"Кримська Свiтлиця" > #38 за 19.09.2014 > Тема "Душі криниця"
#38 за 19.09.2014
МЕТАМОРФОЗА РЕАЛЬНОСТ╤
Виставка «Кримська метаморфоза» для ╖╖ учасник╕в та орган╕затор╕в – як перший бал для Наташ╕ Ростово╖ з роману «В╕йна ╕ мир» Льва Толстого. Вона ╕ в╕дкрилася в Кримському етнограф╕чному музе╖ в пер╕од перемир’я, на яке дуже чекали вс╕ на П╕вденному сход╕ Укра╖ни, охопленому полум’ям в╕йни, а також населення тих територ╕й, що межують з цим рег╕оном, розм╕щують у себе б╕женц╕в, у тому числ╕ й в Криму. Гармати замовкли в збройному протистоянн╕ укра╖нських в╕йськових формувань ╕ ополченц╕в. Пол╕тики заговорили про мир. Отже, та давня двохсотл╕тня ╕стор╕я повторю╓ться в ╕нших часових в╕др╕зках з поправкою на сьогодення, ╕ нов╕ покол╕ння художник╕в осмислюють ╖╖ кр╕зь призму свого св╕тосприйняття в кольор╕, стил╕стиц╕, фактур╕ на полотн╕, папер╕, скл╕. Працюють ╕ з металом, але покровител╕ його – не руйн╕вн╕ сили, як у збро╖, а музи. Майже сто роб╕т понад двадцяти автор╕в – це дебютний арт-проект створено╖ в червн╕ нин╕шнього року громадсько╖ орган╕зац╕╖ «Сучасне мистецтво Криму». ╥╖ директор М╕ла Сал╕ван розпов╕да╓, що головною метою виставки ╓ популяризац╕я сучасного мистецтва в Криму, розвиток ╕ реал╕зац╕я творчих можливостей молодих художник╕в. Вони активно в╕дгукнулися на пропозиц╕ю орган╕затор╕в ╕ сам╕ взялися оформляти експозиц╕ю в галере╖, яка знаходиться за основними, але меншими виставковими залами музею. Ця б╕льша за розм╕ром запасна площа використову╓ться для експонування в особливих випадках. Наприклад, у травн╕ цього року в н╕й розм╕щувалася для огляду механ╕ка Леонардо да В╕нч╕. Виражен╕ кр╕зь метаморфозу реальност╕ роботи молодих художник╕в, дизайнер╕в, керам╕ст╕в демонструють р╕зн╕ напрямки творчого пошуку. Одн╕ знаходять натхнення в академ╕чн╕й школ╕ ╕ зосереджен╕ на осво╓нн╕ традиц╕йних засоб╕в живопису ╕ граф╕ки. ╤нш╕ шукають сп╕взвучн╕ часу метафори, ор╕╓нтуючись на принципи постмодерн╕зму ХХ стол╕ття. Прагнучи до створення власного неповторного стилю в мистецтв╕, молод╕ автори сво╖м пензлем ведуть з глядачами розмову про особист╕ в╕дчуття в п╕знанн╕ навколишньо╖ д╕йсност╕ (Г. Бесс╕нна «Дивовижний Крим», В. П╕допригора «В горах», С. Попов «Будиночок у Кольчуг╕ному»), про бажання зм╕нити нин╕шн╕й св╕т суперечностей на кращий, гармон╕йний (А. Сярова «М’ясо, нафта, золото», А. Брикунов «Кл╕тка», В. Шарейко «Самотн╕сть», А. Гапонюк «Зберегти себе»). З’╓днан╕ у сп╕льн╕й експозиц╕╖ р╕зн╕ почерки, нестандартн╕ п╕дходи демонструють ум╕ння молодих художник╕в бачити, пом╕чати те, повз що ╕нш╕ проходять. ╤ сво╓ю рад╕стю п╕знання д╕ляться з глядачами. Так, серед роб╕т ╓ звернення до ╕мпрес╕он╕зму, абстракц╕╖, прим╕тив╕зму, офорту, колажу. Багато композиц╕й ╕ сюжетних картин, що св╕дчить про намагання молодих майстр╕в оволод╕ти жанровою р╕зноман╕тн╕стю ╕ техн╕чними прийомами живопису, граф╕ки, малих скульптурних форм. Величезна смислова насичен╕сть експозиц╕╖. Триптих «Будда золотий, аметистовий, смарагдовий» О. Яшино╖, «Павук» з металу ╕ каменю А. Денисова, моза╖чне панно «П╕шов по рибу» Ж. Богуцького та ╕нш╕ – це актуальна ╕нтер-претац╕я гарячих соц╕альних проблем сусп╕льства, в як╕й проявля╓ться небайдуж╕сть, юнацький максимал╕зм ╕ творча емоц╕йна значущ╕сть сюжет╕в для самих автор╕в. Прим╕ром, у к╕нц╕ галере╖ весь прост╕р зайняла ╕нсталяц╕я з г╕псу та полотна «В╕дбитки сну». — Це — свого роду альтернатива пейзажу, — розпов╕да╓ ╖╖ автор Олександр Голинський. В╕н зак╕нчив Кримське художн╓ училище ╕м. М. Самокиша, Нац╕ональну академ╕ю образотворчого мистецтва та арх╕тектури в Ки╓в╕ за спец╕ал╕зац╕╓ю «дизайнер ╕нтер’╓ру» ╕ нин╕ працю╓ як художник-сценограф. Такою композиц╕╓ю предмет╕в, на його думку, можна прикрасити оф╕с, хол. Ще одну ╕нсталяц╕ю – два костюми-картини на манекенницях представила глядачам Сона Торозян. — Моя ╕дея – дежавю, тобто повторення вже баченого ран╕ше, — поясню╓ вона. – Я прагну все краще, що було в минул╕ в╕ки, формами мистецтва перенести в наш час. В ╖╖ вар╕ант╕ – це виконан╕ акрилом на полотнян╕й основ╕ картини «Мадонна з дитиною» та «Офел╕я» з епохи середньов╕чного Ренесансу. Вона плану╓ за здобутим у Кримському ╕нженерно-педагог╕чному ун╕верситет╕ фахом дизайнера одягу працювати в Москв╕. ╤ ймов╕рно, що там ╖╖ колекц╕я костюм╕в-картин буде поповнюватися. А ця виставка дала можлив╕сть ╖й, як ╕ вс╕м ╕ншим учасникам, заявити про себе широк╕й аудитор╕╖, подивитися на колег, посп╕лкуватися, д╕знатися реакц╕ю на сво╖ пошуки та експерименти. Вона для творчо╖ людини – ╕ апробац╕я зробленого, ╕ хороший стимул до наступних крок╕в, сюжет╕в, винаход╕в.
Валентина НАСТ╤НА
ОФОРМИТИ ПЕРЕДПЛАТУ на всеукра╖нську загальнопол╕тичну ╕ л╕тературно-художню газету «Кримська св╕тлиця» та ╕нш╕ культуролог╕чн╕ видання ДП «Нац╕ональне газетно-журнальне видавництво» (газету «Культура ╕ життя», журнали «Укра╖нська культура», «Укра╖нський театр», «Театрально-концертний Ки╖в», «Музика», «Пам’ятки Укра╖ни: ╕стор╕я та культура») можна в будь-якому поштовому в╕дд╕ленн╕ зв’язку Укра╖ни. У кра╖нах далекого заруб╕жжя оформити передплату на ц╕ видання можна через сайт www.presa.ua на стор╕нц╕ «Передплата On-Line». Передплатити та придбати окрем╕ прим╕рники видань в електронн╕й верс╕╖ можна за адресою - http://presspoint.ua/. Така послуга доступна в будь-як╕й кра╖н╕ св╕ту. Дов╕дки за тел.: (044) 498-23-64; e-mail: nvu.kultura.porhun@gmail.com
"Кримська Свiтлиця" > #38 за 19.09.2014 > Тема "Душі криниця"
Постiйна адреса статтi: http://svitlytsia.crimea.ua/?section=article&artID=13994
|