Пошук по сайту
Пошук:

Теми
З перших уст (4600)
З потоку життя (7298)
Душі криниця (4291)
Українці мої... (1719)
Резонанс (2369)
Урок української (1007)
"Білі плями" історії (1873)
Крим - наш дім (1481)
"Будьмо!" (273)
Ми єсть народ? (257)
Бути чи не бути? (479)
Писав писака (23)
На допомогу вчителеві (126)
Мовно-комп'ютерний конкурс (108)
Порадниця (284)
Смішного! (97)
Додатки
"Джерельце" (830)
"КримСПОРТ" (132)

Архiв
Архiв газети в pdf
Редакцiя
Форуми
Книга вiдгукiв

Iншi статтi цiеї теми
НАГОРОДА ДЛЯ ТИХ, ХТО Ц╤НУ╢ Р╤ДНЕ СЛОВО
«Обличчя Незалежност╕» – в╕дзнака для тих, хто виборював ╕ продовжу╓ виборювати...


ОДЕСИТ – ЗАСТУПНИК ГОЛОВИ ЦЕНТРАЛЬНО╥ РАДИ УНР
У жовтн╕ в╕дзнача╓ться 140 рок╕в в╕домому пол╕тичному д╕ячев╕ час╕в визвольних змагань та...


Ярослав Грицак: ВИХ╤Д ╤З «РУССКОГО МИРА» БУДЕ ДЛЯ НАС ПЕРЕМОГОЮ
«Це не к╕нець, це нав╕ть не початок к╕нця, але, можливо, це к╕нець початку»…


СПОМИН ПРО ╤ЛОВАЙСЬКУ ТРАГЕД╤Ю ╤ РУСЛАНА ГАНУЩАКА
У Ки╓в╕ в╕дбувся показ ╕ обговорення документального ф╕льму Руслана Ганущака «Два дн╕ в...


У ЛЬВОВ╤ ПОПРОЩАЛИСЯ З АНДР╤╢М ПАРУБ╤╢М
Тисяч╕ людей прийшли провести Андр╕я Паруб╕я в останню путь…




Розсилки
Тут Ви можете підписатися на розсилку анонсів статей нових випусків нашої газети. Для цього вкажіть свій e-mail.

E-mail адрес:














FaceBook





оНЦНДЮ Б сЙПЮ©МЁ
Головна сторiнка > Текст статти
"Кримська Свiтлиця" > #32 за 07.08.2009 > Тема "Українці мої..."
Версiя для друку
Обговорити в форумi

#32 за 07.08.2009
«В╤ДСОТОК ПАТР╤ОТ╤В У НАС НЕ МЕНШИЙ, Н╤Ж У ПРАВОСЛАВНИХ»

Про В╕тал╕я Неробу я д╕знався в╕д «св╕тличан» Таращ╕. Нахвалювали його як серйозного рел╕г╕╓знавця, а ще як небайдужу ╕ надзвичайно активну людину. А той факт, що пан В╕тал╕й належить до адвентистсько╖ церкви, лише посилив мо╓ бажання з ним познайомитись. Справа в тому, що неодноразово доводилося чути нав╕ть в╕д «просунутих» кримських укра╖нц╕в таку сентенц╕ю: якщо ти – укра╖нець ╕ шука╓ш шлях до Бога, то протестантськ╕ церкви краще оминати. Адже вони, «сектанти», не ц╕кавляться пол╕тикою ╕ взагал╕ далек╕ в╕д укра╖нських проблем. Краще вже триматися УГКЦ або УПЦ Ки╖вського патр╕архату…
Важко було ╖м щось заперечити. Пригадалося, що Св╕дки ╤╓гови, як╕ зазвичай пересуваються сво╖ми маршрутами по дво╓, завжди готов╕ запропонувати льв╕в’янам рел╕г╕йну л╕тературу як укра╖нською, так ╕ рос╕йською мовами. ╤ це попри м╕ф про «нац╕онал╕стичний» характер Львова! А ось у начебто толерантн╕й укра╖нськ╕й столиц╕ вам зможуть запропонувати… лише рос╕йськомовний вар╕ант. А ще оц╕ ╖хн╕ стандартн╕ оптим╕стичн╕ малюнки: б╕л╕, аз╕ати ╕ чорношк╕р╕ завжди разом, завжди в одному гурт╕ – це пода╓ться як сво╓р╕дний еталон ╕снування людства. Чим багатший людський «в╕негрет», тим краще! Але ж ╓ на земл╕ люди (╕ ╖х немало!), для яких наймил╕шою у св╕т╕ ╓ ╖хня ╓дина Естон╕я або ж Норвег╕я, або Укра╖на… ╤ не кожному оц╕ «солянки» до вподоби. Де знайти золоту середину? Чи можна любити людство, водночас не забуваючи про насущн╕ проблеми свого народу?
Цих тем ми так чи ╕накше торкалися, розмовляючи з тридцятитрьохр╕чним В╕тал╕╓м Неробою. В╕н «озбро╖вся» ноутбуком ╕ к╕лькома найц╕нн╕шими, на його погляд, книгами, тому завжди був готовий дещо зацитувати:
– Питання мови торкнувся Михайло Грушевський у сво╖й прац╕ «З ╕стор╕╖ рел╕г╕йно╖ думки на Укра╖н╕». В╕н був категоричним: «Велике негативне значення мав (та й ма╓) ненац╕ональний характер ╓вангелицького руху; в╕н весь час проходив у формах великоруських…». ╤сторик пояснював це тим, що н╕мц╕-пропов╕дники через несв╕дом╕сть не в╕др╕зняли укра╖нсько╖ мови в╕д рос╕йсько╖. Так тривало десятки рок╕в. Згодом укра╖нськ╕ баптисти в╕докремилися в╕д н╕мц╕в у свою окрему рел╕г╕йну орган╕зац╕ю, але… разом з рос╕янами. Вони зберегли рос╕йську мову в богослуж╕нн╕ нав╕ть тод╕, коли уряд вже дозволяв користуватись укра╖нською. Чому? Точно╖ в╕дпов╕д╕ не да╓ ╕ сам Грушевський: «Як╕ були причини цього рос╕йства в орган╕зац╕╖, яка у величезн╕й б╕льшост╕ складалася з укра╖нських селян, се не зовс╕м ясно: чи були тут мотиви опортун╕стичн╕ – над╕╖, що при рос╕йському характер╕ ╓вангелицтво скорше доб’╓ться толеранц╕╖ («за обрусен╕╓»), чи пог╕рдлив╕ погляди на укра╖нську мову як на «некультурну» – в кожному раз╕ се рос╕йство в╕дривало ╓вангелицький рух в╕д укра╖нського життя ╕ укра╖нського в╕дродження дуже не корисно…».
– А яка головна причина поширення протестантизму в Укра╖н╕? Адже православ’я трималося досить м╕цно, принаймн╕, у Центральн╕й ╕ Сх╕дн╕й Укра╖н╕.
– Поштовхом було переселення на укра╖нськ╕ земл╕ велико╖ к╕лькост╕ н╕мц╕в-колон╕ст╕в, як╕ спов╕дували протестантизм. Про це також пише Грушевський: «…укра╖нськ╕ селяни, що селились в ╖х сус╕дств╕, або бували в ╖х осадах в наймах чи на зароб╕тках, багато бачили й чули в рел╕г╕йних справах такого, що мусило робити на них сильне враження: ╕ критичн╕ зам╕тки на православну церкву, ╕ позитивн╕ приклади, як╕ здавалися ╖м вартими переймання…».
Православ’я ж на той час було сво╓р╕дним союзом церкви ╕ держави, який сам Тарас Шевченко затаврував, назвавши «в╕зантизмом». Це те, що прийшло до нас ╕з Рос╕╖, адже там церква була п╕дконтрольною. До пори, до часу в Укра╖н╕ було по-╕ншому. Про це писав ╕ Костомаров: «Не любила Укра╖на н╕ царя, н╕ пана, скомпонувала соб╕ козацтво, ╓сть то ╕сте╓ братство, куди кожний, пристаючи, був братом других – чи в╕н до того був паном чи невольником – аби християнин. ╤ були козаки м╕ж собою вс╕ р╕вн╕, ╕ старшини вибирались на рад╕, ╕ повинн╕ були слугувати вс╕м по слову Христовому…».
– Дехто вважа╓, що Шевченко був ате╖стом, насправд╕ ж в╕н просто не сприймав «мертво╖» церкви, яка була ╕нститутом поневолення…
– Звичайно. Його волелюбна укра╖нська душа не могла сприйняти таку церкву. А стосовно його погляд╕в Михайло Грушевський писав так: «Шевченко не переставав бути в згод╕ з собою, як такий нецерковний християнин, ╕ тод╕ як в╕н з гн╕вними докорами або глузуваннями звертався до церковного Бога, а заразом до свого приятеля на в╕сть про понесену ним тяжку родинну втрату, писав: «В╕р глибоко, розумно!» ╕ тод╕ як записував у сво╓му щоденнику п╕д днем Петра – Павла: «Сьогодн╕ святку╓ться пам’ять двох найб╕льших в╕сник╕в любов╕ ╕ злагоди. Великий празник в християнськ╕м св╕т╕! А у нас колосальне п’янство з нагоди храму. Ой, свят╕, велик╕, верховн╕ апостоли! Коли б ви знали як ми закаляли, як скал╕чили проголошену вами просту, прекрасну, св╕тлу ╕стину! Ви напророчили лжеучител╕в ╕ ваше пророцтво справдилось. В святе ╕м’я ваше, так зван╕ учител╕ вселенськ╕ побились наче п’ян╕ мужики на Н╕кейськ╕м собор╕. В ╕м’я ваше заснували ╕нкв╕зиц╕ю та жахливе аутодафе. В ваше ж ╕м’я ми поклоня╓мося огидним суздальським ╕долам ╕ справля╓мо на честь вашу препогану вакханал╕ю…».
– Так, це була реакц╕я укра╖нсько╖ душ╕ на рел╕г╕ю поневолення. Знаю, що козаки не сприймали ╕ католицько╖ церкви, адже в╕дчували ╖╖ потужний наступ на Сх╕д…
– Зате толерантно ставилися до кальв╕н╕зму, оск╕льки ця теч╕я намагалася адаптуватися до нац╕онально-рег╕ональних особливостей. У 1632 роц╕ у зверненн╕ до нового польського короля козацька делегац╕я проголошувала:
«Нехай ун╕я (католицька) буде знищена й утверджена буде наша ун╕я з тими, хто в╕ддаля╓ться в╕д латинсько╖ в╕ри ╕ сп╕вчува╓ наш╕й дол╕, тобто на ру╖нах ун╕╖ католицько╖ хай утвердиться ун╕я православно-протестантська…».
– Отже, певне п╕д╜рунтя для поширення протестантизму ╕снувало ще тод╕?
– Звичайно. Король Сиг╕змунд-Август толерантно ставився до протестант╕в. ╤ якщо лютеранськ╕ общини в Реч╕ Посполит╕й складалися переважно з н╕мц╕в, то кальв╕н╕стами ставали ╕ поляки, ╕ литовц╕, ╕ укра╖нц╕…
Варто сказати дек╕лька сл╕в ╕ про такий рух, як «штундизм». В╕н почав поширюватися у середин╕ Х╤Х стол╕ття. Знову зацитую дещо з книги М. Грушевського «З ╕стор╕╖ рел╕г╕йно╖ думки на Укра╖н╕»: «…укра╖нськ╕ люди приставали до «штунд╕в» у велик╕й к╕лькост╕. Спочатку в 1860-х роках на Херсонщин╕, в околицях Одеси ╕ ╢лисаветськ╕м пов╕т╕, трохи згодом в полуднев╕й Ки╖вщин╕. Принесли сюди «штунду» люди, що ходили на зароб╕тки до Херсонщини, особливо з б╕льш ╕нтел╕гентних с╕льських верств…».
Згодом «штундизм» потрапив п╕д вплив баптизму, почав ним поглинатися. Щоправда, не без опору. Найсильн╕ший спротив цьому процесу виявив К╕ндрат Мальований, кол╕сник з нашо╖ Таращ╕. Ще у 1884 роц╕ в╕н заявив про розрив з православною церквою, а згодом почав критикувати ╕ баптизм за його формал╕зм ╕ «холодн╕сть».
Наш земляк д╕йшов висновку, що зм╕ст Нового Зав╕ту ╓ т╕льки низкою притч, справжню ╕стину яких може зрозум╕ти людина з Божественним розумом. У 1891 роц╕ в╕н проголосив сво╓ вчення – сво╓р╕дну переробку ╕дей духовного християнства. Воно стало надзвичайно привабливим, у Таращу потяглися люди зв╕дус╕ль…
Спалах антицерковних пропов╕дей привернув увагу м╕сцево╖ влади, Мальованого заарештували, в╕н довго перебував у Казанськ╕й тюрм╕. Але й зв╕дти пересилав на волю сво╖ послання. К╕ндрат Мальований вважав, що Богов╕ не потр╕бн╕ храми, обряди, а лише служ╕ння йому в дус╕ любов╕ до ╕стини.
Вся обрядов╕сть «мальованц╕в» була зведена до обговорення послань новоявленого спасителя. Вони були написан╕ живою народною мовою. Б╕льш╕сть п╕сень виконувалися укра╖нською мовою у стил╕ козацьких насп╕в╕в, широко використовувалися твори сл╕пих кобзар╕в, зм╕ст ╕ стиль яких простежувався у штундистських в╕ршах. До реч╕, мелод╕╖ цих псалм╕в зац╕кавили самого Миколу Лисенка!
Орест Левицький оц╕нював рух мальованц╕в як ориг╕нальне явище укра╖нського народного життя: «це самост╕йний витв╕р малоосв╕чених селян Таращанського ╕ Васильк╕вського пов╕т╕в. ╥х рел╕г╕йний св╕тогляд позначений характером св╕тлим ╕ рад╕сним…».
У тюрм╕ Мальований просид╕в 12 рок╕в, на волю вийшов у «революц╕йний» 1905 р╕к, а помер у 1913 роц╕. В останн╕ роки свого життя в╕н менше говорив про к╕нець св╕ту, а зосередився на пропов╕д╕ любов╕, злагоди ╕ свободи. Мр╕яв, щоб народ орган╕зовувався на засадах любов╕ й братерства.
– При╓мно було д╕знатися, що не лише н╕мц╕ несли св╕тло в темряву, але й наш╕ земляки…
– Ну, тод╕ згадаю ще про двох вих╕дц╕в ╕з Таращ╕. Теоф╕л Арсент╕йович ╕ Теоф╕л Теоф╕лович Баб╕╓нки (це батько ╕ син) були в╕домими д╕ячами адвентистсько╖ церкви. Теоф╕л-молодший пропов╕дував нав╕ть у Кита╖! Про його житт╓вий шлях написана книга О. Опар╕на ╕ Д. Юнака «Жовта р╕ка». У н╕й вони називають Теоф╕ла Теоф╕ловича Баб╕╓нка «одним з великих апостол╕в християнства…».
– ╤ все ж, хот╕лося б повернутися до мови. В╕ра в╕рою, але не сл╕д забувати в╕домого вислову: «Чия мова, того й влада».
– Ми вже говорили про певн╕ ╕сторичн╕ передумови зрос╕йщеност╕ протестантських теч╕й. Це було ще за час╕в царату, а в умовах СРСР все було зроблено, аби посилити, прискорити процес русиф╕кац╕╖. Нац╕онально св╕дом╕ кадри у протестантизм╕ знищувалися в першу чергу! П╕сля 1937 року ╕з к╕лькох тисяч служител╕в адвентистського руху в живих залишився лише один… Серед галичан п╕сля в╕йни – жодного! Адвентисти з Волин╕ в╕д╕йшли разом з н╕мцями ╕ опинилися на Заход╕. Теодор Животенко родом з Уман╕ також ем╕грував за кордон, а в роки перебудови його дочка повернулася до Укра╖ни ╕ орган╕зувала там, в Уман╕, Д╕м молитви. Так ось, нац╕онально св╕домих протестант╕в до в╕йни було дуже багато! А ось я вже виростав на рос╕йськомовн╕й Б╕бл╕╖… ╤ в╕с╕м рок╕в пропов╕дував рос╕йською мовою. Але пот╕м перейшов на укра╖нську, ╕ вся громада перейшла! Моя дружина родом з Микола╖всько╖ област╕; перш╕ три роки нашого подружнього життя вона розмовляла рос╕йською, а пот╕м перейшла на укра╖нську!
╤ у ╖хн╕й церкв╕ на Микола╖вщин╕ тепер звучать укра╖нськ╕ п╕сн╕, а пастор стежить, щоб у пропов╕дях укра╖нська також використовувалась…
– А держава могла б прискорити цей процес?
– Тут будь-який тиск неприпустимий! Не можна мовне питання вир╕шувати наказом «згори». Все повинно йти демократичним шляхом, природно. У нас, у таращанськ╕й громад╕, тепер в ус╕х ╓ укра╖номовн╕ Б╕бл╕╖. Хоча, старшому покол╕нню рос╕йська мова, припускаю, зда╓ться звичн╕шою. У тих громадах, як╕ ближч╕ до Ки╓ва, дом╕ну╓ рос╕йська мова. Також у Б╕л╕й Церкв╕, Узин╕, Богуслав╕. Хоч Богуслав – це ╕ п╕вдень Ки╖вщини… У Бориспол╕, фактично, двомовн╕сть, а в Тет╕╓в╕, Володарц╕, Рокитному, Яготин╕ – дом╕ну╓ укра╖нська. До реч╕, нав╕ть у рос╕йськомовн╕й ╕рп╕нськ╕й громад╕ п╕д час Помаранчево╖ революц╕╖ 95% вол╕ли в╕ддати сво╖ голоси за Ющенка, адже в╕н – демократ. Думаю, що в╕дсоток укра╖нських патр╕от╕в у нас не менший, н╕ж у православних. Та ╕ в чому поляга╓ патр╕отизм? Х╕ба т╕льки в мов╕? Найоб’╓ктивн╕ший показник – це любов до свого народу, а не висок╕ слова.
Скаж╕мо, м╕й прад╕д ╤ван Нероба був досить заможною людиною, в сел╕ за час╕в НЕПу в╕н побудував величезний будинок, де розм╕стився медпункт, б╕бл╕отека, клуб… А ось його син Як╕в попри те, що батько був м╕цним «середняком», за поглядами був… лен╕нцем. Очевидно, побачив певний позитив у радянськ╕й влад╕ пер╕оду НЕПу. Став головою колгоспу у сел╕ Руда Сквирського району, а батьковим майном частенько д╕лився з б╕дними. Скаж╕мо, роздавав батьк╕в мед (а в того було понад 100 вулик╕в!). Проте згодом у радянськ╕й влад╕ розчарувався, п╕д час голоду 1932 року усе зерно, яке було в колгосп╕, роздав людям. Пот╕м знищив усю документац╕ю колгоспу ╕ вир╕шив т╕кати св╕т за оч╕. Зловили його у 1933 роц╕, причому накинули др╕т на ноги ╕ волочили колишнього «лен╕нця» в╕с╕м к╕лометр╕в по р╕лл╕… Посадили на 10 рок╕в, ус╕ ╖х ╕ в╕дбув. А з 1943 року Як╕в ще й воював на фронт╕. Хоча висл╕в «воював» не дуже точний, адже був… перукарем. Тим не менше, до перемоги не дожив, загинув на фронт╕. Ось так склалася доля християнина-«лен╕нця». Зате жоден колгоспник не помер в╕д голоду!
– Це яскравий приклад «живо╖» в╕ри. Вона обов’язково повинна бути д╕яльною.
– До цього заклика╓ ╕ прото╕╓рей Олег Ведмеденко, я читав його статтю «Час говорити» у «Кримськ╕й св╕тлиц╕». По сут╕, це протестантська пропов╕дь, у православних я такого не зустр╕чав. Молодець! Якщо у православн╕й церкв╕ будуть так╕ люди, то церква буде зм╕цнюватись. Свого часу з’явилася така соб╕ «Арм╕я Господа» у рамках Румунсько╖ православно╖ церкви. Завдяки ц╕й структур╕ церква стала дуже д╕яльною, соц╕ально активною, у не╖ м╕льйони прихильник╕в! «Арм╕я Господа» ╕снувала ще за Чаушеску, а може, й ран╕ше. ╥╖ пересл╕дували, хоч, мабуть, ╕ не так, як пересл╕дували б аналог╕чну структуру в СРСР. Грецька православна церква тако╖ структури не мала, тому вона практично мертва… Лише ритуали. Як укра╖нець, я радий, що серед укра╖нських православних ╓ так╕, як Олег Ведмеденко.
– Ви давно знайом╕ з «Кримською св╕тлицею»?
– Мабуть, з часу ╖╖ заснування. У Бахчисара╖, Щебет╕вц╕ ╕ у Новоандр╕╖вц╕ живуть мо╖ родич╕, я ╖х ╕нколи пров╕дую. ╤ завжди в к╕осках шукаю «Кримську св╕тлицю»! Мен╕ дуже подоба╓ться ╖╖ об’╓ктивн╕сть, а ще… р╕знопланов╕сть. У н╕й завжди ╓ що почитати… У деяких виданнях ╓ лише одна-дв╕ ц╕кав╕ статт╕, а у «Св╕тлиц╕» – кожна ц╕кава! У минулому роц╕ я, пригадую, прочитав статтю про в╕домого мандр╕вника з Черн╕гова Олександра Волощука…
– Ми писали про нього ╕ п╕сля того. Зараз Сашко подорожу╓ десь у Норвег╕╖. Повернеться – неодм╕нно розпов╕сть про сво╖ мандри. Об╕цяв.
– А ще мен╕ дуже сподобалася стаття «Хто об’╓дна╓ чотири Укра╖ни?». Ц╕кавою ╓ концепц╕я ╤горя Лос╓ва про чотири Укра╖ни… Сподобався ╕ розд╕л «рос╕йськомовний патр╕отизм». Це дуже актуально для Укра╖ни! Адже серед рос╕йськомовних громадян ╓ чимало справжн╕х патр╕от╕в Укра╖ни. ╤ таке явище, як «укра╖ноф╕льство» ╕сну╓ ╕ в Рос╕╖, ╕ в ╕нших республ╕ках СНД. Скаж╕мо, рел╕г╕йну передачу «Голос над╕╖» деякий час в╕в Валер╕й М╕хоношин, – в╕н сам уралець. Але як любить Укра╖ну, укра╖нську мову! В╕н, до реч╕, ╕ Рос╕ю дуже любить, х╕ба що Пут╕на не шану╓…
Коли я навчався у духовн╕й академ╕╖ в м╕ст╕ Заокську Тульсько╖ област╕, у нас був укра╖нський клас з досл╕дження Б╕бл╕╖. Там були т╕ студенти, як╕ люблять укра╖нську мову, культуру, укра╖нську п╕сню… Ми досл╕джували Б╕бл╕ю укра╖нською мовою, сп╕вали укра╖нських п╕сень, але ц╕каво, що б╕льша частина класу – це були етн╕чн╕ рос╕яни, в╕рмени, ╓вре╖, кабардинц╕, узбеки та представники ╕нших нац╕ональностей. Отже, укра╖ноф╕льство – це реально ╕снуюче явище, принаймн╕, серед протестант╕в. Якщо денац╕онал╕зован╕ укра╖нц╕ – це негатив, то певним позитивом ╓ добре ставлення до всього укра╖нського серед багатьох представник╕в народ╕в колишнього СРСР.
Зрештою, чи завжди етн╕чна належн╕сть до укра╖нсько╖ нац╕╖ гаранту╓ патр╕отизм? Нер╕дко трапляються парадоксальн╕ ситуац╕╖. У мо╓му р╕дному сел╕ жив галичанин, який усе сво╓ св╕доме життя боровся з укра╖нськими нац╕онал╕стами. В╕н хвалився, що воював у склад╕ загону Ковпака, ╕ одного разу вони знищили п╕дп╕льний госп╕таль, де л╕кувалися поранен╕ вояки УПА. А п╕сля в╕йни вони вбивали гол╕в с╕льрад, вчител╕в, комсомольських актив╕ст╕в… Заходили ╕ в польськ╕ села, де п╕д маркою уп╕вц╕в робили сво╖ чорн╕ справи. Казав, що воювали вони у повстанських одностроях (я тод╕ вперше почув слово «одностр╕й»), так ось, цей галичанин був не лише земляком, але й далеким родичем Степана Бандери!
Через три хати в╕д нього мешкала Тетяна Ковпак, «сх╕днячка», колишня комсомольська актив╕стка. Вона п╕сля в╕йни жила у Зах╕дн╕й Укра╖н╕, працювала п╕онервожатою. Одного разу до не╖ вноч╕ постукали повстанц╕: «Доброго здоров’я, пан╕ вчителько! Можна з вами поговорити? Ви збира╓теся виховувати з наших д╕тей комун╕ст╕в?». Д╕вчина зам’ялася ╕ сказала, що, очевидно, буде виховувати хороших людей або щось у такому род╕… «Л╕сов╕ брати» уважно вислухали ╖╖, а пот╕м сказали: «Ну що ж, доню… Ми тоб╕ в╕римо. Працюй!». ╤ пот╕м нав╕ть неодноразово допомагали ╖й харчами. А було й таке, що зустр╕чають ╖╖ в пол╕ – вона з п╕онерським галстуком на ши╖, а вони в одностроях, з автоматами, гвинт╕вками… Йдуть сво╓ю дорогою, а ╖╖ в╕тають, махають руками як добр╕й знайом╕й… Так ось, ця Тетяна Ковпак завжди була за УПА ╕ завжди людям говорила про цю народну арм╕ю т╕льки добре. Адже знала цих людей зблизька! Виходить, що «сх╕днячка» б╕льше патр╕отична, н╕ж родич Бандери.
Добро завжди породжу╓ добро. Тому я хочу побажати вашим читачам, щоб вони були справжн╕ми укра╖нцями, любили людей, жили за Божими запов╕дями. Тод╕ багато проблем у нас вир╕шуватимуться прост╕ше. У тому числ╕ ╕ мовних.

Серг╕й ЛАЩЕНКО.

Версiя для друку
Обговорити в форумi
"Кримська Свiтлиця" > #32 за 07.08.2009 > Тема "Українці мої..."


Постiйна адреса статтi: http://svitlytsia.crimea.ua/?section=article&artID=7613

 

Редакцiя :
95006, м. Сiмферополь, вул. Гагарiна, 5, 2-й поверх, кiмн. 13-14
тел: (0652)51-13-24; E-mail: kr_svit@meta.ua
Адмiнiстратор сайту : Микола Владзiмiрський
Веб-майстер : Олексiй Рибаков