ╕чно╖ дискус╕╖ й дискурсу. Вважаю, що це важливо, тому що ╓ три ╕н╕ц╕ативи: про кор╕нн╕ народи, про статус кримськотатарського народу ╕ про внесення зм╕н до Конституц╕╖ щодо автоном╕╖. Ми зна╓мо, що ╓ п╕дх╕д ╕ бажання, щоб ц╕ три законопро╓кти були прийнят╕ одночасно. Можливо, варто обдумати ╕нший п╕дх╕д, коли, наприклад, ми запровадимо справжню повноц╕нну формулу кор╕нного народу – ╕ це буде перший законопро╓кт як пробний, подивитися, як воно дал╕ п╕де. Тобто, я не ╓ апологетом того, що та формула АРК, яка ╓ сьогодн╕ в Конституц╕╖, повинна залишатися на в╕ки в╕чн╕. Н╕, тим б╕льше, ми – чи не ╓диний кримський державний орган, який не в╕тав н╕кого з Днем Автономно╖ Республ╕ки Крим 20 с╕чня, тому що нема з чим в╕тати. Я не можу сказати, що АРК стала причиною, але це було ще одним таким лакмусовим пап╕рцем, що призвело пот╕м до окупац╕╖. Тому ми н╕кого з цим 20 с╕чня не в╕тали. Ми готов╕ працювати з кримськотатарськими представницькими органами щодо автоном╕╖, готов╕ працювати над цим питанням з органами державно╖ влади. Але це питання потребу╓ публ╕чного дискурсу ╕ сп╕лкування з кримчанами про це. Я часто про це говорю, коли йдеться ╕ про Крим, ╕ про Донбас, бо ми ж працю╓мо в робоч╕й груп╕ з ре╕нтеграц╕╖ тимчасово окупованих територ╕й Ком╕с╕╖ з питань правово╖ реформи. У жодному раз╕ не можна допустити, щоб те, що придумають ╕ напишуть у Ки╓в╕, не було сприйнято тими людьми, як╕ ╓ рецип╕╓нтами. Тому я за те, щоб рухатися в цьому напрямку, обговорювати це питання, але щоб включати в ц╕ дискус╕╖ громадськ╕сть тут, органи державно╖ влади тут ╕ людей, як╕ проживають на тимчасово окупован╕й територ╕╖. - Отже, дискус╕я на цю тему триватиме? - Так, але як я вже сказав, ми готов╕ працювати в цьому напрям╕. - Поговор╕мо про Стратег╕ю ре╕нтеграц╕╖ окупованих територ╕й. - Це, звичайно, не дуже правильно, що у нас нема╓ ╓дино╖ стратег╕╖ на 6-й р╕к окупац╕╖ ╕ збройного конфл╕кту. Це неправильно. Ми нещодавно з колегами з РНБО говорили про те, що нам треба зрештою с╕сти за ст╕л – ╕ працювати над ц╕╓ю стратег╕╓ю. - Тобто початку роботи ще нема? - Ми працю╓мо в цьому напрямку, але документа зараз показати не можемо, на жаль. Це, звичайно, величезне упущення, величезне. - А що ма╓ бути головним у ц╕й стратег╕╖, що первинне, що вторинне, на яких треках вона повинна базуватися? - Я думаю, це комплексна р╕ч. Там точно ма╓ бути частина для службового користування, для конкретних орган╕в, як╕ в╕дпов╕дають за безпеку нашо╖ держави. Ви розум╕╓те, про що я говорю. Вочевидь, там ма╓ бути певний безпековий трек ╕з обмеженим доступом. Ма╓ бути також трек, який стосуватиметься прав людини при ре╕нтеграц╕╖ громадян. Вочевидь, там ма╓ бути трек, який стосу╓ться кор╕нних народ╕в та ╖хн╕х прав, зокрема кримськотатарського народу, але також ╕ кара╖м╕в, ╕ кримчак╕в, якщо ми говоримо про Крим. Там ма╓ бути розписано ╕ хто за що в╕дпов╕да╓: де крим╕нальна в╕дпов╕дальн╕сть людини, а де, наприклад, обмеження можливост╕ працювати на державу Укра╖на. Тобто це такий комплексний ма╓ бути документ, напрацювання його вимага╓ залучення багатьох людей ╕з р╕зних сфер. - Скаж╕ть, от як ви бачите реальну картину повернення Криму? Коли це буде, як це буде? Взагал╕, ви були в Криму? - Звичайно. Так, я не кримчанин, але я займаюся м╕жнародним правом, ╕ саме це, вочевидь, стало причиною того, що мен╕ запропонували працювати на ц╕й посад╕, адже право окупац╕╖ ╓ складовою частиною м╕жнародного гуман╕тарного права, права збройних конфл╕кт╕в. Але я все сво╓ дитинство пров╕в у Криму. Я пам’ятаю все про Гурзуф, «Артек», Алупку, Л╕вад╕ю, Коре╖з, Кацивел╕, Форос, у мене багато спогад╕в. ╤ ╓ в мене такий теж ╕з дитинства дуже ч╕ткий спогад, коли я питаю свого батька, у мене укра╖номовна родина, я укра╖нець етн╕чний, питаю батька: “А чому в Криму роздають газету «Русский Крым»?” От я не розум╕в, чому в м╕ст╕ Алупка б╕ля пляжу роздають газету «Русский Крым». Це в╕дчуття дос╕ залишилося в мен╕. Безумовно, Крим для мене – це, по-перше, служ╕ння держав╕. Якщо я потр╕бен держав╕ на ц╕й посад╕ зараз, я готовий робити все, що в╕д мене залежить, щоб ╖й належним чином служити. Разом ╕з тим, мо╖ заступниц╕ – ╕ Дар’я, й Там╕ла – ╓ кримчанками, вони мають оцю емоц╕йну дуже важливу складову – в╕дчуття дому. ╤ я бачу, наск╕льки ╖м важливо те, що вони роблять, те, чим вони займаються. Як ми повернемо Крим? Вочевидь, пол╕тично-дипломатичним шляхом. Тобто нам треба примусити Рос╕йську Федерац╕ю зв╕дти п╕ти. Це дуже важко, дуже складно, але зрештою окупац╕╖ зак╕нчувалися. Питання т╕льки – коли? - У це важко пов╕рити… - Так, у це важко пов╕рити, але, по-перше, якщо говорити вже зовс╕м про як╕сь моральн╕ основи: зло не може перемагати, воно не може тривати в╕чно. Ну не може таке бути в╕чно, колись ма╓ настати св╕танок. А те, що рос╕йська агрес╕я проти Укра╖ни – це зло, у мене нема жодних сумн╕в╕в. Ск╕льки в╕йн, окупац╕й було у св╕тов╕й ╕стор╕╖, але вс╕ вони завершувалися. Деяк╕ тривали довго, але ми розум╕╓мо, що певн╕ пол╕тичн╕, сусп╕льн╕ зм╕ни можуть в╕дбуватися й всередин╕ рос╕йсько╖ держави. Тож нам треба працювати заради деокупац╕╖, заради ре╕нтеграц╕╖. Нам треба працювати заради м╕жнародного тиску на державу-агресора, державу-окупанта, ╕ треба бути готовими до того моменту, що нам необх╕дно буде повертатися в Крим. - А якщо завтра треба повертатися до Криму, Укра╖на готова? - От якщо агресор, Рос╕йська Федерац╕я, завтра йде з Криму, Укра╖нська держава не готова. Вона ма╓ бути готова, але те, що зараз ми бачимо, – нам ще працювати й працювати. - З чого треба починати? - Наприклад, ╕з того, хто що робить у Криму. Хто заходить у Крим, хто почина╓ працювати на р╕вн╕ м╕сцево╖ влади, хто – на р╕вн╕ центрально╖. Тобто готовност╕ нараз╕ справд╕ нема╓ ╕ над цим треба активно ╕ тяжко працювати, у тому числ╕ й нам, але не т╕льки. Я думаю, й РНБО, ╕ М╕н╕стерство тимчасово окупованих територ╕й, ╕ силовики повинн╕ мати розум╕ння, що саме зробить Укра╖на, коли отрима╓ сигнал ╕з Криму. - Оф╕с Представництва президента Укра╖ни в Криму пере╖хав до Ки╓ва. Чи стали ви ближчими до президента, до розв’язання проблем Криму? - Перша р╕ч – я не хочу ╕ не буду казати, що ми пере╖хали в Ки╖в, бо наш державний орган працю╓ у двох м╕стах. Якщо ви в╕дкри╓те новий Указ президента Укра╖ни про Представництво президента в АРК (Указ 758 в╕д 17 жовтня 2019 року), там написано, що Представництво тимчасово розм╕щу╓ться у м╕ст╕ Ки╓в╕, а окрем╕ структурн╕ п╕дрозд╕ли – в м╕ст╕ Херсон╕. В Указ╕ президента – два м╕ста, тобто сьогодн╕ середа, 29 число, я сьогодн╕ з вами сп╕лкуюся в Ки╓в╕. У понед╕лок, 27-го й у в╕второк, 28-го я був у Херсон╕. Н╕хто не залиша╓ Херсон, н╕хто не говорить, що там не треба бути. Ми працю╓мо у двох м╕стах за певною схемою. Все, що стосу╓ться послуг ╕ серв╕с╕в, звернень громадян, – це Херсон, тому що це оперативно, зручно ╕ комфортно для громадян. Все, що стосу╓ться стратег╕чно╖ роботи, – це Ки╖в. Якщо ви у мене запита╓те – чи стало нам легше працювати, коли б╕льшу частину часу кер╕вництво державного органу перебува╓ в Ки╓в╕, – так, легше. Нам легше працювати з нашими ╕н╕ц╕ативами. ╤ ще раз кажу: Херсон важливий, його н╕хто не залиша╓ ╕ не забува╓. Але з Херсона ми н╕коли не зможемо ставити питання Криму на загальнодержавний ╕ м╕жнародний порядок денний. Руслан Баталов
"Кримська Свiтлиця" > #6 за 07.02.2020 > Тема "З перших уст"
Постiйна адреса статтi: http://svitlytsia.crimea.ua/?section=article&artID=21975
|