Пошук по сайту
Пошук:

Теми
З перших уст (4446)
З потоку життя (7293)
Душі криниця (4117)
Українці мої... (1658)
Резонанс (2114)
Урок української (1006)
"Білі плями" історії (1844)
Крим - наш дім (1031)
"Будьмо!" (271)
Ми єсть народ? (241)
Бути чи не бути? (311)
Писав писака (23)
На допомогу вчителеві (126)
Мовно-комп'ютерний конкурс (108)
Порадниця (203)
Смішного! (97)
Додатки
"Джерельце" (830)
"КримСПОРТ" (132)

Архiв
Архiв газети в pdf
Редакцiя
Форуми
Книга вiдгукiв

Iншi статтi цiеї теми
У В╤ДНОСИНАХ З ПОЛЬЩЕЮ НЕ ВАРТО НАТИСКАТИ НА ╤СТОРИЧН╤ “МОЗОЛ╤”, ЩО НАТЕРЛИСЯ ЗА 400 РОК╤В
Юр╕й Щербак, письменник, дипломат…


╤СТОР╤Я ОДН╤╢╥ РОДИНИ НА ТЛ╤ КРИМСЬКОТАТАРСЬКОГО НАЦ╤ОНАЛЬНОГО РУХУ
Вс╕ сто в╕дсотк╕в грошей в╕д продажу книги буде направлено на потреби ЗСУ…


ВЖЕ ЗАРАЗ ТРЕБА ДУМАТИ, ЯК БУДЕМО В╤ДНОВЛЮВАТИ КРИМ П╤СЛЯ ДЕОКУПАЦ╤╥
Обговорення комплексних питань щодо в╕дновлення Криму п╕сля його деокупац╕╖ в╕д рос╕йських сил...


МОЖЕ ТАК СТАТИСЬ, ЩО КРИМ ПОВЕРТАТИМЕТЬСЯ ДИПЛОМАТИЧНИМ ШЛЯХОМ
Наша держава зможе спок╕йно жити, коли поверне соб╕ ус╕ сво╖ земл╕, зокрема ╕ Крим.


БИТВА ЗА УКРА╥НУ
День дв╕ст╕ одинадцятий…




Розсилки
Тут Ви можете підписатися на розсилку анонсів статей нових випусків нашої газети. Для цього вкажіть свій e-mail.

E-mail адрес:














FaceBook





оНЦНДЮ Б сЙПЮ©МЁ
Головна сторiнка > Текст статти
"Кримська Свiтлиця" > #17 за 27.04.2012 > Тема "З потоку життя"
Версiя для друку
Обговорити в форумi

#17 за 27.04.2012
КРИЛАТЕ ЗАХОПЛЕННЯ

Останн╕ рок╕в п’ять в Укра╖н╕ спостер╕га╓ться бурхливий розвиток так звано╖ мало╖ ав╕ац╕╖. Нин╕ «на руках» у наших сп╕вв╕тчизник╕в щонайменше чотириста одно-, чотирим╕сних л╕тачк╕в. Ут╕м, це не надто багато, бо, прим╕ром, у маленьк╕й Чех╕╖ под╕бно╖ техн╕ки вдесятеро б╕льше.
Як в╕домо, урядовою постановою 2009 року значно спрощено, наближено до ╓вропейських стандарт╕в порядок експлуатац╕╖ таких л╕тальних апарат╕в. А чи не призведе це у п╕дсумку до того, що нин╕ ко╖ться на в╕тчизняних автошляхах?
— Жодним чином, — переконаний 55-р╕чний кор╕нний ╓впатор╕╓ць Серг╕й Шевчук. — Хоча б тому, що сьогодн╕ досить серйозн╕ вимоги передовс╕м до стану здоров’я. Вони, до реч╕, однаков╕ — щодо д╕ючого в╕йськового льотчика, п╕лота пасажирського «Бо╖нга» чи легкого «одномоторника». ╤ ще. На в╕дм╕ну в╕д вод╕йських прав п╕лотську л╕ценз╕ю неможливо придбати за грош╕. Гаразд, г╕потетично уяв╕мо, що ви ╖╖ все ж купили. Злет╕ти ви зможете, а от приземлитись — навряд чи. Багат╕ люди просто купують велик╕ л╕таки на кшталт «Цесни-джети», наймають п╕лота ╕ спок╕йно л╕тають. У випадку з малою ав╕ац╕╓ю приблизно 80 % п╕лот╕в — це люди з невисокими статками, зазвичай колишн╕ в╕йськов╕ ╕ цив╕льн╕ льотчики. Вони обмежують себе в ╖ж╕, ходять здеб╕льшого п╕шки, на аеродром при╖жджають на велосипед╕, щоб т╕льки на п╕вгодини-годину п╕днятись у небо на сво╓му «дирчику». Це ц╕лком адекватн╕ люди, без фанатизму.
Особисто Серг╕й Миколайович «став на крило» на власному RV-10 K╕т, якого, до слова, з приятелями з╕брав ╕ перегнав ╕з Москви до ╢впатор╕╖ т╕льки чотири роки тому. За цей час пройшов повний курс п╕дготовки приватного п╕лота у ст╕нах К╕ровоградсько╖ льотно╖ академ╕╖, осво╖в 5 моделей в╕тчизняних ╕ заруб╕жних ЛА, нал╕тавши понад 600 годин. Тор╕к на п╕вноч╕ ╤тал╕╖ Серг╕й Миколайович в╕дпрацював навички авар╕йного приводнення на тамтешн╓ озеро Комо ╕ отримав в╕дпов╕дний м╕жнародний сертиф╕кат. А ще обл╕тав к╕прське небо.
 Сьогодн╕ у Шевчука аж три власних ЛА, у тому числ╕ й досить раритетна, ╓дина в Укра╖н╕, двом╕сна Сеssna-140. А ще нап╕вготова точна коп╕я (з╕брана чолов╕ком власноруч за ориг╕нальними кресленнями) ун╕кального н╕мецького дово╓нного розв╕дника Storсh.
 — В арх╕вах, — поясню╓ св╕й виб╕р ╓впатор╕╓ць, — я «розкопав», що у роки минуло╖ в╕йни у нас на Демердж╕ був партизанський аеродром. Там с╕дали виключно «тихоходи» По-2, бо майданчик був завдовжки всього якихось 600 метр╕в, а дал╕ прямовисна скеля. Я вир╕шив пролет╕ти за цим маршрутом. Для цього годиться т╕льки Storсh. Цей л╕так спочатку призначався для розв╕дки й евакуац╕╖ п╕дбитих льотчик╕в. Машина ц╕кава тим, що завдяки сво╖м щ╕льовим прикрилкам могла приземлятись ╕з навантаженням «4g» под╕бно до вертольота. Перед в╕йною Г╕тлер подарував такий л╕так Стал╕ну. А той дав команду ав╕аконструктору Яковл╓ву зробити в╕тчизняний аналог. У результат╕ вийшов Як-12, проте до Storсh йому все ж було далеко.
Ут╕м, Серг╕й Шевчук нараз╕ б╕льше перейма╓ться не ╕сторичною реконструкц╕╓ю, а п╕дготовкою реального перельоту до Л╕сабона (перел╕т запланований на кв╕тень-травень 2012 року). Його над╕йна «ерв╕шка» давно в готовност╕ № 1. На н╕й зам╕нено майже все — нав╕гац╕йне обладнання, п╕лотське кр╕сло, а ще встановлен╕ чотири додатков╕ баки з пальним. Маршрут до португальсько╖ столиц╕ — а це понад три з половиною тисяч╕ к╕лометр╕в — м╕й сп╕врозмовник збира╓ться подолати без пром╕жних посадок за тринадцять годин. До нього в Укра╖н╕ ще н╕хто на це не наважувався.
Базу╓ться крилата техн╕ка Серг╕я Шевчука, як ╕ його шести однодумц╕в-п╕лот╕в, на ╓диному у Криму приватному аеродром╕ «Табаско» п╕д ╢впатор╕╓ю. Польовий аеродром площею всього 10 гектар╕в за ц╕ два роки встигли випробувати чимало не т╕льки укра╖нських, а й ╓вропейських «легкомоторник╕в». ╥х Серг╕й Шевчук, як кер╕вник однойменного ав╕аклубу «Табаско», гостинно зустр╕ча╓, возить на сво╓му авто на екскурс╕╖ по Криму. ╤з деякими заруб╕жними колегами ╓впатор╕╓ць контакту╓ по ╤нтернету ╕ ма╓ нам╕р познайомитися ближче п╕д час майбутньо╖ кругосв╕тньо╖ подорож╕, яку плану╓ зд╕йснити п╕сля згадано╖ вище л╕сабонсько╖ репетиц╕╖. Скаж╕мо, з акушером ╕з Австрал╕╖ Джоном Джохансоном. Той, виявля╓ться, на сво╖й крих╕тн╕й «ерв╕шц╕» зум╕в об╕гнути земну кулю трич╕.
— Австрал╕╓ць, — продовжу╓ Серг╕й Миколайович, — дав мен╕ слушн╕ поради, рекомендац╕╖. Здеб╕льшого щодо остров╕в у Тихому океан╕: як туди с╕сти, з ким заздалег╕дь зв’язуватись, де в╕зу оформляти. Це вкрай важливо, особливо у деяких латиноамериканських кра╖нах. Там тв╕й л╕так можуть елементарно обстр╕ляти, сприймаючи його, прим╕ром, за небажаного американського розв╕дника.
У самого Шевчука з╕брана практично вся повна ╕нформац╕я щодо кругосв╕тн╕х подорожей на легкомоторних л╕таках. ╤ не т╕льки. Свого часу на Канарах ╓впатор╕йцю випала нагода познайомитись ╕з живою легендою — знаменитим норвезьким мандр╕вником Туром Хе╓рдалом.

Василь САДОВСЬКИЙ

На зн╕мку: Серг╕й Шевчук у ангар╕ на р╕дному аеродром╕ «Табаско» б╕ля сво╓╖ раритетно╖ Cessna-140.
Фото автора

Версiя для друку
Обговорити в форумi
"Кримська Свiтлиця" > #17 за 27.04.2012 > Тема "З потоку життя"


Постiйна адреса статтi: http://svitlytsia.crimea.ua/?section=article&artID=10243

 

Редакцiя :
95006, м. Сiмферополь, вул. Гагарiна, 5, 2-й поверх, кiмн. 13-14
тел: (0652)51-13-24; E-mail: kr_svit@meta.ua
Адмiнiстратор сайту : Микола Владзiмiрський
Веб-майстер : Олексiй Рибаков