Пошук по сайту
Пошук:

Теми
З перших уст (4448)
З потоку життя (7293)
Душі криниця (4122)
Українці мої... (1658)
Резонанс (2118)
Урок української (1006)
"Білі плями" історії (1846)
Крим - наш дім (1041)
"Будьмо!" (271)
Ми єсть народ? (241)
Бути чи не бути? (317)
Писав писака (23)
На допомогу вчителеві (126)
Мовно-комп'ютерний конкурс (108)
Порадниця (205)
Смішного! (97)
Додатки
"Джерельце" (830)
"КримСПОРТ" (132)

Архiв
Архiв газети в pdf
Редакцiя
Форуми
Книга вiдгукiв

Iншi статтi цiеї теми
КАРИКАТУРИ БАТЬКА Й ЖИВОПИС СИНА
Карикатури батька викривають агресивну пол╕тику Москви, показують, що вона ╓ загрозою для всього...


РОЗПУСКА╢ТЬСЯ Л╤ЩИНА
Наш╕ традиц╕╖


ЛЮТЬ, НАД╤Я, ЛЮБОВ
На початку широкомасштабного вторгнення рос╕йських в╕йськ подруга художниц╕ попрохала ╖╖...


В ╤РПЕН╤ ПРЕЗЕНТОВАНО ВИСТАВКУ ХУДОЖНИКА ╤З ХАРКОВА
Його роботи знаходяться в приватних колекц╕ях ╕ музеях Укра╖ни, Н╕меччини, США…


ТЕОДУЛ-В╤ТРОДУВ
Наш╕ традиц╕╖




Розсилки
Тут Ви можете підписатися на розсилку анонсів статей нових випусків нашої газети. Для цього вкажіть свій e-mail.

E-mail адрес:














FaceBook





оНЦНДЮ Б сЙПЮ©МЁ
Головна сторiнка > Текст статти
"Кримська Свiтлиця" > #21 за 23.05.2014 > Тема "Душі криниця"
Версiя для друку
Обговорити в форумi

#21 за 23.05.2014
ВОЗНЕС╤ННЯ – ДОРОГА У Л╤ТО

Це свято належить до числа рухомих, бо безпосередньо залежить в╕д дати Великодня, але його завжди в╕дзначають на сороковий день п╕сля Воскрес╕ння Христового, ╕ воно завжди припада╓ на четвер. Цього року – 29 травня. Тому жартують: «Н╕коли не бувати Вознес╕нню у середу», а ще додають: «Вознес╕ння – дорога у л╕то».
Повна церковна назва свята – Вознес╕ння Господн╓, у народн╕й традиц╕╖ – Вознес╕ння, Вшестя, Ушестя. В його основ╕ – ╓вангельський переказ про Воскрес╕ння ╤суса Христа та Його Вознес╕ння на Небо через сорок дн╕в п╕сля земно╖ смерт╕ на хрест╕.
Св╕дками Вознес╕ння Сина Божого, яке сталося на Елеонськ╕й гор╕ поблизу ╢русалима, були апостоли та Богородиця, докладний опис про що знаходимо у ╢вангел╕ях в╕д Марка ╕ Луки та в Д╕яннях Апостол╕в. Зокрема, Лука пише: «╤ В╕н вив╕в за м╕сто ╖х аж до В╕фан╕╖, ╕, знявши руки Сво╖, поблагословив ╖х. ╤ сталося, як В╕н благословляв ╖х, то зачав в╕дступати в╕д них, ╕ на Небо возноситись. А вони поклонились Йому ╕ повернулись до ╢русалима з великою рад╕стю».
П╕сля Свого Воскрес╕ння Господь не перебував з учнями безпосередньо, а являвся ╖м у р╕зний час ╕ в р╕зних м╕сцях, в╕дкриваючи Себе в абсолютно живому, воскреслому т╕л╕. В╕н розмовляв з апостолами та навчав ╖х, тобто поводив себе як звичайна жива людина. Головне було – ув╕рувати. Апостолу Фом╕ нав╕ть дозволив доторкнутися до Сво╖х ран. А ось п╕сля Вознес╕ння Спасителя апостоли спочатку розгубилися, злякалися, що Син Божий ╖х покинув…
У цей час з’явилися ангели ╕ пов╕домили апостолам: ╤сус Христос, який т╕льки-но возн╕сся на Небо, таким же чином знову повернеться на землю. Так було виголошене пророцтво про друге пришестя ╤суса Христа.
За християнським в╕ровченням, свято Вознес╕ння Господнього символ╕зу╓ перемогу обожнено╖ людсько╖ природи, ╖╖ причетн╕сть до Тайни Пресвято╖ Тр╕йц╕.
За ╕конописною традиц╕╓ю, ╤сус Христос, що возн╕сся не Небо, зображу╓ться у б╕лому одяз╕ в ореол╕ тонких золотих промен╕в – символ╕ Божественност╕, досконалост╕. Ангели, що возносять Христа, — у червоному одяз╕. Цей кол╕р нагаду╓ мирянам про муки та терп╕ння Сина Божого перед розп’яттям на хрест╕.
Починаючи з IV стол╕ття, свято Вознес╕ння Господнього ста╓ загальновизнаним. ╤сторик церкви Сократ (не плутайте його з античним ф╕лософом Сократом) назива╓ Вознес╕ння «всенародним празником». У цьому ж стол╕тт╕ цариця Олена (╢лена) поставила храм на м╕сц╕ Христового Вознес╕ння.
Ц╕каве свято ╕ в народному побут╕. На в╕дм╕ну в╕д церковно╖ традиц╕╖ тут воно отримало сво╓ особливе тлумачення. Наприклад, у деяких етнограф╕чних рег╕онах Укра╖ни ╕ тепер до свята Вознес╕ння вип╕кають обрядове печиво у вигляд╕ драбинки, яка, за народним уявленням, повинна допомогти Воскреслому ╤сусов╕ швидше п╕днятися на Небо.
Також пекли велик╕ довг╕ пироги, верх яких викладався впоперек щаблями. ╤ ╖х називали драбинками. Ц╕ пироги приносили до церкви на освячення, п╕сля чого частину з них роздавали вбогим.
Разом з печивом-драбинками пекли млинц╕, як╕ називали «Бож╕ онуч╕». Онуч╕ були обов’язковим елементом селянського взуття, тож ╕ вони мали допомогти Господньому сходженню на Небо.
Вознес╕нням зак╕нчу╓ться великодня обрядов╕сть ╕ розпочина╓ться тро╖цька.
Народн╕ прикмети стверджують:
— На Вознес╕ння гарна погода – до врожаю хл╕ба.
— Вознес╕ння з дощем – ╤лля Громовержець (2 серпня) буде з грозою.

П╕дготував Тарас ЛЕХМАН,
Журнал╕ст

Версiя для друку
Обговорити в форумi
"Кримська Свiтлиця" > #21 за 23.05.2014 > Тема "Душі криниця"


Постiйна адреса статтi: http://svitlytsia.crimea.ua/?section=article&artID=13348

 

Редакцiя :
95006, м. Сiмферополь, вул. Гагарiна, 5, 2-й поверх, кiмн. 13-14
тел: (0652)51-13-24; E-mail: kr_svit@meta.ua
Адмiнiстратор сайту : Микола Владзiмiрський
Веб-майстер : Олексiй Рибаков