"Кримська Свiтлиця" > #17 за 21.04.2006 > Тема "З потоку життя"
#17 за 21.04.2006
ТАРИФИ НА ПАСАЖИРСЬК╤ ПЕРЕВЕЗЕННЯ ЗАЛ╤ЗНИЦЕЮ З 1 ЧЕРВНЯ П╤ДВИЩАТЬСЯ НА 50%
генеральний директор «Укрзал╕зниц╕» Василь Гладк╕х
ПРИ╥ХАЛИ... Тарифи на пасажирськ╕ перевезення в Укра╖н╕ п╕двищуватимуться поетапно. З 1 червня вони зб╕льшаться на 50 в╕дсотк╕в, з 1 с╕чня 2007 р. - на 10, з 1 кв╕тня 2007 р. - на 10 ╕ з 1 липня 2007 р. - ще на 10 в╕дсотк╕в. Так╕ показники закладен╕ у ф╕нансовий план «Укрзал╕зниц╕», який перебува╓ на узгодженн╕ у Каб╕нет╕ М╕н╕стр╕в, зазначив 17 кв╕тня на прес-конференц╕╖ генеральний директор «Укрзал╕зниц╕» Василь Гладк╕х. За словами Василя Гладк╕х, розрахунки показують, що для приведення пасажирських перевезень до р╕вня нульово╖ рентабельност╕ тарифи на внутр╕шн╕ перевезення сл╕д зб╕льшити у 2,9 раза. Щодо вантажних перевезень, то вони зростатимуть на р╕вень ╕нфляц╕╖, зауважив в╕н. Гендиректор «Укрзал╕зниц╕» нагадав, що останн╓ п╕двищення тариф╕в на пасажирськ╕ перевезення зд╕йснювалося у березн╕ 2000 р. Нин╕ варт╕сть про╖зду в купейному вагон╕ на одну й ту ж в╕дстань в Укра╖н╕, за його даними, удв╕ч╕ нижча, н╕ж у Рос╕╖. В Груз╕╖ тарифи вищ╕ на 67%, у Литв╕ - на 133%, Узбекистан╕ - на 53 -208%, Казахстан╕ - на 49%. Василь Гладк╕х зазначив, що збитки в╕д пасажирських перевезень в Укра╖н╕ у 2004 р. становили 1,8 млрд. грн., у 2005 р. - 2,4 млрд. грн. Враховуючи цю тенденц╕ю, до к╕нця поточного року вони зростуть до 3 млрд. грн. В╕н також пов╕домив, що з 2001 року «Укрзал╕зниця» фактично недоотримала надходжень в╕д перевезення п╕льгових пасажир╕в на суму понад 1 млрд. грн. Компенсац╕ю ж отримала менше як на третину. При цьому, п╕дкреслив гендиректор «Укрзал╕зниц╕», в Укра╖н╕ зросли ц╕ни на продукц╕ю, що спожива╓ться зал╕зничним транспортом, зокрема, на рейки пор╕вняно з 1997 р. ц╕ни зросли у 18 раз╕в, на дизельне пальне - у 27,3 раза. Зростання загального ╕ндексу ц╕н виробник╕в промислово╖ продукц╕╖ з березня 2000 р. становить 187,8%. Сьогодн╕ зношен╕сть рухомого складу на зал╕зниц╕ становить 70%. Комплексна програма з модерн╕зац╕╖ рухомого складу передбача╓ закуп╕влю 1000 пасажирських вагон╕в на р╕к. У поточному ж роц╕ плану╓ться закупити лише 61 вагон. За попередн╕ 15 рок╕в закуплено лише 100 нових вагон╕в, а в основному зд╕йснювався ремонт старих. Держава кошт╕в на оновлення рухомого складу не вид╕ля╓, тому дедал╕ загострю╓ться потреба в кардинальному оновленн╕ парку рухомого складу, наголосив Василь Гладк╕х. На його переконання, швидше реагувати на ринков╕ умови дозволить акц╕онування «Укрзал╕зниц╕», але обов’язково ц╕л╕сним майновим комплексом з╕ 100% належн╕стю акц╕й держав╕. При цьому сл╕д врахувати негативний досв╕д Казахстану, де в╕дбулося часткове акц╕онування, ╕ позитивний досв╕д Рос╕╖. Василь Гладк╕х також вважа╓ за потр╕бне поступово вир╕внювати тарифи на вантажн╕ перевезення в Укра╖н╕, ор╕╓нтуючись на рос╕йськ╕ тарифи ╕ тарифи ╕нших близьких сус╕д╕в, де вони значно вищ╕, щоб держава не втрачала потенц╕йн╕ доходи.
ДОВ╤ДКА. П╕сля п╕двищення тариф╕в з 1 червня про╖зд у купейному вагон╕ неф╕рмового потяга коштуватиме, зокрема, до Львова 49,5 грн., до Одеси - 52,5 грн., до С╕мферополя - 74,76 грн., до Дн╕пропетровська - 43,7 грн.
"Кримська Свiтлиця" > #17 за 21.04.2006 > Тема "З потоку життя"
Постiйна адреса статтi: http://svitlytsia.crimea.ua/?section=article&artID=3798
|