Пошук по сайту
Пошук:

Теми
З перших уст (4452)
З потоку життя (7293)
Душі криниця (4125)
Українці мої... (1661)
Резонанс (2122)
Урок української (1006)
"Білі плями" історії (1847)
Крим - наш дім (1052)
"Будьмо!" (271)
Ми єсть народ? (242)
Бути чи не бути? (323)
Писав писака (23)
На допомогу вчителеві (126)
Мовно-комп'ютерний конкурс (108)
Порадниця (207)
Смішного! (97)
Додатки
"Джерельце" (830)
"КримСПОРТ" (132)

Архiв
Архiв газети в pdf
Редакцiя
Форуми
Книга вiдгукiв

Iншi статтi цiеї теми
ПРАКТИКУ БОРОТЬБИ З КНИГАМИ РОС╤ЯНИ ЗАПОЗИЧИЛИ В НАЦИСТСЬКО╥ Н╤МЕЧЧИНИ
У Криму загарбники роз╕слали вказ╕вки прибрати з б╕бл╕отек книги про Голодомор та кримських...


ПРИМУСОВО «МОБ╤Л╤ЗОВАНИХ» ДО РОСАРМ╤╥ КРИМЧАН МОЖУТЬ ЗВ╤ЛЬНИТИ В╤Д В╤ДПОВ╤ДАЛЬНОСТ╤
Наявн╕сть доказ╕в, що в╕дносно особи зд╕йснювався примус, може бути п╕дставою для непритягнення...


ОКУПАНТИ ОКОПУЮТЬСЯ
У Криму рос╕яни звели ще понад 100 к╕лометр╕в фортиф╕кац╕й на узбережж╕ Чорного моря…


"ДОВГИЙ НЕПТУН": У ЗСУ АНОНСУВАЛИ НОВ╤ "СЮРПРИЗИ" ДЛЯ ОКУПАНТ╤В В КРИМУ
Кожен в╕йськовий корабель Рос╕╖ залиша╓ться для укра╖нських в╕йськ лег╕тимною ц╕ллю…


ЖОДНИХ ПЕРЕМОВИН ╤З РОС╤╢Ю ПРО СТАТУС КРИМУ БУТИ НЕ МОЖЕ
Зв╕сно, Крим ╓ складовою частиною Укра╖нсько╖ держави, тому жодних перемовин з РФ щодо його...




Розсилки
Тут Ви можете підписатися на розсилку анонсів статей нових випусків нашої газети. Для цього вкажіть свій e-mail.

E-mail адрес:














FaceBook





оНЦНДЮ Б сЙПЮ©МЁ
Головна сторiнка > Текст статти
"Кримська Свiтлиця" > #46 за 16.11.2007 > Тема "Крим - наш дім"
Версiя для друку
Обговорити в форумi

#46 за 16.11.2007
ЗЕМЕЛЬНИЙ КОНФЛ╤КТ ТА М╤ЖЕТН╤ЧНЕ ПРОТИСТОЯННЯ В КРИМУ

ЗЕМЕЛЬНИЙ КОНФЛ╤КТ ТА М╤ЖЕТН╤ЧНЕ ПРОТИСТОЯННЯ В КРИМУ
ПОД╤╥, що розгортаються в АР Крим навколо знесення буд╕вель кримських татар, укотре актуал╕зують питання щодо адекватност╕ д╕й ус╕х владних ╕нституц╕й. Ц╕ под╕╖ яскраво демонструють, що м╕сцева кримська влада не повною м╕рою усв╕домлю╓ вс╕ можлив╕ насл╕дки спроб розв’язання б╕знес-питань у силовий спос╕б та нехтування етн╕чним чинником. Отож ц╕ д╕╖ влади можуть стати для АР Крим м╕ною впов╕льнено╖ д╕╖, закладеною п╕д стаб╕льн╕сть сусп╕льно-пол╕тично╖ ситуац╕╖. А якщо належне розум╕ння ╓, проте все ж таки т╕ "заходи вживаються", - це, як м╕н╕мум, ╓ недалекоглядним та небезпечним. З ╕ншого ж боку, нещодавн╕ под╕╖ увиразнюють не так консол╕довану владну позиц╕ю, як ц╕лковиту в╕дсутн╕сть розум╕ння й у центрально╖ влади того, що розв’язання суперечки в силовий спос╕б зам╕сть в╕днаходження компром╕су лише загострю╓ проблеми, але не вир╕шу╓ ╖х. Симптоматичним показником поточного ставлення влади до кримського питання ╓ в╕дсутн╕сть будь-яких коментар╕в ╕з боку Секретар╕ату Президента, будь-яких оц╕нок под╕й. Це може св╕дчити про те, що ц╕й ╕нституц╕╖ сьогодн╕ невиг╕дно оц╕нювати ситуац╕ю, адже те чи ╕нше трактування под╕й викличе негативну реакц╕ю з боку або кримських татар, або ж так званого слов’янського населення. Але ж ╕ще в 1996 роц╕ п╕д час розгортання одн╕╓╖ з конфл╕ктних ситуац╕й в АР Крим у тод╕шн╕х керманич╕в кра╖ни начебто народилося розум╕ння того, що неможливо в╕чно в╕дсиджуватися "за бруствером проблем"; насл╕дком усв╕домлення цього стало звертання консол╕довано╖ уваги г╕лок влади на кримськотатарськ╕ та ╕нш╕ м╕сцев╕ проблеми.
Натом╕сть сьогодн╕ ╕н╕ц╕ативу на кримському пол╕ перехопив Каб╕нет М╕н╕стр╕в, який зобов’язав Раду м╕н╕стр╕в Криму провести спец╕альне зас╕дання з приводу под╕й на Ай-Петр╕. За дорученням прем’╓р-м╕н╕стра В╕ктора Януковича нарада, присвячена под╕ям у Криму, пройшла п╕д головуванням в╕це-прем’╓р-м╕н╕стр╕в Олександра Кузьмука й Дмитра Табачника. Участь у н╕й узяли кер╕вники Автономно╖ Республ╕ки Крим, М╕н╕стерства внутр╕шн╕х справ, Державного ком╕тету у справах нац╕ональностей та рел╕г╕й, а також Державного ком╕тету телебачення й рад╕омовлення. Таке широке представництво вигляда╓ лог╕чним з огляду на те, що основним ╕н╕ц╕атором розвитку кримських под╕й були м╕сцев╕ представники ПРУ. Щоправда, незрозум╕ло, чи були бодай присутн╕ п╕д час цього велелюдного зас╕дання представники самих кримських татар, тобто чи було почуто думку ╕ншо╖ сторони конфл╕кту.

╤ЛЮСТРАЦ╤Я ДО ПОД╤Й...
Силами п╕дрозд╕л╕в "Беркут" 6 листопада на плато Ай-Петр╕ було знесено буд╕вл╕ б╕знесмен╕в-кримських татар, що протестували проти таких д╕й. Отож за спротив ╖х було побито представниками правоохоронних структур. За даними кримсько╖ м╕л╕ц╕╖, за оп╕р правоохоронцям було затримано б╕льше 20 ос╕б. Щоправда, л╕дер Меджл╕су кримськотатарського народу М. Джем╕л╓в нав╕в ╕нш╕ цифри: затримано 28 кримських татар, 11 з яких засуджено до позбавлення вол╕ на терм╕ни в╕д 5 до 13 д╕б. За словами М. Джем╕л╓ва, четверо кримських татар перебувають у реан╕мац╕╖, а декого з них побито до такого стану, що вони самост╕йно не можуть нав╕ть п╕дписати протокол. За цього представники МВС вважають, що знесення 13 буд╕вель зд╕йснювалося на законних п╕дставах - за р╕шенням суду - та в ц╕лком спок╕йн╕й обстановц╕.
Коментуючи под╕╖ на Ай-Петр╕, в. о. м╕н╕стра МВС М. Корн╕╓нко заявив, що проводиться службове розсл╕дування. Однак у чому поляга╓ його сенс, залиша╓ться незрозум╕лим, адже м╕л╕ц╕╖ все в╕домо наперед: "...вже зараз ми можемо сказати, що д╕╖ м╕л╕ц╕╖ були правом╕рними. Ми хочемо, щоб закон д╕яв, ╕ щоб пол╕тичн╕ сили не звинувачували м╕л╕ц╕ю в тому, чого не було". Виходячи ╕з заяв пана в. о. м╕н╕стра, д╕яльн╕сть м╕л╕ц╕╖ матиме лог╕чне продовження, адже "у Криму понад 80 таких земельних д╕лянок, ╖х треба зв╕льняти, тому що вони зайнят╕ незаконно. Ма╓ д╕яти закон не в╕дпов╕дно до нац╕ональност╕, а закон, який д╕╓ стосовно кожного, кожен р╕вний перед законом".
Кримськ╕ керманич╕ та м╕сцев╕ л╕дери ПР також вважають д╕╖ загону "Беркуту", п╕втисяч╕ б╕йц╕в якого застосували проти цив╕льних укра╖нських громадян кийки та сльозог╕нний газ, адекватними до ситуац╕╖, що склалася. Так, головний кримський рег╕онал, в╕н же голова ВР АРК А. Гриценко висловив переконан╕сть у т╕м, що "наведення порядку на плато Ай-Петр╕" - зах╕д конче необх╕дний: "перш за все необх╕дно навести порядок та зв╕льнити територ╕ю в╕д самов╕льно побудованих споруд.., а ситуац╕я, що виникла, сталася внасл╕док необдуманих д╕й м╕сцевих рад, як╕ свого часу вид╕лили землю в запов╕дних територ╕ях".
Знесення кримськотатарських буд╕вель можливо потрактувати як сво╓р╕дне рейдерство, адже ще в лютому 2007 року мер Ялти Серг╕й Брайко заявляв, що, оск╕льки для розвитку зимового в╕дпочинку потр╕бно "тр╕шечки зм╕нити статус частини земель", то так воно, скор╕ш за все, ╕ буде зроблено, а тод╕ на Ай-Петр╕ прийде ╕нший ╕нвестор, який матиме "розум╕ння та допомогу кер╕вництва Криму та Укра╖ни" (http://www.pk.kiev.ua/country/2007/11/06/183524.html).
У с╕чн╕ цього року кримський сп╕кер А. Гриценко пов╕домляв, що це "плато або буде включено до меж╕ Ялтинського г╕рсько-л╕сового запов╕дника, або в╕д╕йде п╕д крупний ╕нвестиц╕йний проект". Як в╕домо, в Криму вже ╕снують плани щодо вт╕лення в життя к╕лькох крупних ╕нвестиц╕йних проект╕в, як╕ курують представники ПРУ, зокрема з╕ створення гольф-клубу... До реч╕, вс╕ охоч╕ вже сьогодн╕ можуть придбати чудов╕ апартаменти на Ай-Петр╕, тобто на запов╕дн╕й територ╕╖, ц╕ною 3000 ╓вро за один кв. м. Про це пов╕домляють об’яви в ╕нтернет-виданнях, а ╖хн╕ господар╕ пропонують звертатися з приводу тако╖ покупки до Ялти.

НАСЛ╤ДКИ ТА МОЖЛИВОСТ╤
Ситуац╕я на Ай-Петр╕ унаочнила низку проблемних питань, як╕ ╓ традиц╕йними для Укра╖ни. З одного боку, як ╕ ран╕ше, залишаються якнайширшими можливост╕ для конвертац╕╖ владного ресурсу в процес ухвалення р╕шень в соц╕ально-економ╕чн╕й сфер╕, необх╕дних зац╕кавленим б╕знес-угрупованням, що, з ╕ншого боку, призводить до кричущого ╕гнорування прав людини, в тому числ╕ й щодо гарант╕й збереження приватно╖ власност╕ для тих, хто не ма╓ бодай р╕вноц╕нного опонентам "розум╕ння та допомоги кер╕вництва Криму та Укра╖ни". В даному випадку йдеться про "перес╕чних укра╖нц╕в", громадян Укра╖ни, яких сьогодн╕ затримано м╕л╕ц╕╓ю. Це також неувага, а то й св╕доме ╕гнорування етнопол╕тичного фактора, який ╓ одним ╕з надзвичайно складних для АР Крим. Отож нехтування ним може загрожувати сусп╕льн╕й стаб╕льност╕ п╕вострова, а в╕дпов╕дно, й ус╕й Укра╖ни загалом.
Под╕╖ на плато Ай-Петр╕ - фактично другий за тиждень небезпечний конфл╕ктний ╕нцидент з м╕жетн╕чним забарвленням. Так, 1 листопада на вулиц╕ Балаклавськ╕й в С╕мферопол╕ в╕дбулися з╕ткнення м╕ж кримськими татарами ╕ представниками ф╕рми "Олв╕-Крим" через земельне питання. Для розгону натовпу правоохоронцям довелося пригнати два БТРи ╕ зробити дек╕лька постр╕л╕в у пов╕тря. Частота под╕бних випадк╕в указу╓ на виникнення тенденц╕╖, яка ╓ небезпечною з погляду можливостей подальшого розгортання конфл╕ктного протистояння, причому не т╕льки в локальних масштабах. Сутички в╕дбуваються з приводу земл╕, ресурс╕в, власност╕ ╕з застосуванням р╕зноман╕тних судових р╕шень, включенням у це протистояння судово╖ системи, яка в Укра╖н╕ вражена корупц╕╓ю та перетворена на потужний ╕нструмент для задоволення б╕знес-╕нтерес╕в. Однак рейдерськ╕ сценар╕╖ на фон╕ складних м╕жетн╕чних вза╓мин загрожують не т╕льки судовими тяжбами, але й конфл╕ктами та м╕жетн╕чним протистоянням. Якщо бахчисарайський конфл╕кт навколо старовинного мусульманського кладовища, де було розм╕щено ринок, у серпн╕ 2006 року було розв’язано за допомогою ки╖всько╖ влади та внутр╕шньопол╕тичних домовленостей, то сьогодн╕ центр майже безмовний, якщо не брати до уваги засудження д╕й м╕л╕ц╕╖ в заяв╕ "НУ" та схвальних оц╕нок планом╕рних д╕й кримсько╖ м╕л╕ц╕╖ прем’╓ром В. Януковичем, який 8 листопада висловився за те, щоб р╕шення суду неухильно виконувалися.
Майже вс╕ випадки м╕жетн╕чного протистояння в Криму оф╕ц╕йно трактувалися як так╕, що мають на мет╕ сприяти зд╕йсненню законност╕. Можна пригадати далек╕ под╕╖ жовтня 1992 року в селищ╕ Красний Рай, коли п╕дрозд╕ли кримсько╖ м╕л╕ц╕╖, посилен╕ б╕йцями ЗМОПу, "почали л╕кв╕довувати таб╕р кримських татар". В оф╕ц╕йн╕й верс╕╖ под╕й наголошувалося на тому, що "поселенц╕ чинили оп╕р, почали п╕дпалювати автопротектори, як╕ були розташован╕ за периметром табору. За св╕дченням спостер╕гач╕в, постраждало майже 20 ос╕б, приблизно 40 кримських татар затримано та вивезено в нев╕домому напрямку" ("Комсомольская правда", 3 жовтня 1992 р.). У штурм╕ Красного Раю брали участь приблизно 600 ос╕б, озбро╓них щитами та кийками. Понад те, п╕д час штурму було застосовано газ ("Голос Укра╖ни", 3 жовтня 1992 р.). Тод╕ й центральна, й кримська влада та органи м╕сцевого самоврядування теж посилалися на необх╕дн╕сть дотримання законност╕. Однак про те, яка насправд╕ складалася ситуац╕я, св╕дчить обговорення на зас╕данн╕ Верховно╖ Ради Криму 2 червня 1994 року питання про вид╕лення кримським татарам земельних д╕лянок у 30-к╕лометров╕й зон╕ узбережжя Криму. В ход╕ перев╕рки законност╕ вид╕лення д╕лянок було виявлено багато порушень: фактично отримувати землю в ц╕й зон╕ мали можлив╕сть в основному крим╕нальн╕ структури - зрозум╕ло, за певну винагороду, а тому було прийнято р╕шення про призупинення вид╕лення земл╕ та проведення комплексно╖ рев╕з╕╖ (УН╤АН, 2 червня 1994 р.). Минуло майже 12 рок╕в, а ситуац╕я ╕з земельними суперечками з етн╕чним забарвленням залиша╓ться практично незм╕нною з огляду на ╖╖ загальну тональн╕сть, причини та тенденц╕╖. "Кримська влада св╕домо йшла до конфл╕кту ╕з самозахопленнями", - заявила п╕д час прямого еф╕ру в програм╕ "Ваша година" на рад╕о "Ассоль" (м. С╕мферополь) депутат Верховно╖ Ради АРК в╕д Блоку Юл╕╖ Тимошенко Тетяна Зв╓р╓ва 8 листопада: "БЮТ неодноразово вимагав, щоб питання про самозахоплення та про землю були обговорен╕ на сес╕╖, але б╕льш╕сть у Верховн╕й Рад╕ АРК не сприйма╓ н╕яких р╕шень, за винятком сво╖х". На думку представник╕в БЮТ, "конфл╕кт навколо самозахоплень - це в╕двол╕каючий маневр кримсько╖ влади", оск╕льки "сьогодн╕ влада замовчу╓ про сотн╕ самозахоплень у Н╕к╕тському ботан╕чному саду, в Судаку, в Коктебел╕" (http://www.maidan.org.ua/static/newskrym/1194544694.html).
Заслуговують на увагу також довол╕ посередн╕ темпи земельно╖ ╕нвентаризац╕╖ в АР Крим. Так, на початок 2007 року в межах населених пункт╕в Криму було про╕нвентаризовано лише 42,1% земель, а також 25% земель нес╕льськогосподарського призначення за межами населених пункт╕в площею 168,6 тис. га. Пов╕льн╕ темпи ╕нвентаризац╕╖ земл╕, помножен╕ на непубл╕чну д╕яльн╕сть м╕сцевих рад, прояви корупц╕╖ у сфер╕ вид╕лення земельних д╕лянок, здатн╕ продемонструвати р╕вень земельного безм╕ру в такому складному рег╕он╕, як Крим. Сво╓р╕дну м╕ну впов╕льнено╖ д╕╖, здатну спричинити вибух конфл╕ктних ситуац╕й з етн╕чним забарвленням у сфер╕ земельних в╕дносин, заклали й в╕дпов╕дн╕ зм╕ни до Крим╕нального кодексу, як╕, скор╕ш за все, невипадково були ╕н╕ц╕йован╕ саме представником КПУ та екс-кримським сп╕кером Л. Грачем. Вони були вм╕щен╕ в ухвалений ВР Закон Укра╖ни № 1028 в╕д 31 травня 2006 року "Про внесення зм╕н до Крим╕нального та Крим╕нально-процесуального кодекс╕в Укра╖ни щодо в╕дпов╕дальност╕ за самов╕льне захоплення земельно╖ д╕лянки". Закон цей було п╕дписано Президентом Укра╖ни В. Ющенком. За цього варто зауважити, що в Укра╖н╕ так ╕ не набув чинност╕ прийнятий парламентом закон "Про в╕дновлення прав ос╕б, депортованих за нац╕ональною ознакою" (його було ветовано Президентом Укра╖ни Л. Кучмою 2004 року). ╤ дос╕ не визначено на законодавчому р╕вн╕ пол╕тико-правовий статус кримськотатарського народу. До реч╕, що б╕льше в ц╕й сфер╕ ╕сну╓ законодавчих невизначеностей, то кращим ста╓ п╕д╜рунтя для так звано╖ радикал╕зац╕╖ кримськотатарського руху. Адже очевидно: якщо влада не розв’язу╓ болючо╖ проблеми в мирний спос╕б, тобто за допомогою законодавства, протестн╕ настро╖ катал╕зуються. Причому протестний рух може розгортатися не так й не т╕льки п╕д пол╕тичним кер╕вництвом Меджл╕су кримськотатарського народу. Адже в дестаб╕л╕зац╕╖ Криму можуть бути зац╕кавлен╕ чимало зовн╕шньопол╕тичних сил ╕ гравц╕в та р╕зноман╕тних внутр╕шн╕х рух╕в. Якщо такий конфл╕ктний сценар╕й буде зреал╕зовано, Укра╖на може опинитися в патов╕й ситуац╕╖.
Для того щоб унеможливити такий сценар╕й, потр╕бно не просто говорити про необх╕дн╕сть ухвалення тих чи ╕нших р╕шень, але виконувати вже задеклароване. Адже не браку╓ постанов та указ╕в, як╕ мають сприяти розв’язанню "кримських вузл╕в", проте браку╓ пол╕тично╖ вол╕, розум╕ння та сп╕впрац╕ г╕лок влади над виконанням ухвалених р╕шень. Наприклад, в одному т╕льки Указ╕ Президента Укра╖ни №154/2006 "Про р╕шення Ради нац╕онально╖ безпеки ╕ оборони Укра╖ни в╕д 8 лютого 2006 року "Про сусп╕льну ситуац╕ю в Автономн╕й Республ╕ц╕ Крим" ум╕щено 34 завдання, виконання яких мало би гармон╕зувати ситуац╕ю в рег╕он╕. Залиша╓ться риторичним питання про те, ск╕льки з них виконано й наск╕льки ефективно.
Варто звернути увагу на те, що традиц╕йно конфл╕кти в АР Крим не вважають м╕жетн╕чними. Це, мовляв, просто протир╕ччя, як╕ виникають у р╕чищ╕ налагодження вза╓морозум╕ння м╕ж кримськими татарами ╕ владою, переважним чином м╕сцевою. Однак якщо й у подальшому буде застосовуватися "сила закону" стосовно наступних 80 д╕лянок, якщо на авансцену вийдуть крим╕нальн╕ чи козацьк╕ загони для наведення порядку та якщо ще й додадуть певних необачних коментар╕в м╕сцев╕ антикримськотатарськ╕ ЗМ╤, ми ризику╓мо отримати на п╕востров╕ саме м╕жетн╕чний конфл╕кт.
Юл╕я ТИЩЕНКО,
кер╕вник програм розвитку громадянського сусп╕льства УНЦПД.

ПОСТ╤ЙНИЙ ПРЕДСТАВНИК ПРЕЗИДЕНТА УКРА╥НИ В АВТОНОМН╤Й РЕСПУБЛ╤Ц╤ КРИМ ВОЛОДИМИР ХОМЕНКО ВВАЖА╢, що для забезпечення стаб╕льност╕ в сфер╕ м╕жнац╕ональних стосунк╕в в республ╕ц╕ необх╕дно найближчим часам провести зас╕дання кримського уряду, на якому розглянути стан виконання Програми розселення та облаштування депортованих кримських татар ╕ ос╕б ╕нших нац╕ональностей, як╕ повернулися на проживання в Укра╖ну. З такою пропозиц╕╓ю Представник Глави держави звернувся до голови Ради м╕н╕стр╕в АРК В╕ктора Плак╕ди.
На думку Володимира Хоменка, було б доц╕льно п╕д час обговорення заслухати ╕нформац╕ю представник╕в Республ╕канського ком╕тету АРК у справах нац╕ональностей та депортованих громадян, ╕нших проф╕льних ком╕тет╕в та м╕н╕стерств щодо виконання програм ╕ р╕шень з даних питань, а також гол╕в райдержадм╕н╕страц╕й ╕ м╕ських гол╕в, на територ╕╖ адм╕н╕стративно-територ╕альних одиниць яких зд╕йснена репатр╕антами найб╕льша к╕льк╕сть самозахоплень земл╕ та житлових будинк╕в.
Пост╕йний Представник Президента Укра╖ни в АРК в╕дзначив важлив╕сть вчасного виконання державно╖ та республ╕кансько╖ Програм розселення та облаштування кримських татар ╕ ос╕б ╕нших нац╕ональностей, як╕ повернулися в Укра╖ну, зокрема забезпечення репатр╕ант╕в житлом та землею, створення ╕нфраструктури для м╕сць компактного проживання, та в╕дпов╕дних указ╕в Президента Укра╖ни з вир╕шення проблем депортованих.
Джерело: http://www.ppu.gov.ua
* * *
БОГОСЛОВСЬКА ПРОПОНУ╢ ПРОВЕСТИ "╤НВЕНТАРИЗАЦ╤Ю" КРИМСЬКИХ ТАТАР. Укра╖на повинна припинити репатр╕ац╕ю кримських татар до Криму на час, поки тим, хто вже живе на п╕востров╕, будуть забезпечен╕ умови проживання, вважа╓ ╤нна Богословська. Про це вона сказала в програм╕ "Ки╖вська година" на канал╕ RTVi.
"Перше, що ми повинн╕ зробити, це зупинити репатр╕ац╕ю татар до Укра╖ни до тих п╕р, поки ми тим, хто вже пере╖хав ╕ повернувся на сво╖ земл╕, не забезпечимо нормальне проживання. ╤ досв╕д ╓вропейських держав, таких, як Франц╕я, Велика Британ╕я, Голланд╕я, св╕дчить про те, що грамотна ╕мм╕грац╕йна пол╕тика - це запорука розв’язання серйозних нац╕ональних проблем", - стверджу╓ Богословська.
Богословська пропону╓ ч╕тко визначити, як╕ земл╕ вид╕ляються п╕д приватне волод╕ння громадян ╕ визначити посл╕довн╕сть видач╕ земель. "Ми повинн╕ провести ╕нвентаризац╕ю ╕ татарського населення, ╕ кор╕нного кримського останнього пер╕оду - там ╕ рос╕яни, й укра╖нц╕, й греки, там вс╕ нац╕ональност╕ представлен╕ на п╕востров╕", - сказала вона. Т╕льки п╕сля цього, на думку Богословсько╖, "можна повернутися знову до пол╕тики репатр╕ац╕╖, ╕ продовжити т╕ зобов’язання, як╕ брала Укра╖на свого часу".
Джерело: http://www.Newsru.ua
* * *
САМОВ╤ЛЬН╤ БУД╤ВЛ╤ В КРИМУ МАЮТЬ Л╤КВ╤ДУВАТИ ДО НАСТУПНОГО М╤СЯЦЯ. Про таке доручення виконавч╕й служб╕ пов╕домив прокурор автоном╕╖ В╕ктор Шемчук на сп╕льн╕й колег╕╖ Головного управл╕ння М╕н╕стерства внутр╕шн╕х справ ╕ прокуратури Криму.
За його словами, невиконаними зараз залишаються 83 р╕шення суд╕в з╕ зв╕льнення земель у С╕мферопол╕, Судаку, Алушт╕ та в С╕мферопольському район╕. Для ╖х виконання залучатимуть п╕дрозд╕ли управл╕ння кримсько╖ м╕л╕ц╕╖ ╕ Внутр╕шн╕ в╕йська.
Присутн╕й на нарад╕ в╕це-прем’╓р Олександр Кузьмук наголосив, що переваг окремим громадянам щодо земельного питання не надаватимуть. За його словами, м╕л╕ц╕я забезпечу╓ порядок п╕д час виконання судових р╕шень по вс╕й кра╖н╕, а не лише в Криму, але т╕льки на п╕востров╕ "гаряч╕ голови" влаштовують масов╕ сутички з м╕л╕ц╕╓ю.

Версiя для друку
Обговорити в форумi
"Кримська Свiтлиця" > #46 за 16.11.2007 > Тема "Крим - наш дім"


Постiйна адреса статтi: http://svitlytsia.crimea.ua/?section=article&artID=5306

 

Редакцiя :
95006, м. Сiмферополь, вул. Гагарiна, 5, 2-й поверх, кiмн. 13-14
тел: (0652)51-13-24; E-mail: kr_svit@meta.ua
Адмiнiстратор сайту : Микола Владзiмiрський
Веб-майстер : Олексiй Рибаков