Пошук по сайту
Пошук:

Теми
З перших уст (4448)
З потоку життя (7293)
Душі криниця (4122)
Українці мої... (1658)
Резонанс (2118)
Урок української (1006)
"Білі плями" історії (1846)
Крим - наш дім (1041)
"Будьмо!" (271)
Ми єсть народ? (241)
Бути чи не бути? (317)
Писав писака (23)
На допомогу вчителеві (126)
Мовно-комп'ютерний конкурс (108)
Порадниця (205)
Смішного! (97)
Додатки
"Джерельце" (830)
"КримСПОРТ" (132)

Архiв
Архiв газети в pdf
Редакцiя
Форуми
Книга вiдгукiв

Iншi статтi цiеї теми
У В╤ДНОСИНАХ З ПОЛЬЩЕЮ НЕ ВАРТО НАТИСКАТИ НА ╤СТОРИЧН╤ “МОЗОЛ╤”, ЩО НАТЕРЛИСЯ ЗА 400 РОК╤В
Юр╕й Щербак, письменник, дипломат…


╤СТОР╤Я ОДН╤╢╥ РОДИНИ НА ТЛ╤ КРИМСЬКОТАТАРСЬКОГО НАЦ╤ОНАЛЬНОГО РУХУ
Вс╕ сто в╕дсотк╕в грошей в╕д продажу книги буде направлено на потреби ЗСУ…


ВЖЕ ЗАРАЗ ТРЕБА ДУМАТИ, ЯК БУДЕМО В╤ДНОВЛЮВАТИ КРИМ П╤СЛЯ ДЕОКУПАЦ╤╥
Обговорення комплексних питань щодо в╕дновлення Криму п╕сля його деокупац╕╖ в╕д рос╕йських сил...


МОЖЕ ТАК СТАТИСЬ, ЩО КРИМ ПОВЕРТАТИМЕТЬСЯ ДИПЛОМАТИЧНИМ ШЛЯХОМ
Наша держава зможе спок╕йно жити, коли поверне соб╕ ус╕ сво╖ земл╕, зокрема ╕ Крим.


БИТВА ЗА УКРА╥НУ
День дв╕ст╕ одинадцятий…




Розсилки
Тут Ви можете підписатися на розсилку анонсів статей нових випусків нашої газети. Для цього вкажіть свій e-mail.

E-mail адрес:














FaceBook





оНЦНДЮ Б сЙПЮ©МЁ
Головна сторiнка > Текст статти
"Кримська Свiтлиця" > #1 за 05.01.2018 > Тема "З потоку життя"
Версiя для друку
Обговорити в форумi

#1 за 05.01.2018
КВОТИ VS Х╤ТИ: ЩО НЕ ТАК З УКРА╥НСЬКОЮ П╤СНЕЮ?

Запровадивши квоти на п╕сн╕ укра╖нською мовою, наша держава п╕шла ╓вропейським шляхом, стверджують експерти…

В Укра╖н╕ вже понад р╕к д╕╓ закон, який передбача╓ 25-в╕дсоткову квоту на п╕сн╕ укра╖нською в рад╕оеф╕р╕ (т╕льки упродовж першого року, протягом другого буде 30 в╕дсотк╕в, п╕сля третього – 35 в╕дсотк╕в). Загалом, рад╕останц╕╖ змогли перевиконати вимогу першого року на 13%, хоча декого таки штрафували за порушення. Водночас, визр╕ла ╕нша проблема – як╕сть п╕сень поки що програ╓ ╖х к╕лькост╕, а ╕ндустр╕я загалом потребу╓ додаткових стимул╕в. Чому так сталося, ╕ чи сприяють квоти розвитку музично╖ галуз╕, «Укр╕нформ» поц╕кавився в експерт╕в, представник╕в рад╕о-б╕знесу, автор╕в п╕сень ╕ продюсер╕в.

КОЖНА ТРЕТЯ П╤СНЯ – УКРА╥НСЬКОЮ
Як же таки зм╕нилася доля укра╖нсько╖ п╕сн╕ за останн╕х 12 м╕сяц╕в? Якщо коротко, то нараз╕ вона почува╓ться в еф╕р╕ б╕льш упевнено. У р╕чному зв╕т╕ про виконання квот голова Нацради з питань телебачення ╕ рад╕омовлення Юр╕й Артеменко звернув увагу на те, що зараз укра╖нськими п╕снями вже не закривають н╕чн╕ еф╕ри, як це було в 2015 роц╕, а крутять ╖х у прайм-тайм╕.
Стосовно ж цифр: якщо в тому ж таки 2015-му композиц╕ям державною мовою на загальнонац╕ональних рад╕останц╕ях в╕дводились скромних 18%, то нин╕ ма╓мо 38%.
«Зараз кожна третя п╕сня в еф╕р╕ ╓ такою, що виконана державною мовою», – зауважу╓ Артеменко.
Нацрада, власне, ╕ ╓ тим самим злим пол╕цейським, який розда╓ рад╕останц╕ям "на гор╕хи", тобто штрафи. Голова Нацради поясню╓, що принциповим ╓ нав╕ть 0,1% недовиконання квот. Так, за перший р╕к ╖х д╕╖ було оштрафовано 17 рад╕останц╕й на понад м╕льйон гривень. Найб╕льшою ц╕на питання була для «Рад╕о-Ера FM» – 317 тис. грн.
Зрештою, метод батога виявися д╕╓вим. Б╕льше того, член Нацради Серг╕й Костинський поясню╓, що в╕дсоток укра╖нських п╕сень в еф╕р╕ зр╕с саме тод╕, коли рад╕останц╕╖ почали штрафувати.
«Штраф застосовувався, нав╕ть якщо в еф╕р╕ забракло буквально одн╕╓╖ укра╖номовно╖ п╕сн╕. Тобто т╕, хто намагався тримати л╕м╕т у 25%, хочеш-не-хочеш, а не могли бути застрахованими в╕д техн╕чних помилок. Стало зрозум╕лим, що треба мати запас укра╖номовних п╕сень. До того ж, почали активно з’являтися нов╕ музичн╕ бренди та нов╕ укра╖нськ╕ п╕сн╕. З’ясувалось, що редактори ран╕ше в упор не пом╕чали нових виконавц╕в. Тепер шори прив╕дкрилися – ╕ вс╕ почули нов╕ укра╖нськ╕ п╕сн╕», – зазнача╓ Костинський.
Контролюючи виконання мовник квот, Нацрада зд╕йсню╓ мон╕торинг 16 загальнонац╕ональних ╕ 182 м╕сцевих ╕ рег╕ональних рад╕останц╕й. Вони мусять бути напоготов╕ ц╕лодобово, а також пильнувати св╕й контент у часових пром╕жках з 07:00 до 14:00 ╕ з 15:00 до 22:00. При цьому в Нацрад╕ пояснюють, що «вим╕рюючи» рад╕оеф╕р на предмет дотримання квот, зважають не лише на к╕льк╕сть п╕сень, а й на ╖хню тривал╕сть. Такий п╕дх╕д дозволя╓ унеможливлювати ман╕пуляц╕╖, за яких укра╖нську п╕сню можуть, наприклад, перервати рекламою.

КВОТИ – ВИГАДКА УКРА╥НСЬКО╥ «ХУНТИ»?
На таких рад╕охитрощах акценту╓ увагу й актив╕ст громадського руху «В╕дс╕ч», член Координац╕йно╖ ради з питань застосування укра╖нсько╖ мови в ус╕х сферах сусп╕льного життя Укра╖ни при М╕нкультури Серг╕й Оснач.
«Деяк╕ рад╕останц╕╖ навмисне багато раз╕в посп╕ль крутять одн╕ й т╕ сам╕ розкручен╕ п╕сн╕ одних ╕ тих самих розкручених укра╖нських виконавц╕в, обр╕зають укра╖нськ╕ п╕сн╕, намагаючись виконувати квоту за к╕льк╕стю п╕сень, а не за тривал╕стю», – каже в╕н.
Оснач був одним ╕з поборник╕в запровадження мовних квот на рад╕о. Зокрема, як зазначають у Нацрад╕, представники «В╕дс╕ч╕» долучались як до створення законопроекту, так ╕ в╕дсл╕дковували кожен етап його проходження через парламентський ком╕тет з питань свободи слова та ╕нформац╕йно╖ д╕яльност╕.
«Дехто вважа╓, що квоти – це вигадка укра╖нсько╖ «хунти». Але насправд╕ це поширений у св╕т╕ механ╕зм п╕дтримки сво╓╖ мови та культури, сво╖х виконавц╕в ╕ сво╓╖ звукозаписувально╖ ╕ндустр╕╖. Наприклад, квоти для п╕сень державною мовою ╓ у Франц╕╖ (35%), Португал╕╖ (25% – 60%), Польщ╕ (33%). Запровадивши квоти, Укра╖на п╕шла ╓вропейським шляхом», – поясню╓ Оснач.
Експерт також пригаду╓, як ╕ще на етап╕ обговорення мовних квот представники ╕ндустр╕╖ доводили, буц╕мто укра╖нська музика неяк╕сна та вб’╓ рад╕о-б╕знес.
«Складалося враження, що ц╕ «суперпрофес╕онали», живучи роками в Укра╖н╕ й керуючи рад╕останц╕ями, старанно уникали будь-яких контакт╕в з укра╖нською п╕снею. Нав╕ть коли ми склали для них список з тисяч сучасних укра╖нських п╕сень р╕зних жанр╕в, вони продовжували стояти на сво╓му. А виявля╓ться, укра╖нськ╕ п╕сн╕ ╓, ╕ ╖х достатньо не т╕льки щоб заповнити квоту на рад╕останц╕ях р╕зних жанр╕в, а й щоб заповнити еф╕р виключно укра╖нськомовними п╕снями», – п╕дкреслю╓ Оснач.
Власне, таку можлив╕сть п╕дтверджу╓ повн╕стю укра╖номовна рад╕останц╕я «Кра╖на ФМ». ╥╖ програмний директор  Роман Давидов каже, що для музикант╕в квоти спрацювали просто як манна небесна.
«Ран╕ше укра╖номовна п╕сня апр╕ор╕ сприймалася як щось традиц╕йне, не зовс╕м модне. На половин╕ станц╕й ╖╖ не дуже охоче брали. Зараз перший момент, на який зверта╓ться увага, – це якою мовою п╕сня. Якщо укра╖нською, то хай вона нав╕ть не буде супер-пупер х╕том, але нормально зроблена ╕ не псу╓ еф╕ру, ╖╖ в╕дразу беруть», – поясню╓ Давидов.
Про легший шлях потрапляння молодих укра╖номовних виконавц╕в у ротац╕ю говорить ╕ генеральний директор ТОВ «ТРК «Люкс» Роман Андрейко.
«Зараз вир╕шу╓ться в╕дразу два завдання: добору п╕сень для еф╕ру та виконання мовно╖ квоти. З досв╕ду сп╕лкування з продюсерами та виконавцями скажу, що з’явилась велика к╕льк╕сть тих укра╖номовних п╕сень, як╕ за ╕нших умов написан╕ б не були. До того ж, запровадження мовних квот додало роботи продюсерам, виконавцям ╕ студ╕ям звукозапису, тобто укра╖нська ╕ндустр╕я шоу-б╕знесу отримала друге дихання. Тому побоювання, як╕ висловлювали представники деяких рад╕охолдинг╕в, що н╕бито знизиться як╕сть еф╕ру ╕ ми втратимо слухача, абсолютно не виправдались. Навпаки – еф╕р став ще прикольн╕шим», – уточню╓ Андрейко.
При цьому в╕н переконаний, що результати в╕д запровадження мовних квот на рад╕о варто в╕дсл╕дковувати не ран╕ше як за два-три роки.

А З╤РКИ З Х╤ТАМИ ДЕ?
Цю думку под╕ля╓ власник ╕ директор продюсерсько╖ компан╕╖ Secret Service Entertainment Agency Михайло Ясинський, який сп╕впрацю╓ зокрема з Олею Поляковою, Максом Барських, Олегом Винником ╕ сп╕вачкою Tayanna. За його словами, в Укра╖н╕ лиша╓ться гострою потреба не просто в укра╖номовних п╕снях, а в х╕тах, як╕ б виконували з╕рки:
«Не х╕тову п╕сню не будуть слухати ан╕ укра╖нською, ан╕ рос╕йською, ан╕ англ╕йською мовою. Також дуже складно утримати слухача, якщо х╕т засп╕ва╓ нев╕домий артист. Тому квоти – не головне завдання укра╖нського шоу-б╕знесу. ╤ якщо через роки результати будуть не найкращими, то причину треба буде шукати не в квотах».
Одним ╕з позитивних досягнень квотування рад╕оеф╕ру Ясинський назива╓ те, що багато ново╖ музики знайшло свою аудитор╕ю.
«Поза рад╕оеф╕ром, де ц╕льов╕ аудитор╕╖ б╕льш ч╕тко визначен╕, де нема╓ боротьби за увагу народних мас ╕ рейтинги, позиц╕╖ укра╖нських артист╕в значно зм╕цн╕ли», – зауважу╓ Ясинський.
При цьому продюсер акценту╓ увагу й на тому, що в╕дсутн╕сть рос╕йських гастролер╕в сутт╓во пол╕пшила концертне життя укра╖нських артист╕в.
Ц╕лком посильною 25-в╕дсоткова мовна квота виявилась ╕ для кримськотатарського мовника – рад╕о «Хаят». В ╖хньому еф╕р╕ виходить 85% програм укра╖нською мовою.
«Взагал╕, з укра╖номовним контентом прост╕ше, бо багато виконавц╕в видають св╕й продукт державною мовою. До того ж, у нас достатня к╕льк╕сть укра╖номовних сп╕кер╕в. Але наша проблема в ╕ншому – обмаль спец╕ал╕ст╕в, як╕ волод╕ють кримськотатарською мовою, тобто взагал╕ мало тих, хто зна╓ кримськотатарську мову, а тим паче, мало тих, хто готов╕ вести рад╕опередач╕», – каже директор ╕нформагентства «Кримськ╕ новини» ╕ рад╕о «Хаят», член Меджл╕су кримськотатарського народу Гаяна Юксель.

Н╤ШЕВИМ РАД╤ОСТАНЦ╤ЯМ – МЕНШУ «ПРОЦЕНТОВКУ»
Проте нов╕ правила гри виявились зручними не для вс╕х. Зокрема справжн╕м випробуванням квоти стали для н╕шевих рад╕останц╕й. ╤ якщо вже замислитись ╕ зважити, то п╕сн╕ «Океану Ельзи», м’яко кажучи, не дуже пасують рад╕останц╕╖ KISS FM. Х╕ба що хтось ╕з д╕дже╖в зробить рем╕кс, але ж це не вир╕шення проблеми. Тому-то голова правл╕ння рад╕огрупи «ТАВР Мед╕а» ╤гор Чернишов ╕ наполяга╓ на зменшенн╕ квоти для вузькоспец╕ал╕зованих мовник╕в.
«Джазов╕ чи рок-формати, т╕ ж сам╕ Relax чи KISS FM, звучали б значно природн╕ше ╕ ц╕кав╕ше, якби квоти були трохи менш╕ для цих станц╕й. Це ж очевидно, що для масового формату ╓ б╕льше музичного матер╕алу, н╕ж для н╕шевого. Тому програмн╕ директори змушен╕ або част╕ше повторювати укра╖нськ╕ х╕ти, як╕ й так були в еф╕р╕, або ставити т╕ п╕сн╕, як╕ не зовс╕м пасують цим рад╕останц╕ям», – поясню╓ Чернишов.
Його позиц╕ю под╕ля╓ виконавчий директор Незалежно╖ асоц╕ац╕╖ телерад╕омовник╕в ╕ голова орган╕зац╕╖ «Рад╕оком╕тету» Катерина М’ясникова.
«Якщо ситуац╕я не покращиться у найближчий р╕к-два, ц╕ виклики мають стати предметом дискус╕й щодо зменшення квоти на н╕шевих станц╕ях», – переконана М’ясникова.
Разом з тим, вона вважа╓, що мон╕торинги Нацради ставлять п╕д загрозу створення авторських передач про св╕тових з╕рок.
«Встановлення жорстких часових пром╕жк╕в значно ускладнювало програмування, а подекуди ╕ робило неможливим створення, наприклад, авторських програм або спецпроект╕в про в╕домих постатей св╕тово╖ музики», – каже директор Незалежно╖ асоц╕ац╕╖ телерад╕омовник╕в.
До того ж, на ╖╖ думку, держав╕ варто напрацювати ╕нш╕ способи п╕дтримки укра╖нсько╖ музики, ан╕ж квоти. Передус╕м, М’ясникова акценту╓ на необх╕дност╕ полегшити доступ виконавцям до концертних майданчик╕в, зменшити або ж зв╕льнити ╖х в╕д оподаткування б╕летних збор╕в, а також проводити конкурси ╕ фестивал╕, спрямован╕ на пошук нових артист╕в.
«Квоти запровадили, але все виявилось не так райдужно. Держава б╕льше не зробила н╕чого для того, щоб допомогти нац╕ональному музичному ринку розвиватися. Не запроваджено жодних стимулюючих засоб╕в ан╕ в оподаткуванн╕, ан╕ в систем╕ колективного управл╕ння правами. Що ж до музично╖ ╕ндустр╕╖, то там реформу не зак╕нчено. Кр╕м обмежень, потр╕бне ще й стимулювання. Наприклад, в кра╖нах ╢С ╓ студ╕╖, на яких молод╕ музиканти можуть безкоштовно або за якусь м╕н╕мальну варт╕сть записувати сво╖ твори. Так╕ студ╕╖ ╕снують за рахунок держави», – каже експерт.

ТЕКСТ П╤СН╤ Н╤БИ П'ЯТИКЛАСНИКОМ НАПИСАНИЙ….
Зрештою, нав╕ть за найвищо╖ квоти у 35%, на яку Укра╖на вийде за два роки, лишатиметься добрих 65% ╕ншомовно╖ музики. Так вже склалося, ╕ ми в╕д цього поки н╕куди не д╕немося, що чимало наших артист╕в сп╕вають рос╕йською мовою. ╤ поки що вони не квапляться працювати по-новому. Як бути з ними? ╤гнорувати не вда╓ться, а перекривати ╖м доступ до ротац╕╖ – сумн╕вний вих╕д ╕з ситуац╕╖. Зважаючи на це, продюсер переможниц╕ «╢вробачення-2016» Джамали ╤гор Тарнопольський пропону╓ п╕дтримувати укра╖нський контент не за мовним принципом, а сприяти, передус╕м, нац╕ональним виробникам.
«Укра╖нський шоу-б╕знес у поп-сегмент╕ генеру╓ дуже креативн╕ проекти, ╕ я не бачу сенсу ╖х обд╕ляти еф╕ром. Переконаний, що ринок повинен бути сформований в умовах в╕льно╖ конкуренц╕╖. Якщо вже говорити про протекц╕он╕зм, то не в мовному контекст╕, а в державному. Скаж╕мо, MONATIK ╕ «Время и стекло» створюють кращу поп-музику на сьогодн╕, яка в умовах тиску квот на рос╕йськомовний контент все одно займа╓ сво╓ м╕сце в еф╕р╕, поглинаючи, наприклад, зах╕дну поп-музику», – поясню╓ Тарнопольський.
Щоправда, вир╕шення згаданих вище проблем, усе ж таки, – б╕льш в╕ддалена перспектива. Якщо звузити кут, то варто спершу в╕дзначити як╕сть п╕сень. Квоти змусили зм╕нитися не лише музичних редактор╕в, а й виконавц╕в ╕ автор╕в, як╕ почали продукувати все б╕льше укра╖номовних композиц╕й. ╤ тут на поверхн╕ опинилась проблема як╕сно╖ складово╖. Так, музикантом можна ╕ не бути, але банальний, а то й прим╕тивний текст у п╕сн╕ розп╕знати довол╕ легко.
«Ми навчилися робити музику, вокал п╕дтягнули, та й продакш-студ╕╖ у нас завжди були хорош╕ (вся Москва сюди ╖здила «зводитися»), а от з укра╖номовними авторами текст╕в – б╕да. У нас не було традиц╕╖ як тако╖, використовувались зовс╕м банальн╕, штампован╕ рими. Тому ми часто стика╓мось ╕з тим, що на р╕вн╕ тексту п╕сня н╕би написана п’ятикласником», – д╕литься спостереженнями програмний директор «Кра╖на ФМ» Роман Давидов.
Водночас в╕н зверта╓ увагу й на те, що треки стають надто схожими один на один, адже музиканти звертаються переважно до тих самих саунд-продюсер╕в.
З ╕ншого боку, таке соб╕ «штампування» п╕сень згубним не вважа╓ гендиректор холдингу «Люкс» Роман Андрейко:
«В╕д того, що музиканти роблять ╕ аранжують б╕льше п╕сень, як╕сть т╕льки зроста╓. Тут нема╓ обернено-пропорц╕йно╖ залежност╕. У людей набива╓ться рука, тобто – чим б╕льше, тим краще».

ПОПИТ НА УКРА╥НСЬКУ П╤СНЮ ЗРОСТА╢
Тим не менш, очевидно, що попит на укра╖номовн╕ п╕сн╕ зростатиме й надал╕ – така вже вимога часу. Але не вс╕ автори згодн╕ ставити на пот╕м ╖х написання. Тако╖ позиц╕╖ дотриму╓ зокрема композитор Влад Дарв╕н, в╕домий сво╓ю сп╕впрацею з Наталею Могилевською, В╕тал╕╓м Козловським, Т╕ною Кароль ╕ сп╕вачкою Alyosha.
«Як автор, узагал╕ не реагую на квоти. Попит на укра╖номовн╕ п╕сн╕ справд╕ зб╕льшився. Але коли я в╕дчуваю, що артист просить п╕сню укра╖нською з╕ стратег╕чних м╕ркувань, то будь-яке бажання под╕бно╖ сп╕впрац╕ зника╓. Укра╖нська мова не терпить фальшу. Усе, що штучно створено або перекладено на укра╖нську мову, звучить незграбно ╕ непереконливо», – поясню╓ Дарв╕н.
У тому, що квоти жодним чином не впливають на створення музики, переконаний ╕ л╕дер гурту «Н╕члава» Андр╕й П╕длужний. Але водночас в╕н каже, що на рад╕о щодоби ма╓ звучати не менше 80% п╕сень державною мовою.
«Сп╕вв╕дношення ма╓ бути якщо не 90% нац╕онального продукту до 10% ╕ншомовного, то хоча б 80/20. Взагал╕, таке регулювання жодним чином не вплива╓ на створення укра╖нсько╖ музики. Вона формувалась ╕ виживала протягом стол╕ть, по сут╕, у п╕дп╕лл╕, ╕ попри приниження викарбувалась у як╕сне та сучасне звучання», – зазнача╓ П╕длужний.
«Спи соб╕ сама», «Мовчати», «Н╕жно», «Не дощ», «Шукай мене» – це т╕ п╕сн╕, як╕ кожен ╕з нас чув, ╕ не раз. Ус╕ вони належать авторству П╕длужного. Та й жодне укра╖нське вокальне талант-шоу – чого ж там! – не обходяться сьогодн╕ без кавер╕в на створен╕ ним х╕ти.

* * *
Як бачимо, challenge, кинутий законодавцем, ╕ндустр╕я не просто прийняла «для годиться», а й знайшла себе в нових правилах гри. ╤, вочевидь, вдало знайшла, якщо вже вс╕ в╕тчизнян╕ рад╕останц╕╖, за даними Нацради, зум╕ли дати +13% у загальну «квотну» скарбницю.
Але що кри╓ться за цими показниками? Яка як╕сть того нового, що луна╓ з рад╕оприймач╕в? Часом, ╖дучи в громадському транспорт╕, слухаю фрагменти еф╕р╕в р╕зних станц╕й. Почуте здеб╕льшого не вража╓. Перш за все, я згоден з Романом Давидовим («Кра╖на ФМ») щодо нец╕кавих текст╕в п╕сень. Коли вже така скрута, то можна хоча б покласти на музику поез╕ю когось ╕з класик╕в. Того ж таки Шевченка ще не повн╕стю «за╖здили». Але чи то автори бояться в╕дпов╕дальност╕, чи то просто вважають, що «п╕пл схава╓» й те, що ╓…
Так чи ╕накше, але наш╕ виконавц╕ справд╕ створюють зараз б╕льше п╕сень укра╖нською. ╤ не просто задля загального наповнення альбому, а випускають ╖х окремим синглами або й узагал╕ EP-доб╕рками. Наприклад, у листопад╕ ф╕нал╕стка Нацв╕дбору ╢вробачення-2017 сп╕вачка Tayanna (вона ж Тетяна Решетняк) видала м╕н╕-альбом ╕з семи авторських укра╖номовних композиц╕й. Хоча ран╕ше т╕льки одиниц╕ з топових артист╕в могли соб╕ це дозволити, бо ризик стати «неформатом» був високим.
Тому слушною лиша╓ться думка гендиректора ТРК «Люкс» Романа Андрейка, який ставить п╕д сумн╕в появу тако╖ к╕лькост╕ укра╖нських п╕сень за ╕нших, «доквотних», умов. Але водночас ма╓ рац╕ю ╕ продюсер Михайло Ясинський – стосовно браку х╕т╕в ╕ з╕рок. На жаль, за останн╓ десятил╕ття (що вже говорити про один р╕к) в Укра╖н╕ не з’явилося ново╖ ╤рини Б╕лик, чи╖ «Одинокая», «Ти м╕й» ╕ «А я пливу…» не втрачають актуальност╕ протягом от уже 20 рок╕в. Нема╓ поки що й нових «океан╕в ельзи», спроможних видавати альбоми, як╕ стають платиновими за л╕чен╕ години продажу, та з легк╕стю збирати стад╕они.
Так, завдяки р╕зним талант-шоу ми фактично щороку д╕зна╓мося про талановитих виконавц╕в, потужних вокал╕ст╕в, але чомусь ╖м так ╕ не вда╓ться стати з╕рками. Незалежно нав╕ть в╕д того, якою мовою вони сп╕вають. Чому так? Можливо, в Укра╖н╕ ще не народився менеджер-продюсер нового покол╕ння, який би зум╕в врахувати вс╕ чинники ╕ змусити нав╕ть квоти працювати на себе… А може, ми справд╕ сто╖мо зараз на пороз╕ значних зм╕н у музичн╕й галуз╕ та рад╕о╕ндустр╕╖. Зрештою, час покаже. Принаймн╕, ма╓мо ще рок╕в зо два – до того моменту, як квота на рад╕о сягне 35%...
Олександр ТРОХИМЧУК
***
Задовго до запровадження ус╕ляких квот, для популяризац╕╖ та поширення укра╖нсько╖ п╕сн╕ в Криму у 2009 роц╕ «Кримською св╕тлицею» було орган╕зовано й проведено перший фестиваль-конкурс укра╖нсько╖ п╕сн╕ кримських автор╕в. На ньому виступив, зокрема, в╕домий кримськотатарський композитор Февз╕ Ал╕╓в з п╕снею «М╕й Крим», яку в╕н написав на слова кримсько╖ школярки Ян╕ни Щербань, переможницею ще одного конкурсу «Кримсько╖ св╕тлиц╕», л╕тературного - «Ми – д╕ти тво╖, Укра╖но!»
В арх╕в╕ «КС» збер╕гся в╕деозапис виступу Февз╕ Ал╕╓ва, який можна переглянути на Фейсбук-стор╕нц╕ «КС» -
https://www.facebook.com/krymskasvitlytsia

Версiя для друку
Обговорити в форумi
"Кримська Свiтлиця" > #1 за 05.01.2018 > Тема "З потоку життя"


Постiйна адреса статтi: http://svitlytsia.crimea.ua/?section=article&artID=19527

 

Редакцiя :
95006, м. Сiмферополь, вул. Гагарiна, 5, 2-й поверх, кiмн. 13-14
тел: (0652)51-13-24; E-mail: kr_svit@meta.ua
Адмiнiстратор сайту : Микола Владзiмiрський
Веб-майстер : Олексiй Рибаков