Пошук по сайту
Пошук:

Теми
З перших уст (4450)
З потоку життя (7293)
Душі криниця (4124)
Українці мої... (1659)
Резонанс (2120)
Урок української (1006)
"Білі плями" історії (1847)
Крим - наш дім (1046)
"Будьмо!" (271)
Ми єсть народ? (241)
Бути чи не бути? (320)
Писав писака (23)
На допомогу вчителеві (126)
Мовно-комп'ютерний конкурс (108)
Порадниця (206)
Смішного! (97)
Додатки
"Джерельце" (830)
"КримСПОРТ" (132)

Архiв
Архiв газети в pdf
Редакцiя
Форуми
Книга вiдгукiв

Iншi статтi цiеї теми
ПАР╢ ВИЗНАЛА НЕЛЕГ╤ТИМНИМ ПРЕЗИДЕНТА РФ ПУТ╤НА, А РПЦ – ╤НСТРУМЕНТОМ ПРОПАГАНДИ
Асамблея вкотре п╕дтвердила, що за пут╕на рф перетворилася на фактичну диктатуру…


ПАР╢ УХВАЛИЛА РЕЗОЛЮЦ╤Ю ПРО П╤ДТРИМКУ В╤ДНОВЛЕННЯ УКРА╥НИ
За резолюц╕ю ПАР╢ проголосували 134 учасники зас╕дання, проти – жоден…


ФОРТЕЦЯ МАР╤УПОЛЬ
Режисерка Юл╕я Гонтарук створила цикл ф╕льм╕в п╕д загальною назвою “Фортеця...


ЗАКОН ПРО МОБ╤Л╤ЗАЦ╤Ю ПРИЙНЯТО: ДО НЬОГО ╢ ПРЕТЕНЗ╤╥, АЛЕ В╤Н П╤ДСИЛИТЬ ЗСУ
Закон проголосовано 283-ма голосами депутат╕в Верховно╖ Ради. Експерти: його треба було приймати...


НАША БАТЬК╤ВЩИНА ╢ НАЙЗАМ╤НОВАН╤ШОЮ КРА╥НОЮ В СВ╤Т╤
╤з 2015 року Джайлз Дьюл╕ документу╓ зам╕нування земл╕ в Укра╖н╕…




Розсилки
Тут Ви можете підписатися на розсилку анонсів статей нових випусків нашої газети. Для цього вкажіть свій e-mail.

E-mail адрес:














FaceBook





оНЦНДЮ Б сЙПЮ©МЁ
Головна сторiнка > Текст статти
"Кримська Свiтлиця" > #36 за 07.09.2007 > Тема "Резонанс"
Версiя для друку
Обговорити в форумi

#36 за 07.09.2007
ПОДАРУНОК ╤МПЕРСЬКОГО ЗРАЗКА

ОСВ╤ТА

У СЕВАСТОПОЛ╤ 1 ВЕРЕСНЯ НА ЦЕРЕМОН╤╥ В╤ДКРИТТЯ ПРИВАТНО╥ ПРАВОСЛАВНО╥ ШКОЛИ-Г╤МНАЗ╤╥ "МАР╤АМПОЛЬ", П╤Д Г╤МН "БОЖЕ, ЦАРЯ ХРАНИ" БУВ П╤ДНЯТИЙ ЧОРНО-ЖОВТО-Б╤ЛИЙ ТРИКОЛОР ЦАРСЬКО╥ РОС╤╥.
Буд╕вництво навчального закладу велося з благословення Патр╕арха Московського ╕ всея Рус╕ Алекс╕я II на грош╕ депутата м╕ськради з фракц╕╖ "Рег╕он Севастополь" Дмитра Б╓л╕ка та б╕знесмена Серг╕я Лисейцева.
Навчальний р╕к, з╕ сл╕в Миколи Чербаджи - начальника Севастопольського управл╕ння осв╕ти та науки, почався добре. Вс╕ школи за пер╕од л╕тн╕х кан╕кул в╕дремонтували, де силами батьк╕в, а де спонсори допомогли. П╕дручник╕в трохи не вистача╓ для учн╕в сьомих клас╕в, але то, каже чиновник, не б╕да - вже ╓ домовлен╕сть, що невдовз╕ п╕двезуть.
Сьогодн╕ у Севастопол╕ 67 загальноосв╕тн╕х шк╕л. З них 5 - хоч ╕ приватн╕, але також п╕дпорядкован╕ М╕н╕стерству осв╕ти та науки Укра╖ни, а на м╕сцевому р╕вн╕ - управл╕нню осв╕ти та науки м╕сько╖ держадм╕н╕страц╕╖.
Пан Чербаджи дуже пиша╓ться усп╕хами севастопольських школяр╕в, ╕ недаремно, адже показники у севастопольц╕в на всеукра╖нських ол╕мп╕адах - якнайкращ╕. Друге м╕сце з╕ знання ╕стор╕╖ Укра╖ни, перше - з математичних знань. Ма╓мо нав╕ть переможц╕в св╕тового р╕вня: на св╕тов╕й ол╕мп╕ад╕ з ф╕зики, що проходила у Тегеран╕, перше м╕сце пос╕в учень
11-го класу 1-╖ Севастопольсько╖ г╕мназ╕╖ Максим Монаков. До реч╕, в╕н вже зарахований студентом Московського державного ун╕верситету ╕м. М. Ломоносова. Варто зауважити, не студентом Ки╓во-Могилянсько╖ академ╕╖, де свого часу мав честь навчатися сам Михайло Ломоносов, а московського ВНЗ. ╤ тут вже, дума╓ться, пишатися н╕чим. Держава Укра╖на не отрима╓ фах╕вця найвищого гатунку. А могла б отримати, якби патр╕отичне виховання у школах проводилося належним чином.
Вже не перший р╕к 1 вересня на святков╕й л╕н╕йц╕ у школах Севастополя п╕д звуки Державного Г╕мну Укра╖ни п╕дн╕мають державний прапор. Перед початком цього навчального року до вищезгаданого управл╕ння осв╕ти та науки над╕йшов лист з Секретар╕ату Президента, у якому глава держави просив п╕сля п╕дняття державного прапора прочитати прив╕тання школярам, присвячене Дню знань, та особисто першокласникам. Отримати прив╕тання в╕д глави держави для дитини на пороз╕ житт╓вого шляху - це ж яка под╕я! А що запам’ятали школяр╕ новозбудовано╖ православно╖ школи-г╕мназ╕╖ "Мар╕амполь", "Боже, царя храни"? Даруйте, якого царя, за в╕кном ХХ╤ стол╕ття? У як╕й держав╕ це все в╕дбува╓ться? Чи ма╓ право депутат м╕ськради п╕аритися перед виборами за рахунок вразливо╖ дитячо╖ душ╕? Де врешт╕-решт належна оц╕нка орган╕в безпеки рег╕ону, держави?
На запитання, чи зна╓ пан Чербаджи про те, що сталося у вищеозначен╕й школ╕-г╕мназ╕╖, в╕н в╕дпов╕в, що не зна╓ ╕ одразу зателефонував депутатов╕ Дмитру Б╓л╕ку. Говорив нап╕вжартома, мовляв, хлопче, що ж ти мене п╕дводиш, треба грати Г╕мн Укра╖ни, а ти "Боже, царя храни" та ще й ╕мперський триколор зам╕сть державного прапора. На зразок: "Ай-ай-ай, как нехорошо", тут ось вже преса зац╕кавилася. На другому к╕нц╕ телефонного дроту депутат також п╕д╕грав комед╕ю. Та ми, мовляв, не знали, як треба робити.
З ус╕х бок╕в повальне лукавство, що лише п╕дтверджу╓ той факт, що була проведена ч╕тко спланована акц╕я. З боку управл╕ння осв╕ти ╕ науки на в╕дкритт╕ школи-г╕мназ╕╖ не було жодного фах╕вця.
Я ще поц╕кавилася, чому директор новозбудовано╖ школи-г╕мназ╕╖ Валентина Савченко не була попереджена про порядок проведення святково╖ л╕н╕йки, на що отримала в╕дпов╕дь, що вона працю╓ лише два тижн╕. З огляду на так╕ обставини цей навчальний заклад мав би бути п╕д особливим наглядом управл╕ння осв╕ти м╕ста.
Жоден з кер╕вник╕в м╕ста не надав належно╖ оц╕нки факту, що стався. Правда, кер╕вники обох г╕лок влади Серг╕й Куницин та Валер╕й Саратов разом з першим заступником С. Куницина паном Казар╕ним були на той час, як вельми почесн╕ гост╕, запрошен╕ на святкування 860-р╕ччя Москви. Там ╖х приймав сам мер Лужков. Дума╓ться, зв╕стка про ╕нцидент, що стався у Севастопол╕, яка того ж дня з’явилася у ╕нтернет╕, особливо пот╕шила московського мера й була достойним подарунком ╕мперського зразка.
Л╕д╕я СТЕПКО.
м. Севастополь.

Переглядаючи п╕дручники з ╕стор╕╖ Укра╖ни, як╕ над╕слан╕ в кримськ╕ школи з Ки╓ва (зв╕сно, в переклад╕ рос╕йською мовою), я натрапив на дещо ц╕каве ╕ вир╕шив над╕слати вам, шановн╕ св╕тличани.
П╕дручниками для 6, 7, 8 ╕ 9-го клас╕в я був при╓мно вражений. Бо в них викладена ╕стор╕я Укра╖ни не з погляду Кремля, а так, як воно було насправд╕, за винятком окремих момент╕в, як╕ не псують загального враження.
Попросив под╕литися сво╖ми враженнями в╕д цих п╕дручник╕в мого знайомого, викладача ╕стор╕╖, ╕ почув: "Учебники ужасные, неприемлемые для изучения, очень трудные...", "история искажена". Ось такого мен╕ наговорив той УКРА╥НСЬКИЙ (?) учитель. Так що мало одних хороших п╕дручник╕в - "кадры решают всё"!
З повагою, О. КИСЛИЙ.
с. Восход Красногвард╕йського р-ну.

"ТАКА ШКОЛА СТО╥ТЬ НАБАГАТО НИЖЧЕ НАРОДУ..."

ПЕДАГОГ КОСТЯНТИН УШИНСЬКИЙ (1824 - 1870) ПРО ДЕМОРАЛ╤ЗУЮЧИЙ ВПЛИВ РУСИФ╤КАЦ╤╥ В ПОЧАТКОВ╤Й ШКОЛ╤ В УКРА╥Н╤:
"Мало корист╕ в╕д школи, в яку дитина йде з дому, як ╕ з раю в ад, ╕ з яко╖ вона посп╕ша╓ додому, як з темного аду, в якому все похмуре ╕ чуже, й незрозум╕ле, в св╕тлий рай, де все ясно й зрозум╕ло й близько до серця. А таке враження чинить на малорос╕йську дитину школа - ╓дине м╕сце в сел╕, де розмовляють на незрозум╕л╕й для дитини мов╕. Дитина, котра не чула дома жодного великорос╕йського слова, з перших дн╕в навчання почина╓ навертатися на великорос╕йський лад (ман╕р), ╕ добре б якби на чисто великорос╕йський, а не на той прим╕тивний жаргон, котрий виходить у малообразованого малороса п╕д час спроби розмовляти на великорос╕йськ╕й мов╕. Така школа з першого ж дня зовс╕м неприв╕тна, нагаду╓ дитин╕, що вона не дома, ╕ без сумн╕ву буде здаватись йому пугалом. Якщо така школа не укор╕ниться в народному житт╕ й не принесе йому корисних плод╕в, то чого ж дивуватись? ╤накше й бути не може. По-перше, така школа сто╖ть набагато нижче народу: чого вона варта з╕ сво╓ю сотнею погано завчених сл╕в проти того безк╕нечно-глибокого, живо╖ й повно╖ мови, котру створив народ впродовж тисячол╕ть. По-друге, така школа безсила, бо вона не робить розвиток дитини на ╓диному плодотворному душевному ╜рунт╕ - на народн╕й мов╕ ╕ на народних почуттях, як╕ в них в╕добразились. По-трет╓, така школа безпл╕дно╖ дитини не т╕льки йде в не╖ з ц╕лковито чужого середовища, а й з не╖ те саме середовище. Швидко забува╓ дек╕лька десятк╕в великорос╕йських сл╕в, котр╕ завчив в школ╕... Народна мова ╕ народне життя знову заволод╕ва╓ душею дитини... ╕ стираються всяк╕ враження в╕д школи, як в╕д чогось абсолютно чужого. Що ж зробила та школа? Г╕рше, н╕ж н╕чого. Вона на дек╕лька рок╕в зупинила природний розвиток дитини. Залиша╓ться, правда, нап╕вграмотн╕сть, душ╕ ж дитини така школа не розвива╓, а псу╓..."

* * *

╤СТОРИК ДМИТРО ДОРОШЕНКО ПРО РОС╤ЙСЬКУ ПОЛ╤ТИКУ В ЦАРИН╤ ОСВ╤ТИ Й КУЛЬТУРИ В УКРА╥Н╤:
"В╕д страху перед укра╖нським сепаратизмом в╕н (рос╕йський уряд) ц╕леспрямовано трима╓ укра╖нський народ в темряв╕ й культурному упадку, не даючи йому шк╕л на р╕дн╕й мов╕ ╕ не дозволя╓ укра╖нсько╖ л╕тератури ╕ преси, викор╕ню╓ укра╖нську мову з╕ вжитку в церкв╕ ╕ взагал╕ з сусп╕льного життя. В╕н надсила╓ в Укра╖ну безл╕ч сво╖х вчител╕в, посадових ос╕б, священик╕в ц╕лковито заради русиф╕кац╕╖. Як правило, в таких обставинах в Укра╖ну йшли далеко не кращ╕ елементи, котр╕ зовс╕м не п╕клувались ╕нтересами населення. Насл╕дком тако╖ системно╖ пол╕тики рос╕йського уряду проти Укра╖ни було те, що в пор╕внянн╕ з великорос╕йськими губерн╕ями процент грамотних в Укра╖н╕, котра ще в ХV╤╤ - ХV╤╤╤ стол╕ттях славилась сво╓ю осв╕тою, був значно нижчим. Талановитий укра╖нський народ, про зд╕бност╕ котрого до осв╕ти, науки й культури в один голос говорили вс╕ ╕ноземц╕, очутився в стан╕ культурно╖ в╕дсталост╕ й упадка..."

НАПИСАНО ДАВНО, ЧИТА╢ТЬСЯ - ЯК НИН╤
Олекса ТИХИЙ (1927 - 1984)
З ЛИСТА ДО РЕДАКЦ╤╥ ГАЗЕТИ "РАДЯНСЬКА ОСВ╤ТА"
В Донецьк╕й област╕ зовс╕м нема або майже нема укра╖нських шк╕л та дошк╕льних заклад╕в; не демонструються художн╕ к╕ноф╕льми укра╖нською мовою, в т╕м числ╕ укра╖нських к╕ностуд╕й. Б╕бл╕отекар╕, прац╕вники книгарень, музе╖в, палац╕в культури не знають укра╖нсько╖ мови або зневажають ╖╖. Установи та п╕дпри╓мства послугуються т╕льки рос╕йською мовою. Отже, практично проводиться дискрим╕нац╕я укра╖нц╕в Донеччини, ╕, звичайно ж, це веде до зниження р╕вня культури, морал╕.
╤. Франко вважав, що н╕мецьк╕ школи на Укра╖н╕ (в районах, що входили до складу Австро-Угорщини) приносять б╕льше шкоди, н╕ж корист╕. Я не зустр╕чав, щоб хтось виступав проти цього твердження.
"Как это важно, чтобы человек с детства чувствовал аромат родной земли и аромат родной речи". (Цитую за брошурою Могилевсько╖ "Познание прекрасного").
Ян Амос Коменський, под╕ляючи школи на етапи, давав так╕ назви:
1. Материнська школа;
2. Школа р╕дно╖ мови (7 - 12 л╕т);
3. Латинська школа (13 - 18 л╕т);
4. Академ╕я та мандр╕вки (18 - 24 роки).
Л. М. Толстой, К. Д. Ушинський, М. ╤. Пирогов стояли за навчання р╕дною мовою.
За навчання р╕дною мовою боролися вс╕ кращ╕ представники укра╖нського народу: Шевченко, Коцюбинський, Марко Вовчок, Гр╕нченко, Драгоманов, Леся Укра╖нка та ╕нш╕.
В Радянському Союз╕ державними мовами ╓ вс╕ мови союзних, автономних республ╕к, автономних областей. Рос╕йська мова вивча╓ться добров╕льно, а мова союзно╖ республ╕ки - обов’язково... Пам’ята╓ться, що пропозиц╕я
М. С. Хрущова зробити вивчення нац╕ональних мов необов’язковим, а за бажанням батьк╕в, не знайшла п╕дтримки - проти не╖ виступили в прес╕ д╕яч╕ осв╕ти р╕зних республ╕к, в т╕м числ╕ й УРСР. ╤ слушно, бо те було б порушенням суверен╕тету союзних республ╕к, бо давало б право тим, хто не хоче вчити нац╕онально╖ мови союзно╖ чи автономно╖ республ╕ки, говорити рос╕йською.
Рос╕йська мова за царату була ╓диною державною мовою ╕мпер╕╖. ╤нш╕ народи були просто ╕нородцями, ╖хн╕ мови були приречен╕ на винищення. П╕сля революц╕╖ постали суверенн╕ радянськ╕ республ╕ки, що згодом утворили СРСР. Конституц╕я СРСР гарантувала й гаранту╓ ╖хн╕й суверен╕тет. Рос╕йська мова, як л╕тература та мистецтво, в силу свого пан╕вного становища в ╕мпер╕╖, була розвинен╕ша й б╕льш поширена, а тому й п╕сля утворення СРСР стала мовою м╕жнац╕онального ╓днання. ╤, як писав
В. ╤. Лен╕н, вона не потребу╓, щоб змушувати людей ╕нших нац╕ональностей вивчати ╖╖ з-п╕д палки. Але вона не може зам╕нити р╕дну мову ╕нших народ╕в та народностей, ╕ н╕хто не прагне до того.
Тяжко уявити соб╕ доктора наук, письменника чи д╕яча мистецтв, що не волод╕╓ одн╕╓ю чи к╕лькома мовами св╕ту, переважно великих народ╕в, тобто тими мовами, якими видаються прац╕ з тих наук, в яких працю╓ вчений чи мистецтвознавець. Так же безглуздо було б уявити соб╕ ╕нженера, агронома чи л╕каря без знання рос╕йсько╖ мови, бо в╕н не м╕г би знайомитися з працями чи досв╕дом сво╖х колег з Рос╕╖, ╕нших союзних (республ╕к) чи перекладами на рос╕йську мову (коли нема потреби чи можливостей перекладати твори на мови вс╕х народ╕в СРСР) твор╕в ╕ноземно╖ л╕тератури. Але рядовий роб╕тник, селянин чи рем╕сник може об╕йтися т╕льки р╕дною мовою, хоч знання чужих мов ╕ не буде йому зайвим.
Але тяжко соб╕ уявити людину без знання р╕дно╖ мови. Як боляче слухати, коли син чи дочка говорять а р╕дною мамою чи татом р╕зними мовами! Часто так╕ д╕ти дивляться на р╕дних звисока, бо вони, бачте, темн╕, в╕дстал╕, а в╕н "мужицькою" мовою говорити не хоче. ╤нод╕ нав╕ть батьки з горд╕стю дивляться на сво╖х д╕тей, що вони так╕ "культурн╕", що нав╕ть говорять по-рос╕йськи, чого "ми не досягли".
Часто без сорому кажуть: "Як╕ там ми укра╖нц╕, ми - перевертн╕, хахли"; "Я укра╖нець, но не люблю укра╖нського язика"; "А мен╕ всьо равно, яким язиком чолов╕к балака╓, якби хорошим був"; "Я знаю укра╕нск╕й язик, всьо пон╕маю, а разговар╕вать ╕ читать не могу"; "А для чого в╕н нужний, як всьо, в╕зьде по-руському"; "Я вообще не пон╕маю, к чему с╓йчас нац╕онал╕зм (мав на уваз╕ укра╖нську мову), ╓сл╕ вся л╕тература на русском язик╓".
"Той не марксист, той нав╕ть не демократ, хто не визна╓ ╕ не в╕дстою╓ р╕вноправност╕ нац╕й ╕ мов, не бореться з усяким нац╕ональним гн╕том або нер╕вноправн╕стю. Це безперечно" (В. ╤. Лен╕н).
"Пожалуй, нет человека, который не испытывал бы неискоренимого чувства любви, привязанности к земле дедов и прадедов, к родной культуре, к своему языку, своим традициям и обычаям" (Л. ╤. Брежн╓в).
"Треба бережливо, з повагою ставитись до нашо╖ р╕дно╖, чудово╖ укра╖нсько╖ мови. Це наш скарб, велика спадщина, яку кожний з нас ╕, в першу чергу, ви, письменники, повинн╕ берегти ╕ розвивати" (П. Шелест).
"Зр╕катись р╕дно╖ мови принизливо ╕ аморально" (О. Гончар).
На мо╖х очах укра╖нськ╕ школи стали рос╕йськими. ╤ зараз стають. В Час╕в-Яр╕, де вчився в 5 - 7 класах, було дв╕ середн╕х школи з укра╖нською мовою викладання ╕ одна з рос╕йською. Початков╕ й семил╕тн╕, очевидно, були укра╖нськими (даних не маю). Тепер вс╕ рос╕йськ╕. Школи, в яких я працював учителем, були укра╖нськими, а тепер одна нап╕врос╕йська, а друга повн╕стю рос╕йська...
В Костянтин╕вц╕, Дружк╕вц╕, Артем╕вську, Слов’янську, Горл╕вц╕, Жданов╕, а може, й у не названих мною м╕стах Донецько╖ област╕, укра╖нських шк╕л нема зовс╕м. У Донецьку, кажуть, ╓ одна (на один м╕льйон жител╕в). Дитячих садк╕в укра╖нських нема зовс╕м, нав╕ть в окремих селах стали рос╕йськими. Я задавав ╕ задаю соб╕ питання: чому? В╕дпов╕дь одна: так бажають батьки ╕ д╕ти. А чому так бажають? Бо техн╕куми, ПТУ, вузи, арм╕я, п╕дпри╓мства, л╕карн╕, крамниц╕, установи послугуються рос╕йською мовою.
Чи нормально це? На мою думку, н╕. Адже н╕мц╕ теж без батога п╕шли за Г╕тлером, ╕тал╕йц╕ за Муссол╕н╕ ╕ т. д. ╤ поплатились, ╕ батьки, ╕ сам╕ д╕ти поплатяться за св╕й виб╕р. Вони не винн╕, бо не знають, що творять. А не знають, бо цьому питанню мало прид╕ля╓ться уваги, особливо газетами, рад╕о, телебаченням...
Часто говорять ╕ м╕ж собою, ╕ на батьк╕вських зборах: "Зачем этот украинский? Дитё из-за него не хочет учиться". Часто укра╖нську мову та л╕тературу (на Укра╖н╕!) викладають рос╕йською мойвою. ╤ зак╕нчу╓ юнак або д╕вчина 8 чи 10 клас╕в ╕ трьох сл╕в зв’язати по-укра╖нськи не може. На того, хто говорить р╕дною мовою, говорять "бенд╓р, хахол", см╕ються та вважають за неука, хоч в╕н, може, зна╓ втрич╕ б╕льше за того, хто см╕╓ться.
В Донецьк╕й област╕ прожива╓ 4,8 м╕льйона чолов╕к. З них 2,7 млн. укра╖нц╕в (56,5%), 1,9 млн. рос╕ян (37,6%), 107 тисяч грек╕в (2,2%), 73 тис. б╕лорус╕в (1,5%), 2,2% ╕нших нац╕ональностей. З 2,2 млн. не укра╖нц╕в лише к╕лькасот тисяч при╖хали й Донбас протягом останнього десятил╕ття, а решта живуть тут протягом к╕лькох покол╕нь, вс╕ вчили укра╖нську мову, ╕ для них вона не ╓ ╕ не може бути зовс╕м незнайомою. Але для укра╖нц╕в же, кор╕нного населення, рос╕йська мова р╕дною бути не може. Пригадуються слова
С. Воробкевича:

Мово р╕дна, слово р╕дне,
Хто вас забува╓,
Той у грудях не серденько,
Т╕льки кам╕нь ма╓.

Отже, люди, що йдуть за потоком, хто зр╕ка╓ться р╕дно╖ мови, щоб окрем╕ кретини не назвали ╖х хахлами чи бенд╓рами, стають безсердечними, з каменем зам╕сть серця, людинопод╕бними тваринами, робочою худобою, ╖х лиш умовно можна назвати людьми. Я не суджу ╖х, не ображаю, бо вони не знають, що чинять. А ось ╕нтел╕генц╕я, особливо вчител╕ та прац╕вники орган╕в осв╕ти, письменники, журнал╕сти, д╕яч╕ культури не можуть, на мою думку, йти за потоком, а повинн╕ активно втручатись у культурне життя, дбати про мораль, патр╕отизм отих раб╕в н╕мих, на сторож╕ б╕ля яких Т. Шевченко поставив слово, живу мову народу (гнучку, багату, мелод╕йну, чудову)...
* В╕домий укра╖нський правозахисник О. ╤. Тихий св╕й лист до редакц╕╖ газети "Радянська осв╕та" вручив прац╕вникам редакц╕╖ 2 червня 1972 р. В╕дпов╕д╕ на лист ╕ наступних нагадувань про нього не було. Публ╕ку╓ться за чернеткою, к╕нець яко╖ не збер╕гся.
Пода╓мо за книгою Олекси Тихого "Мова - народ". Ки╖в, "Смолоскип", 2007.
Г-та "Культура ╕ життя",
№ 34, 22 серпня 2007 року.

Версiя для друку
Обговорити в форумi
"Кримська Свiтлиця" > #36 за 07.09.2007 > Тема "Резонанс"


Постiйна адреса статтi: http://svitlytsia.crimea.ua/?section=article&artID=5085

 

Редакцiя :
95006, м. Сiмферополь, вул. Гагарiна, 5, 2-й поверх, кiмн. 13-14
тел: (0652)51-13-24; E-mail: kr_svit@meta.ua
Адмiнiстратор сайту : Микола Владзiмiрський
Веб-майстер : Олексiй Рибаков