"Кримська Свiтлиця" > #45 за 08.11.2013 > Тема "На допомогу вчителеві"
#45 за 08.11.2013
МЕД╤АОСВ╤ТА ВЖЕ КРОКУ╢ УКРА╥НОЮ!
Широке впровадження ╕нтерактивних систем комун╕кац╕╖ спричинило пом╕тн╕ трансформац╕╖ у сфер╕ культури, як позитивн╕, так ╕ негативн╕, майже повну зм╕ну матриць св╕домост╕, ц╕нн╕сних систем ╕ мислення, сприйняття навколишнього св╕ту. Зазначене повною м╕рою стосу╓ться п╕дростаючого покол╕ння, насамперед учн╕в загальноосв╕тн╕х шк╕л. Тому створення ефективного механ╕зму критичного осмислення ╕ корегування ╕нформац╕╖, отримано╖ через ЗМ╤, в╕дпрацювання особист╕сно╖ системи ц╕нн╕сних ор╕╓нтац╕й та формування ум╕нь ╕нтерпретувати ╕нформац╕ю, розум╕ти ╖╖ суть, адресну спрямован╕сть, мету ╕нформування, викриття прихованого значення мають усунути негативний вплив на св╕дом╕сть учн╕всько╖ молод╕. Саме цим ╕ визнача╓ться актуальн╕сть упровадження вивчення курсу «Основи мед╕аосв╕ти» у навчально-виховному процес╕ загальноосв╕тн╕х заклад╕в Укра╖ни. Про це ╓ в╕дпов╕дний наказ М╕н╕стерства осв╕ти й науки, молод╕ ╕ спорту Укра╖ни в╕д 27.07.2011 р. № 886 «Про проведення Всеукра╖нського експерименту з упровадженням мед╕аосв╕ти в навчально-виховний процес загальноосв╕тн╕х навчальних заклад╕в Укра╖ни». Не об╕йшов цей наказ ╕ наш район. Першими взяли участь в експеримент╕ Нижньог╕рська «Школа-г╕мназ╕я» № 3. У нашому район╕ цей заклад ма╓ статус «Школа майбутнього» саме через ╕нновац╕йн╕ нововведення. Це поясню╓ться тим, що, по-перше, в школ╕ ╓ фах╕вц╕, як╕ пройшли курси п╕дготовки; по-друге, наявн╕сть сучасного обладнання; ╕ по-трет╓, – це бажання учн╕в сприймати все нове ╕ сучасне. Мен╕ також запропонували взяти участь у сем╕нар╕-практикум╕ на тему: «Методика використання ауд╕ов╕зуальних текст╕в п╕д час урок╕в та в позакласн╕й робот╕», який проходив цього року в м╕ст╕ Ялт╕ за п╕дтримки програми «Засоби масово╖ ╕нформац╕╖» М╕жнародного фонду «В╕дродження». Я ╕з задоволенням погодилася, оск╕льки вважаю, що це ще один крок до самоосв╕ти, вдосконалення мо╓╖ педагог╕чно╖ майстерност╕. Також цей напрямок перегуку╓ться з темою мо╓╖ самоосв╕ти «Використання ╤КТ на уроках укра╖нсько╖ мови та л╕тератури». Деякий досв╕д роботи за цим напрямком я вже маю: створення презентац╕й до урок╕в, буклет╕в на певн╕ теми (як мо╖, так ╕ учн╕вськ╕), використання мовних ресурс╕в в ╤нтернет-мереж╕: робота з енциклопед╕ями, дов╕дниками, електронними п╕дручниками, словниками; проведення б╕нарних урок╕в, використання в╕део- та ауд╕оресурс╕в як на уроках, так ╕ в позакласн╕й робот╕. Придбала електронн╕ конструктори урок╕в ╕ активно впроваджую у життя. Також використовую програмн╕ педагог╕чн╕ засоби з предмет╕в, як╕ нам запропонували на курсах у КР╤ППО. Шкода, що ╖х так мало! Також ма╓мо великий досв╕д у галуз╕ журнал╕стики: мо╖ вихованц╕ – пост╕йн╕ автори статей, зам╕ток у ваш╕й газет╕! Але треба ще багато осягнути мен╕ з мед╕аграмотност╕, тож п╕дготовка мед╕акомпетентних педагог╕в — важливе завдання сьогодн╕шнього дня. Традиц╕йно в загальноосв╕тн╕х школах поширен╕ так╕ види мед╕аресурс╕в: к╕ноф╕льми, в╕деоф╕льми, магн╕тофонн╕ записи, записи на компакт-дисках, CD-ROM-енциклопед╕╖, ф╕льми на CD, презентац╕╖, навчальн╕ програми, ╕нсталяц╕╖ ╕ тому под╕бне. Останн╕ми роками укра╖нськ╕ школи почали використовувати новий тип мед╕аресурс╕в – ╤нтернет-ресурси (робота з ╕нформац╕╓ю в режим╕ online). У багатьох кра╖нах (Канада, Австрал╕я, Великобритан╕я, Франц╕я та ╕н.) вже ╕сну╓ система мед╕аосв╕ти, що склалася в середн╕х ╕ вищих навчальних закладах. У ряд╕ кра╖н мед╕аосв╕та ╕нтегрована в шк╕льн╕ предмети, а в Австрал╕╖ ╕ Канад╕, наприклад, вивчення його почина╓ться ще в дошк╕льному в╕ц╕. На жаль, в Укра╖н╕ зараз роблять т╕льки перш╕ кроки, хоча це нер╕дко й використову╓ться на уроках в ╕нтегрованому вар╕ант╕ або на факультативних (гурткових) заняттях. Ц╕каво пройшли сем╕нарськ╕ дн╕ у чар╕вному куточку Ялти – панс╕онат╕ «Вчитель», багато чого нового дов╕далася, навчилася. Велика подяка орган╕заторам цього заходу: Волошенюк Оксан╕ — виконавчому директору АУП, Плахоцьк╕й Людмил╕ – методисту КР╤ППО, Куценко Олен╕ – заступнику директора КРП «К╕нов╕деопрокат», а також науковому кер╕внику експерименту з мед╕аосв╕ти, нашим тренерам: Дубровському В. Ф. – доценту кафедри ╕стор╕╖ та соц╕ально-гуман╕тарних наук Севастопольського м╕ського гуман╕тарного ун╕верситету, Скрипник О. С. та Потапов╕й В. ╤. – старшим викладачам кафедри ╕стор╕╖, правознавства й методики викладання. Запам’яталися трен╕нги про рекламу як джерело мед╕а╕нформац╕╖, значення соц╕ально╖ реклами в мед╕апростор╕, використання критичного мислення п╕д час анал╕зу мед╕апродукц╕╖, орган╕зац╕я та методика роботи учн╕вських мед╕аклуб╕в. Орган╕затори цього заходу забезпечили нас л╕тературою, презентували т╕льки-но надруковану книгу «Авторськ╕ уроки» з розробками занять на дану тематику, безл╕ч ╕нформац╕╖ записали на електронн╕ нос╕╖. Тож роботу розпочинаю не з чистого аркуша, а з арсеналом методично╖ л╕тератури. Думаю, що все у мене вийде, бо динам╕чн╕ зм╕ни в галуз╕ ЗМК обумовлюють забезпечення педагог╕чного процесу винятково активними, творчими, передовими, демократичними кадрами.
Св╕тлана МИРОНЮК, старший учитель вищо╖ категор╕╖ Нижньог╕рсько╖ ЗОШ ╤-╤╤╤ ступен╕в № 2
"Кримська Свiтлиця" > #45 за 08.11.2013 > Тема "На допомогу вчителеві"
Постiйна адреса статтi: http://svitlytsia.crimea.ua/?section=article&artID=12522
|