Пошук по сайту
Пошук:

Теми
З перших уст (4446)
З потоку життя (7293)
Душі криниця (4117)
Українці мої... (1658)
Резонанс (2114)
Урок української (1006)
"Білі плями" історії (1844)
Крим - наш дім (1031)
"Будьмо!" (271)
Ми єсть народ? (241)
Бути чи не бути? (311)
Писав писака (23)
На допомогу вчителеві (126)
Мовно-комп'ютерний конкурс (108)
Порадниця (203)
Смішного! (97)
Додатки
"Джерельце" (830)
"КримСПОРТ" (132)

Архiв
Архiв газети в pdf
Редакцiя
Форуми
Книга вiдгукiв

Iншi статтi цiеї теми
ПРОКИНУВСЯ ВОДЯНИК
Наш╕ традиц╕╖


САВА ╤ ЛАВА
Наш╕ традиц╕╖


«20 ДН╤В У МАР╤УПОЛ╤», ДЖАМАЛА ╤ «КОНОТОПСЬКА В╤ДЬМА»:
Стали в╕дом╕ лауреати Шевченк╕всько╖ прем╕╖…


ПРАВДА ДВО╢СЛОВА
Наш╕ традиц╕╖


ОЧИМА БЕЛЬГ╤ЙСЬКОГО ФОТОГРАФА
На його зн╕мках - чорно-б╕ла пал╕тра Майдану…




Розсилки
Тут Ви можете підписатися на розсилку анонсів статей нових випусків нашої газети. Для цього вкажіть свій e-mail.

E-mail адрес:














FaceBook





оНЦНДЮ Б сЙПЮ©МЁ
Головна сторiнка > Текст статти
"Кримська Свiтлиця" > #11 за 13.03.2015 > Тема "Душі криниця"
Версiя для друку
Обговорити в форумi

#11 за 13.03.2015
ПОРЦ╤Я РЕЛАКСУ В╤Д ОРКЕСТРУ

Мистецтво дола╓ кордони!

╤нтрига, що ╓ зв’язуючою сюжетною л╕н╕╓ю кожно╖ театрально╖ постановки, наприк╕нц╕ минулого року з╕йшла з п╕дмостк╕в сцени ╕ сколихнула навколотеатральне середовище С╕мферополя. М╕стом прокотилися чутки: за зм╕ною назви Кримського академ╕чного укра╖нського музичного театру в╕дбудеться повна ротац╕я його адм╕н╕стративних ╕ творчих ланок. Це, безумовно, спричинить зм╕ни репертуару. А в ньому ж ╓ багато спектакл╕в, що полюбилися глядачам з╕ стажем ╕ ╖х не хот╕лося б списувати в арх╕в, а зберегти для наступних покол╕нь як нашу духовну скарбницю, як ╕нтерпретац╕ю св╕тово╖ музично╖ класики з кримським почерком. Чекали й прем’╓р, в яких би пульсувала вся енерг╕я сучасност╕.
В╕дпов╕ддю на деяк╕ з цих запитань, зокрема про музичну пал╕тру реформовано╖ трупи, дума╓ться, став 11 березня концерт-презентац╕я симфон╕чного оркестру театру «В╕д класики до року», на аф╕ш╕ якого два нових пр╕звища – головного режисера Володимира Косова ╕ головного диригента Серг╕я Скрипника. З ц╕╓╖ музично╖ прем’╓ри ╕ розпочалася моя розмова з С. Скрипником напередодн╕ гранд-концерту.
— Це — концерт, в якому вперше в одн╕й програм╕ звучить класика, естрада ╕ симфон╕чний рок, — розпов╕да╓ диригент. – У першому в╕дд╕ленн╕ ми гра╓мо два твори П. Чайковського – вальс ╕з балету «Спляча красуня» та «╤тал╕йське капр╕чч╕о», ар╕ю Туги з опери «Туга» Дж. Пучч╕н╕, увертюру до опери «Сев╕льський цирульник» Дж. Росс╕н╕ та «Повернися в Сорренто» Е. Курт╕са.
Друге в╕дд╕лення стане святом естради. Ця музика ╕сну╓ вже сто рок╕в, ╖╖ люблять люди. Аранжування я пишу сам ╕ мен╕ ╓ що сказати с╕мферопольському глядачев╕. 11 березня я покажу все, з чим при╖хав ╕з Запор╕жжя. Це — фрагменти з опер «Кармен» Ж. Б╕зе ╕ «Трав╕ата» Дж. Верд╕, мюзикл╕в «Привид опери» ╕ «К╕шки» Е. Ллойда Уеббера, рок-композиц╕╖ з репертуар╕в Карлоса Сантани, Фредд╕ Мерк’юр╕, Алессандро Саф╕ни.
Естрада проника╓ в класику ╕ на сцен╕ будуть панувати саксофони, сольн╕ парт╕╖ яких виконують Павло Б╓л╕н╕к╕н ╕ ╢вген Лобода, електрог╕тара (В╕тал╕й Кук╕н). Виступлять пров╕дн╕ кримськ╕ вокал╕сти: заслужений артист Укра╖ни Владислав Черн╕ков, лауреати м╕жнародних конкурс╕в Ем╕л╕я Джабарова, Володимир Кудрявцев, Юл╕я Денисенко, Ольга Градовська.
Дуже оновленим постане перед глядачами оркестр. Хтось ╕з попереднього складу не пройшов конкурсного в╕дбору. Прибули молод╕ талановит╕ ╕нструментал╕сти з Укра╖ни, Узбекистану. Тридцять ос╕б – це, по-мо╓му, моб╕льний склад ╕ для театру, ╕ для гастролей. У розширенн╕ нема╓ необх╕дност╕. Презентац╕я буде яскравою, з розм╕щенням на сцен╕ в к╕лька р╕вн╕в. На встановленому позаду великому екран╕ демонструватиметься в╕деоряд, який додасть динам╕ки виконуваним творам.
— Серг╕ю Юр╕йовичу, в театр╕ ви — людина нова. Не розчарували перш╕ м╕сяц╕ роботи?
— Навпаки, мен╕ подоба╓ться, що в театр╕ багато зм╕н. Адм╕н╕страц╕я йде на експерименти, а для творчо╖ людини час перем╕н – це те, про що можна т╕льки мр╕яти.
З Кримом пов’язана значна частина мо╓╖ б╕ограф╕╖. Народився в Черн╕вцях, але з десяти рок╕в п╕сля пере╖зду батьк╕в проживав у ╢впатор╕╖. Навчався в С╕мферопольському музичному училищ╕ ╕м. П. Чайковського по класу скрипки, пот╕м – у Санкт-Петербурзькому музичному училищ╕ ╕м. М. Мусоргського. П╕сля зак╕нчення Петрозаводсько╖ консерватор╕╖ ш╕сть рок╕в грав у Лен╕нградському симфон╕чному оркестр╕.
Поступово прийшло бажання розширити сво╓ амплуа скрипаля ╕ зайнятися диригуванням. Зак╕нчив Казанську консерватор╕ю за спец╕альн╕стю «Оперно-симфон╕чне диригування», пройшов стажування в Санкт-Петербурзьк╕й консерватор╕╖. ╤ з 2000 року без перерв у робот╕ працював диригентом у Чебоксарах, Алма-Ат╕, Караганд╕.
З 2005 року – в Криму. Паралельно з роботою диригентом Кримського симфон╕чного оркестру в Ялт╕ сп╕льно з музикантами ансамблю «Тавр╕я», Укра╖нського ╕ Кримськотатарського театр╕в створив новий оркестр «Крим-клас╕к». У нас були см╕лив╕ творч╕ плани грати популярну симфон╕чну музику, близьку й зрозум╕лу кожному, ╕ перше визнання слухач╕в на концертах у Кримському академ╕чному драматичному театр╕ ╕м. М. Горького та ╢впатор╕йському театр╕ ╕м. О. Пушк╕на. Однак на цьому д╕яльн╕сть оркестру припинилася. Без державно╖ п╕дтримки зароблених кошт╕в вистачило лише на транспортн╕ витрати та оплату прац╕ музикант╕в.
Але ╕дея створення власного симфон╕чного оркестру продовжувала жити в мен╕ ╕ зд╕йснити ╖╖ вдалося в Запор╕жж╕ трич╕.
— Ви створили ц╕лих три оркестри?
— В одному з к╕ноф╕льм╕в герой ╖здив по м╕стах ╕ будував фонтани. А я люблю створювати оркестри. Пам’ятаю, як мен╕ самому в дитинств╕ неймов╕рно ц╕каво було грати в ╢впатор╕йському дитячому симфон╕чному оркестр╕. Я намагався з╕брати юнацький симфон╕чний оркестр у Рос╕╖, Казахстан╕, Криму, однак н╕де ця ╕дея не знайшла п╕дтримки.
Працюючи диригентом симфон╕чного оркестру Запор╕зько╖ ф╕лармон╕╖, почав репетирувати з учнями музичних шк╕л м╕ста. Згодом створений з ╖хнього числа дитячо-юнацький оркестр узяв п╕д св╕й патронат арх╕╓пископ Запор╕зький ╕ Мел╕топольський Лука. На проведеному завдяки ╓парх╕╖ в червн╕ минулого року Першому православному фестивал╕ юнацького виконавства «Слов’янське л╕то» за участ╕ юних музикант╕в Запор╕зько╖, Дн╕пропетровсько╖ та Херсонсько╖ областей, присвяченому 170-р╕ччю композитора М. Римського-Корсакова, оркестр у перший день грав оперу «Моцарт ╕ Саль╓р╕». Другого дня в його супровод╕ виступали члени жур╕. А в заключний трет╕й день у гала-концерт╕ блискуче з╕грав з оркестром соло на бандур╕ переможець фестивалю.
У с╕чн╕ 2014 року цей колектив здобув Гран-пр╕ ╤╤╤ М╕жнародного фестивалю-конкурсу ╕нструментального мистецтва «Чар╕вний камертон» у Харков╕. Дехто з юних музикант╕в згодом ув╕йшли до складу другого, вже дорослого оркестру. У рамках цього концертного естрадно-симфон╕чного проекту ми виконували св╕тов╕ х╕ти, й оркестр швидко набув популярност╕.
Ще один – трет╕й музичний проект був реал╕зований на баз╕ п╕дпри╓мства «Мотор С╕ч». За чотири м╕сяц╕ репетиц╕й п╕дготували до Дня Перемоги концертну програму ново╖ ╕нструментально╖ групи «Опера С╕ч». Грали твори Й. Баха, А. В╕вальд╕ та ╕нших композитор╕в у естрадн╕й обробц╕. ╤ зал просто вибухнув.
Для кожного з оркестр╕в я писав нов╕ аранжування. ╤ мен╕ нав╕ть жаль було залишати все напрацьоване за с╕м рок╕в роботи в Запор╕жж╕. Однак у с╕чн╕ цього року пролунав телефонний дзв╕нок ╕з С╕мферополя. А якщо потр╕бно щось робити швидко, креативно, мене немов виштовху╓ допомагати, створювати. ╤ ось я тут.
— З чого почали знайомство на новому м╕сц╕?
— 90% музикант╕в оркестру я знав ╕ ран╕ше. В театр╕ багато цех╕в, як╕ працюють на одну ╕дею, к╕нцевим результатом яко╖ ╓ спектакль. Я в╕дпов╕даю за музику, що викону╓ акомпан╕йн╕ функц╕╖. Ми перебува╓мо в ям╕ й ╕нод╕ музикант╕в потр╕бно д╕ставати зв╕дти, щоб вони також, як ╕ артисти, зустр╕лися в╕ч-на-в╕ч з глядачами, в╕дчули магнетизм сцени, яскрав╕сть соф╕т╕в.
В╕д╕йти в╕д класики до естради прост╕ше, н╕ж навпаки. ╤ оркестр повинен бути готовим виконати будь-яку музику.
— Що нового плану╓те включити в репертуар?
— На молод╕жну аудитор╕ю розрахована концертна програма «Мода, музика ╕ ми», яка в аф╕ш╕ 18 березня. У кв╕тн╕ ми покажемо новий для Криму жанр «Казка з оркестром». Дивовижн╕ переплет╕ння музики Дж. Росс╕н╕ з пригодами дерев’яного чолов╕чка П╕нокк╕о з казки ╕тал╕йського письменника Карло Коллод╕ можуть дивитися ╕ слухати д╕ти в╕д трьох рок╕в ╕ доросл╕. У смислов╕й багатоплановост╕ казок кожен, незалежно в╕д в╕ку, знайде для себе щось корисне ╕ повчальне.
Працю╓мо над постановкою оперети К. Л╕стова «Севастопольський вальс» до 70-р╕ччя Перемоги у Велик╕й В╕тчизнян╕й в╕йн╕. ╥╖ прем’╓ра в╕дбудеться 7 травня.
— Якого глядача ви чека╓те в зал╕?
— Диригент сто╖ть спиною до залу ╕ в╕дчува╓, як глядач дума╓: «Чим це в╕н хоче мене здивувати?». Нин╕ в театр╕ переважа╓ глядач за 45 рок╕в. Мен╕ б хот╕лося розширити ц╕ в╕ков╕ рамки, щоб на наш╕ концерти йшли люди в╕д 30-ти рок╕в. Молодших до категор╕╖ театрал╕в не в╕дносять, бо в них трохи ╕нш╕ ╕нтереси.
Репертуар у нас р╕зноплановий, ╕ класика – це не нудно. Хот╕в би, щоб наш продукт сприймався як ел╕тний, а публ╕ка була такою ж, яка сьогодн╕ ходить на гастрол╕ при╖жджих знаменитостей. Хот╕в би б╕льше проводити благод╕йних концерт╕в. Ран╕ше ╖х було, як м╕н╕мум, два на м╕сяць.
— Що для вас самого означа╓ захоплення музикою?
— Це — щоденн╕ заняття, п╕сля яких просто пада╓ш в╕д втоми. Орган╕зм в╕дпочива╓ за н╕ч ╕ вранц╕ знову за роботу. Це — норма для творчо╖ людини. У цей св╕т я занурився в ш╕сть рок╕в ╕ на все життя. Тод╕ – з╕ скрипочкою в руках, тепер – з диригентською паличкою. Н╕чого не зм╕ню╓ться.
Я дуже люблю працювати з д╕тьми в╕д 12 до 19 рок╕в. Вони, немов губка, всотують в╕д тебе ╕нформац╕ю, ╕ з ними можна творити справжн╕ дива. В Запор╕жж╕ н╕хто з педагог╕в не в╕рив, що д╕ти зможуть з╕грати парт╕ю других скрипок у «Кармен» Ж. Б╕зе, що п╕сля чотирьох м╕сяц╕в осво╓ння ремесла можна за два м╕сяц╕ виконати оперу. А ми це довели сво╓ю грою. ╤ кожен з юних учасник╕в оркестру в╕дчув себе частинкою ╓диного ц╕лого. Це — щеплення на все життя!
Прелюд╕╓ю до вс╕х наших виступ╕в ╓ текстовий матер╕ал, яким моя дружина Олена, музикознавець за фахом, да╓ слухачам канву для кращого розум╕ння виконуваних твор╕в. Вона сама гра╓ на фортеп╕ано ╕ в теоретичний виклад включа╓ й техн╕чн╕ подробиц╕. В 2007 роц╕ ми створили с╕мейний ╕нструментальний дует, виступа╓мо з оркестром ╕ сольними номерами. Це — класика в естрадн╕й обробц╕. Ми при╖хали в Крим з таким багажем, що на багато рок╕в вистачить т╕льки розпаковувати вал╕зи.
Для диригента головне – створити сво╓ звучання. Наприклад, з’явився в оркестр╕ саксофон, ╕ я вже слухаю його, чую, як ур╕зноман╕тню╓ться, збагачу╓ться гармон╕я, мова звук╕в, красива, в╕чна, зрозум╕ла без сл╕в. Мелод╕я обвол╕ка╓ людину ╕ звучить у н╕й ще три дн╕.
Будемо м╕кстувати в р╕зних композиц╕ях, формах, жанрах. Театр облагороджу╓ людину, осв╕чу╓, дару╓ рад╕сть. В╕н повинен бути тим м╕сцем, де можна отримати в╕ддушину, хорошу порц╕ю релаксу на весь тиждень. Так ╕ будемо одне одному допомагати.

Валентина ВАСИЛЕНКО

Версiя для друку
Обговорити в форумi
"Кримська Свiтлиця" > #11 за 13.03.2015 > Тема "Душі криниця"


Постiйна адреса статтi: http://svitlytsia.crimea.ua/?section=article&artID=14903

 

Редакцiя :
95006, м. Сiмферополь, вул. Гагарiна, 5, 2-й поверх, кiмн. 13-14
тел: (0652)51-13-24; E-mail: kr_svit@meta.ua
Адмiнiстратор сайту : Микола Владзiмiрський
Веб-майстер : Олексiй Рибаков