"Кримська Свiтлиця" > #45 за 16.12.2016 > Тема "З перших уст"
#45 за 16.12.2016
УРЯД СХВАЛИВ КОНЦЕПЦ╤Ю «НОВО╥ УКРА╥НСЬКО╥ ШКОЛИ»
Каб╕нет м╕н╕стр╕в Укра╖ни ухвалив концепц╕ю "Ново╖ укра╖нсько╖ школи". Таке р╕шення було прийняте на зас╕данн╕ уряду, пов╕домля╓ кореспондент «Укр╕нформу». "Ми прекрасно розум╕╓мо, як╕ б чудов╕ не були виписан╕ закони, як╕ б прекрасн╕ стандарти ми не написали, як би ми не оновили зм╕ст осв╕ти, якщо не буде вмотивованого вчителя з належним р╕внем квал╕ф╕кац╕╖, який мислить не старими радянськими штампами про авторитарну педагог╕ку ╕ лише трансляц╕╓ю знань, як╕ д╕ти мають в╕дтворити на екзаменах, у нас не буде реального формування цих компетентностей. Так важливо, що ми не т╕льки говоримо, а й робимо", - сказала м╕н╕стр осв╕ти та науки Л╕л╕я Гриневич. Концепц╕я "Ново╖ укра╖нсько╖ школи" передбача╓ реформу середньо╖ осв╕ти та почне д╕яти в 2018 роц╕. Зг╕дно з концепц╕╓ю, передбача╓ться перех╕д на 12-р╕чне навчання. Як зазначено в документ╕, мета реформи середньо╖ осв╕ти - зробити випускник╕в шк╕л конкурентноздатними у сучасному св╕т╕, випустити з╕ школи "всеб╕чно розвинену, здатну до критичного мислення ц╕л╕сну особист╕сть, патр╕ота з активною позиц╕╓ю, ╕нноватора, здатного зм╕нювати навколишн╕й св╕т та вчитися впродовж життя". Концепц╕я "Ново╖ укра╖нсько╖ школи" передбача╓ 8 складових: 1. Новий зм╕ст осв╕ти, заснований на формуванн╕ компетентностей, необх╕дних для усп╕шно╖ самореал╕зац╕╖ в сусп╕льств╕. 2. Педагог╕ка, що грунту╓ться на партнерств╕ м╕ж учнем, учителем ╕ батьками. 3. Умотивований учитель, який ма╓ свободу творчост╕ й розвива╓ться профес╕йно. 4. Ор╕╓нтац╕я на потреби учня в осв╕тньому процес╕, дитиноцентризм. 5. Наскр╕зний процес виховання, який форму╓ ц╕нност╕. 6. Нова структура школи, яка дозволя╓ добре засво╖ти новий зм╕ст ╕ набути компетентност╕ для життя. 7. Децентрал╕зац╕я та ефективне управл╕ння, що надасть школ╕ реальну автоном╕ю. 8. Справедливий розпод╕л публ╕чних кошт╕в, який забезпечу╓ р╕вний доступ ус╕х д╕тей до як╕сно╖ осв╕ти. У Концепц╕╖ зазначено, що нов╕ осв╕тн╕ стандарти будуть грунтуватися на "Рекомендац╕ях ╢вропейського парламенту та Ради ╢вропи щодо формування ключових компетентностей ц╕ложитт╓во╖ осв╕ти" в╕д 2006 року. Кр╕м того, проектом нового базового закону "Про осв╕ту" визначено, зокрема, 10 груп компетентностей, яких потребу╓ кожен для особисто╖ реал╕зац╕╖, розвитку, активно╖ громадянсько╖ позиц╕╖, соц╕ально╖ ╕нклюз╕╖ та працевлаштування ╕ як╕ здатн╕ забезпечити житт╓вий усп╕х в сучасному св╕т╕. Компетентност╕ - це динам╕чна комб╕нац╕я знань, ум╕нь ╕ ц╕нностей, як╕ визначають здатн╕сть особи усп╕шно вир╕шувати житт╓в╕ проблеми, провадити профес╕йну ╕ подальшу навчальну д╕яльн╕сть. "Ми хочемо перейти в╕д школи знань до школи компетентност╕", - наголосила Гриневич. У свою чергу, прем'╓р-м╕н╕стр Володимир Гройсман поц╕кавився тим, як осв╕тяни ставляться до тако╖ реформи. На це м╕н╕стр Гриневич пов╕домила, що було проведено широке обговорення Концепц╕╖. "Ми насправд╕ ма╓мо дуже позитивн╕ в╕дгуки. Для мене особисто, як для м╕н╕стра, дуже важливо: 90% вчител╕в усв╕домлюють, що школу треба зм╕нювати ╕ дал╕ вона не може залишатися такою, як ╓. Зрозум╕ло, що ╓ обережн╕сть особливо в частини осв╕тян, бо треба визнати, що осв╕та ╓ консервативною. Але вони усв╕домлюють, що для того, щоб перейти до школи компетентно╖, треба застосовувати нов╕ методики навчання", - сказала урядовець. "Я вважаю, що як╕сна осв╕та та як╕сна компетенц╕я дасть нам реальний прорив. ╤накше ми перетворимося на "л╕сопилку": виростили дерево, зр╕зали та продали. Я б хот╕в, щоб ми були ╕нновац╕йн╕, щоб ми робили нов╕ проекти, щоб ми могли займати передов╕ позиц╕╖ ╕ уникати тих ризик╕в, як╕ у нас сьогодн╕ ╓, а це пог╕ршення, зменшення та ╕нш╕", - п╕дсумував прем'╓р-м╕н╕стр.
"Кримська Свiтлиця" > #45 за 16.12.2016 > Тема "З перших уст"
Постiйна адреса статтi: http://svitlytsia.crimea.ua/?section=article&artID=17816
|