Пошук по сайту
Пошук:

Теми
З перших уст (4600)
З потоку життя (7298)
Душі криниця (4291)
Українці мої... (1719)
Резонанс (2369)
Урок української (1007)
"Білі плями" історії (1873)
Крим - наш дім (1481)
"Будьмо!" (273)
Ми єсть народ? (257)
Бути чи не бути? (479)
Писав писака (23)
На допомогу вчителеві (126)
Мовно-комп'ютерний конкурс (108)
Порадниця (284)
Смішного! (97)
Додатки
"Джерельце" (830)
"КримСПОРТ" (132)

Архiв
Архiв газети в pdf
Редакцiя
Форуми
Книга вiдгукiв

Iншi статтi цiеї теми
ГОЛОВНИЙ П╤ДСУМОК 31-го «РАМШТАЙНУ»:
СОЮЗНИКИ ПЛАТЯТЬ, США – ОЗБРОЮЮТЬ УКРА╥НУ


«РОЗМОВА ДАЛА ЗНАЧНИЙ ПРОГРЕС»?
Трамп п╕сля «продуктивно╖» розмови з Пут╕ним заявив, що плану╓ зустр╕тися з ним у...


РЕАБ╤Л╤ТАЦ╤Я В╤ЙСЬКОВОСЛУЖБОВЦ╤В ╤ ВЕТЕРАН╤В
Адаптивний спорт ста╓ не лише засобом ф╕зичного в╕дновлення, але й методом психолог╕чно╖...


ЯК РОС╤Я СТИРА╢ УКРА╥НСЬКУ ╤ДЕНТИЧН╤СТЬ
Мета – викор╕нити будь-як╕ прояви укра╖нськост╕…


ПОКРОВА БЕЗ М╤Ф╤В: ЩО МИ ЗНА╢МО ПРО ЦЕ СВЯТО
1 жовтня, Покрова - ун╕кальний день у календар╕ укра╖нц╕в...




Розсилки
Тут Ви можете підписатися на розсилку анонсів статей нових випусків нашої газети. Для цього вкажіть свій e-mail.

E-mail адрес:














FaceBook





оНЦНДЮ Б сЙПЮ©МЁ
Головна сторiнка > Текст статти
"Кримська Свiтлиця" > #49 за 04.12.2020 > Тема "Резонанс"
Версiя для друку
Обговорити в форумi

#49 за 04.12.2020
ВАЛЕНТИН БУТ: У КРИМ - ПО С╤ЛЬ ╤ НЕ ЛИШЕ - НА ТРАДИЦ╤ЙН╤М ЧУМАЦЬК╤М ВОЗ╤, ЧИ ТАКИ НА УКРА╥НСЬКОМУ МАГЛЕВ╤?

Ран╕ше я добирався з Б╕лоп╕лля до Ки╖ва десь близько шести годин. Сьогодн╕ ф╕рмовим потягом Ки╖в-Суми можу до╖хати всього за три години п'ятдесят хвилин. Це, безсумн╕вно, краще ан╕ж трюхикати на третину часу б╕льше. ╤ це т╕шить. Але ж, як би т╕шило, якби до╖хати можна було, скаж╕мо, хвилин так за 40! Адже, як нагаду╓ нам мудрий Григор╕й Савич, "З╕ вс╕х утрат утрата часу ╓ найтяжчою".
Скажете, фантастика?
Аж н╕як. Бо от╕ щойноосп╕ван╕ 230 хвилин видаються задовгими нав╕ть у пор╕внянн╕ з тим, що було нормою ще для британських паротяг╕в першо╖ половини минулого стор╕ччя.
Так, паротяг Ср╕бний Юв╕лей вже в першому сво╓му рейс╕ вийшов на швидк╕сть 112 миль на годину (180 км/г), а Меллард роз╕гнався до 125 миль на годину (203 км/г). До слова, «КС» вже згадувала про них: (http://svitlytsia.crimea.ua/index.php?section=article&artID=20412)
- Чекайте, максимальна швидк╕сть то одне, а експлуатац╕йна - зовс╕м ╕нше, - скажуть мен╕ тямляч╕ в тому люди.
╤ вони матимуть рац╕ю. Що ж, пор╕вняймо п╕дтоптане британське минуле ╕ наше буяюче сьогодення за параметром середньо╖ швидкост╕. Прив╕вши до сп╕льно╖ системи вим╕рювання (в милях на годину), бачимо: якщо середня швидк╕сть Ср╕бного Юв╕лею на л╕н╕╖ Лондон - Ньюкасл 85 рок╕в тому складала всього 67 миль на годину, то м╕й потяг Ки╖в-Суми мчить сьогодн╕ з середньою швидк╕стю аж 46 миль на годину. Неймов╕рно, чи не так? Схоже на те, що у чорн╕й д╕р╕, яку примостили десь м╕ж нашим сьогодн╕шн╕м чудом техн╕ки ╕ згаданими британськими допотопниками час дивним чином... тече у зворотньому напрямку.
Кажете, неможливо? А ж як тод╕ пояснити сьогодн╕шн╕ наш╕ "усп╕хи"?
Т╕льки не розказуйте про десятил╕ття неймов╕рних зусиль, змарнованих на побудову св╕тлого майбутнього, про безкорисну допомогу пригнобленим народам, коли, в╕дриваючи в╕д себе, п╕дн╕мали ╕нших, не каж╕ть про життя в облоз╕ хижого Заходу, про п╕дступи п╕ндос╕в, клято╖ Закул╕си, про те, що зам╕сть будувати модерн╕ авто, локомотиви, широк╕ автобани та р╕вненьк╕ зал╕зничн╕ кол╕╖, по яких т╕ б не повзали, а мчали, ми, збер╕гаючи мир на планет╕ ╕ саме людство, були змушен╕ створювати ядерн╕ бо╓гол╕вки та ракетн╕ нос╕╖ для ╖хньо╖ доставки через океан. Не розказуйте ╕ про те, що вс╕ т╕ десятил╕ття нас люто гнобили, безжально гвалтували, втягували у чуж╕ в╕йни, нищили голодоморами, дурили ╕ обкрадали.
- Але ж все так ╕ було!!! - крикнуть мен╕, палаючи праведним гн╕вом.
Справд╕, було. Хто б м╕г заперечити... От, лишень, виставляти себе виключно невинною жертвою всього того навряд чи й можливо. Бо вороги-ворогами, але ж, якби ми сам╕ не пхалися нав╕жено ╖м у попихач╕, то, мо', й не трапилося з нами всього того.
Х╕ба не тягнули наш╕ оч╕льники у 1918 за б╕льшовиками, не ганяли наввипередки на ╖хн╕ всерос╕йськ╕ з'╖зди, не заперечували необх╕дн╕сть створення власного потужного в╕йська?
Гнила ╕нтел╕генц╕я, продажна влада, кажете? Як на мене, влада ╓ лише в╕ддзеркаленням прагнень сусп╕льства на тому чи ╕ншому етап╕. Принаймн╕, його б╕льшост╕. Х╕ба не перес╕чн╕ укра╖нц╕ аплодували б╕льшовикам з ╖хн╕ми закликами до експропр╕ац╕╖ земл╕, власност╕ "м╕ро╓дов" на загал? Х╕ба щорси-боженки-пархоменки-коцюбинськ╕ були з монгол╕в чи московит╕в? Х╕ба сам╕ лише московити засилали укра╖нц╕в в ГУЛАГи, "ставили" ц╕л╕ села на "чорн╕ дошки"? А було ж ще й достоб╕са тих, хто гаряче аплодували тому (https://l.facebook.com/l.php?u=http%3A%2F%2Fukrchas.com%2Fstatty%2F1508-organzatorv-golodomoru-kolgospniki-nathnenno-vtali-stoyachi.html%3Ffbclid%3DIwAR3qQ6H5XT6X2epYM_a6bgjtHr3-6qq90FUNwDvwB3ZQM-hnpkzREOTz5BU&h=AT1vODdl4Iz40aVLUVNc5U4wczdAtZXgUmBjw1FW5WkC0AyK7jM122w7R9rcbx6uqn4-EzWgSRFwUR6bHKl95qGWHpXLB84tt8jDfTS8cEgAtIXRW6foEP4Btj4cVH1Syj2g&__tn__=H-R&c[0]=AT1hbh7o1QbmLX07vOi6MTX1C-Y0ETEc0jSDw1q_XEqyAaS9B4DgVW5TlGLM-oR1l2eG21jYZIlu9YqSXUHw0uD6adC6D_4TjbaXvmEPbao0rcS3rcx9uW-doIpvpA3ho-e2WikN_qM4ZcfHB8x6t7BNzQ).
Х╕ба не укра╖нськ╕ суди (а як ми зна╓мо, часом ╕ адвокати) запроторювали за грати стус╕в, чорновол╕в та лук'яненк╕в? Х╕ба не наш╕ мудр╕ кравчуки та кучми здавали, обм╕нювали на свою меншоварт╕сть, страх, дур╕сть чи й щось б╕льш матер╕альне ядерну зброю, в╕йськовий флот, ав╕ац╕ю, розкрадали дощенту флот цив╕льний, роздаровували потенц╕йним недругам, а чи й нищили, р╕зали на брухт ун╕кальн╕ п╕дпри╓мства, перекривали кисень науц╕? А може, то не ми, а марс╕яни обирали на Президент╕в дв╕ч╕ несудимого, м╕н╕стра дв╕ч╕несудимого, жмуда дв╕ч╕несудимого? Може, то якийсь московський п╕п, для якого наша Конституц╕я, наш╕ закони н╕що, забравшись в кр╕сло сп╕кера ВР, забезпечив усп╕х "Кримсько╖ весни"?
Але ще раз: справа не у поганих Президентах, не в пасторах-зрадниках, справа в тих, на чий запит вони з'являються. Справа у сусп╕льств╕, яке уможливлю╓ ╖хн╕й прих╕д до влади, толеру╓ ставлення до себе як до бидла.
Зв╕сно, корен╕ то╖ б╕ди не сьогодн╕шн╕. Ми надто довго не мали власно╖ держави, служили п╕дпорками чужим корол╕вствам та ╕мпер╕ям, ╕ те не могло не накласти свого в╕дбитку. Аби владарювати над нами, нас розд╕ляли упродовж в╕к╕в. ╤ у кожному час╕ на волелюбних трясил, бут╕в, мазеп, шухевич╕в, стус╕в н╕коли не бракувало ка╖нового пор╕ддя кисел╕в, вишневецьких, кочубе╖в, пол╕щук╕в та мертвечук╕в. Х╕ба не те й нин╕?
То може б нам вже приходити до тями ╕ братися до д╕ла, ╕ то не на одн╕й лише зал╕зниц╕? ╤ одними закликами, одними перейменовуваннями вулиць-перелаз╕в-вокзал╕в тут не об╕йтися.
Зв╕сно, тих, хто вже снить ╕ бачить себе у якост╕ латифундист╕в, не ляка╓ перетворення косм╕чно╖ держави на аграрний придаток, при тому, не важливо чий - Москов╕╖, Европи, але наш ╕нтерес ма╓ бути значно ширшим. Укра╖на ╓ морською державою ╕ мусить на д╕л╕ застояти той св╕й статус. А ще - продовжити традиц╕╖ судно -, л╕такобудування, А ще - повернутися в коло косм╕чних держав. А ще - створити свою Сил╕конову долину. А ще... Тих "ще" насправд╕ багато. Тож ма╓мо не просто декларувати, не просто стрясати пов╕тря, виголошуючи гучн╕ гасла, а вкладати серйозн╕ кошти у кинуту нин╕ напризволяще науку, в нов╕тн╕ технолог╕╖, працювати у пот╕ чола на св╕й усп╕х ╕ процв╕тання. Бо ж час ╕ ╕стор╕я судять не за словами - за плодами труд╕в наших.
А щодо реальност╕ перспектив згадано╖ на початку статт╕ сорокахвилинно╖ по╖здки з Ки╖ва до мого Б╕лоп╕лля, то ось лише два приклади:
японський Shinkanen Hayabusа, що курсу╓ м╕ж Ток╕о ╕ Шин Аомор╕ (в╕дстань 710 км) маючи максимальну швидк╕сть 316 км/г. , дола╓ цю в╕дстань лише за 2 години 56 хвилин;
побудований у Франц╕╖ потяг RGV Italo, що курсу╓ на л╕н╕╖ Рим-Неаполь (224 км) покрива╓ св╕й маршрут за 1 (одну) годину. ╤ то не межа, бо якщо його експлуатац╕йна швидк╕сть "всього" 357 км/год, то максимальна, показана ним в 2007 роц╕ - 570,6 км/год.
Ще раз:
Ки╖в - Б╕лоп╕лля = 301 км, час в дороз╕ 230 хв.
Ток╕о - Шин Аомор╕ = 710 км, час в дороз╕ 176 хв.
Рим - Неаполь = 224 км, час в дороз╕ 60 хв.
А що вже говорити про китайськ╕ МагЛеви - потяги на магн╕тн╕й подушц╕!
Шангайський Маглев ма╓ на сьогодн╕ найвищу експлуатац╕йну швидк╕сть - 430 к╕лометр╕в на годину, набира╓ ╖╖ з нуля всього за чотири хвилини. Попри всю можливу аеродинам╕чну "зализан╕сть", на таких швидкостях значною перешкодою ста╓ вже спротив пов╕тря. Аби не витрачати на його подолання щораз б╕льшу к╕льк╕сть енерг╕╖, його наступника, над створенням якого працюють упритул, збираються пом╕стити в г╕гантську трубу з вдесятеро розр╕дженою атмосферою. ╤ тут вже пророкують швидкост╕ за межею 1 000 км/год. (https://www.youtube.com/watch?v=8-bnFt6r-as)
Тож нам ╓ куди рости, чи не так?

Версiя для друку
Обговорити в форумi
"Кримська Свiтлиця" > #49 за 04.12.2020 > Тема "Резонанс"


Постiйна адреса статтi: http://svitlytsia.crimea.ua/?section=article&artID=22816

 

Редакцiя :
95006, м. Сiмферополь, вул. Гагарiна, 5, 2-й поверх, кiмн. 13-14
тел: (0652)51-13-24; E-mail: kr_svit@meta.ua
Адмiнiстратор сайту : Микола Владзiмiрський
Веб-майстер : Олексiй Рибаков