Пошук по сайту
Пошук:

Теми
З перших уст (4446)
З потоку життя (7293)
Душі криниця (4117)
Українці мої... (1658)
Резонанс (2114)
Урок української (1006)
"Білі плями" історії (1844)
Крим - наш дім (1031)
"Будьмо!" (271)
Ми єсть народ? (241)
Бути чи не бути? (311)
Писав писака (23)
На допомогу вчителеві (126)
Мовно-комп'ютерний конкурс (108)
Порадниця (203)
Смішного! (97)
Додатки
"Джерельце" (830)
"КримСПОРТ" (132)

Архiв
Архiв газети в pdf
Редакцiя
Форуми
Книга вiдгукiв

Iншi статтi цiеї теми
У В╤ДНОСИНАХ З ПОЛЬЩЕЮ НЕ ВАРТО НАТИСКАТИ НА ╤СТОРИЧН╤ “МОЗОЛ╤”, ЩО НАТЕРЛИСЯ ЗА 400 РОК╤В
Юр╕й Щербак, письменник, дипломат…


╤СТОР╤Я ОДН╤╢╥ РОДИНИ НА ТЛ╤ КРИМСЬКОТАТАРСЬКОГО НАЦ╤ОНАЛЬНОГО РУХУ
Вс╕ сто в╕дсотк╕в грошей в╕д продажу книги буде направлено на потреби ЗСУ…


ВЖЕ ЗАРАЗ ТРЕБА ДУМАТИ, ЯК БУДЕМО В╤ДНОВЛЮВАТИ КРИМ П╤СЛЯ ДЕОКУПАЦ╤╥
Обговорення комплексних питань щодо в╕дновлення Криму п╕сля його деокупац╕╖ в╕д рос╕йських сил...


МОЖЕ ТАК СТАТИСЬ, ЩО КРИМ ПОВЕРТАТИМЕТЬСЯ ДИПЛОМАТИЧНИМ ШЛЯХОМ
Наша держава зможе спок╕йно жити, коли поверне соб╕ ус╕ сво╖ земл╕, зокрема ╕ Крим.


БИТВА ЗА УКРА╥НУ
День дв╕ст╕ одинадцятий…




Розсилки
Тут Ви можете підписатися на розсилку анонсів статей нових випусків нашої газети. Для цього вкажіть свій e-mail.

E-mail адрес:














FaceBook





оНЦНДЮ Б сЙПЮ©МЁ
Головна сторiнка > Текст статти
"Кримська Свiтлиця" > #9 за 25.02.2005 > Тема "З потоку життя"
Версiя для друку
Обговорити в форумi

#9 за 25.02.2005
ЛІКАРСЬКІ ЗАСОБИ ПОВИННІ БУТИ ЯКІСНИМИ І ДОСТУПНИМИ
Прес-служба МОЗ.

Будьмо здорові!

Міністр охорони здоров'я України Микола Поліщук провів нараду з керівниками вітчизняних фармацевтичних підприємств. Одне з основних завдань, котрі поставив міністр перед фармвиробниками, - це стабілізація цін на ліки та потенційні можливості зниження цін на лікарські препарати вітчизняного виробництва.
Напередодні наради міністр провів оперативне дослідження фактичних рівнів надбавок у мережі аптек столиці - разом з міністром реальний стан цін вивчали голова Державної служби лікарських засобів і виробів медичного призначення М. Ф. Пасічник та журналісти. Отримана під час цього моніторингу інформація свідчить, що ціни в аптеках столиці на окремі лікарські засоби та вироби медичного призначення вітчизняного та імпортного виробництва коливаються в межах 5 - 35%, що значно перевищує допустимий рівень.
Як зазначив під час моніторингу Микола Поліщук, в Україні є потужні виробники, які виробляють ліки світового рівня якості, однак в обігу є препарати, які не можна (і навіть злочинно!) подавати на ринок, - а ці ліки іноземного виробництва були зареєстровані відповідними уповноваженими органами. Нерідко необґрунтованою є висока ціна на лікарські засоби у роздрібній торгівлі - за три останні місяці медикаменти подорожчали на 6,5%.

ІНФОРМАЦІЙНО

Моніторинг проводився серед аптек м. Києва різних форм власності як на лікарські засоби, ціни, які підлягають державному регулюванню, так і на ті, ціноутворення яких здійснюється відповідно до кон'юнктури ринку.
У ході його проведення досліджувались суб'єкти господарювання, у яких безпосередньо формуються роздрібні ціни, а також лікарські засоби, що входять до визначеного асортименту, динаміка цін яких відслідковується.
На загальнодержавному рівні (Постановою Кабінету Міністрів України від 16.11.2001 р.) обмежено верхню межу граничного рівня торговельних надбавок: 35% оптової ціни виробника (митної вартості) - при реалізації населенню через аптечну мережу та у межах 10% - при придбанні таких ліків державними та комунальними закладами охорони здоров'я за бюджетні кошти.
З перевірених аптек серйозні порушення чинного законодавства були виявлені в комерційних аптеках: при закупівельній ціні церебралізину 124 гривні його відпускна ціна становила аж 200 грн. Окрім великої розбіжності між цінами на ліки, не всі лікарські засоби з обов'язкового асортименту є в цих аптеках (з 5 немає 3). Не було представлено повного пакета обов'язкових документів, а також "Перелік вітчизняних та імпортних лікарських засобів і виробів медичного призначення, ціни на які підлягають державному регулюванню" (входить 149 міжнародних непатентованих назв (МНН) препаратів за різними клініко-фармакологічними групами, що становить близько 21% від МНН, внесених до Національного Переліку основних (життєво необхідних) лікарських засобів). Відсутня будь-яка інформація для покупців.
В той же час, в комунальних аптеках столиці увага звернена не на фінансове забезпечення підприємства, а добре обслуговування громадян: і ціни тут доступніші, і якість лікарських засобів відповідає рівню, й інформація про них доступніша.
Вивчення цінової ситуації у столиці (а це дає підстави для твердження, що у регіонах стан не кращий) переконує, що фармацевтична галузь має значні прогалини і потребує суттєвої допомоги. Шляхи виходу зі складного становища пропонували на нараді виробники лікарських засобів. Вони зазначали, що для забезпечення населення якісними і недорогими лікарськими засобами необхідна підтримка вітчизняного виробника на державному рівні, котра може стати одним з принципів зменшення собівартості продукції, зберігаючи при цьому рентабельність виробництва.
 Серед першочергових завдань, які потребують вирішення, необхідно: відмовитись від різносторонньої структурної номенклатури в галузі - за теперішнім законодавством виробляти українські ліки невигідно, бо лише при процедурі реєстрації треба пройти чимало управлінських кабінетів і за кожен етап сплатити значні кошти; потребує удосконалення механізм сертифікації продукції - можливо, варто створити вертикальну систему сертифікації, яка добре зарекомендувала себе в європейських країнах. У виробництво лікарських засобів треба активніше впроваджувати європейські стандарти - це єдиний можливий шлях підприємств не тільки до міжнародного визнання, але й залишитись в Україні серед прогнозованої конкуренції (при вступі України в ЄС). Не менш важливою є проблема апробації ліків та контролю їх якості - в Україні необхідно створити, в першу чергу, лабораторії біоеквівалентності медикаментів та перевірки якості антибіотиків. Назрів час скласти перелік ліків, які необхідно випускати в Україні за державним замовленням. Деякі виробники, як було заявлено на нараді, уже погоджуються зменшити відпускні ціни на 10% у рахунок державного бюджету.
Для ефективного розвитку галузі, за дорученням міністра, найближчим часом буде розроблена програма державної підтримки розвитку української фармацевтичної науки, а також створена громадська рада, яка буде мати рекомендаційні та контролюючі повноваження.
Ми повинні будувати галузь, але, - як зазначив міністр охорони здоров'я Микола Поліщук, - дешевими ліки не можуть бути, бо їх виробництво потребує дорогих затрат. Тому потрібно підходити до цієї проблеми за принципом "вартість - користь", бо зрозуміло, що дуже дешеві ліки, як правило, мають невелику ефективність у лікувальному процесі. Окрім того, ми особливу увагу плануємо звернути на сільську медицину - понад 9 тис. сільських жителів взагалі не мають медичної допомоги, і невідомо якими препаратами та за чиїми рецептами вони лікуються.

ІНФОРМАЦІЙНО

Україна - фармацевтична держава. Аналізуючи динаміку розвитку аптечної мережі за останні три роки, можна однозначно говорити про сформовану систему забезпечення фізичної доступності населення до лікарських засобів і сформовану аптечну мережу.
Серед усіх суб'єктів господарювання, що здійснюють забезпечення населення лікарськими засобами:
- 4244 (81,2%) суб'єкти господарювання провадять лише роздрібну торгівлю лікарськими засобами;
- 677 (13%) ліцензіатів - тільки оптову торгівлю медикаментами;
- 303 (5,8%) суб'єкти господарювання мають оптову та роздрібну мережу.
Ліцензію на виробництво лікарських засобів в умовах аптеки мають 677 суб'єктів господарювання.

* * *

Аналіз ситуації, що склалася на фармацевтичному ринку України, свідчить, що
проблеми якості ліків значно стосуються Державного фармакологічного центру МОЗ України. Постійні критичні публікації у ЗМІ щодо зловживань при реєстрації ліків, скарги громадян і лікарів на низькоякісні медикаменти; оперативний рейд по аптеках Києва; нарада з виробниками, де гостро піднімались питання низької якості медикаментів іноземного виробництва, які зареєстровані в Україні та інше спонукали
Миколу Поліщука до невідкладних рішучих дій щодо наведення порядку в системі реєстрації лікарських засобів. Першочерговим завданням, котре визначив міністр, стало приведення організації роботи Фармцентру до вимог законодавства та забезпечення прозорості і незаангажованості його діяльності. Очевидно, завдання міністра виявились складними для керівника Державного фармакологічного центру - Олександр Стефанов написав заяву про звільнення з посади директора. Міністр задовольнив прохання пана Стефанова.
Реформи, які проводить у системі охорони здоров'я Микола Поліщук, спрямовані на наближення медицини України до європейського рівня і змушують керівників працювати по-новому - чесно, порядно і висококваліфіковано. Коментуючи заяву Олександра Стефанова, міністр наголосив на тому, що питання якості і безпеки ліків сьогодні є питанням національної безпеки, і висловив впевненість, що новий керівник Фармцентру МОЗ України правильно розумітиме державну політику і завдання Президента і зможе вирішити проблему забезпечення фармринку лише високоякісними ліками.
* * *

МІНІСТЕРСТВО ОХОРОНИ ЗДОРОВ'Я УКРАЇНИ
01021, м. Київ, вул. Грушевського, 7.
Тел. 253-61-94, факс 253-69-75.

І УКРАЇНА ПРИЄДНАЛАСЬ

Україна приєдналася до Європейської декларації щодо охорони психічного здоров`я, яку підписали представники 52 країн під час роботи Європейської конференції ВООЗ "Охорона психічного здоров`я - проблеми та шляхи його вирішення". Медичний форум відбувся у Гельсінкі (Фінляндія).
Учасники Європейської конференції обговорили ключові питання зміцнення психічного здоров'я, профілактики таких розладів та медико-санітарної допомоги в цій галузі. Одним з важливих аспектів стали питання стигматизації прав людини, пов'язані з психічними розладами.
Зокрема, у декларації зазначено "Ми, міністри охорони здоров'я держав - членів Європейського регіону ВООЗ... визнаємо, що психічне здоров'я та психічне благополуччя є важливою передумовою високої якості життя та продуктивної діяльності окремих осіб, родин, місцевих спільнот та народів у цілому, бо дозволяють людям сприймати своє життя як повноцінне та значиме і виступати активними творчими членами суспільства. Ми вважаємо, що найважливішою метою охорони психічного здоров'я є забезпечення більш високого рівня благополуччя та повсякденного функціонування людей, надання головної уваги ресурсам, які підвищують стійкість людей до зовнішніх негативних впливів та посилюють захисні зовнішні фактори". Також міністрами був затверджений Європейський план дій з охорони психічного здоров'я.

ДОВІДКА: У 2000 році вступив в чинність перший в історії української психіатрії основний державний документ - Закон України "Про психіатричну допомогу", який регламентує надання психіатричної допомоги у рамках правових норм цивілізованих країн. Положення нового Закону виходять з пріоритетів прав та свобод особистості, запроваджують зобов'язання державних та недержавних закладів задовольняти законні інтереси осіб, які страждають на психічні розлади.

Версiя для друку
Обговорити в форумi
"Кримська Свiтлиця" > #9 за 25.02.2005 > Тема "З потоку життя"


Постiйна адреса статтi: http://svitlytsia.crimea.ua/?section=article&artID=2948

 

Редакцiя :
95006, м. Сiмферополь, вул. Гагарiна, 5, 2-й поверх, кiмн. 13-14
тел: (0652)51-13-24; E-mail: kr_svit@meta.ua
Адмiнiстратор сайту : Микола Владзiмiрський
Веб-майстер : Олексiй Рибаков