Пошук по сайту
Пошук:

Теми
З перших уст (4442)
З потоку життя (7293)
Душі криниця (4115)
Українці мої... (1657)
Резонанс (2107)
Урок української (1006)
"Білі плями" історії (1842)
Крим - наш дім (1022)
"Будьмо!" (271)
Ми єсть народ? (241)
Бути чи не бути? (305)
Писав писака (23)
На допомогу вчителеві (126)
Мовно-комп'ютерний конкурс (108)
Порадниця (201)
Смішного! (97)
Додатки
"Джерельце" (830)
"КримСПОРТ" (132)

Архiв
Архiв газети в pdf
Редакцiя
Форуми
Книга вiдгукiв

Iншi статтi цiеї теми
«20 ДН╤В У МАР╤УПОЛ╤», ДЖАМАЛА ╤ «КОНОТОПСЬКА В╤ДЬМА»:
Стали в╕дом╕ лауреати Шевченк╕всько╖ прем╕╖…


ПРАВДА ДВО╢СЛОВА
Наш╕ традиц╕╖


ОЧИМА БЕЛЬГ╤ЙСЬКОГО ФОТОГРАФА
На його зн╕мках - чорно-б╕ла пал╕тра Майдану…


МИСТЕЦЬКА «ЗДИБАНКА В «НОР╤»
Виставка в╕дбулася без обмежень ╕ упереджень. В╕дб╕р ╕ цензура були в╕дсутн╕…


ОС╤ДЛАЮ КОНЯ…
Наш╕ традиц╕╖




Розсилки
Тут Ви можете підписатися на розсилку анонсів статей нових випусків нашої газети. Для цього вкажіть свій e-mail.

E-mail адрес:














FaceBook





оНЦНДЮ Б сЙПЮ©МЁ
Головна сторiнка > Текст статти
"Кримська Свiтлиця" > #8 за 20.02.2004 > Тема "Душі криниця"
Версiя для друку
Обговорити в форумi

#8 за 20.02.2004
"Прийди, Господи Ісусе..."
о. Олег Ведмеденко

Рубрику веде о. Олег Ведмеденко, протодиякон Луцького кафедрального собору
УПЦ КП, інспектор з питань місійної діяльності Луцько-Волинського єпархіального управління.

"Прийди, Господи Ісусе..."

"А Господь кинув сильного вітра на море, - і знялася на морі велика буря, і вже думали, що корабель буде розбитий.
І налякалися моряки, і кликали кожен до своїх богів, і викидали ті речі, що були на кораблі, до моря, щоб полегшити себе. А Йона зійшов до споду корабля і ліг, і заснув.
І приступив до нього керівник корабля та й сказав йому: "Чого ти спиш? Уставай, заклич до свого Бога, - може, згадає цей Бог про нас, і ми не загинемо..." (Йони 1.4-6).
Що ж то за море, яке хвилюється та кипить "від сильного вітру"? Біблія сама розкриває свою символіку. Море - це "язики, племена і народи". У Відкритті святому апостолу Івану Богослову, 17-й розділ, 15-й вірш, читаємо: "Води, що бачив ти їх... то народи та люди, і племена та язики". Житейське море, схвильоване бурею пристрастей, спокус та бажань, що бентежиться різноманітними вітрами вчень, ідей та думок людських, як каже апостол Павло: "від усякого вітру науки за людською оманою" (Ефес. 4.14). Бентежиться та нуртує, бо спить пророк Божий.
Що ж роблять моряки? Що роблять "корабельники", які керують, які направляють рух державницького корабля у тому морі людських пристрастей? Вони починають молитися своїм богам, "кликати кожен до своїх богів". Лунають десятки рецептів порятунку і з уст сьогоднішніх "мореплавців" - урядовців, провідників політики, економіки, культури, освіти. Як багато богів світу цього, так багато й самих рецептів - від твердої національної валюти до іноземних інвестицій; від запровадження у школах вивчення народних обрядів до реформи вищої школи; від побудови демократичної держави до ідей диктатури та "твердої руки". Та не вгамовується море. Вирують пристрасті, збурений народ, немає спокою в серцях людських. Тоді починають скидати з корабля "баласт" - скинули вже й ідеї Сталіна, і Леніна, і Брежнєва, і Хрущова, і Горбачова... Пішли за борт лідери уже й післярадянських часів. Скинуть в це море і нинішніх провідників різноманітних ідей. Скинуть як баласт, звинувативши у тих проблемах, які переливають через край, але не дасть і це заспокоєння - бо спить пророк Божий!..
І такий стан паніки, стан моління своїм богам та викидання баласту продовжуватиметься доти, доки "керівник корабля" не повернеться обличчям до релігії. Не погляне на релігію як на один лише засіб заспокоїти море. Доки не зрозуміє, що пророк Божий - то єдина реальна сила, здатна вгамувати цю бурю. Доки не погляне на Йону не просто як на одного з пасажирів корабля, але як на Пророка. Доки не скаже йому: "Чого ти спиш? Уставай, заклич до свого Бога, - може, згадає цей Бог про нас, і ми не загинемо!" Доки не кинеться жереб, і не зрозуміють корабельники: хто є дійсним винуватцем цієї великої бурі в людських серцях...
"І сказали вони один до одного: "Ідіть, і киньмо жеребки, та й пізнаємо, через кого нам оце лихо". І кинули вони жеребки, - і впав жеребок на Йону...
І налякалися ті люди великим страхом, і сказали до нього: "Що це ти наробив?" Бо ці люди довідалися, що він утікає з-перед Господнього лиця, бо він це їм об'явив.
І вони сказали до нього: "Що ми зробимо тобі, щоб утихомирилось море, щоб не заливало нас?" Бо море бушувало все більше.
І сказав він до них: "Візьміть мене, і киньте мене до моря, і втихомириться море перед вами; бо я знаю, що через мене оця велика буря на вас" (Йони 1.7-12).
Ось де вихід! Ось панацея! Ось ліки для цього бунтівного світу - "укинути" в людське море пророка Божого, широко відкрити двері для проповіді слова Божого, впустити Світло істини в серця людські, "підняти високо" пророка Йону, - і заспокоїться море, і стихне вітер, і вляжеться буря...
"І підняли вони Йону, і кинули його до моря, - і спинилося море від своєї лютості.
І налякалися ці люди Господа великим страхом, і приносили Господеві жертви і складали обітниці.
І призначив Господь велику рибу, щоб вона проковтнула Йону.
І був Йона всередині цієї риби три дні та три ночі.
І молився Йона до Господа, Бога свого з утроби тієї риби...
І Господь звелів рибі, - і вона викинула Йону на суходіл" (Йони 1.15-2.11).
Рід цей, сказав Господь, не побачить іншої ознаки, окрім ознаки пророка Йони. Як Йона перебув усередині великої риби три дні та три ночі, так буде три дні та три ночі й Син Людський у серці землі. Що символізує собою "велика риба"? Риба в біблійній мові - це душі людські. Це свідомі, сформовані живі істоти, які чудово орієнтуються у водних глибинах, які самостійно обирають собі шлях серед вод людських. Сказав Господь до апостолів, що рибалками були: "Ідіть зі Мною, - Я зроблю вас ловцями людей!" (Мф. 4.19). Отже, велика риба - це узагальнений образ людства, архетип вселенської людської душі, що живе в морі пристрастей. І проковтне ця "велика риба" пророка Божого Йону. І пробуде він у череві її "три дні і три ночі".
Що є день у біблійній мові? Мовою гебру, що нею написаний Старий Заповіт, слово "день" звучить як "йом", і означає - день, період, етап. Тобто три великі етапи перебуватиме пророк Божий в душах людських, в свідомості людей - три дні і три ночі перебуватиме Христос, слово Боже в серцях людських, "у серці землі". Три періоди: увірування, восиновлення і ствердження, одухотворення, розповсюдження віри Божої. Це й буде велике духовне хрещення во ім'я Отця, і Сина, і Святого Духа. "Хрещення" - грецькою "баптисма" - "повне занурення" у віру (в ім'я Отця); реалізація цієї віри, восиновлення її в тілі нашому, в тілі Церкви (во ім'я Сина); і одухотворення, оспівування та розповсюдження її (во ім'я Духа Святого). І тільки тоді, коли минуть ці "три дні і три ночі", - викине риба Йону на суходіл: моря людських пристрастей, моря пожадливостей, ненависті, ворохобства вже не буде. Як і читаємо у Відкритті:
"І бачив я небо нове й нову землю, перше бо небо та перша земля проминули, і моря вже не було.
І я, Іван, бачив місто святе, Новий Єрусалим, що сходив із Неба від Бога, що був приготований, як невіста, прикрашена для чоловіка свого.
І почув я гучний голос із престолу, який кликав: "Оце оселя Бога з людьми, і Він житиме з ними! Вони будуть народом Його, і Сам Бог буде з ними"...
Той, Хто свідкує, говорить оце: "Так, незабаром прийду!" (Об. 21.1-3; 22.20).
Амінь. Прийди, Господи Ісусе!

Версiя для друку
Обговорити в форумi
"Кримська Свiтлиця" > #8 за 20.02.2004 > Тема "Душі криниця"


Постiйна адреса статтi: http://svitlytsia.crimea.ua/?section=article&artID=1764

 

Редакцiя :
95006, м. Сiмферополь, вул. Гагарiна, 5, 2-й поверх, кiмн. 13-14
тел: (0652)51-13-24; E-mail: kr_svit@meta.ua
Адмiнiстратор сайту : Микола Владзiмiрський
Веб-майстер : Олексiй Рибаков