"Кримська Свiтлиця" > #35 за 28.08.2009 > Тема ""Джерельце""
#35 за 28.08.2009
╢ ПРОФЕС╤╥ В╤ЧН╤...
╢ профес╕╖ модн╕, престижн╕, а ╓ в╕чн╕. У св╕т╕ сьогодн╕шн╕х профес╕й неважко ╕ розгубитися: маркетологи, промоутери, мерчендайзери... Хоча за рейтингом л╕дирують економ╕чн╕, юридичн╕ спец╕альност╕. Молодь приваблю╓ ╕м╕дж, матер╕альна винагорода. Моя ж профес╕я – вчитель початкових клас╕в, ╕ мен╕ зда╓ться, що це найкраща в св╕т╕ профес╕я. Стаж педагог╕чно╖ роботи у мене невеликий – 3 роки. За ц╕ роки було все: невдач╕, непорозум╕ння, злети ╕ пад╕ння. Але жодного дня я не пожалкувала, що св╕домо обрала пом╕ж ╕нших цю найблагородн╕шу, найц╕кав╕шу зупинку в профес╕йних мандрах. Вчитель – це скульптор, але його шедеври не виставляють в музеях, це – л╕кар, але йому пац╕╓нти р╕дко дякують за л╕кування, а то ╕ взагал╕, не хочуть л╕куватись. Вчитель – це актор, де кожен урок – прем’╓ра, але йому не аплодують ╕ кв╕ти йому дарують дуже р╕дко. Вчитель – це мати ╕ батько, як╕ не отримують часто синово╖ подяки. Директор, завуч, плани, педради, журнали, зв╕ти, одв╕чн╕ перев╕рки поглинають, ╕ часто роблять вчительство рутиною, важкою справою. Та коли вчитель заходить до класу ╕ бачить пильн╕ дитяч╕ оченята, на другий план в╕дходить все. Вчитель бачить т╕льки цей зоряний погляд, десь сам╕ виринають слова ╕ рухи, приходить натхнення. ╤ т╕льки що пригн╕чений якоюсь доганою вчитель ста╓ маестро. У клас╕ розгорта╓ться д╕йство. Маленьк╕ м╕зочки творять дивосв╕т. Вони стають Ейнштейнами, Гал╕леями... Як часто недоречний стук╕т у двер╕ перерива╓ цю високу хвилю натхнення: «Юл╕╓ Володимир╕вно, п╕сля урок╕в педрада», або «Пов╕домте батьк╕в про завтрашн╓ щеплення учн╕в» ╕ тому под╕бне. Дуже часто сьогодн╕ чую: як╕ важк╕ зараз д╕ти. Н╕коли не погоджуюсь. Д╕ти зараз, як завжди: слухнян╕ ╕ недуже, старанн╕ ╕ не зовс╕м, активн╕ ╕ боязк╕. Д╕ти – це найкраще, що ╓ у всесв╕т╕. Ск╕льки в них благородства, н╕жност╕, любов╕. Ск╕льки в тих очах бажання зробити добре, ск╕льки в тих рученятах старанност╕. Я люблю свою профес╕ю, люблю д╕тей. Дуже хочу, щоб маленьк╕ д╕ти виросли ╕ стали благородними людьми. Дуже важливо для д╕тей, хто стане першим учителем у школ╕. Але напередодн╕ 1 вересня, я хочу нагадати вс╕м батькам, що першими вчителями д╕тей ╓, насамперед, вони – батьки. Я завжди кажу батькам, коли ваш Серг╕йко чи Наталочка отриму╓ низький показник з предмета, це не дитина отримала, а ви. Не лайте дитину, а замисл╕ться, де зробили помилку. Дитина отриму╓ (чи не отриму╓) зд╕бност╕ в╕д батьк╕в. Особливост╕ оперативно╖ пам’ят╕, тип нервово╖ д╕яльност╕, ф╕зичне здоров’я – все це шл╕фу╓ться в╕д народження в процес╕ виховання до 6-р╕чного в╕ку. Якщо батьки про╜авили у вихованн╕ – це обов’язково в╕дгукнеться у школ╕. Дуже прикро дивитися, коли молод╕ мами с╕пають д╕тей, нервово кричать на малюка – все це ╕ заклада╓ п╕дмур╕вок шк╕льних проблем. Скоро до школи... Сядьте поруч з╕ сво╖м маленьким школяриком. Розкаж╕ть, як це добре – вчитись. В яку гарну школу в╕н п╕де, як багато д╕зна╓ться. Скаж╕ть, що ви його дуже любите, що навчання – це праця, ╕ там, як ╕ вам на робот╕, може бути важкувато, але ви завжди п╕дтрима╓те його – ╕ у нього все вийде. Обов’язково поясн╕ть дитин╕, що в школ╕ треба поводитися доброзичливо, вм╕ти себе захистити спок╕йно словом, а не б╕йкою. Приготуйте реч╕ до школи разом з ним. Протягом перших м╕сяц╕в п╕дбадьорюйте дитину, розпитуйте, як пройшов день, що ц╕кавого д╕знався. Обов’язково часто сп╕лкуйтеся з вчителем. Знайте, що усп╕х навчання дитини приблизно склада╓ться з зусиль само╖ дитини на 30%, зусиль ╕ правильного виховання батьками – 25%, зусиль вчителя – 30%, природними зд╕бностями – 15%. Якщо хтось сво╖ зусилля змарнував – ╕ншому ╖х треба зб╕льшити, а це дуже важко. Пам’ятайте, що атмосфера в с╕м’╖ – це найважлив╕ший чинник психолог╕чного здоров’я дитини. А саме в╕д ╖╖ психолог╕чного здоров’я залежатиме ╖╖ усп╕шне навчання ╕ майбутн╓. Не намагайтеся вчити дитину писати ╕ читати, це зробить вчитель краще та й програмою це передбачено. А ось слухати, переказувати, в╕дпов╕дати на запитання, бути уважним, спостережливим – дитину треба обов’язково навчати. Постарайтесь н╕коли не говорити вдома погано про школу чи вчителя в присутност╕ дитини. Це буде йому дуже важкою психолог╕чною ношею, яка дуже заважатиме йому вчитися. Вс╕ проблеми навчання намагайтеся з’ясувати з вчителем без св╕дк╕в, доброзичливо ╕ в╕н вас обов’язково зрозум╕╓. Бо ми – вчител╕, обравши профес╕ю, обрали любов на все сво╓ життя. Любов до д╕тей! Пов╕рте, так╕ вчител╕ ╓!
Р. S. Якщо м╕й матер╕ал п╕д╕йде до друку, рада буду пост╕йно працювати з редакц╕╓ю. Можу вести рубрику «Педагог╕чн╕ поради батькам молодших школяр╕в», де можу в╕дпов╕дати на запитання батьк╕в чи публ╕кувати ц╕кав╕ матер╕али з дитячо╖ практично╖ психолог╕╖.
Юл╕я КИЯНИЦЯ. с. Мирн╕вка Джанкойського району АРК.
"Кримська Свiтлиця" > #35 за 28.08.2009 > Тема ""Джерельце""
Постiйна адреса статтi: http://svitlytsia.crimea.ua/?section=article&artID=7715
|