"Кримська Свiтлиця" > #17 за 27.04.2012 > Тема "З потоку життя"
#17 за 27.04.2012
КРИЛАТЕ ЗАХОПЛЕННЯ
Останн╕ рок╕в п’ять в Укра╖н╕ спостер╕га╓ться бурхливий розвиток так звано╖ мало╖ ав╕ац╕╖. Нин╕ «на руках» у наших сп╕вв╕тчизник╕в щонайменше чотириста одно-, чотирим╕сних л╕тачк╕в. Ут╕м, це не надто багато, бо, прим╕ром, у маленьк╕й Чех╕╖ под╕бно╖ техн╕ки вдесятеро б╕льше. Як в╕домо, урядовою постановою 2009 року значно спрощено, наближено до ╓вропейських стандарт╕в порядок експлуатац╕╖ таких л╕тальних апарат╕в. А чи не призведе це у п╕дсумку до того, що нин╕ ко╖ться на в╕тчизняних автошляхах? — Жодним чином, — переконаний 55-р╕чний кор╕нний ╓впатор╕╓ць Серг╕й Шевчук. — Хоча б тому, що сьогодн╕ досить серйозн╕ вимоги передовс╕м до стану здоров’я. Вони, до реч╕, однаков╕ — щодо д╕ючого в╕йськового льотчика, п╕лота пасажирського «Бо╖нга» чи легкого «одномоторника». ╤ ще. На в╕дм╕ну в╕д вод╕йських прав п╕лотську л╕ценз╕ю неможливо придбати за грош╕. Гаразд, г╕потетично уяв╕мо, що ви ╖╖ все ж купили. Злет╕ти ви зможете, а от приземлитись — навряд чи. Багат╕ люди просто купують велик╕ л╕таки на кшталт «Цесни-джети», наймають п╕лота ╕ спок╕йно л╕тають. У випадку з малою ав╕ац╕╓ю приблизно 80 % п╕лот╕в — це люди з невисокими статками, зазвичай колишн╕ в╕йськов╕ ╕ цив╕льн╕ льотчики. Вони обмежують себе в ╖ж╕, ходять здеб╕льшого п╕шки, на аеродром при╖жджають на велосипед╕, щоб т╕льки на п╕вгодини-годину п╕днятись у небо на сво╓му «дирчику». Це ц╕лком адекватн╕ люди, без фанатизму. Особисто Серг╕й Миколайович «став на крило» на власному RV-10 K╕т, якого, до слова, з приятелями з╕брав ╕ перегнав ╕з Москви до ╢впатор╕╖ т╕льки чотири роки тому. За цей час пройшов повний курс п╕дготовки приватного п╕лота у ст╕нах К╕ровоградсько╖ льотно╖ академ╕╖, осво╖в 5 моделей в╕тчизняних ╕ заруб╕жних ЛА, нал╕тавши понад 600 годин. Тор╕к на п╕вноч╕ ╤тал╕╖ Серг╕й Миколайович в╕дпрацював навички авар╕йного приводнення на тамтешн╓ озеро Комо ╕ отримав в╕дпов╕дний м╕жнародний сертиф╕кат. А ще обл╕тав к╕прське небо. Сьогодн╕ у Шевчука аж три власних ЛА, у тому числ╕ й досить раритетна, ╓дина в Укра╖н╕, двом╕сна Сеssna-140. А ще нап╕вготова точна коп╕я (з╕брана чолов╕ком власноруч за ориг╕нальними кресленнями) ун╕кального н╕мецького дово╓нного розв╕дника Storсh. — В арх╕вах, — поясню╓ св╕й виб╕р ╓впатор╕╓ць, — я «розкопав», що у роки минуло╖ в╕йни у нас на Демердж╕ був партизанський аеродром. Там с╕дали виключно «тихоходи» По-2, бо майданчик був завдовжки всього якихось 600 метр╕в, а дал╕ прямовисна скеля. Я вир╕шив пролет╕ти за цим маршрутом. Для цього годиться т╕льки Storсh. Цей л╕так спочатку призначався для розв╕дки й евакуац╕╖ п╕дбитих льотчик╕в. Машина ц╕кава тим, що завдяки сво╖м щ╕льовим прикрилкам могла приземлятись ╕з навантаженням «4g» под╕бно до вертольота. Перед в╕йною Г╕тлер подарував такий л╕так Стал╕ну. А той дав команду ав╕аконструктору Яковл╓ву зробити в╕тчизняний аналог. У результат╕ вийшов Як-12, проте до Storсh йому все ж було далеко. Ут╕м, Серг╕й Шевчук нараз╕ б╕льше перейма╓ться не ╕сторичною реконструкц╕╓ю, а п╕дготовкою реального перельоту до Л╕сабона (перел╕т запланований на кв╕тень-травень 2012 року). Його над╕йна «ерв╕шка» давно в готовност╕ № 1. На н╕й зам╕нено майже все — нав╕гац╕йне обладнання, п╕лотське кр╕сло, а ще встановлен╕ чотири додатков╕ баки з пальним. Маршрут до португальсько╖ столиц╕ — а це понад три з половиною тисяч╕ к╕лометр╕в — м╕й сп╕врозмовник збира╓ться подолати без пром╕жних посадок за тринадцять годин. До нього в Укра╖н╕ ще н╕хто на це не наважувався. Базу╓ться крилата техн╕ка Серг╕я Шевчука, як ╕ його шести однодумц╕в-п╕лот╕в, на ╓диному у Криму приватному аеродром╕ «Табаско» п╕д ╢впатор╕╓ю. Польовий аеродром площею всього 10 гектар╕в за ц╕ два роки встигли випробувати чимало не т╕льки укра╖нських, а й ╓вропейських «легкомоторник╕в». ╥х Серг╕й Шевчук, як кер╕вник однойменного ав╕аклубу «Табаско», гостинно зустр╕ча╓, возить на сво╓му авто на екскурс╕╖ по Криму. ╤з деякими заруб╕жними колегами ╓впатор╕╓ць контакту╓ по ╤нтернету ╕ ма╓ нам╕р познайомитися ближче п╕д час майбутньо╖ кругосв╕тньо╖ подорож╕, яку плану╓ зд╕йснити п╕сля згадано╖ вище л╕сабонсько╖ репетиц╕╖. Скаж╕мо, з акушером ╕з Австрал╕╖ Джоном Джохансоном. Той, виявля╓ться, на сво╖й крих╕тн╕й «ерв╕шц╕» зум╕в об╕гнути земну кулю трич╕. — Австрал╕╓ць, — продовжу╓ Серг╕й Миколайович, — дав мен╕ слушн╕ поради, рекомендац╕╖. Здеб╕льшого щодо остров╕в у Тихому океан╕: як туди с╕сти, з ким заздалег╕дь зв’язуватись, де в╕зу оформляти. Це вкрай важливо, особливо у деяких латиноамериканських кра╖нах. Там тв╕й л╕так можуть елементарно обстр╕ляти, сприймаючи його, прим╕ром, за небажаного американського розв╕дника. У самого Шевчука з╕брана практично вся повна ╕нформац╕я щодо кругосв╕тн╕х подорожей на легкомоторних л╕таках. ╤ не т╕льки. Свого часу на Канарах ╓впатор╕йцю випала нагода познайомитись ╕з живою легендою — знаменитим норвезьким мандр╕вником Туром Хе╓рдалом.
Василь САДОВСЬКИЙ
На зн╕мку: Серг╕й Шевчук у ангар╕ на р╕дному аеродром╕ «Табаско» б╕ля сво╓╖ раритетно╖ Cessna-140. Фото автора
"Кримська Свiтлиця" > #17 за 27.04.2012 > Тема "З потоку життя"
Постiйна адреса статтi: http://svitlytsia.crimea.ua/?section=article&artID=10243
|