Пошук по сайту
Пошук:

Теми
З перших уст (4444)
З потоку життя (7293)
Душі криниця (4116)
Українці мої... (1658)
Резонанс (2110)
Урок української (1006)
"Білі плями" історії (1844)
Крим - наш дім (1028)
"Будьмо!" (271)
Ми єсть народ? (241)
Бути чи не бути? (308)
Писав писака (23)
На допомогу вчителеві (126)
Мовно-комп'ютерний конкурс (108)
Порадниця (202)
Смішного! (97)
Додатки
"Джерельце" (830)
"КримСПОРТ" (132)

Архiв
Архiв газети в pdf
Редакцiя
Форуми
Книга вiдгукiв

Iншi статтi цiеї теми
САВА ╤ ЛАВА
Наш╕ традиц╕╖


«20 ДН╤В У МАР╤УПОЛ╤», ДЖАМАЛА ╤ «КОНОТОПСЬКА В╤ДЬМА»:
Стали в╕дом╕ лауреати Шевченк╕всько╖ прем╕╖…


ПРАВДА ДВО╢СЛОВА
Наш╕ традиц╕╖


ОЧИМА БЕЛЬГ╤ЙСЬКОГО ФОТОГРАФА
На його зн╕мках - чорно-б╕ла пал╕тра Майдану…


МИСТЕЦЬКА «ЗДИБАНКА В «НОР╤»
Виставка в╕дбулася без обмежень ╕ упереджень. В╕дб╕р ╕ цензура були в╕дсутн╕…




Розсилки
Тут Ви можете підписатися на розсилку анонсів статей нових випусків нашої газети. Для цього вкажіть свій e-mail.

E-mail адрес:














FaceBook





оНЦНДЮ Б сЙПЮ©МЁ
Головна сторiнка > Текст статти
"Кримська Свiтлиця" > #25 за 23.06.2017 > Тема "Душі криниця"
Версiя для друку
Обговорити в форумi

#25 за 23.06.2017
Олекс╕й Богданович, народний артист Укра╖ни: КОЛИ Д╤ЗНА╢ШСЯ, ЯК УКРА╥НСЬКУ МОВУ ГНОБИЛИ СТОЛ╤ТТЯМИ, ТО З ПРИНЦИПУ ╥╥ ВИВЧИШ

Олекс╕й Богданович – знаковий артист на укра╖нськ╕й сцен╕. В╕н завжди вт╕лював шляхетний дух свого народу у виставах укра╖нсько╖ та ╓вропейсько╖ класики. А його вишукана вимова ведучого нац╕ональних церемон╕й та концерт╕в п╕днесла актора до р╕вня голосу укра╖нсько╖ культури.
╤ тепер уже мало хто пов╕рить, що Олекс╕й вир╕с у рос╕йськомовн╕й родин╕ на Сумщин╕, а р╕дну мову вивчив уже в столиц╕ п╕д час навчання в Ки╖вському театральному ╕нститут╕ ╕мен╕ Карпенка-Карого. ╤ так вивчив, що його ще студентом запросив до Театру укра╖нсько╖ драми ╕мен╕ ╤вана Франка (нин╕ Нац╕ональний академ╕чний театр ╕мен╕ ╤вана Франка) легендарний режисер Серг╕й Данченко, льв╕в’янин за походженням.
Богданович швидко ув╕йшов до когорти пров╕дних майстр╕в сцени. ╤ хоча його часто манили перебратися до Москви, не зраджував н╕ сво╖й Батьк╕вщин╕, н╕ р╕дному театру. Тож зрозум╕ло, що артист активно висловлю╓ свою громадянську позиц╕ю, став одним ╕з учасник╕в проекту на п╕дтримку укра╖нських в╕йськових та ╖хн╕х родин п╕д час кримсько╖ кризи, а нещодавно разом з колегами-акторами прийшов у Верховну Раду Укра╖ни, щоб спонукати народних депутат╕в проголосувати Закон про мовн╕ квоти на телебаченн╕, де 75 в╕дсотк╕в передбачено для укра╖нського контенту.
В ╕нтерв’ю «Укр╕нформу» народний артист Укра╖ни, лауреат Шевченк╕всько╖ прем╕╖ Олекс╕й Богданович розпов╕в, чому укра╖нська мова стала його р╕дною, як╕ виклики сьогодн╕ стоять перед укра╖нським театром ╕ к╕но, й чому р╕вень телев╕з╕йного продукту нин╕ такий важливий для здоров’я нац╕╖.
- Чому актори театру так активно п╕дтримали укра╖н╕зац╕ю ╕нформац╕йного простору?
- Нас, як артист╕в театру, це начебто безпосередньо не стосу╓ться. Але я впевнений, що дуже скоро черга д╕йде й до театру, ╕ в першу чергу до антреприз (театральна орган╕зац╕я, де актори з р╕зних театр╕в збираються для створення одн╕╓╖ вистави, ╕ гастролюють з нею, поки та ма╓ попит у публ╕ки – Авт.). Зараз н╕ для кого не секрет, що в╕тчизняна антреприза - рос╕йськомовна. Ми прийняли цю естафету в╕д рос╕йсько╖ антрепризи, взявши ╖╖ «кращ╕» традиц╕╖. Ц╕ вистави возять по вс╕й Укра╖н╕, списуючи на те, що наша кра╖на двомовна, ╕ рос╕йський продукт прода╓ться краще. Але, на м╕й погляд, це довго не протрима╓ться. Поступово ╕ комерц╕йний театр перейде на укра╖нську мову.
Нещодавно я був на фестивал╕ в Запор╕жж╕, де один ╕з театр╕в грав виставу рос╕йською мовою. ╤ тут п╕дходить до мене ж╕ночка ╕ каже рос╕йською мовою: «Как-то даже странно слышать спектакль на русском языке». (см╕╓ться). А що стосу╓ться телев╕з╕йного контенту, то драматичн╕ актори працюють на телебаченн╕, зн╕маються в сер╕алах, зайнят╕ в телепередачах… Тому тут наш кревний ╕нтерес.
Тож  ми, знаючи недосконал╕сть нашо╖ Верховно╖ Ради, прийшли гуртом п╕дтримати закон про квоти укра╖нсько╖ мови на телебаченн╕. Прийшли актори Наталя Сумська, Остап Ступка, ╤рма В╕товська, Анатол╕й Гнатюк, режисери Тарас Ткаченко, Володимир Тихий ╕ Олесь Сан╕н. 
В╕дверто кажучи, ми не були переконан╕, що цей закон буде прийнятий. Судячи з того, як тривало обговорення у парламент╕, то цей закон могли легко провалити. ╤ я так розум╕ю, що чимало людей доклали неймов╕рн╕ зусилля, щоб його тод╕ не прийняли. Тому ми вир╕шили п╕дтримати в╕тчизнян╕ ЗМ╤, ╕ сид╕ли у лож╕ гостей Верховно╖ Ради з н╕мим докором тим депутатам, як╕ вагалися.
Сп╕кер Андр╕й Паруб╕й нас представив, вс╕ депутати до нас повернулися. Хтось подивився з усм╕шкою, а хтось ╕ рукою помахав. А в декого на обличч╕ була маска шалено╖ злост╕, тож не важко було зчитати, як ця людина ставиться до митц╕в.
Однак ми звикли по таких нюанс╕в профес╕╖, ╕ не звертали увагу на под╕бн╕ витребеньки. Ми прийшли над╕слати в зал заклик про п╕дтримку укра╖нсько╖ мови на ТБ. Я не хочу бути на╖вним, але, можливо, той, хто вагався, завдяки нам таки проголосував «за». Однак мене дуже здивувало, що не вс╕ коал╕ц╕анти п╕дтримали цей закон. Як ╕з Блоку Петра Порошенка, так ╕ з «Народного фронту». ╤ це в Укра╖н╕! У нас же не Укророс╕я якась…
╤ ще мене здивувало – ск╕льки бруду на нас вилилося, коли цей закон таки був прийнятий. Нас зап╕дозрили у вс╕х смертних гр╕хах, наче ми зробили все це з якихось кон’юнктурних  м╕ркувань, бо п╕д╕гру╓мо влад╕. ╤ це зам╕сть того, щоб порад╕ти прийняттю такого необх╕дного Укра╖н╕ закону. Але це вже така укра╖нська риса. Одразу на все понав╕шу╓мо ярлики, ╕ тод╕ заспоко╖мося. Я не кажу огульно, але така риса ╓, ╕ вона мен╕ дуже не при╓мна…
- Олекс╕ю, ви виросли в рос╕йськомовному середовищ╕. То це заслуга театру, що стали укра╖номовним актором ╕ в певному сенс╕ голосом укра╖нсько╖ культури?
- По-перше, я був суржикомовним, як ╕ б╕льш╕сть людей в Укра╖н╕. Коли при╖хав навчатися в Ки╖в, то мав страшну вимову. Тому що на Сумщин╕, де я вир╕с, не було чисто╖ н╕ рос╕йсько╖, н╕ укра╖нсько╖. ╤ мо╖ однокурсники почали над╕ мною пот╕шатися.
У нас вчилися хлопц╕ з Полтавщини, Ки╖вщини, ╕з зах╕дних рег╕он╕в. Мен╕ ╖хн╕ шпильки дуже не подобалися, бо я завжди був амб╕тним. Тому я вир╕шив добре вивчити мову, ╕ за два роки це зробив. Як? Бо заговорив укра╖нською не лише в ╕нститут╕ чи на репетиц╕ях, а й у побут╕. ╤ це найголовн╕ше: хочеш вивчити мову – переведи ╖╖ в побут. ╤накше будеш думати тою мовою, яка тоб╕ р╕дна.
╤ що мене – сх╕дняка, ще так навернуло на вивчення, так це ╕нформац╕я про те, ск╕льки документ╕в – закон╕в ╕ указ╕в – було прийнято Рос╕йською ╕мпер╕╓ю, для того, щоб знищити укра╖нську мову. Б╕льш як 50 заборон та утиск╕в, починаючи з XVII стол╕ття. Я не вивчав у школ╕ цю ╕стор╕ю, тому був збентежений ╕ вражений.
Якби наш╕ люди прочитали, як цю мову гнобили, то вони б ╕з принципу ╖╖ вивчили. ╤ я ще й з внутр╕шнього опору т╕й русиф╕кац╕╖ почав говорити укра╖нською мовою. Бо ст╕льки ран було нанесено наш╕й нац╕╖ та ╖╖ духовност╕, що не вивчити ╕ не говорити укра╖нською – це гр╕х.
- Ви грали у ф╕льмах за творами ╤вана Франка, ╕ п╕сля цього вас нав╕ть вважали зах╕дно-укра╖нським або польським артистом. Ви це сприймали як компл╕мент чи втрату власно╖ самобутност╕?
- Зв╕сно, як компл╕мент, бо н╕коли не претендував на самобутн╕сть. У нас дуже проблематичний рег╕он. Сумщина – на кордон╕ з Рос╕╓ю. ╤ Москва тамтешн╕м людям здавалася духовно ближчою, хоча територ╕ально вона дал╕. До Москви було 600 км, а до Ки╓ва – 300. Але там нав╕ть погода московська, а не ки╖вська. На Сумщин╕ й холодн╕ше, н╕ж у столиц╕, ╕ весна приходить п╕зн╕ше. ╤ це так закодувалося в нашому народ╕ з давн╕х час╕в, що голови сумчан були повернен╕ лише на Сх╕д. Весь наш рег╕он ╖здив на зароб╕тки у Москву – переважно чорноробочими: дв╕рниками, буд╕вельниками, вантажниками…
Тому я не мав укра╖нсько╖ ╕дентичност╕, бо вона не була в мен╕ вихована тим середовищем. Не треба забувати й те, що у нас основна – рос╕йська церква. А ми зна╓мо, яка вона, ╕ чому вона вчить. Б╕ля дому мо╓╖ мами сто╖ть собор. Я нав╕ть допомагав його ремонтувати – носив бетон ╕ кам╕ння, бо був там хрещений. Але коли став ходити на службу ╕ почув, що говорить прихожанам батюшка про пол╕тику (╕ це зам╕сть того, щоб вчити людей законам божим), тож мо╓╖ ноги там б╕льше не було. ╤ я чесно сказав священику, як мене це коробить, бо в╕н не ма╓ права зм╕шувати в одну купу в╕ру ╕ пол╕тику.
- В яку церкву нин╕ ходите?
- У церкву Миколи Притиска на Подол╕, п╕дпорядковану Ки╖вському патр╕архату. Це м╕й улюблений храм. Коли у мене не дуже гарний настр╕й, то я йду туди, ╕ мене попуска╓.
А якось пок╕йний Богдан Сильвестрович запропонував мен╕ зам╕сть померлого Степана Олексенка грати роль Майстра в спектакл╕ «Майстер ╕ Маргарита», а я цього не хот╕в. Бо знав про стосунки церкви з цим романом Булгакова й забобони актор╕в щодо мого героя. Тож п╕шов за в╕дпов╕ддю до церкви. Батюшка побачив одразу, що в мене якась гризота, й запитав, що мене мучить. Я попросив благословення на роль Майстра. Але священик подивився на мене й в╕дпов╕в: «Благословення на роль? Я на вашу профес╕ю благословення дати не можу». В╕н мене просто прибив цими словами. Але на прощання таки порадив: «Поклад╕ться на Бога». ╤ наступного дня я прийшов до театру, а мен╕ кажуть: виставу закривають.
- Але ж не в ус╕х артист╕в яскрава кар’╓ра в театр╕. Нин╕ багато з них потайки шкодують за рос╕йськими сер╕алами, як╕ приносили непоган╕ зароб╕тки. Чи зможе укра╖нське к╕но надати ╖м ус╕м роботу?
- Я все це добре розум╕ю, бо вс╕ ми люди – хочемо добре жити. Але це все швидкоплинн╕ проблеми. Д╕йсно, вс╕ ми стали заробляти менше грошей. Тож можна сид╕ти ╕ бурчати, але потр╕бно жити на перспективу. Тепер нема╓ зиску, але ж процес вже запустили…
- А ви в╕дчува╓те, що його запустили?
- Маю таку над╕ю. Я сп╕лкуюся з деякими телеканалами ╕ знаю, що з╕ скрипом, знехотя, але процес руха╓ться. Тому треба трохи потерп╕ти. Не все одразу. Я схильний до того, щоб трохи стримати сво╖ апетити, але отримати сво╓ к╕но, а не чуже.
- А точка неповернення до рос╕йських сер╕ал╕в на наших екранах вже пройдена?
- Хот╕лося б так думати. Хоча у нас таких точок вже було чимало. Зда╓ться, що вже все – перемога, пот╕м через якусь недолугу пол╕тику все м╕ня╓ться. Я от чую про вс╕ ц╕ п╕тчинги в Держк╕но, про запуск 50 ф╕льм╕в… Не вс╕ ц╕ ф╕льми повнометражн╕, ╓ документальн╕, короткометражн╕, мультф╕льми, але вже 50! ╤ нехай ╖м дають ще невелик╕ грош╕, особливо у пор╕внянн╕ з кра╖нами розвинено╖ ╕ндустр╕╖, але це трима╓ к╕но на плаву, да╓ старт молодим.
- Ви зн╕малися у найкращих укра╖номовних сер╕алах – «Украдене щастя» ╕ «Злочин з багатьма нев╕домими». Вт╕м, шалену популярн╕сть вам принесло рос╕йськомовне телемило «П’ять хвилин до метро». Можливо,  люди б╕льше хочуть бачити такий продукт?
- Не думаю. Коли я знявся у «Злочин╕ з багатьма нев╕домими» режисера Олега Б╕йми, то т╕льки л╕нивий його не подивився. Бо це було зроблено як╕сно, ц╕каво, ╕нтел╕гентно. Сер╕ал показували у прайм-тайм на рейтингових каналах. Мало того, цей сер╕ал показували й у Рос╕╖ на всю колишню радянську територ╕ю. ╤ пот╕м московськ╕ артисти у мене запитували: чого це я в польському к╕но зн╕маюся? ╤ не могли пов╕рити, що це укра╖нська картина, бо там не було шаровар╕в, довгих вус╕в ╕ дурних голос╕в, до яких нас привчив радянський к╕нематограф. В цьому сер╕ал╕ показан╕ шляхетн╕ люди, ╕ рос╕яни були здивован╕, що в Укра╖н╕ ╓ така л╕тература.
Але, на жаль, мильн╕ сер╕али публ╕ка сприйма╓ краще, бо ╖╖ на них присадили. Телебачення так з╕псувало людям смак, що вони н╕чого варт╕сного вже не хочуть. Давай ╖м щось просте, жал╕сне та мелодраматичне.  Я часто згадую фразу Познера про те, що коли на телебаченн╕ ц╕лий м╕сяць будуть показувати його дупу, то врешт╕ вона стане популярною. ╤ популярн╕сть п╕сля мильних опер у мене асоц╕ю╓ться саме з ц╕╓ю фразою.
- Тож висл╕в Познера да╓ нам в╕дпов╕дь, чому в Рос╕╖ так зм╕нився св╕тогляд людей, ╕ укра╖нц╕в там стали бачити ворогами…
- Так, я розум╕ю, що телебачення багато може, але так огульно дурити людей довго теж неможливо. Це ще нев╕домо, до чого може привести ту саму Рос╕ю. Хоча й в Укра╖н╕ ми теж так опуска╓мо культурний р╕вень людей, що дал╕  вже т╕льки пл╕нтус. Публ╕ка врешт╕ так здеграду╓, що погубить ╕ те саме телебачення...
- Д╕йсно, якщо згадати 70-80-т╕ роки минулого стол╕ття, то був насамперед затребуваний ╕нтелектуальний театр ╕ к╕нематограф. На серйозн╕ спектакл╕ неможливо було купити квитки. А зараз театр ма╓ такого глядача?
- Театр ма╓ такого глядача, але не любить його. Нин╕ театр зна╓ наперед, який продукт повинен сподобатися глядачев╕ (у широкому сенс╕). ╤ це катастрофа.
Якщо а-ля-мистецтво робить щось на продаж, то культури тут нема╓. Бо театр переста╓ займатися мистецтвом. А якщо театр не займа╓ться мистецтвом, то людина духовна та осв╕чена не буде туди ходити. ╥й там нема╓ що черпати. Адже ╕нтелектуальний глядач хоче думати, переконуватися в чомусь, щоб в╕дбувався якийсь мисленневий процес. Це можливо на серйозн╕й драматург╕╖, психолог╕чних виставах… А коли в театр╕ засилля дурних комед╕й, то розумну публ╕ку не приваблю╓.
╤ це велика проблема  сучасного театру, бо нин╕ його дирекц╕╖ намагаються йти на поводу в невибагливого глядача. Театр ста╓ у позу: «ч╓го ╕звол╕т╓»? ╤ це катастрофа, бо ми втрача╓мо ╕нтелектуальну публ╕ку, яка ╓.
Наприклад,  я граю у вистав╕ «Живий труп». Це психодил╕чна вистава, яка не одразу зрозум╕ла, ╕ м╕сцями важка, ще й не зовс╕м за Левом Толстим. Однак вона породжу╓ багато думок, можливо, й роздратувань. Але спонука╓ до осмислення побаченого. Коли ми з╕грали цю виставу нещодавно, то зал почав шалено аплодувати, ╕ це переросло в справжн╓ скандування. ╤ це на серйозн╕й п’╓с╕!  Я був так вражений, що не м╕г у це пов╕рити. Наст╕льки публ╕ка спрагла чогось живого та глибокого за зм╕стом на тл╕ суц╕льного несмаку, який нин╕ все заполонив.
Тобто, такий глядач ╓. Але якщо ми йому будемо п╕дсовувати пост╕йно полуничку, то ╕ в╕н скоро зникне: замкнеться в мудрих книжках, у виставкових залах, шукатиме як╕сне к╕но в ╕нтернет╕… А мен╕ дуже не хочеться розлучатися з таким людьми.
- В театр╕ Франка також користуються глядацьким попитом ╕ шексп╕р╕вськ╕ вистави. «Р╕чарда III» нав╕ть назвали найкращою виставою про сучасну в╕тчизняну пол╕тику.
- Так, хоча говорили, наче у наш╕й вистав╕ не новий погляд на трагед╕ю Шексп╕ра. Бо под╕бне робив грузинський режисер Роберт Стуруа. Я розум╕ю, що це не нове слово в мистецтв╕. А що нин╕ нове? Ми живемо в епоху постмодерн╕зму, коли переосмислю╓ться все надбання культури минулого. Тож можу поручитися, що «Р╕чард III» – це вистава глибока, серйозна та як╕сна. ╤ вона ма╓ свого глядача.
Хоча нещодавно виходимо з театру, а якась ж╕ночка з╕ сльозами на очах каже: «Уявля╓те, 11 убивств!» Я думав, у не╖ буде ╕нфаркт. Мабуть, не треба ╖й було йти на таку трагед╕ю. Бо ми ╖╖ налякали (посм╕ха╓ться).
- Ви гра╓те також у найстар╕ш╕й вистав╕ Театру Франка «Приборкання норовливо╖», ╕ на не╖ дос╕ глядач╕ розкуповують ус╕ квитки. У чому секрет актуальност╕?
- Пару дн╕в тому п╕сля ц╕╓╖ вистави до мене п╕дходить моя партнерка Таня М╕х╕на, яка гра╓ Катар╕ну, ╕ каже: «Я в╕дкриваю актуальн╕сть ц╕╓╖ п’╓си. Я часто ходжу на лекц╕╖ та сем╕нари, ╕ бачу цих емансипованих ж╕нок. Як╕ вони стають холодн╕ й неприступн╕, нав╕ть цин╕чн╕ в╕д цього всього. ╤ через це нещасн╕. ╤ саме про таких ж╕нок Шексп╕р написав у наш╕й вистав╕». Д╕йсно, Катар╕на хот╕ла бути гордою, неприступною, та коли ╖й вистачило розуму зм╕нити сво╓ ставлення до чолов╕ка, п╕дкоритися, то вона стала щасливою. Тому глядач╕ сприймають цю виставу дуже емоц╕йно, з розум╕нням того, що в╕дбува╓ться м╕ж героями.
- А за ще одн╕╓ю вашою шексп╕р╕вською виставою «Буря» суму╓те?
- Так, дарма ╖╖ зняли з репертуару. Бо таким чином порушу╓ться репертуарний баланс у б╕к попси. Я за кожну таку виставу буду вбол╕вати ╕ журитися. Бо коли ╓ так╕ твори в театр╕, то я розум╕ю, що займаюся серйозною справою. Я не клоун. Що там не говорили б, але театр, к╕но, телебачення – це влада над людьми. Ми можемо нав’язати смаки ╕ думки, нав╕ть спос╕б мислення та духовн╕ ц╕нност╕. ╤ потр╕бно використовувати це з розумом.
- Театр Франка багато рок╕в ╖здив у Севастополь на гастрол╕. Кримськ╕ укра╖нц╕ нав╕ть говорили, що ви б╕льше зробили для укра╖н╕зац╕╖ Севастополя, н╕ж уся тод╕шня влада. На спектаклях, що йшли укра╖нською мовою, були аншлаги. Чи проросте колись це зерно, пос╕яне вашим театром?
- Хочу спод╕ватися, що десь воно таки збереглося. Але десант в особ╕ Театру Франка був надто  малесеньким для величезно╖ територ╕╖ Криму. Якби ж наш почин був п╕дтриманий танцювальними колективами, сп╕ваками, укра╖нським масовим продуктом, то тако╖ ситуац╕╖, як сьогодн╕, може й не було б.
- А в Донецьку чи Луганську були з гастролями?
- Дуже давно в Донецьк ╖здили, а в Луганськ – н╕ разу. Та, повертаючись до теми Криму, згадую, як п╕д час перших гастролей б╕ля нашо╖ аф╕ш╕ «К╕н IV» стояли дв╕ м╕сцев╕ ж╕ночки ╕ говорили м╕ж собою: «Хохли какого-то коня привезли». А я почув, ╕ думаю: оце ще та публ╕ка буде. ╤ по м╕сту п╕шли розмови: нав╕що привезли укра╖нськомовний театр, ми ж н╕чого не розум╕╓мо. Але в╕дбулася перша вистава, пот╕м друга… На трет╕й вистав╕ вже назбиралося б╕льше п╕взалу, а тод╕ вже п╕шли аншлаги. ╤ м╕сцев╕ все розум╕ли!
Якщо мистецтво справжн╓, то воно зн╕ма╓ ус╕ бар’╓ри. ╤ коли ми при╖хали вдруге та втрет╓ до Севастополя, то не було в╕дбою в╕д глядач╕в. Д╕йсно, у нас були аншлаги на укра╖нськ╕ вистави у рос╕йськомовному Севастопол╕. То ж якби кер╕вники держави мали ╕сторичну чуйку, то вони б десантували укра╖нських митц╕в у Крим, Донецьк ╕ Луганськ. А так ц╕ рег╕они були в╕ддан╕ на в╕дкуп рос╕йським гастролерам, як╕ приносили туди ╕де╖ «руського м╕ра». У нас, мабуть, думали: ми ж одна «страна». От ╕ отримали.
- У вас запланований творчий веч╕р в Ки╓во-могилянському театральному центр╕ «Пас╕ка». Вам не зда╓ться, що це якийсь радянський формат зустр╕ч╕ з глядачами?
- Була в мене й така думка. Але продюсер, молодий хлопець, сказав мен╕, що нин╕ це дуже актуальна форма розмови з глядачами. Йому часто роблять запити на певних артист╕в, щоб побачити ╖х в ╕ншому св╕тл╕. Публ╕ка прагне напряму посп╕лкуватися з в╕домими людьми. ╤ я робив вже под╕бний веч╕р у великому зал╕ консерватор╕╖. Я розраховував на дв╕ години, але веч╕р тривав три с половиною. Мене не хот╕ли в╕дпускати. ╤ не тому, що там були мо╖ знайом╕. Люди квитки купували. Прийшли глядач╕ зовс╕м р╕зного в╕ку. Тому я впевнений, що так╕ вечори можна робити, але треба зм╕нювати ╖х формат на сучасний. До того ж, я вже не хочу просто проговорювати чуж╕ тексти, як актор. Мен╕ кортить ╖х адаптувати до себе, до сво╖х роздум╕в. На вечор╕ я читав сво╓ есе, чого ран╕ше соб╕ не дозволяв. Хот╕в перев╕рити, як публ╕ка сприйма╓. ╤ виявилося, що добре.
- Тобто люди прагнуть, щоб авторитетн╕ особи розпов╕ли про сво╓ ставлення до сучасних проблем ╕ под╕й?
- Так, бо вони вже трохи заплуталися у цьому житт╕, у тотальн╕й брехн╕, у подв╕йних стандартах, розум╕нн╕ – що добре ╕ що погано. ╤ стомилися сприймати «╕стини» в╕д пол╕тик╕в та експерт╕в з екран╕в телев╕зора. Тому ╖х ц╕кавить, що думають т╕, хто напряму не причетний до пол╕тики. Глядач╕ тягнуться до представник╕в ╕нших профес╕й, не пол╕тичних, до ╕ншого складу розуму та виховання.
Я зараз передивляюся записи зустр╕чей з в╕домими митцями. Нав╕ть десятир╕чно╖ давнини. ╤ мен╕ це ц╕каво. Я ст╕льки зв╕дти черпаю для себе думок та натхнення. Просто як в╕д харизматичних особистостей.
- Ваш прогноз: коли зак╕нчиться в╕йна?
- М╕й пок╕йний батько часто ╖здив до Москви на р╕зн╕ сем╕нари та робоч╕ зустр╕ч╕. А п╕сля таких по╖здок, випивши за вечерею святкову чарочку, завжди казав одну фразу: «Побачите, скоро буде в╕йна м╕ж Укра╖ною ╕ Рос╕╓ю». Мама йому закривала рота, щоб д╕ти не чули. А мен╕ було тод╕ рок╕в с╕м. Тож коли м╕й батько таке зап╕дозрив ще у с╕мдесят╕ роки, то швидко воно зак╕нчитися не може. Надто довго все це готувалося.
╢ кра╖ни, як╕ живуть у такому стан╕ десятил╕ттями. Той же ╤зра╖ль. ╤ там адаптувалися, п╕дготувалися, побудували колосальну економ╕ку, медицину, здолали корупц╕ю, ╕ все це на клаптику пустел╕ б╕ля Мертвого моря. Отже, можна все здолати. Головне – захот╕ти.

Валер╕я ПОЛ╤ЩУК

Версiя для друку
Обговорити в форумi
"Кримська Свiтлиця" > #25 за 23.06.2017 > Тема "Душі криниця"


Постiйна адреса статтi: http://svitlytsia.crimea.ua/?section=article&artID=18719

 

Редакцiя :
95006, м. Сiмферополь, вул. Гагарiна, 5, 2-й поверх, кiмн. 13-14
тел: (0652)51-13-24; E-mail: kr_svit@meta.ua
Адмiнiстратор сайту : Микола Владзiмiрський
Веб-майстер : Олексiй Рибаков