"Кримська Свiтлиця" > #11 за 14.03.2008 > Тема "З потоку життя"
#11 за 14.03.2008
«ОБМЕЖЕННЯ ПРАВА НА ОДЕРЖАННЯ В╤ДКРИТО╥ ╤НФОРМАЦ╤╥ ЗАБОРОНЯ╢ТЬСЯ ЗАКОНОМ»
Звичайно, ця фотограф╕я (праворуч) не ╓ документом. ╥╖ можна було зробити в будь-якому прим╕щенн╕. Вс╕ присутн╕ тут фтиз╕атри залишили робоч╕ м╕сця, аби не потрапити в кадр. Н╕бито це вони спалили власне прим╕щення ╕ почувають за собою якусь вину. Але справа, зв╕сно, не в тому. Паралельно з цим матер╕алом я намагалася розпов╕сти про госп╕таль ╕нвал╕д╕в в╕йни – значна частина наших читач╕в саме там л╕ку╓ться, ╕ в╕дгуки чутно найпозитивн╕ш╕. Тож, без будь-яко╖ задньо╖ думки, я зв’язалася спочатку з начмедом, який здивував мене тим, що не уповноважений вир╕шувати питання щодо ╕нтерв’ю, а пот╕м з головним л╕карем. Два дн╕ тривали перемовини. Головний л╕кар мусив узгоджувати це питання з М╕ноздоровом. В мо╖й 15-р╕чн╕й практиц╕ под╕бне трапля╓ться вперше. Невже госп╕таль для ╕нвал╕д╕в ╓ якоюсь закритою та╓мною зоною з грифом «абсолютно секретно»? В ╕ншому раз╕, чому не можна ступити на його територ╕ю без згоди найвищих чиновник╕в? Зрештою, коли головному л╕карю «гратися» з╕ мною набридло, в╕н послався на карантин, мовляв, чого доброго, принесу ╖м грипу... Не знаю, чи було щось под╕бне в радянськ╕ часи, але все це схиля╓ до думки про формування авторитаризму в наш╕й медичн╕й галуз╕. Чому ця сфера закрита в╕д преси? Бо ╓ що приховувати? Не хочеться так думати, адже житт╓д╕яльн╕сть медичних заклад╕в в ц╕лому пол╕пшу╓ться. Це я спостер╕гаю, зокрема, на приклад╕ м╕сько╖ л╕карн╕ № 7, в╕дв╕дуючи ╖╖, як пац╕╓нт. Отож, зам╕сть матер╕алу про госп╕таль для ╕нвал╕д╕в доведеться опубл╕кувати для чиновник╕в в╕д медицини (╕ не т╕льки!) витяг ╕з Закону Укра╖ни «Про ╕нформац╕ю»...
ЗАКОН УКРА╥НИ «ПРО ╤НФОРМАЦ╤Ю» (ВИТЯГ) СТАТТЯ 5. ОСНОВН╤ ПРИНЦИПИ ╤НФОРМАЦ╤ЙНИХ В╤ДНОСИН Основними принципами ╕нформац╕йних в╕дносин ╓: гарантован╕сть права на ╕нформац╕ю; в╕дкрит╕сть, доступн╕сть ╕нформац╕╖ та свобода ╖╖ обм╕ну; об’╓ктивн╕сть, в╕рог╕дн╕сть ╕нформац╕╖; повнота ╕ точн╕сть ╕нформац╕╖; законн╕сть одержання, використання, поширення та збер╕гання ╕нформац╕╖. СТАТТЯ 9. ПРАВО НА ╤НФОРМАЦ╤Ю Вс╕ громадяни Укра╖ни, юридичн╕ особи ╕ державн╕ органи мають право на ╕нформац╕ю, що передбача╓ можлив╕сть в╕льного одержання, використання, поширення та збер╕гання в╕домостей, необх╕дних ╖м для реал╕зац╕╖ ними сво╖х прав, свобод ╕ законних ╕нтерес╕в, зд╕йснення завдань ╕ функц╕й. Реал╕зац╕я права на ╕нформац╕ю громадянами, юридичними особами ╕ державою не повинна порушувати громадськ╕, пол╕тичн╕, економ╕чн╕, соц╕альн╕, духовн╕, еколог╕чн╕ та ╕нш╕ права, свободи ╕ законн╕ ╕нтереси ╕нших громадян, права та ╕нтереси юридичних ос╕б. Кожному громадянину забезпечу╓ться в╕льний доступ до ╕нформац╕╖, яка стосу╓ться його особисто, кр╕м випадк╕в, передбачених законами Укра╖ни. СТАТТЯ 28. РЕЖИМ ДОСТУПУ ДО ╤НФОРМАЦ╤╥ Режим доступу до ╕нформац╕╖ - це передбачений правовими нормами порядок одержання, використання, поширення ╕ збер╕гання ╕нформац╕╖. За режимом доступу ╕нформац╕я под╕ля╓ться на в╕дкриту ╕нформац╕ю та ╕нформац╕ю з обмеженим доступом. Держава зд╕йсню╓ контроль за режимом доступу до ╕нформац╕╖. Завдання контролю за режимом доступу до ╕нформац╕╖ поляга╓ у забезпеченн╕ додержання вимог законодавства про ╕нформац╕ю вс╕ма державними органами, п╕дпри╓мствами, установами та орган╕зац╕ями, недопущенн╕ необ╜рунтованого в╕днесення в╕домостей до категор╕╖ ╕нформац╕╖ з обмеженим доступом. Державний контроль за додержанням встановленого режиму зд╕йсню╓ться спец╕альними органами, як╕ визначають Верховна Рада Укра╖ни ╕ Каб╕нет М╕н╕стр╕в Укра╖ни. У порядку контролю Верховна Рада Укра╖ни може вимагати в╕д урядових установ, м╕н╕стерств, в╕домств зв╕ти, як╕ м╕стять в╕домост╕ про ╖х д╕яльн╕сть по забезпеченню ╕нформац╕╓ю за╕нтересованих ос╕б (к╕льк╕сть випадк╕в в╕дмови у наданн╕ доступу до ╕нформац╕╖ ╕з зазначенням мотив╕в таких в╕дмов; к╕льк╕сть та об╜рунтування застосування режиму обмеженого доступу до окремих вид╕в ╕нформац╕╖: к╕льк╕сть скарг на неправом╕рн╕ д╕╖ посадових ос╕б, як╕ в╕дмовили у доступ╕ до ╕нформац╕╖, та вжит╕ щодо них заходи тощо). СТАТТЯ 29. ДОСТУП ДО В╤ДКРИТО╥ ╤НФОРМАЦ╤╥ Доступ до в╕дкрито╖ ╕нформац╕╖ забезпечу╓ться шляхом: систематично╖ публ╕кац╕╖ ╖╖ в оф╕ц╕йних друкованих виданнях (бюлетенях, зб╕рниках); поширення ╖╖ засобами масово╖ комун╕кац╕╖; безпосереднього ╖╖ надання за╕нтересованим громадянам, державним органам та юридичним особам. Порядок ╕ умови надання громадянам, державним органам, юридичним особам ╕ представникам громадськост╕ в╕домостей за запитами встановлюються цим Законом або договорами (угодами), якщо надання ╕нформац╕╖ зд╕йсню╓ться на догов╕рн╕й основ╕. Обмеження права на одержання в╕дкрито╖ ╕нформац╕╖ забороня╓ться законом. ПЕРЕВАЖНИМ ПРАВОМ НА ОДЕРЖАННЯ ╤НФОРМАЦ╤╥ КОРИСТУЮТЬСЯ ГРОМАДЯНИ, ЯКИМ ЦЯ ╤НФОРМАЦ╤Я НЕОБХ╤ДНА ДЛЯ ВИКОНАННЯ СВО╥Х ПРОФЕС╤ЙНИХ ОБОВ’ЯЗК╤В. П╕дготувала Тамара СОЛОВЕЙ.
"Кримська Свiтлиця" > #11 за 14.03.2008 > Тема "З потоку життя"
Постiйна адреса статтi: http://svitlytsia.crimea.ua/?section=article&artID=5676
|