Пошук по сайту
Пошук:

Теми
З перших уст (4450)
З потоку життя (7293)
Душі криниця (4124)
Українці мої... (1659)
Резонанс (2120)
Урок української (1006)
"Білі плями" історії (1847)
Крим - наш дім (1046)
"Будьмо!" (271)
Ми єсть народ? (241)
Бути чи не бути? (320)
Писав писака (23)
На допомогу вчителеві (126)
Мовно-комп'ютерний конкурс (108)
Порадниця (206)
Смішного! (97)
Додатки
"Джерельце" (830)
"КримСПОРТ" (132)

Архiв
Архiв газети в pdf
Редакцiя
Форуми
Книга вiдгукiв

Iншi статтi цiеї теми
У В╤ДНОСИНАХ З ПОЛЬЩЕЮ НЕ ВАРТО НАТИСКАТИ НА ╤СТОРИЧН╤ “МОЗОЛ╤”, ЩО НАТЕРЛИСЯ ЗА 400 РОК╤В
Юр╕й Щербак, письменник, дипломат…


╤СТОР╤Я ОДН╤╢╥ РОДИНИ НА ТЛ╤ КРИМСЬКОТАТАРСЬКОГО НАЦ╤ОНАЛЬНОГО РУХУ
Вс╕ сто в╕дсотк╕в грошей в╕д продажу книги буде направлено на потреби ЗСУ…


ВЖЕ ЗАРАЗ ТРЕБА ДУМАТИ, ЯК БУДЕМО В╤ДНОВЛЮВАТИ КРИМ П╤СЛЯ ДЕОКУПАЦ╤╥
Обговорення комплексних питань щодо в╕дновлення Криму п╕сля його деокупац╕╖ в╕д рос╕йських сил...


МОЖЕ ТАК СТАТИСЬ, ЩО КРИМ ПОВЕРТАТИМЕТЬСЯ ДИПЛОМАТИЧНИМ ШЛЯХОМ
Наша держава зможе спок╕йно жити, коли поверне соб╕ ус╕ сво╖ земл╕, зокрема ╕ Крим.


БИТВА ЗА УКРА╥НУ
День дв╕ст╕ одинадцятий…




Розсилки
Тут Ви можете підписатися на розсилку анонсів статей нових випусків нашої газети. Для цього вкажіть свій e-mail.

E-mail адрес:














FaceBook





оНЦНДЮ Б сЙПЮ©МЁ
Головна сторiнка > Текст статти
"Кримська Свiтлиця" > #9 за 29.02.2008 > Тема "З потоку життя"
Версiя для друку
Обговорити в форумi

#9 за 29.02.2008
СТОГНЕ ВСЯ КРА╥НА...

ПРОБЛЕМА
 
 З 1 березня у школах Болградського району Одещини буде припинено харчування учн╕в 1 - 4-х клас╕в ╕ п╕льгового контингенту. Про це, за пов╕домленням кореспондента УКР╤НФОРМу, попередив кер╕вництво району ╕ його депутат╕в начальник в╕дд╕лу осв╕ти Болградсько╖ райдержадм╕н╕страц╕╖ В╕ктор В╕кол. Тод╕ ж, пов╕домив в╕н, у школах ╕ дитячих дошк╕льних установах району припиниться подача тепла: району не вдалося провести тендери на закуп╕влю продукт╕в харчування ╕ вуг╕лля. З т╕╓╖ ж причини залишаться без медикамент╕в першочергового призначення (зокрема ╕нсул╕ну) пац╕╓нти центрально╖ районно╖ л╕карн╕. Запаси л╕к╕в, пов╕домив головний л╕кар Болградсько╖ ЦРЛ Олег Козак, зак╕нчилися 25 лютого. Зрива╓ться процес закуп╕вл╕ хл╕ба, картопл╕, овоч╕в ╕ молока для л╕кувальних установ району. Нема╓ пального для машин швидко╖ медично╖ допомоги.
 Причина - все та ж система закуп╕вель товар╕в ╕ послуг за бюджетн╕ грош╕ за допомогою проведення тендер╕в, в╕д яко╖ стогне вся кра╖на. У Болградському район╕, де нема╓ великих п╕дпри╓мств ╕ п╕дпри╓мц╕в, часто нав╕ть не набира╓ться м╕н╕мальна к╕льк╕сть учасник╕в в╕дкритих торг╕в, готових витратити чимал╕ кошти - та ще, всупереч закону, попередньо! - за ре╓страц╕ю в тематичному каталоз╕, виготовлення тендерно╖ документац╕╖, щом╕сячн╕ в╕драхування, оплату внеск╕в за участь у кожному лот╕ та ╕н. (всього - понад 20 тис грн.). Т╕льки за те, щоб закрити торги, як╕ не в╕дбулися, в╕дд╕лу осв╕ти довелося заплатити 3 тисяч╕ гривень, обурю╓ться В╕ктор В╕кол.
На сво╖й XXI сес╕╖ Болградська районна рада визнала ситуац╕ю критичною. На адресу Президента, Каб╕нету М╕н╕стр╕в, Верховно╖ Ради, Служби безпеки, Антимонопольного ком╕тету Укра╖ни направлено терм╕нов╕ телеграми. Болград клопочеться перед Верховною Радою про нев╕дкладний розгляд проекту Закону Укра╖ни «Про внесення зм╕н до Закону Укра╖ни «Про закуп╕влю товар╕в, роб╕т ╕ послуг за державн╕ кошти» з метою корегування неефективно╖ ╕ руйн╕вно╖ для бюджет╕в та учасник╕в торг╕в системи.

Президентов╕ Укра╖ни
Ющенку В. А.
Прем’╓р-м╕н╕стров╕ Укра╖ни
Тимошенко Ю. В.
М╕н╕стров╕ внутр╕шн╕х справ
Луценку Ю. В.
Т. в. о. Голови Служби безпеки
Укра╖ни Наливайченку В. О.
Генеральному прокуроров╕
Укра╖ни Медведьку О. ╤.

В╤ДКРИТИЙ ЛИСТ
ЧЛЕН╤В ВИКОНАВЧОГО КОМ╤ТЕТУ ЧЕРКАСЬКО╥ М╤СЬКО╥ РАДИ
 Ми, члени виконавчого ком╕тету Черкасько╖ м╕сько╖ ради, змушен╕ заявити, що руками прац╕вник╕в правоохоронних орган╕в проти нас та ╕нших прац╕вник╕в виконкому розпочато безпрецедентну кампан╕ю пол╕тичного тиску, метою яко╖ ╓ змусити мер╕ю працювати за нин╕ чинним механ╕змом тендерних закуп╕вель.
 На початку лютого м╕ж Прем’╓р-м╕н╕стром Юл╕╓ю Тимошенко та м╕ським головою Черкас Серг╕╓м Одаричем в╕дбулася гостра дискус╕я, спричинена непохитн╕стю Одарича в боротьб╕ з корумпованими тендерними закуп╕влями. У присутност╕ 5 мер╕в укра╖нських м╕ст глава правлячого Каб╕нету порадила чекати в Черкаськ╕й мер╕╖ контролер╕в з КРУ ╕ протягом тижня дотримала свого слова. Сл╕дом за рев╕зорами до м╕ста одна за одною при╖хали дв╕ сл╕дч╕ бригади УБЕЗ М╕н╕стерства внутр╕шн╕х справ. У результат╕ м╕ський голова, його заступники та члени виконкому, ╕нш╕ прац╕вники апарату протягом останн╕х п╕втора тижня щодня ходять на допити, ╕ в сп╕лкуванн╕ з╕ сл╕дчими проводять б╕льше часу, н╕ж за вир╕шенням м╕ських проблем.
 Показовою ╓ ╕ причина в╕дрядження правоохоронц╕в до Черкас: ╖х зац╕кавило буд╕вництво м╕ською владою соц╕ального житла та вид╕лення чотирьох квартир во╖нам-афганцям. Зауважимо, що претенз╕╖ стосуються самого факту участ╕ мер╕╖ у буд╕вництв╕, бо ф╕нансово цей проект ╓ бездоганним: по-перше, в╕н ф╕нансувався за рахунок державно╖ субвенц╕╖ на буд╕вництво житла для в╕йськовослужбовц╕в, по-друге, к╕нцева ц╕на одного квадратного метра склала 3200 грн., що на тисячу-п╕втори гривень нижче ц╕ни ринково╖, ╕ нав╕ть на 248 грн. нижче нормативно╖ ц╕ни М╕н╕стерства рег╕онально╖ пол╕тики та буд╕вництва, що д╕яла на момент здач╕ житла.
 Ми розум╕╓мо, зв╕дки «ростуть ноги» тако╖ посилено╖ «уваги» центрально╖ влади до Черкасько╖ м╕сько╖ ради: по-перше, Серг╕й Одарич – ╓диний з м╕ських гол╕в укра╖нських м╕ст судиться з Тендерною палатою, по-друге, саме Одарич в╕д ╕мен╕ Асоц╕ац╕╖ м╕ст Укра╖ни допов╕дав на зустр╕ч╕ з Юл╕╓ю Тимошенко позиц╕╖ АМУ, наполягаючи на скасуванн╕ нин╕ чинно╖ процедури тендерних закуп╕вель. П╕д завершення ц╕╓╖ наради Прем’╓р-м╕н╕стр ╕ пооб╕цяла м╕ському голов╕ Черкас «оч╕кувати КРУ».
 Виконавчий ком╕тет Черкасько╖ м╕сько╖ ради працю╓ на засадах прозорост╕, тому в╕дкритий для будь-яких перев╕рок. Але неупереджене розсл╕дування не можна п╕дм╕няти шантажем ╕ тиском. В╕дтак зверта╓мося до глави держави та глави укра╖нського уряду, кер╕вник╕в силових в╕домств з проханням не допустити правово╖ вакханал╕╖ у д╕яльност╕ правоохоронних структур, запоб╕гши ╖х черговому перетворенню на репресивну машину.
 Затверджено р╕шенням виконавчого ком╕тету Черкасько╖ м╕сько╖ ради №253 в╕д 26.02.08 р.
 Лист п╕дтримано членами виконавчого ком╕тету Черкасько╖ м╕сько╖ ради – представниками р╕зних пол╕тичних сил та п╕дписано м╕ським головою м. Черкаси.
 Прес-служба м╕ського голови м. Черкаси.

Юр╕й РУБАН, директор Нац╕онального
╕нституту стратег╕чних досл╕джень
ЧИ ЗУПИНЯТЬ ТОРГИ РАН╤ШЕ, Н╤Ж СК╤НЧИТЬСЯ ЗДАЧА?

 Ситуац╕я, яка в╕дбува╓ться останн╕ два роки на ринку державних закуп╕вель, ╓ абсурдною з точки зору здорового економ╕чного глузду ╕ становить пряму загрозу нац╕ональн╕й безпец╕ Укра╖ни.
 Недол╕ки положень Закону Укра╖ни «Про закуп╕влю товар╕в, роб╕т ╕ послуг за державн╕ кошти» вже досить вичерпно анал╕зувались ╕ у прес╕, ╕ при п╕дготовц╕ р╕шень державно╖ влади.
 Позиц╕я Президента Укра╖ни В╕ктора Ющенка щодо цього законодавчого акта в╕дома ╕ незм╕нна. Глава держави повертав до Верховно╖ Ради з╕ сво╖ми зауваженнями зм╕ни до нього, прийнят╕ у грудн╕ 2005 року. Тод╕ комун╕стично-ол╕гарх╕чному табору завдяки кон’юнктурним домовленостям з окремими депутатами в╕д БЮТ вдалося подолати президентське вето. А подальш╕ законодавч╕ ╕н╕ц╕ативи «антикризово╖» коал╕ц╕╖ призвели до поглиблення ╕снуючих проблем у сфер╕ держзакуп╕вель.
 Як аргументи на захист сво╓╖ позиц╕╖ лоб╕сти цього закону виголошували тези про захист державних ╕нтерес╕в, необх╕дн╕сть громадського контролю, сприяння розвитку конкуренц╕╖ у сфер╕ державних закуп╕вель.
 Вже пройшло досить часу, щоб п╕дбити п╕дсумки реал╕зац╕╖ закону. ╤ ц╕ п╕дсумки повн╕стю засв╕дчують справедлив╕сть позиц╕╖ Президента Укра╖ни щодо законопроекту, схваленого Верховною Радою без урахування його зауважень.
 Зг╕дно з╕ зв╕том Антимонопольного ком╕тету, у першому п╕вр╕чч╕ 2007 року в Укра╖н╕ левова частка державних закуп╕вель зд╕йснювалася за процедурою з одним виконавцем та в ход╕ торг╕в з обмеженою участю.
 Загальна сума державних кошт╕в, запланованих замовниками для придбання товар╕в, роб╕т ╕ послуг у першому п╕вр╕чч╕ склала 117,54 млрд. грн. Але вже за перш╕ ш╕сть м╕сяц╕в адм╕н╕стративна колег╕я Антимонопольного ком╕тету Укра╖ни та М╕жв╕домча ком╕с╕я з питань державних закуп╕вель погодили застосування неконкурентних процедур на загальну суму 92,76 млрд. грн. Як св╕дчать дан╕ зв╕ту, частина державних кошт╕в, як╕ п╕шли на оплату товар╕в, роб╕т ╕ послуг, придбаних у одного виконавця, зросла у 3,5 раза пор╕вняно з тим же пер╕одом 2006 року.
 Промовистою ╓ структура погоджень. Наприклад, 74,2% погоджень з боку АМКУ видано НАК «Нафтогаз Укра╖ни», близько 7% припада╓ на «Дн╕проенерго», «Центренерго» ╕ «Зах╕денерго». З боку М╕жв╕домчо╖ ком╕с╕╖ 50,8% погоджень видано ДП «Вуг╕лля Укра╖ни», 17,8% - «Зах╕денерго», «Центренерго», «Донбасенерго» ╕ «Ки╖венерго».
 Висновок такий – 80% погоджень (дозвол╕в) стосу╓ться закуп╕вель у нафтогазов╕й ╕ вуг╕льн╕й галузях та електроенергетиц╕ ╕ придбання за державн╕ кошти в цих секторах економ╕ки в╕дбува╓ться, в основному, в одного виконавця.
 Швидше за все, такий порядок речей об╜рунтову╓ться специф╕кою галузей. Але це означа╓, що в паливно-енергетичному комплекс╕, де в╕дбуваються найб╕льш╕ за обсягами закуп╕вл╕ за державн╕ кошти, Закон «Про закуп╕вл╕» д╕╓ лише в окремих випадках, як╕ не роблять погоди у галуз╕. Очевидно, цим ╕ поясню╓ться його п╕дтримка (чи в╕дсутн╕сть опору) з боку надзвичайно потужних «паливно-енергетичних» лоб╕стських груп у парламент╕.
 П╕сля трагед╕й на вуг╕льних шахтах експерти й оф╕ц╕йн╕ особи не раз заявляли – одн╕╓ю з причин браку кошт╕в на ф╕нансування заход╕в безпеки ╓ багатократно завищен╕ ц╕ни при закуп╕вл╕ обладнання. Судячи з результат╕в, згаданий Закон не в змоз╕ зм╕нити ситуац╕ю. В межах визначених ним процедур АМКУ ╕ М╕жв╕домча ком╕с╕я погоджують практично вс╕ подання розпорядник╕в кошт╕в, в╕дхиляючи х╕ба що кожне десяте. Пор╕вняно з ╕снуючим антимонопольним законодавством положення Закону не додають нових можливостей для створення конкурентного середовища у найб╕льших сегментах держзакуп╕вель, забезпечення ╖х прозорост╕.
 Отже, лише близько третини заявлених замовниками у 2007 роц╕ державних кошт╕в використову╓ться для закуп╕вель за конкурентними процедурами. Варто також врахувати той факт, що з╕ сфери д╕╖ Закону виведен╕ товари, роботи ╕ послуги природних монопол╕й, а також закуп╕вл╕ спец╕ального призначення. Тобто для конкурентно╖ боротьби виконавц╕в доступна невелика частка державних закуп╕вель на суму, що не перевищу╓ 15% вс╕х кошт╕в, спрямованих на придбання товар╕в, роб╕т ╕ послуг для державних потреб. Це означа╓, що Закон Укра╖ни «Про закуп╕влю товар╕в, роб╕т ╕ послуг за державн╕ кошти» жодним чином не забезпечу╓ досягнення проголошено╖ мети: створення конкурентного середовища у сфер╕ державних закуп╕вель, а також запоб╕гання корупц╕╖ у ц╕й сфер╕, забезпечення прозорост╕ процедур та досягнення оптимального ╕ рац╕онального використання державних кошт╕в.
 Обмежен╕сть застосування Закону його автори задумали компенсувати великою к╕льк╕стю торг╕в на тому вузькому сектор╕, який залишився. Для цього були знижен╕ пороги вартост╕ для застосування процедур ╕ к╕льк╕сть торг╕в справд╕ на третину зросла. З точки зору ефективност╕ використання державних кошт╕в, зростання прозорост╕ ╕ конкурентност╕ державних закуп╕вель ця цифра н╕ про що не св╕дчить. Але вона ч╕тко демонстру╓ зростання абсолютно неконкурентного ринку р╕зного роду «консультативних послуг», який штучно сформований самим Законом «Про закуп╕вл╕».
 Завдяки положенням цього Закону на ринку конкурентних державних закуп╕вель в Укра╖н╕ уже два роки фактично ╕сну╓ монопол╕ст – Тендерна палата (сп╕лка громадських орган╕зац╕й) плюс пов’язан╕ з нею р╕зного роду приватн╕ консультац╕йн╕ структури. До того ж Закон нада╓ Тендерн╕й палат╕ у партнерств╕ з М╕жв╕домчою ком╕с╕╓ю достатньо засоб╕в для припинення спроб цей монопол╕зм подолати. Вс╕ под╕бн╕ спроби державних ╕ недержавних структур зак╕нчилися у 2007 роц╕ безрезультатно.
 За р╕зними оц╕нками, послуги, що надаються цими монопольними структурами, можуть коштувати до 10% вартост╕ само╖ закуп╕вл╕. Сумарна варт╕сть ус╕х договор╕в, укладених у результат╕ в╕дкритих торг╕в з╕ зменшенням ц╕ни у першому п╕вр╕чч╕ 2007 року склала 33,75 млрд. грн. (дан╕ зв╕ту АМКУ). Отже, обсяг ринку монопольно наданих консультативних послуг може сягати 6 млрд. грн. на р╕к!
 За опитуванням представник╕в тендерних ком╕тет╕в (проводилося Бюро статистичного анал╕зу ╤нституту соц╕олог╕╖ НАН Укра╖ни, Асоц╕ац╕╓ю агентств рег╕онального розвитку ╕ асоц╕ац╕╓ю “Под╕лля Перший” в серпн╕ 2007 р.) сам╕ лише замовники (органи влади) були змушен╕ сплачувати в╕д 3,5 до 8 тис. грн. за кожну тендерну процедуру. Ще близько тисяч╕ кошту╓ осв╕та кожного члена тендерного ком╕тету. Все це - бюджетн╕ кошти.
 Але найб╕льша проблема для замовник╕в нав╕ть не в цьому. За цим же опитуванням, в середньому процедура тендеру тривала в╕д 57 до 103 дн╕в. А максимальна названа тривал╕сть – 270 (!) дн╕в. Чи ╓ доц╕льним ╕ взагал╕ нормальним, коли тендер на закуп╕влю житт╓во важливих л╕к╕в чи шк╕льних сн╕данк╕в трива╓ к╕лька м╕сяц╕в? Ц╕ дн╕ – це час втрачених можливостей, який для держбюджету ╕ державних п╕дпри╓мств кошту╓ не один м╕льярд гривень.
 По-справжньому тендерна монопол╕я демонстру╓ св╕й апетит на постачальниках – учасниках процедур закуп╕вл╕.
 Спец╕ал╕сти Нац╕онального ╕нституту стратег╕чних досл╕джень проанал╕зували витрати учасник╕в в╕дкритих торг╕в – така процедура в╕дбува╓ться при 98% закуп╕вель. Якщо варт╕сть закуп╕вл╕ склада╓ 150 тис. грн., то в ход╕ ╖╖ зд╕йснення кожен учасник торг╕в ма╓ сплатити близько 23 тис. грн.
 З них 1300 грн. – варт╕сть тендерно╖ документац╕╖ (залежить в╕д вартост╕ закуп╕вл╕ та визнача╓ться приватною структурою – ╢вропейським консалтинговим агентством). Ще 12375 грн. – це плата за внесення до тематичного каталогу учасник╕в процедур ╕ перебування в ньому. До цього додайте ще 500 грн. за витяг з названого каталогу при кожн╕й участ╕ в торгах. Дал╕, 5% вартост╕ закуп╕вл╕ (тобто в нашому випадку – 7500 грн.) становить тендерне забезпечення. Ще принаймн╕ 2000 грн. буде коштувати отримання найр╕зноман╕тн╕ших дов╕док для подання тендерно╖ пропозиц╕╖. Нарешт╕, переможець процедури додатково ма╓ заплатити близько 3200 грн. за укладання договору (сплачу╓ться на рахунок ╢вропейського консалтингового агентства). ╤ п╕дпри╓мству, яке програло тендер, сутт╓ва частина цих кошт╕в не поверта╓ться.
 Ц╕ цифри аналог╕чн╕ тим, як╕ вже не раз наводились у заявах ╕ публ╕кац╕ях. Вони мають виразний пол╕тичний вим╕р.
 По-перше, внасл╕док д╕╖ Закону в╕дбуваються значн╕ додатков╕ витрати державних кошт╕в. Економ╕чн╕ закони невблаганн╕ – все виплачене палатам ╕ агентствам переможець тендеру так чи ╕накше компенсу╓ соб╕ за рахунок кошт╕в, якими оплачу╓ться державна закуп╕вля.
 По-друге, монопольне становище Тендерно╖ палати, яка ╓ лише громадською орган╕зац╕╓ю, дозволя╓ ╖й у партнерств╕ з М╕жв╕домчою ком╕с╕╓ю в ручному режим╕, без жодного контролю з боку державних орган╕в, спрямовувати, переор╕╓нтовувати ╕ гальмувати значн╕ потоки державних кошт╕в.
 По-трет╓, через значн╕ витрати, як╕ учасник торг╕в ма╓ понести при участ╕ в тендерних процедурах, в╕д державних закуп╕вель в╕др╕за╓ться малий ╕ середн╕й б╕знес.
 Зайве нагадувати, що такого роду насл╕дки реал╕зац╕╖ Закону Укра╖ни «Про закуп╕влю товар╕в, роб╕т ╕ послуг за державн╕ кошти» вступають у повну суперечн╕сть з визначеними ним же метою та принципами державних закуп╕вель.
 Про неприйнятн╕сть ключових положень Закону у його нин╕шньому вигляд╕ говорить громадянське сусп╕льство голосом сп╕лок малого ╕ середнього б╕знесу, заявами Асоц╕ац╕╖ м╕ст ╕ територ╕альних громад Укра╖ни.
 Скасувати його найод╕озн╕ш╕ положення вимагають мери м╕ст ╕ глави держадм╕н╕страц╕й. В╕д цього залежить нормальна житт╓д╕яльн╕сть в областях, районах ╕ м╕стах Укра╖ни.
 Непрозор╕сть ╕ неефективн╕сть механ╕зм╕в, що регулюють сектор державних закуп╕вель, ста╓ реальною перешкодою для зусиль Укра╖ни ╕нтегруватися до св╕тово╖ економ╕ки. Про це говорить ╕ Св╕товий банк, ╕ авторитетн╕ м╕жнародн╕ орган╕зац╕╖. У протокол╕ про вступ до Св╕тово╖ орган╕зац╕╖ торг╕вл╕ (пункт 358) Укра╖на висловила готовн╕сть протягом року п╕сля вступу стати стороною Угоди про державн╕ закуп╕вл╕ СОТ. Для цього чинний закон необх╕дно докор╕нно переглянути.
 Б╕льше того, недол╕ки у систем╕ закуп╕вель за державн╕ кошти почали реально створювати загрозу економ╕чн╕й безпец╕ держави.
 Це вже давно заф╕ксовано Службою безпеки Укра╖ни (лист в╕д 25.10.06 р. № 8/1-42779): «Проведений СБУ мон╕торинг ситуац╕╖ у рег╕онах да╓ п╕дстави стверджувати про критичний стан функц╕онування системи державних закуп╕вель, що виявля╓ться у дестаб╕л╕зац╕╖ виробничого процесу державних п╕дпри╓мств, зрив╕ виконання ц╕льових програм та створенн╕ передумов до виникнення надзвичайних под╕й у житт╓во важливих сферах економ╕ки».
 На усунення загроз нац╕ональн╕й безпец╕, п╕двищення ефективност╕ системи державного управл╕ння у ц╕й сфер╕ спрямоване р╕шення Ради нац╕онально╖ безпеки ╕ оборони Укра╖ни, введене в д╕ю указом Президента № 642 в╕д 12.07.2007. Цим р╕шенням Уряду було доручено п╕дготувати законопроект про внесення в╕дпов╕дних зм╕н до Закону Укра╖ни «Про закуп╕влю товар╕в, роб╕т ╕ послуг за державн╕ кошти».
 Президент Укра╖ни В╕ктор Ющенко неодноразово висловлював свою позиц╕ю – новий закон необх╕дний. Можливо, комусь позиц╕я Глави держави здавалася недостатньо радикальною. Проте на зустр╕ч╕ з п╕дпри╓мцями Президент Укра╖ни засв╕дчив свою готовн╕сть п╕дтримати р╕шуч╕ зм╕ни – аж до л╕кв╕дац╕╖ Тендерно╖ палати. На нарад╕ з главами держадм╕н╕страц╕й 7 лютого Президент Укра╖ни ще раз п╕дтвердив готовн╕сть п╕дписати прозорий та узгоджений закон про держзакуп╕вл╕ п╕сля його ухвалення в парламент╕.
 Тепер м’яч на пол╕ Каб╕нету М╕н╕стр╕в ╕ демократично╖ коал╕ц╕╖.
 Зрозум╕ло, що зац╕кавлен╕ в збереженн╕ статус-кво особи ╕ групи залишилися достатньо впливовими ╕ в нин╕шньому склад╕ парламенту. Зрозум╕ло, що спод╕ватися на реальну п╕дтримку опозиц╕╖ в цьому питанн╕ не варто – в останн╕й час вона надто часто дотриму╓ться принципу «чим г╕рше, тим краще». Тому доля зм╕н у сфер╕ держзакуп╕вель тепер ц╕лком залежить в╕д пол╕тично╖ вол╕ Кабм╕ну ╕ ╓дност╕ демократично╖ коал╕ц╕╖.
 Зобов’язання переглянути Закон «Про закуп╕влю товар╕в, роб╕т ╕ послуг за державн╕ кошти» знаходимо у коал╕ц╕йн╕й угод╕ – в╕дпов╕дний законопроект визначений у якост╕ першочергових. В урядов╕й програм╕ “Укра╖нський прорив: для людей, а не пол╕тик╕в” реформування сектору державних закуп╕вель також заявлено одним ╕з пр╕оритет╕в державно╖ економ╕чно╖ пол╕тики.
 Проте Прем’╓р-м╕н╕стром Юлею Тимошенко дос╕ не внесений в╕дпов╕дний урядовий законопроект до Верховно╖ Ради. Неч╕тка позиц╕я Прем’╓р-м╕н╕стра дезор╕╓нту╓ м╕н╕стерства, контролююч╕ органи ╕ всю систему виконавчо╖ влади. Натом╕сть множиться к╕льк╕сть законопроект╕в, поданих депутатами в╕д коал╕ц╕йних фракц╕й. Такого роду парламентська технолог╕я давно використову╓ться з метою провалити внесення зм╕н до закону. Ознаки ╖╖ використання дають п╕дстави для тверджень про в╕дсутн╕сть у коал╕ц╕╖ ╓дино╖ позиц╕╖ ╕ бажання реально зм╕нити ситуац╕ю.
 В╕д того, чи стане л╕дер БЮТу поруч з Президентом у цьому далеко не другорядному питанн╕, залежить не лише майбутн╓ ринку державних закуп╕вель. Якщо цей шанс зробити перший справд╕ реформаторський крок не буде використаний – значить кра╖на ╓ св╕дком початку чергово╖ виборчо╖ кампан╕╖, в ход╕ яко╖ ╕нтереси модерн╕зац╕╖ кра╖ни приносяться в жертву закул╕сним домовленостям ╕ непереб╕рливому пошуку п╕дтримки.
Якщо ж союзники по коал╕ц╕╖ продовжать пол╕тику нехай ╕ непростих, але прозорих ╕ чесних пол╕тичних р╕шень, демократична коал╕ц╕я вийде з цього випробування т╕льки сильн╕шою. Тод╕ п╕сля першого кроку будуть наступн╕ ╕ Укра╖на не буде втрачати час. Дуже хот╕лося б, що це було саме так.

ТИМ ЧАСОМ...

УРЯД СПРОЩУ╢ ДЕРЖЗАКУП╤ВЛЮ СОЦ╤АЛЬНО ВАЖЛИВИХ ТОВАР╤В
 Каб╕нет М╕н╕стр╕в Укра╖ни вир╕шив спростити порядок закуп╕вл╕ соц╕ально важливих товар╕в ╕ послуг соц╕ального напрямку, варт╕сть яких не перевищу╓ 80 тис. грн. Про це йде мова у пов╕домленн╕ управл╕ння по зв’язках з╕ ЗМ╤ секретар╕ату Кабм╕ну.
 Уряд вир╕шив п╕ти на так╕ заходи у зв’язку з╕ значними проблемами, що створюються у сфер╕ держзакуп╕вель законом, який регламенту╓ закуп╕вл╕, в його нин╕шн╕й редакц╕╖.
 Зг╕дно з пов╕домленням, на найближчому зас╕данн╕ Кабм╕н ма╓ нам╕р заслухати допов╕дь м╕н╕стра економ╕ки з цього питання.
 Вир╕шення проблеми дозволить розблоковувати закуп╕влю соц╕ально важливих груп товар╕в ╕ послуг - продукти харчування, вуг╕лля, бензин, дизпаливо, л╕ки, а також дозволить налагодити ╖х безпереб╕йну доставку школам, л╕карням, дитячим садкам. Зокрема, так╕ закуп╕вл╕ зд╕йснюватимуться за принципом заявки.
 Кр╕м того, замовников╕ буде дано право зд╕йснювати передоплату в повному обсяз╕, без попереднього узгодження вносити зм╕ни до ц╕ни договору з подальшим пов╕домленням про це. При цьому вимогою до закуп╕вл╕ товар╕в ╕ послуг соц╕ального напрямку ╓ неможлив╕сть завищення ц╕н.
 Як пов╕домля╓ Укр╕нформ, Секретар╕ат Президента виступа╓ за скасування прийнятого Верховною Радою 12 лютого у першому читанн╕ законопроекту про державн╕ закуп╕вл╕. Фракц╕╖ Верховно╖ Ради вивчають можлив╕сть ухвалення ново╖ редакц╕╖ закону про державн╕ закуп╕вл╕. Президент В╕ктор Ющенко наполяга╓ на л╕кв╕дац╕╖ Тендерно╖ палати ╕ М╕жв╕домчо╖ ком╕с╕╖ з державних закуп╕вель.

АНТИКОРУПЦ╤ЙНА ЕКСПЕРТИЗА: СКАСОВАНО 10 АКТ╤В УРЯДУ
 М╕н╕стерство юстиц╕╖ провело експертизу урядових акт╕в, виданих у пер╕од з 4 серпня 2006 року по 18 грудня 2007 року, на предмет виявлення можливих корупц╕йних схем ╕ зловживань п╕д час витрачання бюджетних кошт╕в, в╕дчуження державного майна тощо. Як пов╕домила прес-служба М╕н’юсту, за результатами експертизи уряд уже скасував 10 акт╕в Каб╕нету М╕н╕стр╕в.
 Це, зокрема, розпорядження в╕д 19 вересня 2007 року «Про погодження пропозиц╕╖ щодо створення Музею виноробства «Магарач», низки розпоряджень за липень-червень 2007 року, що стосуються передач╕ буд╕вель, споруд та ╕ншого майна, розташованого на територ╕╖ урочища «Межиг╕р’я», постанови в╕д 2 жовтня 2007 року «Про затвердження Статуту державного п╕дпри╓мства «Ав╕ац╕йний науково-техн╕чний комплекс ╕м. Антонова» тощо.
 Кр╕м того, за результатами експертизи внесено зм╕ни до чотирьох урядових акт╕в: постанови в╕д 9 жовтня 2006 року «Питання попередньо╖ оплати товар╕в, роб╕т, послуг, що закуповуються за бюджетн╕ кошти», постанови в╕д 6 червня 2007 року, якою затверджено Порядок в╕дчуження об’╓кт╕в державно╖ власност╕, розпорядження в╕д 19 листопада 2007 року «Про вид╕лення додаткових кошт╕в для проведення першочергових роб╕т з л╕кв╕дац╕╖ насл╕дк╕в авар╕╖, що сталася 18 листопада 2007 року на орендному п╕дпри╓мств╕ «Шахта ╕мен╕ О. Ф. Засядька» ╕ до Регламенту Каб╕нету М╕н╕стр╕в, затвердженого постановою в╕д 18 липня 2007 року.
Готуються проекти щодо скасування ще шести, визнання нечинними чотирьох ╕ внесення зм╕н до 18 акт╕в. Ще 12 акт╕в, що м╕стили ознаки корупц╕╖, на момент експертизи втратили чинн╕сть, оск╕льки були пов’язан╕ з бюджетним чи календарним роком. Кр╕м того, 11 акт╕в, прийнят╕ попередн╕м урядом з порушенням законодавства, були документами разово╖ д╕╖ ╕ на момент експертизи виявилися виконаними.

Версiя для друку
Обговорити в форумi
"Кримська Свiтлиця" > #9 за 29.02.2008 > Тема "З потоку життя"


Постiйна адреса статтi: http://svitlytsia.crimea.ua/?section=article&artID=5622

 

Редакцiя :
95006, м. Сiмферополь, вул. Гагарiна, 5, 2-й поверх, кiмн. 13-14
тел: (0652)51-13-24; E-mail: kr_svit@meta.ua
Адмiнiстратор сайту : Микола Владзiмiрський
Веб-майстер : Олексiй Рибаков