"Кримська Свiтлиця" > #24 за 13.06.2014 > Тема "Душі криниця"
#24 за 13.06.2014
О, МУЗИКО КОХАННЯ!
Вона — С╕льва ╕ принцеса цирку, Одетта ╕ циганка Аза, справжня королева оперети! Вс╕ ц╕ з╕рков╕ оц╕нки та характеристики — про приму трупи та улюбленицю глядач╕в Тамару Гончаренко, заслужену артистку Криму, з чи╖м голосом багато рок╕в пов’язаний весь музичний репертуар Кримського академ╕чного укра╖нського музичного театру. А йому в д╕апазон╕ трьох октав з ╖╖ в╕ддан╕стю сцен╕, самоконтролем ╕ самодисципл╕ною, зда╓ться, п╕двладне все в╕д класичного вокального мистецтва — опер та оперет до дитячих мюзикл╕в. Вона викону╓ б╕льш╕сть головних парт╕й у музичних спектаклях, уривки з опер у концертах симфон╕чно-камерно╖ музики, пер╕одично влаштову╓ класичн╕ шоу в сво╖х бенеф╕сах. Зм╕ст одного з них висловила в чотирив╕рш╕: «Я вдячна життю за талант, за рад╕сть самовираження. О, Бог м╕й, який великий тв╕й дар! С╕яй, любове, в сп╕ву звуках!». П╕д зав╕су нин╕шнього театрального сезону Т. Гончаренко п╕дготувала новий сольний проект — творчий веч╕р «О, музико кохання!», який став сво╓р╕дним п╕дсумком до власного юв╕лею, а в глядач╕в з’явилася ще одна можлив╕сть побачити улюблену артистку протягом одн╕╓╖ програми в р╕зних амплуа. В яких? — спробувала я ще до прем’╓ри в╕дкрити зав╕су, зустр╕вшись з Т. Гончаренко п╕сля одн╕╓╖ з репетиц╕й.
— Якщо на сво╓му минулому творчому вечор╕ в 2012 роц╕ я виконувала в основному соло — ар╕╖ з в╕домих опер, прозвучав лише один дует з лауреатом м╕жнародних конкурс╕в Федором Марченком — Цирл╕ни ╕ Дона Жуана з опери «Дон Жуан» В. Моцарта, — сказала Тамара Михайл╕вна. — То цього разу ми вир╕шили з режисером-постановником — головним режисером театру Юр╕╓м Федоровим ╕ другим режисером Св╕тланою Соболь показати на сцен╕ любов у р╕зних партнерських проявах за допомогою музичного вираження. У цих фрагментах зайнят╕ наш╕ пров╕дн╕ вокал╕сти-чолов╕ки: народний артист Укра╖ни Валер╕й Карпов, заслужен╕ артисти Укра╖ни Владислав Черн╕ков ╕ Микола Бондаревський, артист хору ╤гор Юрченко. В п╕дготовц╕ номер╕в активну участь брав диригент В╕ктор Климов, а деяк╕ хореограф╕чн╕ композиц╕╖ вперше поставив сол╕ст балету Олександр Гуцуленко. — Де народилася майбутня артистка? — В Тул╕. У двор╕чному в╕ц╕ пере╖хала з батьками в С╕мферополь. — Коли ви в╕дчули, що ваше покликання — сцена? — М╕й батько сп╕вав у в╕йськовому хор╕, грав на баян╕. Я також зак╕нчила на «в╕дм╕нно» з цим ╕нструментом музичну школу. Сп╕вала в хор╕ Палацу д╕тей ╕ молод╕, як сол╕стка виконувала багато дитячих ╕ радянських п╕сень того часу. Гарний голос ма╓ мама. М╕й молодший брат Володимир також сп╕ва╓ ╕ сольно, ╕ в ансамбл╕, гра╓ на г╕тар╕. В так╕й сп╕воч╕й с╕м’╖ у мене був один шлях — музика. ╤ я зак╕нчила вокальне в╕дд╕лення С╕мферопольського музичного училища ╕м. П. Чайковського та естрадне — Кримського ун╕верситету культури, мистецтв ╕ туризму. Мо╖ми кумирами, як це не дивно звучить, були виконавц╕-чолов╕ки — Георг Отс та Анатол╕й Солов’яненко. В театр╕ починала роботу артисткою хору. — Яка ваша дебютна роль? — Панночка-русалка в музичн╕й комед╕╖ «Майська н╕ч» М. Лисенка за мотивами пов╕стей М. Гоголя ╕ граю ╖╖ я дос╕. Всього ж у мо╓му репертуар╕ б╕льше ста ролей, остання з яких — Богородиц╕, Казансько╖ Божо╖ Матер╕ в рок-опер╕ «Юнона та Авось» О. Рибн╕кова. Еп╕зодична роль, але дуже яскрава. — На ваш╕й театральн╕й аф╕ш╕ — мабуть, уся св╕това класика. Чи ╓ щось таке, що ви мр╕╓те з╕грати? — В оперет╕ «Мар╕ца» ╤. Кальмана я граю Циганку, а хот╕ла б вт╕лити образ головно╖ геро╖н╕ — Мар╕ци. Поки що ╖╖ парт╕╖ сп╕ваю т╕льки в концертах. Чекаю, що колись така нагода мен╕ ще випаде. Театр — це дуже важлива частина мого життя. Це те м╕сце, яке дозволя╓ проявити все краще, закладене в мен╕ природою. Хочеться ╕ сам╕й в╕дпрацьовувати спектакль ╕з задоволенням на висок╕й нот╕, ╕ щоб глядач╕ отримували заряд натхнення та хорошого настрою в╕д вокального мистецтва. У цих прагненнях мене п╕дтримують мо╖ партнери на сцен╕ в чолов╕чих ╕ ж╕ночих дуетах, кер╕вництво театру — директор Володимир Загурський ╕ головний режисер Юр╕й Федоров. Сам╕й експериментувати з вокалом дов╕ряють диригенти симфон╕чного оркестру Олександр Коваленко ╕ В╕ктор Климов. — Що, по-вашому, потр╕бно артисту, щоб усе життя бути затребуваним на сцен╕? — Робота вокал╕ста — дуже енергозатратна. Потр╕бно ╕ багато ╖сти, ╕нод╕ нав╕ть серед ноч╕. При цьому бути завжди в форм╕, стежити за ф╕гурою, голосом. Це ф╕зичний б╕к профес╕╖. А розумовий — багато текст╕в, музики ╕ нот, як╕ потр╕бно знати напам’ять, бо ми працю╓мо без суфлер╕в. Усе це склавши разом, виходиш на сцену. Не ма╓ш права бути нез╕браною. Мо╓ правило: в гострих моментах з колегами йти на компром╕с, домовлятися ╕ завжди залишатися доброзичливою. — А як ви стежите за зовн╕шн╕стю? Ма╓те як╕сь сво╖ особлив╕ рецепти? — Коли я навчалася в ун╕верситет╕, наш викладач Катерина Альох╕на говорила студенткам: «П╕д╕ть у парк, подив╕ться на кв╕ти, в╕зьм╕ть у руки кам╕нц╕». Це потр╕бно, бо в житт╕ повинна бути релаксац╕я, тобто зняття псих╕чного напруження. Ж╕нц╕ необх╕дно в╕дчувати св╕й орган╕зм, част╕ше сп╕лкуватися з котами. Для п╕дняття тонусу використовую в харчуванн╕ народн╕ засоби: кисле молоко, нин╕ — полуниц╕. Користуюся косметикою бренду «Сиб╕рське здоров’я», тому що, по-перше, вона виготовлена на натуральн╕й основ╕, а по-друге, там працю╓ менеджером моя дочка Марина. Поза сценою люблю влаштовувати р╕зн╕ кумедн╕ ╕гри, роз╕граш╕. Вс╕ см╕ються — ╕ зн╕ма╓ться напруга, нервозн╕сть п╕сля роботи. — Де ви любите в╕дпочивати в Криму? — Мен╕ подоба╓ться М╕схор. Дек╕лька раз╕в перебувала там за пут╕вками у санатор╕ях. На морському узбережж╕ в ╢впатор╕╖ живе моя т╕тка, ╓ друз╕ в Ялт╕. Однак надовго з С╕мферополя не ви╖жджаю. Люблю св╕й д╕м. Ран╕ше театр багато гастролював. Ми ви╖жджали з╕ спектаклями на м╕сяць-два. Зд╕йснили дв╕ гастрольн╕ по╖здки в Хайдельберг — м╕сто-побратим С╕мферополя в Н╕меччин╕. Однак щоразу мен╕ дуже швидко хот╕лося додому. В Криму особлива енергетика. Можливо, саме тому я не прийняла запрошення пере╖хати на роботу в Донецьку оперу, хоч ╕ дуже люблю оперний вокальний матер╕ал. Виконую в концертах ар╕╖ Тетяни з опери «╢вген╕й Он╓г╕н» П. Чайковського, Земф╕ри з «Алеко» С. Рахман╕нова та ╕нш╕. Недавно в програм╕ «Несумна опера» сп╕вала колоратурну ар╕ю Роз╕ни з опери «Сев╕льський цирульник» Дж. Росс╕н╕, кв╕тковий дует. За роль Мар╕анни в спектакл╕ «К╕шка, перетворена в ж╕нку» Ж. Оффенбаха на М╕жнародному фестивал╕ ╕м. М. Заньковецько╖ в Н╕жин╕ Черн╕г╕всько╖ област╕ два роки тому отримала першу прем╕ю в ном╕нац╕╖ «Роль другого плану». — Ваш╕ геро╖н╕ живуть у р╕зних епохах. Як ви п╕дбира╓те ╖м ╕сторично-достов╕рн╕ костюми? — Я завжди беру активну участь в ╖хньому створенн╕. Мене в дитинств╕ вдома навчили шити, а до вступу до училища я працювала в швейному атель╓. Створений художником з костюм╕в Генр╕╓ттою Петкевич образ доповню╓ зач╕ска, п╕д╕брана чудовим майстром перукарського мистецтва Натал╕╓ю Шлевською. Це дуже творч╕ люди, результатом роботи яких захоплюються глядач╕. — А вас особисто що приваблю╓ в сцен╕чних ж╕ночих характерах? — Душевн╕сть, м’як╕сть ╕ благородство. — Що б ви побажали соб╕ ╕ нам, глядачам? — Коли мен╕ доводиться приймати як╕сь р╕шення, я завжди думаю: «А як би в ц╕й ситуац╕╖ вчинила «любов»? Для мене головне — душа людини, ╖╖ позитивний моральний стан, тод╕ й з матер╕ального боку ╖й буде додаватися, зростатиме достаток. Я сама мр╕ю про власний д╕м в оточенн╕ чудово╖ природи. Наше мистецтво в╕дпов╕дальне за все, що нин╕ д╕╓ться в Криму, кра╖н╕. Людям потр╕бно част╕ше слухати музику В. Моцарта. Вона очища╓ мозок в╕д агресивних зомбуючих установок. Твори високо╖ класики гармон╕зують псих╕ку, внутр╕шн╕ нервов╕ центри. Вважаю, що вульгарн╕сть з╕ сцени псу╓ молодь, спотворю╓ моральн╕ принципи. Тому роблю в сво╖й творчост╕ ставку на класичний вокал, який не виклика╓ тваринних пристрастей та агрес╕╖, а пробуджу╓ ╕ розвива╓ у внутр╕шньому «я» красив╕ природн╕ якост╕ та почуття. * * * ╤ в театр╕ в╕дбувся незабутн╕й веч╕р: чар╕вний голос — сопрано яскравого забарвлення, жива музика, постановочн╕ сюрпризи, ╕скрометна хореограф╕я — все, що да╓ рад╕сть в╕д доторку до справжнього мистецтва, де правлять бал три краси — пластики, костюм╕в ╕ вза╓мних стосунк╕в.
Валентина НАСТ╤НА
ОФОРМИТИ ПЕРЕДПЛАТУ на всеукра╖нську загальнопол╕тичну ╕ л╕тературно-художню газету «Кримська св╕тлиця» та ╕нш╕ культуролог╕чн╕ видання ДП «Нац╕ональне газетно-журнальне видавництво» (газету «Культура ╕ життя», журнали «Укра╖нська культура», «Укра╖нський театр», «Театрально-концертний Ки╖в», «Музика», «Пам’ятки Укра╖ни: ╕стор╕я та культура») можна в будь-якому поштовому в╕дд╕ленн╕ зв’язку Укра╖ни. У кра╖нах далекого заруб╕жжя оформити передплату на ц╕ видання можна через сайт www.presa.ua на стор╕нц╕ «Передплата On-Line». Передплатити та придбати окрем╕ прим╕рники видань в електронн╕й верс╕╖ можна за адресою - http://presspoint.ua/. Така послуга доступна в будь-як╕й кра╖н╕ св╕ту. Дов╕дки за тел.: (044) 498-23-64; e-mail: nvu.kultura.porhun@gmail.com
"Кримська Свiтлиця" > #24 за 13.06.2014 > Тема "Душі криниця"
Постiйна адреса статтi: http://svitlytsia.crimea.ua/?section=article&artID=13456
|