Пошук по сайту
Пошук:

Теми
З перших уст (4444)
З потоку життя (7293)
Душі криниця (4116)
Українці мої... (1658)
Резонанс (2110)
Урок української (1006)
"Білі плями" історії (1844)
Крим - наш дім (1028)
"Будьмо!" (271)
Ми єсть народ? (241)
Бути чи не бути? (308)
Писав писака (23)
На допомогу вчителеві (126)
Мовно-комп'ютерний конкурс (108)
Порадниця (202)
Смішного! (97)
Додатки
"Джерельце" (830)
"КримСПОРТ" (132)

Архiв
Архiв газети в pdf
Редакцiя
Форуми
Книга вiдгукiв

Iншi статтi цiеї теми
СОЛ╤ДАРН╤ З УКРА╥НОЮ
Пошти св╕ту презентують поштов╕ випуски, зокрема благод╕йн╕, на п╕дтримку укра╖нц╕в…


СЕРЕД ПОВЕРНЕНИХ ╤З РОС╤ЙСЬКОГО ПОЛОНУ ЗАХИСНИК╤В МАР╤УПОЛЯ ╢ ДВО╢ КРИМЧАН
Серед захисник╕в, яких внасл╕док обм╕ну повернули з рос╕йського полону, ╓ дво╓ кримчан.


УКРА╥НА ПОВЕРНУЛА З РОС╤ЙСЬКОГО ПОЛОНУ 215 ЛЮДЕЙ, ЗОКРЕМА Й ЗАХИСНИК╤В «АЗОВСТАЛ╤»
«Це найпотужн╕ший результат у питанн╕ зв╕льнення полонених за весь час повномасштабного...


ЩАСЛИВА ЛЮДИНА СЕРГ╤Й МАРТИНЮК
- Я щаслива людина, - говорить письменник Серг╕й Мартинюк, якому 10 липня нин╕шнього року...


ПЕРЕМОГА НА П╤ДСТУПАХ ДО КИ╢ВА
Виставка присвячена геро╖чн╕й оборон╕ столиц╕ Укра╖ни в╕д московських окупант╕в.




Розсилки
Тут Ви можете підписатися на розсилку анонсів статей нових випусків нашої газети. Для цього вкажіть свій e-mail.

E-mail адрес:














FaceBook





оНЦНДЮ Б сЙПЮ©МЁ
Головна сторiнка > Текст статти
"Кримська Свiтлиця" > #4 за 24.01.2003 > Тема ""Будьмо!""
Версiя для друку
Обговорити в форумi

#4 за 24.01.2003
ЧИ Є В КРИМУ НЕОНАЦИСТИ?
Андрій КРІСЬКО.

Хто такі скінхеди?

Скінхед - з англійської перекладається як бритоголовий (дослівно - лиса голова). Ця молодіжна течія з'явилася у 60-ті роки у Британії серед робітничої молоді. На початку скінівська ідеологія обходилася без політики. Скіни були звичайною молоддю, яку виховала вулиця. "Нацами" вони стали згодом, коли Британію заполонила "дешева робоча сила" зі Сходу. Корінному робітничому класу стало непереливки від нечесної конкуренції. Тоді вони почали створювати скін-об'єднання, які протестували проти імміграції на їхню батьківщину всякого "зброду". Скінхеди били "жовтих" заробітчан та влаштовували акції під расистськими гаслами. З кінцем 60-х років британський рух пішов на спад.

Наприкінці 70-х, коли хвиля панків відійшла, а більшість панк-груп, що протестували проти існуючих порядків, продалися - стали комерційними, коли сам панк-рок почав дробитися на численні музичні стилі, знову з'явилися скінхеди. Створили власний музичний стиль на основі однієї із течій панк-року, зробивши музику набагато жорстокішою.

Спочатку скіни були проти політики у будь-яких її проявах: проти війни, проти безробіття, проти поліцейських, словом, проти усього, що їх оточувало. А в політику їх втягли неонацистські рухи Європи через німецьку фашистську організацію "Національний фронт", яка мріяла будь-що потрапити до парламенту. Газети, підпорядковані "Національному фронту", почали писати про "патріотичну молодь", що бореться за незалежність своєї батьківщини. Це зробило "нациків" популярними серед покоління, яке не дуже розумілося на расизмові.

Хоча "Національний фронт" і програв вибори, проте політизацію скін-культури годі було зупинити. У середині 90-х політизована скін-культура заполонила США, Європу та екс-радянський простір.

На відміну від європейських скінхедів, українські ще не "засвітилися" потужними централізованими організаціями і мають, швидше, суто зовнішні ознаки приналежності до цього руху.

Повсякденна вулична метушня, люди поспішають у своїх справах, сновигають машини... У цій буденній картині надто виокремлюється невелика група людей. Впевнена хода, камуфляжні куртки з якимись нашивками і поголені "під нуль" голови - всі сахаються їх і звільняють дорогу, знаючи, що це скінхеди, які готові в будь-яку хвилину пустити в хід черевики або сховану під куртками зброю. Це цілком звична картина на вулицях Москви ні в кого не викликає здивування і обурення. Бум "національної ідеї" докотився і до Криму. Тепер і на нашій полінаціональній землі з'явилися прихильники "переваги слов'янської нації". З одним із місцевих "бритоголовців" мені вдалося поспілкуватися і дізнатися багато чого нового про регіональний рух "нових нацистів".

Основним осередком цього руху в Криму по праву вважається Севастополь. В місті створена організація, яка нараховує близько двохсот однодумців. Як правило, подібні організації мають свого лідера, устави і, звичайно ж, чимале фінансування.

В Сімферополі їх нараховується не більше десяти - п'ятнадцяти осіб. В силу малочисельності вони не мають ні лідера, ні фінансування. Хоча кілька років тому розглядалася пропозиція невідомого пана з Осло про створення партії за його матеріальної підтримки. Мабуть, у чомусь не зійшлись кримські "неофашисти" з імпортними. Не маючи чіткої програми і керівництва, вони обмежуються проведенням дрібних акцій, спрямованих здебільшого проти іноземних студентів медичного університету - індусів, африканців, китайців. Згадавши про акції, місцевий "скін" не став вдаватися в подробиці їх проведення. Натомість пояснив, що в більшості випадків у кожного власні претензії до "кольорових". Так, наприклад, чиясь сестра вийшла заміж за індуса і відбула до екзотичного Бомбея, а коли народила дитину, викинули на вулицю. Не важко здогадатися, через які випробування їй довелося пройти, аби повернутися на батьківщину. Однак, слід зазначити, що до масштабних операцій в Криму справа поки що, на щастя, не доходила. Хоча московські "чистки", що проводилася скінхедами, викликали у їхніх місцевих однодумців велике схвалення.

Сімферопольським скінхедам властивий деякий демократизм, який зовсім не допустимий там, де існують їхні крупні авторитарні організації. Демократизм цей виявляється в тому, що в свій рух вони нікого не тягнуть, не нав'язують своїх думок. Їх об'єднує сама ідея, та й то тільки в спільній канві. Бажаючих "зав'язати" ніхто не переслідує, ніби зрадників, адже відмовляються від власних переконань багато хто: хтось в бізнес подався, той сім'ю завів. За словами мого співрозмовника, в місті залишився лише один переконаний прихильник неонацистської ідеї старого гарту, інші або відійшли від справ, або знаходяться в місцях позбавлення волі.

В цілому, до речі, місцеві "бритоголові" не надто виділяються із загальної маси молодіжних рухів. Так, сімферопольські "скіни" тусуються здебільшого на "пушкарі" (вул. Пушкіна) разом із представниками інших молодіжних неформальних утворень. На відміну від московських скінхедів, вони не дотримуються строгої форми одягу. Класичний скін носить джинси на підтяжках, заправлені в армійські черевики ("Гріндерси", "Гета Гріпі" або щось у такому ж стилі), білу майку, поверх якої - чорна куртка. Той, з яким я розмовляв, від класичного скінівського зовнішнього вигляду зберіг лише черевики та "лисину". Все інше підібрано згідно з індивідуальним смаком. Крім того, на відміну від "правильних" неонацистів, які не п'ють нічого міцнішого за пиво, не палять, а лише накачують м'язи для майбутнього зміцнення своїх ідей, багато місцевих скінхедів навіть вживають наркотики, не кажучи вже про нікотин та алкоголь.

Одне із особливих свят скінів - так званий skin-day, відзначається в кінці кожного місяця. Проте цей день не супроводжується жодними заходами згідно з обрядами та традиціями.

Словом, можна зазначити, що ніякої ідейної координації щодо діяльності бритоголових в нашому місті немає, інакше, на мою думку, "скіни" уже б "гриміли" власними справами. Проте немає й гарантій, що який-небудь лідер, котрому вигідний громадський безлад, не скористається їхньою допомогою. Лишається тільки гадати, до яких наслідків це може призвести, якщо враховувати загострену етнічну ситуацію на півострові.

 

Версiя для друку
Обговорити в форумi
"Кримська Свiтлиця" > #4 за 24.01.2003 > Тема ""Будьмо!""


Постiйна адреса статтi: http://svitlytsia.crimea.ua/?section=article&artID=457

 

Редакцiя :
95006, м. Сiмферополь, вул. Гагарiна, 5, 2-й поверх, кiмн. 13-14
тел: (0652)51-13-24; E-mail: kr_svit@meta.ua
Адмiнiстратор сайту : Микола Владзiмiрський
Веб-майстер : Олексiй Рибаков