"Кримська Свiтлиця" > #48 за 01.12.2023 > Тема "Крим - наш дім"
#48 за 01.12.2023
РОС╤Я ЗА ДОПОМОГОЮ КИТАЮ ПЛАНУ╢ ПОБУДУВАТИ П╤ДВОДНИЙ ТУНЕЛЬ ДО КРИМУ
Рос╕йськ╕ та китайськ╕ б╕знесмени наприк╕нц╕ жовтня та╓мно обговорили плани буд╕вництва п╕дводного тунелю, який ма╓ з'╓днати Рос╕ю з окупованим Кримом, спод╕ваючись таким чином зробити транспортний маршрут, захищений в╕д укра╖нських атак.
Про це пов╕домля╓ The Washington post з посиланням на перехоплен╕ електронн╕ листи, надан╕ укра╖нськими службами безпеки, переда╓ Укр╕нформ.
Видання стверджу╓, що перев╕рило автентичн╕сть пов╕домлень окремо, в тому числ╕ за ре╓страц╕йними документами компан╕й, зазначених в електронних листах.
В одному з лист╕в, датованому 4 жовтня, Китайська корпорац╕я зал╕зничного буд╕вництва (CRCC) опису╓ "готовн╕сть забезпечити буд╕вництво зал╕зничних ╕ дорожн╕х об'╓кт╕в будь-яко╖ складност╕ в Криму".
Державна компан╕я CRCC побудувала найб╕льш╕ автомоб╕льн╕ ╕ зал╕зничн╕ мереж╕ в Кита╖, ма╓ зв'язки з Рос╕╓ю завдяки к╕льком про╓ктам, включаючи розширення системи московського метро в 2021 роц╕.
У пов╕домленн╕, над╕сланому минулого м╕сяця Георг╕ю Мурадову, який значиться як "пост╕йний представник Республ╕ки Крим при президент╕ РФ", рос╕йський б╕знесмен Володимир Калюжний пов╕домив, що ма╓ "лист в╕д наших китайських партнер╕в про готовн╕сть одн╕╓╖ з найб╕льших компан╕й Китаю – CRCC – взяти участь як генеральний п╕дрядник у буд╕вництв╕ тунелю п╕д Керченською протокою". Зазнача╓ться, що Калюжний ╓ генеральним директором консорц╕уму м╕ж рос╕янами ╕ китайцями, який був створений у жовтн╕ в Криму.
У буд╕вництв╕ беруть участь компан╕╖, пов'язан╕ з Аркад╕╓м Ротенбергом, другом рос╕йського диктатора Володимира Пут╕на, який накопичив величезн╕ статки завдяки про╓ктам, що п╕дтримуються Кремлем. Його буд╕вельна компан╕я "Стройгазмонтаж" також була головним п╕дрядником на буд╕вництв╕ Керченського мосту.
Електронн╕ листи св╕дчать про намагання Китаю зберегти секретн╕сть. В одному з них п╕дкреслю╓ться, що CRCC братиме участь лише за умови "суворого дотримання повно╖ конф╕денц╕йност╕" ╕ що назва компан╕╖ буде зам╕нена на "╕ншу, неаф╕л╕йовану юридичну особу". В електронних листах згаду╓ться ╕м’я кер╕вника CRCC – Сюй Хуасян.
Експерти з великих м╕жнародних транспортних про╓кт╕в зазначають, що буд╕вництво тунелю п╕д Керченською протокою техн╕чно можливе, ╕ що Китай ма╓ необх╕дний досв╕д та обладнання. Китай, ймов╕рно, наполягатиме на принаймн╕ частковому волод╕нн╕ тунелем. П╕дземн╕ роботи можуть проходити з м╕н╕мальним ризиком, вважають ╕нженери-експерти, але про╓кт все одно поставить прац╕вник╕в, обладнання ╕ буд╕вельн╕ майданчики в зону досяжност╕ укра╖нських ракет.
Буд╕вництво тунелю б╕ля ╕снуючого мосту з╕ткнеться з величезними перешкодами, за словами американських чиновник╕в та експерт╕в, як╕ заявили, що роботи такого масштабу, ймов╕рно, коштуватимуть м╕льярди долар╕в ╕ триватимуть роки.
Про╓кт також створить пол╕тичн╕ та ф╕нансов╕ ризики для Китаю, який н╕коли оф╕ц╕йно не визнавав анекс╕ю Криму Рос╕╓ю ╕ компан╕╖ якого можуть потрапити п╕д економ╕чн╕ санкц╕╖, запроваджен╕ проти Москви Сполученими Штатами та ╢вропейським Союзом.
Як пов╕домляв Укр╕нформ, за даними британсько╖ розв╕дки, Кримський м╕ст ╓ великою та вразливою спорудою, Рос╕╖ для його захисту в╕д атак укра╖нських спецслужб потр╕бно дуже багато сил та кошт╕в.
"Кримська Свiтлиця" > #48 за 01.12.2023 > Тема "Крим - наш дім"
Постiйна адреса статтi: http://svitlytsia.crimea.ua/?section=article&artID=25637
|