"Кримська Свiтлиця" > #45 за 07.11.2003 > Тема "Резонанс"
#45 за 07.11.2003
ВПРАВНІСТЬ РУК... І НІЯКОГО ШАХРАЙСТВА
Лідія Степко, власкор "КС".
Щороку (чому так рідко?) ми відзначаємо День захисту прав споживачів. Цього дня нам звідусіль так переконливо нагадують про ті заповітні права, що починаєш вірити: у разі потреби ти таки зможеш ними скористатися. До того ж, самовпевненість кожному нашіптує, що прикрі випадки якщо і трапляються, то лише з простаками. І тільки тоді, коли вже сам вскочиш у халепу, починаєш розуміти, що всі ті славнозвісні права - не що інше, як ще один засіб окозамилювання для нашого довірливого співвітчизника. У цьому вже більше року переконуються севастопольці, тож скільки ще часу місцевим шахраям дозволятимуть забиратися до кишень городян, невідомо. У самому центрі Севастополя на вулиці Велика Морська діє підприємство "Каллєф", очолюване Андрієм Еміновим. Півтораметровий щит закликає громадян поновити тут шкіряні вироби або просто пофарбувати, якщо раптом вам дуже пасує куртка, але не подобається її колір. Звісно, що охочих до таких послуг у майже 400-тисячному місті - чимало. Як свідчать численні скарги надурених громадян, працівники цього підприємства дуже чемно приймають шкіряні вироби, беруть гроші... і на цьому їхня чемність закінчується. У призначений термін ні одяг, ні гроші отримати неможливо. Власнику кажуть, що відправили річ до Сімферополя, там, мовляв, філія підприємства. Через кілька місяців, - а декому "пощастило" ходити до цієї фінансової піраміди й півроку, вислуховуючи брудну лайку працівників "Каллєфа", - їм, у кращому випадку, жбурляють річ у тому ж вигляді, в якому вона туди потрапила, і виганяють геть. Особливо наполегливим таки фарбували... фарбою, не призначеною для шкіри, після чого виріб, після кружлянь замовника не сімома, а усіма одинадцятьма колами пекла, відправлявся-таки на смітник. Інколи речі безслідно зникали. Сьогодні в севастопольському управлінні захисту прав споживачів вже сотні скарг на це приватне підприємство. Коли я зайшла до управління, заступник його голови Л. Макарова розмовляла по телефону з однією з тих, скривджених саме у "Каллєфі", клієнток. Після детальних пояснень, куди і що треба написати, вона щиро порадила радше забрати річ, якщо ще можливо. Але ж на другому кінці телефонного дроту споживач свято вірив у свої права, і йому було шкода грошей, котрі повернути ніхто не обіцяв. Закінчивши розмову, розгублена захисниця повернулася до мене, сказавши: "Ви чули самі, я зробила все, що могла". І далі я почула розповідь фахівця, котра розглянула безліч скарг та направила приписи до всіх передбачених інструкцією інстанцій: у прокуратуру Ленінського району, в управління внутрішніх справ, в управління комунальної власності з вимогою призупинити роботу цієї з дозволу сказати "майстерні", але все марно. Шкіряна піраміда працює, здираючи гроші з севастопольців, і кінця тому севастопольському "Нью-"МММ" не видно. Кажуть, перевіркою встановлено, що підприємство навіть не зареєстроване і в покарання за це міськрада... обіцяє перевести його з Великої Морської, 38 до готелю "Крим". Чудовиська колись будуть переможені, але чудовиська - вічні. Ненависть до зла та мудра печаль через неминучі жертви - це наша сьогоднішня філософія і тут нічого не вдієш. Що ж до відзначення Дня захисту прав споживачів, то, думається, чиновники завжди були переконані, що свята покращують життя народу, активізуючи у громадян ліву передчільну півкулю головного мозку, відповідальну за ейфорію. Здається, іншого пояснення вищезгаданому севастопольському феномену - не віднайти. м. Севастополь.
"Кримська Свiтлиця" > #45 за 07.11.2003 > Тема "Резонанс"
Постiйна адреса статтi: http://svitlytsia.crimea.ua/?section=article&artID=1409
|