"Кримська Свiтлиця" > #38 за 18.09.2015 > Тема "Резонанс"
#38 за 18.09.2015
ДРУГИЙ ФРОНТ, ЧИ ВСЕ Ж ТАКИ ПЕРШИЙ?
ОБЛИЧЧЯ ВЛАДИ
«Quo usque tandem abutere, Catilina, patientia nostra? quam diu etiam furor iste tuus nos eludet?» (Cicero, AdCatilinam)
Випробування, через як╕ проходимо нин╕, не могли не зм╕нити нас – наших погляд╕в, нашого уявлення про друз╕в ╕ ворог╕в, наших пр╕оритет╕в, нашого св╕тосприйняття в ц╕лому. Невмотивована, брутальна агрес╕я тих, кого ще недавно б╕льша частина укра╖нц╕в сприймала, хай ╕ не як брат╕в, але як народ, безумовно, близький, стала свого роду протверезлюючим холодним душем. Хто б м╕г подумати, що ледь не тотально зрусиф╕кован╕ Херсонщина, С╕чеславщина, Одещина, Микола╖вщина, Харк╕вщина, попри неймов╕рн╕ зусилля ФСБешно-ГРУшно╖ агентури та вельми чисельно╖ та впливово╖ кремл╕всько╖ п’ято╖ колони всередин╕ кра╖ни, не лише не дадуться скволу, а й у б╕льшост╕ сво╖й стануть потужними центрами волонтерського руху, в найкоротший час сформують добровольч╕ батальйони, як╕ ц╕ною життя сво╖х б╕йц╕в прикриють Край у найсутужн╕ший пер╕од. Без т╕╓╖ народно╖ одностайност╕ вже, напевно, втратили б, щонайменше, половину Укра╖ни. У цьому сенс╕ народ далеко об╕йшов свою незугарну владу, совкову за суттю, незм╕нно злод╕йську за сво╖ми нахилами. В час б╕ди, коли одн╕ добровольц╕, озбро╓н╕ лише застар╕лою стр╕лковою збро╓ю, в капцях та крос╕вках стримували натиск добре спорядженого, п╕дкр╕пленого потужною артилер╕╓ю та прикритого бронею ворога, а ╕нш╕ за кошти, з╕бран╕ звичайними людьми – нашими з вами сус╕дами, яких влада й дос╕ принизливо ймену╓ «маленькими укра╖нцями», закуповували за кордоном (!) найнеобх╕дн╕ше для сво╖х хлопчик╕в на фронт╕ – бронежилети, шоломи, прилади н╕чного бачення, безсоромна влада продовжувала нагр╕вати руки, власне, мародерствувати. В той час, як перес╕чн╕ п╕дпри╓мц╕, не виставляючись, витрачали тисяч╕, дехто десятки тисяч долар╕в на те, щоб спорядити, одягнути, нагодувати, зрештою, в╕йсько, ╕мпотентна влада, не вм╕ючи, а чи не бажаючи забезпечити його сама, не соромилась обкладати податками придбане п╕дпри╓мцями для потреб в╕йська, змушувала волонтер╕в, як╕ завозили спорядження з-за кордону, сплачувати чимале мито. Вона ж, у той час, коли в╕йська криком кричали, вимагаючи надати ╖м бронетехн╕ку, якою були заповнен╕ в╕йськов╕ склади, закупляла британськ╕ пол╕цейськ╕ бронетранспортери (дуже актуально п╕д час в╕йни!), прокручувала оборудки з поставок для потреб в╕йська за завищеними ц╕нами мисливських (!) прилад╕в н╕чного бачення, влаштовувала показов╕ паради бронетехн╕ки на Хрещатику напередодн╕ ╤ловайського котла. А х╕ба не наша влада, здавши без жодного постр╕лу Крим, дуже оперативно налагодила безмитну (!) торг╕влю з м╕сцевим окупац╕йним режимом, фактично п╕дтримуючи його, годуючи вороже в╕йсько? Х╕ба не вона, сердешна, покрива╓ контрабанду на Донеччин╕ та Луганщин╕? Х╕ба не наша влада буквально до вчорашнього дня продовжувала сп╕впрацювати з агресором, що вторгся на нашу територ╕ю, продаючи йому транспортн╕ АНи (ХАЗ), як╕ легко переобладнати для потреб в╕йськових? Список «досягнень» влади можна продовжувати ╕ продовжувати, та найголовн╕шим закидом у ╖╖ б╕к, безсумн╕вно, ╓ невм╕ння чи нездатн╕сть реан╕мувати економ╕ку кра╖ни. Хтось назива╓ в╕дродження економ╕ки другим фронтом проти пут╕нсько╖ агрес╕╖. На мо╓ глибоке переконання, цей фронт, насправд╕, основний. Чи можна уявити, щоб ВВП, яким би непередбачуваним в╕н не хот╕в здаватися, напав, скаж╕мо, на Н╕меччину чи Велику Британ╕ю? Ото ж. Якби укра╖нськ╕ владц╕ протягом рок╕в незалежност╕ докладалися до розвитку економ╕ки Краю хоча б наполовину так енерг╕йно, як вони наповнювали нашим рахунком сво╖ кишен╕, я впевнений, що жодному Пут╕ну ╕ в поганому сн╕ не приснилася б думка поставитись недружньо до потужного сус╕да. Хтось засумн╕ва╓ться щодо того, а чи можливо взагал╕ говорити про якийсь розвиток економ╕ки п╕д час в╕йни? Справд╕, в╕йна — не найл╕пший для того час, а проте, н╕чим не г╕рший за будь-який ╕нший, коли йдеться про реформи. Якими ж реформами в галуз╕ економ╕ки можуть похвалитися пан прем’╓р-м╕н╕стр, пан президент? За п╕втора року урядування одного ╕ б╕льш н╕ж р╕к ╕ншого реформ в╕д них, як к╕т наплакав. При тому виника╓ враження, що в багатьох випадках влада зумисно блоку╓ ╖хн╓ проведення. Це ╕ неоднозначне «прив’язування» пункту про особливий статус урядування на окупованих територ╕ях Донеччини та Луганщини до ц╕лком здорово╖ ╕де╖ децентрал╕зац╕╖ системи влади, ╕ явне небажання пана президента реформувати тотально корумповану прокуратуру. Але ж це з ус╕╓ю очевидн╕стю св╕дчить про його нам╕р ╕ дал╕ контролювати цей репресивний орган, а ще впливати через чотирьох сво╖х ручних, уже сп╕йманих на корупц╕╖, прокурор╕в на обрання т. зв. антикорупц╕йного прокурора, контролювати, таким чином, ╕ саме Антикорупц╕йне бюро. Х╕ба не те саме бачимо ╕ в пана прем’╓ра? Х╕ба не те саме спостер╕га╓мо ╕ в парламент╕, контрольованому, а то й в╕дверто ╜валтованому пол╕тсилами, як╕ представляють два вищезгадан╕ достойники? Мимовол╕ згадалося, як майже два роки тому став св╕дком розмови в прес-центр╕ Майдану двох американц╕в. Йшлося про Укра╖ну, ╖╖ можливост╕ ╕ перспективи. Обидва сходились на тому, що ╕ можливостей, ╕ перспектив ╖й не позичати, але обидва були вражен╕ стилем роботи наших парламентар╕в, як╕, на ╖хню думку, дуже туманно уявляли, задля чого ╖х обрали до парламенту. Можемо сказати, що з того часу щось зм╕нилося? Зам╕сть коп╕тко╖ виважено╖ роботи щодо створення справд╕ як╕сних, вкрай потр╕бних закон╕в, як╕ розчистили б авг╕╓в╕ стайн╕ самодурства та корупц╕╖, прибрали б непереборн╕ ╕ до сьогодн╕ перепони на шляху розвитку ╕ д╕яльност╕ малого та середнього б╕знесу, уможливили б широке залучення ╕нвестиц╕й у в╕тчизняну економ╕ку, ми ма╓мо в╕дверту профанац╕ю парламентсько╖ роботи. Йдеться нав╕ть не про суперечки та перепалки, яких у парламентському процес╕ не так просто уникнути, а про те, що наш╕ шановн╕ депутати нав╕ть у такий скрутний час, схоже, не вм╕ють вир╕знити пр╕оритети. Важко уявити ще якусь кра╖ну, що, перебуваючи у стан╕ в╕йни, балансуючи на гран╕ дефолту, дозволила б сво╖м парламентарям витрачати неймов╕рно дорогий за таких обставин час на ухвалення закон╕в про вшанування пам’ят╕ яких би там не було гарних письменник╕в, чи, з ус╕╓ю мо╓ю пошаною до полеглих, займатися ратиф╕кац╕╓ю угод про в╕йськов╕ поховання час╕в минуло╖ св╕тово╖ в╕йни. ╤нша велика проблема наших обранц╕в – попул╕зм та пустосл╕в’я. Слова, слова, слова… Вони сипляться з наших обранц╕в, мов з д╕ряво╖ торби: гасла, заклики, об╕цянки. Не дивно ж, що у мов╕ наших сьогодн╕шн╕х владц╕в незм╕нно переважа╓ граматична категор╕я майбутнього часу. Склада╓ться ст╕йке враження, що хлопц╕ лише вчора стали до керма держави ╕ вс╕ добр╕ справи у них, як ╕ вчора, як ╕ р╕к тому, все ще попереду. Але ж укра╖нський б╕знес, як, зрештою, ╕ ми, прост╕ смертн╕, живе у тепер╕шньому час╕, де в╕н змушений щоденно стикатися – н╕, не з випадковими перешкодами, яких не уникнути в будь-як╕й справ╕, але з цин╕чно вибудуваною та п╕дтримуваною на найвищому державному р╕вн╕ корупц╕йною системою, яка, немов смердюче болото, переповнене ненаситними п’явками, знекровлю╓ укра╖нський б╕знес, нищить економ╕ку Краю, позбавля╓ нас будь-яких перспектив. Аби не бути голосл╕вним, наведу аргументи одного з наших п╕дпри╓мц╕в, який займа╓ться виробництвом надувних човн╕в. Так, продаючи човник, продавець ма╓ надати покупцев╕ 7 (с╕м) пап╕рц╕в: 1) товарний чек (жодних заперечень, оск╕льки це звичайна товарна операц╕я, а отже, продавець зобов’язаний видати покупцев╕ чек ╕ сплатити податки з ц╕╓╖ товарно-грошово╖ операц╕╖); 2) товарна накладна (в цьому раз╕, просто пап╕рець, який дублю╓ чек ╕ ма╓ сенс лише при гуртов╕й торг╕вл╕, та й то не завжди); 3) угода куп╕вл╕-продажу ╕з зазначенням заводського номеру човна (уклада╓ться зазвичай лише при продажу з рук, оск╕льки приватна особа — не виробник — не може надати чек, в якому зазначений номер та ╕нш╕ рекв╕зити продавця, ╕ який вже сам по соб╕ ╓ св╕дченням того, що товар було легально придбано); 4) коп╕ю св╕доцтва про державну ре╓страц╕ю продавця (але ж якщо продавець видав чек ╕з зазначенням ус╕х сво╖х рекв╕зит╕в, то вже сам цей факт беззаперечно засв╕дчу╓, що в╕н ╓ заре╓строваним суб’╓ктом п╕дпри╓мницько╖ д╕яльност╕!); 5) св╕доцтво платника податк╕в (чек, виданий покупцев╕, св╕дчить про те, що операц╕ю куп╕вл╕-продажу проведено або через касовий апарат, або через книгу, в╕дпов╕дно, податки сплачен╕); 6) дилерська угода (як угода м╕ж виробником ╕ дилером, не ма╓ жодного стосунку до покупця); 7) останн╕м, проте, чи не найц╕кав╕шим пап╕рцем ╓ Сертиф╕кат малого судна, який виробник зобов’язаний отримати в Укрморр╕ч╕нспекц╕╖ на кожен вироблений ним човен. На кожен! Варт╕сть такого сертиф╕ката залежить в╕д вартост╕ човника ╕ склада╓ в середньому 60 гривень. Аби уявити, про як╕ суми йдеться, варто знати, що одна лише компан╕я «Кол╕бр╕» виробля╓ на м╕сяць у середньому 4500 човн╕в, тобто лише одна ця компан╕я сплачу╓ лише за сертиф╕кац╕ю сво╓╖ продукц╕╖ 270000 гривень на м╕сяць. Але ж, кр╕м «Кол╕бр╕», в Укра╖н╕ ╓ ще й «Аквастар», «Барк», «Бриг», «ГрандМарин», «Едвенчер», «Ел╕нг», «Омега», «Пел╕кан», «Шторм», «Елемент» – власне, десятки виробник╕в, а це вже м╕льйони гривень щом╕сячно, ╕ найприкметн╕ше те, що цей золотий пот╕чок значною м╕рою тече повз державний бюджет до чи╖хось бездонних кишень. Проблеми виробника та продавця, скаже читач. Не зовс╕м ╖хн╕. Не забуваймо, що вс╕ побори, як╕ держава стягу╓ з виробника, з продавця, вони змушен╕ закладати в майбутню ц╕ну свого товару. Ось покупець. Уяв╕мо такого соб╕ д╕дка, що, вийшовши на пенс╕ю, хоче пот╕шити себе рибальством. Не будемо приск╕пливими, допитуючись, ск╕льки ж часу в╕н буде заощаджувати грош╕ з╕ сво╓╖ розк╕шно╖ пенс╕╖ на те, щоб купити човника. Отож, заплативши, скаж╕мо, 6900 гривень за човник, до якого йому в обов’язковому порядку продавець дода╓ вищезгадан╕ с╕м пап╕рц╕в, д╕дусь ма╓ ще заре╓струвати придбане щастя в т╕й же Укрморр╕ч╕нспекц╕╖, сплативши за процедуру трохи б╕льше 2000 гривень, а в подальшому платити чималу суму за щор╕чний техогляд свого судна. Аби не в╕длякувати потенц╕йних покупц╕в надувних човник╕в, ми вже не будемо акцентувати уваги на тому, що сувор╕ укра╖нськ╕ закони вимагатимуть в╕д д╕дуся ще й посв╕дчення судновод╕я-любителя, задля отримання якого треба пройти навчання, скласти ╕спит ╕ за все те, звичайно, теж треба буде заплатити… Лише тотально незнайомий з укра╖нською д╕йсн╕стю може не пом╕тити за цими бюрократичними витребеньками ч╕тку корупц╕йну складову. Чи можна уявити, справд╕, щоб невеличкий, якихось 260 сантиметр╕в завдовжки, надувний човник з веслами був складн╕шим у техн╕чному розум╕нн╕ за багатоцил╕ндров╕ «Порше» та «Мерседеси», в╕д яких, як ми зна╓мо, жодного примусового техогляду не вимагають? Чи багатьох ви бачили, хто б притарганив свого човника у вилизаний оф╕с ╕нспектора, аби той пров╕в техогляд? Отож. А платять ус╕ справно. Тепер погляньмо на противагу, який стан справ ╕з цим, скаж╕мо, в ╢вросоюз╕. В╕зьм╕мо не найбагатшу Болгар╕ю. Виробник там ма╓ надати сво╓му дилеру сертиф╕кат в╕дпов╕дност╕ нормам ╢С, який в╕дпов╕дн╕ органи видають на п╕дстав╕ креслень, опису та ╕спит╕в на головний зразок цього типу продукц╕╖ даного виробника, ╕ в╕н ╓ д╕йсним для вс╕х човн╕в ц╕╓╖ модел╕, незалежно в╕д того, буде ╖х вироблено п’ять штук чи п’ять м╕льйон╕в штук. Майже вс╕ виробники надувних човн╕в в Укра╖н╕ вже отримали сертиф╕кати ╓вропейського зразка, як╕ ╓ чинними в ус╕х кра╖нах ╢вросоюзу, в США та Канад╕, але… не в Укра╖н╕. Здогаду╓тесь, чому? У Болгар╕╖, скаж╕мо, продаючи човен, дилер да╓ покупцев╕ чек ╕ заповню╓ купон покупця, в якому вказу╓ номер човна, пр╕звище покупця, дату продажу та гарант╕йн╕ умови. Покупець може попросити ╕ коп╕ю сертиф╕ката в╕дпов╕дност╕, яку йому, зв╕сно ж, нададуть, але, як правило, покупця, який звик до того, що його держава створю╓ умови для недопущення появи на ринку неяк╕сних товар╕в, те не ц╕кавить. Таким чином, продавець, а через нього ╕ виробник, так само, як ╕ в Укра╖н╕, несуть безпосередню в╕дпов╕дальн╕сть перед покупцем за св╕й товар, але на шляху ╖хньо╖ д╕яльност╕ ╓вропейська держава прибрала практично вс╕ перепони. Прибран╕ перепони ╕ перед покупцем. Так, болгарському (╓вропейському) д╕дусев╕ не доведеться ре╓струвати човника, якщо в╕н менший за чотири метри, не доведеться марудитись з╕ щор╕чними та позачерговими техоглядами, не доведеться складати ╕спити на право управл╕ння човном, якщо мотор на ньому запуска╓ться вручну. То, може, й нам змусити нашу владу, врешт╕, посуватися в б╕к ╢вропи не лише на словах? Адже для того, щоб полегшити життя ╕ виробников╕, ╕ споживачев╕, для того, щоб дати реальний шанс укра╖нськ╕й економ╕ц╕, ╖й, влад╕, потр╕бно перестати заг╕пнотизовано заглядати в руку зах╕дним позикодавцям, припинити пот╕к пустосл╕в’я й ухвалити, нарешт╕, закони, як╕ дадуть укра╖нському б╕знесу, а разом з ним ╕ нам з вами, дихати.
Валентин БУТ Крим
Слово — зброя!
Ну що за нац╕я така – ╥й кров пуска╓ кат, л╕нчу╓ Вони ж – хто танчить гопака, А хто про очерет* в╕ршу╓… Одн╕, отримавши наказ У супостата не стр╕ляти, Вмирати, коли прийде час, Стояти, не провокувати, Стоять, хоча ╖х косить смерть, Стоять в над╕╖ – влада зна╓, Що чинить. Ан╕ «град», н╕ «смерч» Втекти ╖х не перекона╓. А ╕нш╕ в той же самий час Вир╕шують, як здати в М╕нську Луганщину ╕ той Донбас, Що так не любить укра╖нську. Он, Крим же ловко так здали – Нащо в╕н нашим дилетантам? Та зваб позбутись не змогли ╤ вже гендлюють з окупантом. Везуть колони хур у Крим, Сметану, сир, свиняч╕ пл╕чка, Годують ки╖вськ╕ хохли Мо╖х «зелених чолов╕чк╕в»… Ох, дуже скоро добере Оте нездарне врядування, Бо м╕й зелений очерет Вже пророста╓ кр╕зь вагання.
Валентин БУТ
*Мимов╕льна реакц╕я на л╕рично-ф╕лософський в╕рш одного шанованого автора «про очерет»...
"Кримська Свiтлиця" > #38 за 18.09.2015 > Тема "Резонанс"
Постiйна адреса статтi: http://svitlytsia.crimea.ua/?section=article&artID=15895
|