Пошук по сайту
Пошук:

Теми
З перших уст (4446)
З потоку життя (7293)
Душі криниця (4117)
Українці мої... (1658)
Резонанс (2113)
Урок української (1006)
"Білі плями" історії (1844)
Крим - наш дім (1031)
"Будьмо!" (271)
Ми єсть народ? (241)
Бути чи не бути? (311)
Писав писака (23)
На допомогу вчителеві (126)
Мовно-комп'ютерний конкурс (108)
Порадниця (203)
Смішного! (97)
Додатки
"Джерельце" (830)
"КримСПОРТ" (132)

Архiв
Архiв газети в pdf
Редакцiя
Форуми
Книга вiдгукiв

Iншi статтi цiеї теми
ПРОКИНУВСЯ ВОДЯНИК
Наш╕ традиц╕╖


САВА ╤ ЛАВА
Наш╕ традиц╕╖


«20 ДН╤В У МАР╤УПОЛ╤», ДЖАМАЛА ╤ «КОНОТОПСЬКА В╤ДЬМА»:
Стали в╕дом╕ лауреати Шевченк╕всько╖ прем╕╖…


ПРАВДА ДВО╢СЛОВА
Наш╕ традиц╕╖


ОЧИМА БЕЛЬГ╤ЙСЬКОГО ФОТОГРАФА
На його зн╕мках - чорно-б╕ла пал╕тра Майдану…




Розсилки
Тут Ви можете підписатися на розсилку анонсів статей нових випусків нашої газети. Для цього вкажіть свій e-mail.

E-mail адрес:














FaceBook





оНЦНДЮ Б сЙПЮ©МЁ
Головна сторiнка > Текст статти
"Кримська Свiтлиця" > #34 за 30.09.2016 > Тема "Душі криниця"
Версiя для друку
Обговорити в форумi

#34 за 30.09.2016
ПРО УКРА╥НСЬК╤ ТРАДИЦ╤╥ ╤ ВОЛЮ ДО ЖИТТЯ

Пров╕вши л╕то, ос╕нь чар╕влива
Потроху поверта╓ться до д╕ла –
Позолотивши листячко дбайливо,
Здере його п╕д ноги сестр╕ б╕л╕й…

Хоч вересень доб╕га╓ вже свого к╕нця ╕ н╕чна прохолода нагаду╓ про наближення справжн╕х холод╕в, зелене листя ╕ дос╕ бадьоро тр╕поче на в╕тру, немовби попереду ще м╕сяц╕ безжурного буяння, сонця ╕ тепла. Гай-гай… Вже скоро н╕чн╕ заморозки перетворять той кол╕р життя на барвисте, яскраве, але недовгов╕чне вбрання. А холодн╕ в╕три з╕рвуть його ╕ кинуть п╕д ноги бридким сльотавим дощам ╕ тод╕…
О, тод╕ на окра╖нах наших м╕ст, не кажучи вже про др╕бн╕ м╕стечка, в╕дкри╓ться те, що було приховане за його зеленим покривом. Гори см╕ття на стих╕йних звалищах – буд╕вельн╕, побутов╕ в╕дходи, розсипи битих пляшок, люм╕н╕сцентних ламп, використаних батарейок, стоси пластику в найр╕зноман╕тн╕ших його видах ╕ формах. А на оголених г╕лках дерев ╕ кущ╕в навколо таких кладовищ проявиться, мов знаки б╕ди, тр╕почуче на в╕тру шмаття целофану.
Для мегалопол╕с╕в, таких як Ки╖в, Харк╕в, под╕бна картина може й не характерна, а от для сотень маленьких м╕ст ╕ м╕стечок, не кажучи вже про села, з чого, власне, й склада╓ться Укра╖на, ця проблема ╓ надзвичайно… Болючою? Н╕, н╕ – не те слово, бо ж бачачи, з якою байдуж╕стю обходять городяни так╕ м╕сця, х╕ба що в╕двертаючи оч╕ та кривлячи носи, навряд чи йдеться про якийсь б╕ль. Адже творцями тих розсадник╕в зарази ╓ н╕хто ╕нший, як вони сам╕. Певн╕ше вже визначити ╖╖ як непри╓мну, прикру, а ще – загрозливу ╕… знакову. Знаков╕сть ╖╖ поляга╓ нав╕ть не в деструктивному вплив╕ на навколишн╓ середовище – на природу, яка не може дати ради т╕й навал╕, перетравити штучн╕, невластив╕ ╖й речовини, зрештою, ╕ на самих винуватц╕в цього лиха, як╕ бездумно продовжують копати соб╕ яму, вперто ч╕пляючись за вельми сумн╕вн╕ сьогоденн╕ вигоди. В ц╕й статт╕ ми не будемо торкатися техн╕чних аспект╕в всеосяжно╖ проблеми утил╕зац╕╖ в╕дход╕в нашо╖ житт╓д╕яльност╕ – проблеми не лише укра╖нсько╖ – проблеми загальносв╕тово╖. Загостримо увагу натом╕сть на аспект╕ психолог╕чному.
Почнемо з того, що для будь-яко╖ б╕льш-менш високоорган╕зовано╖ живо╖ ╕стоти власна чистота, як ╕ чистота середовища, в якому вона живе, ╓ р╕ччю не просто важливою – вона ╓ запорукою виживання. Погляньте на пташок: жодна з них не гидить в сво╓му гн╕здечку, п╕дтриму╓ його в зразков╕й чистот╕. Подив╕ться на вашу кицьку – ск╕льки часу вона прид╕ля╓ сво╖й шубц╕, як довго й ретельно вилизу╓ сво╖х кошенят, як п╕клу╓ться про чистоту кубельця, в якому вигодову╓ ╖х. Ще справедлив╕ше це стосовно людини. Вже стародавний св╕т розум╕в важлив╕сть п╕дтримання чистоти в сво╖х поселеннях. Колись, вивчаючи матер╕али археолог╕чних розкопок невеликого грецького пол╕са неподал╕к в╕д Кало Лиман╕, Крим, Чорноморський район, я був вражений згадкою про знайден╕ експедиц╕╓ю професора Щеглова рештки канал╕зац╕╖, якою був обладнаний великий двоповерховий будинок-садиба, датований трет╕м стол╕ттям до Христа –час╕в, коли в еталон╕ сучасно╖ цив╕л╕зац╕╖, стар╕й ╢вроп╕, германц╕ жили ще в плетених з г╕лля мазанках та землянках. ╤ це не Аф╕ни, не Рим – всього лишень маленьке поселення на краю тод╕шньо╖ Ойкумени!
Не ╕деал╕зуючи стародавн╕ часи, зазначимо все ж, що забуття досв╕ду стародавн╕х, бруд ╕ нечистоти, так╕ звичн╕ в м╕стах середньов╕чно╖ ╢вропи, стали одним з головних чинник╕в фатального розповсюдження ╕ на нашому континент╕ таких страшних моровиць, як чума та холера. Зв╕сно, с╕р╕ щур╕, як╕ розкошують сьогодн╕ на наших звалищах та помийках, то не чорн╕ пацюки, в╕дом╕ переносники чумно╖ хеопсово╖ блохи, але в раз╕ спалаху хвороби серед гризун╕в вони ╓ дуже ефективними ╖╖ розповсюджувачами. Я вже не кажу про те, що VII пандем╕я холери трива╓ ╕ Укра╖на продовжу╓ перебувати в зон╕ ризику.
Напружена ситуац╕я в район╕ Одеси, де упродовж десятил╕ть пер╕одично закривають пляж╕ якраз через присутн╕сть у вод╕ холерного в╕бр╕ону, закриття з ц╕╓╖ ж причини (2011 р╕к) пляж╕в Мар╕уполя ╓ св╕дченням того, що держава тотально корумпованих привладних нездар ╕ злод╕йкуватого чиновництва не прид╕ля╓ достатньо╖ уваги ц╕й надзвичайно серйозн╕й проблем╕, намагаючись скор╕ше нажитися на б╕д╕, ан╕ж пок╕нчити з нею. Але то влада, безд╕яльна, нечуйна, байдужа до всього, окр╕м власно╖ вигоди. А що ж ми? Куди под╕лися чепурн╕ укра╖нц╕, про яких ╓вропейц╕ здавна згадували як про народ надзвичайно охайний? Ось що в 1651 роц╕, скаж╕мо, писав у сво╖й «Реляц╕╖» амбасадор Венец╕йсько╖ республ╕ки Альберто В╕м╕н╕: «Вони п╕д вс╕ма оглядами чист╕ш╕ ╕ охайн╕ш╕ в╕д московит╕в. Хати гарн╕, вулиц╕ чист╕. У Москов╕╖ н╕чого под╕бного я не бачив».
П’ятдесят дев’ять рок╕в по тому про те саме згадував ╕ данський амбасадор Ю. Юст: «В м╕ст╕ Немир╕в найб╕дн╕ша хата… чист╕ша за найбагатший палац у Москв╕. М╕сто Кролевець ╓ велике, вулиц╕ гарн╕, таких я н╕де не бачив в Московщин╕, будови ╕мпозантн╕, добре, з мистецьким смаком збудован╕ ╕ дуже чист╕ а не так╕, як в Московщин╕»
Ось ще к╕лька спостережень:
1787 р. Вас╕л╕й Зу╓в, рос╕йський вчений: «На Харк╕вщин╕ нар╕д сво╓ю мовою, одягом ╕ звичаями зовс╕м в╕дм╕нний в╕д рос╕ян. Хати дуже розлог╕, вс╕ будови дерев'ян╕, вимащен╕ зовн╕ глиною ╕ виб╕лен╕, всередин╕ хат дуже чисто».
1802 р. В. ╤змайлов: «Ус╕ села ╕ хутори ╖х розташован╕ у чудових м╕сцевостях. Кожна хата чиста ╕ б╕ла, в оточенн╕ кв╕тучих садк╕в».
1811 р. Едвард Дан╕ел Кларк, мандр╕вник, в подальшому доктор права, професор м╕нералог╕╖ Кеймбриджського ун╕верситету: «Перше укра╖нське село, яке ми побачили, було Локова Слобода. Хати в Укра╖н╕ чист╕ ╕ б╕л╕, як у Вейлз╕ (Wales), мандр╕вников╕ зда╓ться, що в╕н перен╕сся до Голланд╕╖ або Норвег╕╖. Нар╕д в Укра╖н╕ нагаду╓ верховинц╕в ╕з Шотланд╕╖... Укра╖нц╕ б╕лять хати вапном щороку ╕ дуже дбайливо. Все всередин╕ регулярно ми╓ться, нав╕ть стеля ╕ сволок. Столи ╕ лавки аж блищать в╕д частого миття та натирання, що нагаду╓ нам внутр╕шн╕й вигляд будинк╕в у Норвег╕╖. Двори, конюшн╕, стодоли ╕ все, що до них належить, показують працьовит╕сть ╕ охайн╕сть укра╖нц╕в. У ╖хн╕х маленьких кухнях ми бачили в кожному закутку скрупульозну чистоту ╕ порядок, у протилежн╕сть до темних, брудних, повних диму, смердючих московських хат╕в. Укра╖нц╕ тримають багато домашньо╖ птиц╕ ╕ худоби. ╥хн╕ садки повн╕ фруктових дерев, а перед хатою чудовий килим кв╕т╕в, що нада╓ англ╕йського вигляду ╖хн╕м будинкам. Укра╖нськ╕ хати мають вейлзьку зовн╕шн╕сть, норвезьку внутр╕шн╕сть, а сво╖ми садками та стодолами виглядають як англ╕йськ╕ ферми. Нав╕ть натяку нема╓ на бруд чи комашню, яких знайдеш тисячами в кожн╕й московськ╕й хат╕... П╕сля Московщини це для нас було надзвичайною неспод╕ванкою. За столом укра╖нського селянина б╕льша чистота, н╕ж за столом московського князя, ╕ я радше об╕дав би на п╕длоз╕ укра╖нсько╖ хати, н╕ж за столом московського князя".
То що сталося з нами? Х╕ба можна пор╕вняти сьогодн╕ наш╕ м╕стечка з такими ж, скаж╕мо, в Н╕меччин╕ чи в сус╕дн╕й Б╕лорус╕? Будемо кивати на надто довге перебування в московському рабств╕, посилатися на розбавлен╕ москoвщиною укра╖нськ╕ гени? Поза тим, що ╕ те й ╕нше, а ще надламаний орган╕зованими голодоморами, ц╕леспрямованим упродовж в╕к╕в нищенням укра╖нсько╖ шляхти хребет укра╖нсько╖ самост╕йност╕ не могли не позначитися на наших звичках, в тому числ╕ побутових, все те не виправдову╓ стану, до якого опустилося сьогодн╕шн╓ укра╖нство. Влада депресивних рег╕он╕в – м╕ст ╕ м╕стечок, де свого часу було знищено п╕д кор╕нь промислов╕сть – заводи, фабрики – де безроб╕ття така ж звичайна р╕ч, як ями на дорогах, посила╓ться на те, що м╕сцевий бюджет пустий, не наповню╓ться десятил╕ттями, тож нема зв╕дки взяти кошти не те що на переробку – нав╕ть на вив╕з в╕дход╕в. Це значною м╕рою так, ╕ радикально цю проблему можна вир╕шити лише усв╕домивши себе не нас╓л╓н╕╓м, а зац╕кавленою громадою, зм╕нивши в╕дтак корумповану систему влади не лише на м╕сцях – у всьому краю. Але усв╕домлення себе не б╕омасою, а громадянами, господарями сво╓╖ земл╕, сво╓╖ дол╕, зрештою, нерозривно пов’язане з активною позиц╕╓ю. Вража╓, погодьтесь, коли мешканц╕ п╕д’╖зду, в якому перегор╕ла електрична лампочка, тижнями, як не м╕сяцями спотикаються на сходах, судяться з байдужою до ╖х б╕ди житлово-комунальною конторою, зам╕сть того, щоб сьогодн╕ ж вкрутити нову, а завтра послати у в╕дставку безв╕дпов╕дальну контору, взявши св╕й будинок п╕д свою в╕дпов╕дальн╕сть. То, може, варто починати не з глобальних революц╕й, а з простих речей, твердою рукою наводячи лад у власному дом╕? В кожн╕й громад╕ знайдеться розумна голова, яка зум╕╓ не лише орган╕зувати збирання та вивезення в╕дход╕в, а чи й налагодити ╖х переробку, причому, без бюджетниж вливань, але й заробити на тому груб╕ грош╕. Ма╓те сумн╕ви? Тод╕ дозволю соб╕ нагадати, що у всьому св╕т╕ переробка в╕дход╕в ╓ вельми прибутковою справою – наст╕льки прибутковою, що за право займатися нею ╕тал╕йська маф╕я в США вела свого часу справжн╕ в╕йни.
Чого ж не вистача╓ нам, аби справа зрушила з мертвого м╕сця? Найпершою ╕ чи не найб╕льшою завадою, як я те бачу, ╓ психолог╕чний бар’╓р, так довго вимуровуваний в наших головах з уламк╕в дитячо╖ ╕нфантильност╕, байдужост╕ безвольного раба та синдрому крайньо╖ хати. Кажуть, штучно виведене не розмножу╓ться. Совок, виведений в есересер╕, усп╕шно в╕дтворю╓ться упродовж ус╕х двадцяти п’яти рок╕в Незалежност╕. Безвольн╕сть, без╕н╕ц╕ативн╕сть, байдуж╕сть – herba mala cito crescet… Переступити через те, як виявля╓ться, не так просто, бо ж бездумне виконання наказ╕в не потребу╓ концентрац╕╖, осмислення, бачення перспективи, не тягне за собою в╕дпов╕дальност╕ за р╕шення. Впевнений, що м╕й читач зна╓ чимало людей, для яких значно прост╕ше «робити що скажуть» упродовж 10, а то й 12 годин, ан╕ж створити щось сво╓ – започаткувати власну справу, скаж╕мо.Але ж серед наших «байдужих» ╓ чимало й тих, чия ╕н╕ц╕атива стриножена не лише совковим способом мислення, а й ц╕лком реальним тиском корумповано╖ держави, яка, немов дебелий бур’ян, глушить паростки нового. Ось лише один приклад.
В двотисячних наплив турист╕в до Криму був вже досить значним, а туристична ╕нфраструктура залишалась старою, непристосованою до нових реал╕й. Р╕ч у т╕м, що за сов╓цьких час╕в б╕льш╕сть в╕дпочиваючих базувалася на державних панс╕онатах та будинках в╕дпочинку ╕ лише досить обмежене ╖х число, йменоване «дикунами», розм╕щувалося в приватних помешканнях, як╕ здавали на л╕то м╕сцев╕ мешканц╕, чи жили в наметах прямо на узбережж╕, добираючись туди на власному авто (о, блакитн╕ сов╓цьк╕ мр╕╖!).
Нов╕ реал╕╖ кардинально зм╕нили ситуац╕ю. На узбережжя по╖хав моторизований турист, який вже н╕як не був прив’язаний до закр╕пленого за панс╕онатом пляжу. Л╕том уздовж всього узбережжя виростали стих╕йн╕ наметов╕ м╕стечка автотурист╕в. Що то означало для природи тих м╕сць, особливо, коли взяти до уваги зародковий стан еколог╕чно╖ св╕домост╕ крутелик╕в, як╕ вподобали той спос╕б в╕дпочинку, добре в╕домо мешканцям узбережжя п╕вострова. Зл╕плен╕ з картону чи тр╕почучого на в╕тр╕ пол╕проп╕лену прим╕тивн╕ ╕ндив╕дуальн╕ туалети, купи гниючих п╕д палючим пром╕нням п╕вденного сонця в╕дход╕в сповнювали такий таб╕р неймов╕рними «ароматами», а ро╖ дзижчачих комах невтомно розносили концентровану заразу по вс╕й окруз╕. Дума╓ться, лише високий вм╕ст алкоголю в кров╕ то╖ публ╕ки рятував ╖╖ в╕д серйозних проблем.
Одне з таких наметових м╕стечок розташовувалось на Атлеш╕, в шести к╕лометрах на сх╕д-п╕вденний-сх╕д в╕д мису Тарханкут. Бачачи таке неподобство, небайдуж╕ хлопц╕ з Карадж╕ – найближчого до того м╕сця села – п╕д╕гнали тракторний причеп та, вичистивши т╕ авг╕╓в╕ стайн╕, стали залишати його б╕ля того табору, регулярно вивозячи см╕ття та в╕дходи за невелику плату, збирану з турист╕в. На жаль, м╕сцев╕ податк╕вц╕ знайшли як╕сь зачепки ╕ на певний час зупинили тих хлопц╕в. Та зрештою, ╕н╕ц╕атива, здоровий глузд, в╕дчуття хазя╖на на сво╖й земл╕ перемогли. До чар╕вно╖ м╕сцини повернулася втрачена було принадн╕сть, а в╕дпочиваюч╕ зам╕сть густого смороду могли вдихати чисте пов╕тря, купатися в чистому мор╕, за якими, власне, й ╖хали до Криму. Чи не ╓ це яскравим прикладом того, що багато наших проблем можливо вир╕шити нав╕ть без залучення бюджетних кошт╕в? Дума╓ться, мешканц╕ депресивних м╕стечок, про як╕ згадували, могли б, принаймн╕ частково, вир╕шити ╕ свою «запашну» проблему власними силами, не чекаючи, доки неповоротка держава збереться взятися до не╖.
Психолог╕чна залежн╕сть в╕д влади ╓ прикметою майже всяко╖ посттотал╕тарно╖ сп╕льноти. Ми в цьому не ╓ виключенням. Проблема в ╕ншому – на в╕дм╕ну в╕д н╕мц╕в, особливо зах╕дних, як╕ напрочуд швидко прочумались в╕д того дурману, велика частина укра╖нського сусп╕льства нав╕ть по двадцяти п’яти роках Незалежност╕ все ще оч╕ку╓ мес╕ю, який в╕дновить стар╕ й надасть нов╕ п╕льги, запровадить безкоштовну осв╕ту, медицину, поверне пенс╕╖, за як╕, хоч ╕ не по╖деш на Канари, але можна купити ск╕льки завгодно дешевого хл╕ба, целюлозно-со╓во╖ ковбаси ╕ ото╖ сивувато╖, яка так легко л╕ку╓ тяжк╕ думи.
Такий стан сусп╕льства п╕дтриму╓ться штучно нашою ментально вчорашньою владою за допомогою найр╕зноман╕тн╕ших технолог╕й, серед яких пол╕тичне шахрайство у по╓днанн╕ з войовничим попул╕змом займа╓ одне з пров╕дних м╕сць. Ц╕л╕ сонми парт╕й ╕ парт╕йок, не маючи за душею ан╕ ч╕тко╖ ╕деолог╕╖, н╕ якихось напрацьованих план╕в розвитку кра╖ни, з року в р╕к, з дня у день переконують нас, що варто лиш обрати ╖х владою, як ╕ сонце зася╓ яскрав╕ше, ╕ молочн╕ р╕ки потечуть в кис╕льних берегах. Ми щоразу щиро в╕римо ╖м, бо ж ╖х л╕дери так переконливо розпов╕дають, як будуть п╕клуватися про нас, с╕рих. С╕рих… Вони готов╕ ╕ дал╕ невтомно боротися за безв╕зов╕ режими для наших ╓вротурист╕в, ╕ дал╕ тримати нас на голц╕ газових субсид╕й, влаштовувати для нас видовища, щедро витрачаючи на те й ╕нше бюджетн╕ (х╕ба не наш╕ з вами?) кошти. Умова лише одна: ми й дал╕ ма╓мо залишатися с╕рою масою, яка вир╕шення вс╕х сво╖х проблем бачить виключно у влад╕. Помаранчев╕, б╕ло-голуб╕, каламутн╕… Досить показово, що кожного разу на м╕сце на╖вно╖ в╕ри приходило розчарування. Чи не тому, що в╕ра ╕ реал╕╖ – то р╕зн╕ реч╕?
То може б пора перестати заглядати в рота наперсточникам, як╕ не без нашо╖ допомоги щоразу опиняються у влад╕? Може пора б, пригадавши самост╕йн╕сть та самоврядн╕сть нашого роду, якими так захоплювались середньов╕чн╕ ╓вропейц╕ та аз╕ати, спробувати громадою взятися до вир╕шення наших проблем? А там, дивись, ╕ у владу буде кого привести. Тут головне – позбутися нав╕яно╖ нам думки, що лише купка краплених валет╕в ╕з затерто╖ колоди шахрая здатна вир╕шити вс╕ наш╕ проблеми. Серед нас достатньо справжн╕х фах╕вц╕в – вчених, дипломат╕в, економ╕ст╕в, ф╕нансист╕в, ╕нженер╕в, вчител╕в, л╕кар╕в, фермер╕в, п╕дпри╓мц╕в, фах╕вц╕в найр╕зноман╕тн╕ших галузей, яким до снаги п╕дняти кра╖ну з кол╕н нав╕ть за тепер╕шн╕х критичних умов. Головне – в╕дкинути байдуж╕сть, знев╕ру, нав’язан╕ забобони ╕ братися до справ. Доки не п╕зно.
Щодо забобон╕в. Р╕к тому в YouTube познайомився з ц╕кавою парою Жюлем та Сюзанною, американцями чеського походження. Дозволю соб╕ коротко викласти ╖х ╕стор╕ю, яка можливо змусить задуматися когось ╕з мо╖х читач╕в, оск╕льки вона ╓ ╕стор╕╓ю усп╕ху, побудованому на неймов╕рному трудолюбств╕, велик╕й в╕р╕ в себе ╕ усв╕домленн╕ сенсу життя.
Жюль вт╕к з Чехословаччини в╕с╕мнадцятир╕чним хлопцем, без мови, без спец╕альност╕. Поштовхом стала поява сов╓цьких танк╕в на вулицях Праги. Через Югослав╕ю та ╕тал╕йський таб╕р для ем╕грант╕в потрапив до Нью- Йорку, а зв╕дти перебрався до П╕вденно╖ Кал╕форн╕╖. Навчившись столярн╕й справ╕, став будувати будинки, здаючи ╖х в оренду. Власний будиночок (хай нав╕ть орендований) був ╕ залиша╓ться американською мр╕╓ю, тож справи довший час йшли непогано, але шторми ф╕нансового ринку змусили Жюля в 1980 роц╕ продати сво╖ с╕м будинк╕в. Придбав натом╕сть ресторан, притому донька попередн╕х власник╕в погодилась працювати на нього. Невдовз╕ вони одружилися. Ресторанний б╕знес був справою нелегкою. Жюль каже, що працювали вони по 19 годин 7 дн╕в на тиждень упродовж трьох рок╕в, ╕ за напружен╕стю те нагадувало роботу в шахт╕. Пот╕м вир╕шили зм╕нити стиль життя. Ось як поясню╓ це Жюль: «Ми усв╕домили, що можна мати 1000 долар╕в ╕ почуватися багатим, а можна мати 1 000 000, намагатися заробити ще б╕льше ╕ почуватися невдахою». Вони продали сво╓ майно, сплатили вс╕ сво╖ рахунки ╕, перебравшись до старого Сан-Д╕╓го, стали працювати на буд╕вництв╕. А невдовз╕, приглянувши м╕сце на невеличк╕й верф╕, взялися самотужки будувати власне суденце. Притому, молода ж╕нка – Сюзан було тод╕ лише 22 роки – не просто спостер╕гала за тим, як ╖╖ чолов╕к буду╓ човен. Вона брала в тому найактивн╕шу участь. Одна лишень деталь: навчившись зварювати, саме вона, часто працюючи вдень ╕ вноч╕, виконала вс╕ зварювальн╕ роботи на одинадцятиметровому судн╕. Ось лишень короткий зв╕т Сюзан про те, як вони будували сво╓ суденце: https://www.youtube.com/watch?v=3eChX4LRxks. Спущене на воду в 1985 роц╕, воно стало ╖х домом, на якому вони з того часу подорожують св╕том. Зац╕кавлений читач може насолодитися чудовими ф╕льмами Жюля та Сюзан, якими вони в╕дкривають його ╕ для нас: https://www.youtube.com/watch?v=gA3yk4W5tmw
До чого це я? До того, що я знаю небагато д╕вчат, зрештою, як ╕ чолов╕к╕в, як╕ б докладали справжн╕х зусиль задля досягнення сво╓╖ мети. Над нами ╕ сьогодн╕ тяж╕ють давн╕ забобони, як╕ тим чи ╕ншим чином впливають на наше життя, звужуючи його до допотопних уявлень про те, що чолов╕к, мовляв, ма╓ забезпечувати ж╕нку, а ж╕нка не ма╓ ╕ншого клопоту, як п╕клуватися про чолов╕ка та д╕тей, до бачення влади, як ╓диного ╕ неодм╕нного регулятора нашого буття. Життя надзвичайно барвисте, багатогранне, але воно обдарову╓ лише тих, хто, маючи волю до життя, живе, а не безвольно пливе за теч╕╓ю.
В╕рмо ж в сво╖ сили ╕ д╕ймо, укра╖нц╕!

Валентин БУТ

Версiя для друку
Обговорити в форумi
"Кримська Свiтлиця" > #34 за 30.09.2016 > Тема "Душі криниця"


Постiйна адреса статтi: http://svitlytsia.crimea.ua/?section=article&artID=17465

 

Редакцiя :
95006, м. Сiмферополь, вул. Гагарiна, 5, 2-й поверх, кiмн. 13-14
тел: (0652)51-13-24; E-mail: kr_svit@meta.ua
Адмiнiстратор сайту : Микола Владзiмiрський
Веб-майстер : Олексiй Рибаков