"Кримська Свiтлиця" > #27 за 21.10.2011 > Тема "Резонанс"
#27 за 21.10.2011
СЕВАСТОПОЛЬ ВСЕ ЩЕ НЕПРИСТУПНИЙ...
На пострадянську територ╕ю важко пробиваються не лише висок╕ ╓вропейськ╕ стандарти демократ╕╖ ╕ права. З час╕в в╕дкриття Севастополя для ╕ноземц╕в у минулому стол╕тт╕ н╕ м╕сцева, н╕ центральна влада не можуть вир╕шити простого питання швартування великих кру╖зних лайнер╕в б╕ля причалу морського вокзалу. Довжина найб╕льшого м╕сця для швартування — 200 метр╕в, а щоб пришвартувати кру╖зний лайнер, потр╕бно 300 метр╕в причально╖ ст╕нки. Тобто причал може приймати т╕льки невелик╕ лайнери, бо для заходу б╕льш великих суден м╕жнародних кру╖зних компан╕й довжина причалу повинна становити не менше 500 метр╕в. В╕дсутн╕ 300 метр╕в поряд належать Чорноморському флоту Рос╕йсько╖ Федерац╕╖. Кру╖зний б╕знес у св╕т╕ розвива╓ться стр╕мкими темпами. А приймати океанськ╕ лайнери можуть поки що т╕льки Одеса й Ялта. Ось ╕ 14 жовтня кру╖зний теплох╕д «Artania» — найб╕льший у цьому сезон╕ з довжиною 231 метр – змушений був розм╕ститись на рейдов╕й стоянц╕, а пасажир╕в доставляти до берега власними ж катерами. Культурний, пол╕ткоректний ╕ чемний командир «Artania» Жарле Флатебое сказав журнал╕стам, що ╖хн╕й прих╕д н╕чого не затьмарило, а прац╕вники морського порту зустр╕ли дуже профес╕йно. Можливост╕ лайнера поки що ╓ недосяжними для в╕тчизняного флоту: 8 пасажирських палуб, 594 каюти для 1194 пасажир╕в, 514 член╕в ек╕пажу, 7 бар╕в, 3 ресторани, б╕бл╕отека, басейни (1 – критий ╕ 2 – просто неба), спа-центр, к╕нотеатр. Минулого року у штаб╕ Чорноморського флоту твердо заявили: «Викликають подив публ╕кац╕╖ в деяких ЗМ╤ про можлив╕сть передач╕ Севастопольському морському порту причал╕в Чорноморського флоту, в тому числ╕ ╕ М╕нно╖ ст╕нки, з метою прийому кру╖зних лайнер╕в. М╕нна ст╕нка ╓ ╕сторичним, спец╕ально обладнаним м╕сцем дислокац╕╖ корабл╕в ЧФ». Тобто кращо╖ стоянки для малих протичовнових корабл╕в ╕ншо╖ держави, н╕ж у центр╕ м╕ста, бути не може н╕коли. Н╕ п’яд╕ укра╖нського берега ЧФ РФ не в╕ддасть! ╤ маяками продовжуватиме незаконно користуватись. А тим часом невеличке Монако прийма╓ 650 кру╖зних суден за р╕к. ╤ порт процв╕та╓, ╕ жител╕ не б╕дують. На М╕жнародному ╕нвестиц╕йному форум╕ в Севастопол╕ у жовтн╕ 2011 р. в. о. начальника Севастопольського морського торгового порту Тимур Кондрать╓в у сво╖й допов╕д╕ «Проекти розвитку готельного ╕ кру╖зного б╕знесу ╕ буд╕вництва вантажних терм╕нал╕в» знову п╕дкреслював необх╕дн╕сть розвитку ╕нфраструктури для прийому ╕ноземних турист╕в. ╤ в╕це-прем’╓р-м╕н╕стр Укра╖ни Борис Колесн╕ков нещодавно доручив вивчити можлив╕сть використання для швартування кру╖зних лайнер╕в ст╕нок, орендованих Чорноморським флотом РФ. А чи дозволять це Харк╕вськ╕ угоди? Дов╕дники заманюють ╕нвестор╕в ╕нформац╕╓ю про те, що «у межах м╕ста ╓ причальна ╕нфраструктура високого техн╕чного р╕вня завдовжки б╕льш н╕ж 30 км (усього 287 причал╕в)». Та вигляда╓, що Севастополь може залишитись неприступним для ╢вропи. Принаймн╕ до 2042 року.
Микола ВЛАДЗ╤М╤РСЬКИЙ м. Севастополь Фото автора
"Кримська Свiтлиця" > #27 за 21.10.2011 > Тема "Резонанс"
Постiйна адреса статтi: http://svitlytsia.crimea.ua/?section=article&artID=9502
|