Пошук по сайту
Пошук:

Теми
З перших уст (4448)
З потоку життя (7293)
Душі криниця (4122)
Українці мої... (1658)
Резонанс (2118)
Урок української (1006)
"Білі плями" історії (1846)
Крим - наш дім (1041)
"Будьмо!" (271)
Ми єсть народ? (241)
Бути чи не бути? (317)
Писав писака (23)
На допомогу вчителеві (126)
Мовно-комп'ютерний конкурс (108)
Порадниця (205)
Смішного! (97)
Додатки
"Джерельце" (830)
"КримСПОРТ" (132)

Архiв
Архiв газети в pdf
Редакцiя
Форуми
Книга вiдгукiв

Iншi статтi цiеї теми
СОЛ╤ДАРН╤ З УКРА╥НОЮ
Пошти св╕ту презентують поштов╕ випуски, зокрема благод╕йн╕, на п╕дтримку укра╖нц╕в…


СЕРЕД ПОВЕРНЕНИХ ╤З РОС╤ЙСЬКОГО ПОЛОНУ ЗАХИСНИК╤В МАР╤УПОЛЯ ╢ ДВО╢ КРИМЧАН
Серед захисник╕в, яких внасл╕док обм╕ну повернули з рос╕йського полону, ╓ дво╓ кримчан.


УКРА╥НА ПОВЕРНУЛА З РОС╤ЙСЬКОГО ПОЛОНУ 215 ЛЮДЕЙ, ЗОКРЕМА Й ЗАХИСНИК╤В «АЗОВСТАЛ╤»
«Це найпотужн╕ший результат у питанн╕ зв╕льнення полонених за весь час повномасштабного...


ЩАСЛИВА ЛЮДИНА СЕРГ╤Й МАРТИНЮК
- Я щаслива людина, - говорить письменник Серг╕й Мартинюк, якому 10 липня нин╕шнього року...


ПЕРЕМОГА НА П╤ДСТУПАХ ДО КИ╢ВА
Виставка присвячена геро╖чн╕й оборон╕ столиц╕ Укра╖ни в╕д московських окупант╕в.




Розсилки
Тут Ви можете підписатися на розсилку анонсів статей нових випусків нашої газети. Для цього вкажіть свій e-mail.

E-mail адрес:














FaceBook





оНЦНДЮ Б сЙПЮ©МЁ
Головна сторiнка > Текст статти
"Кримська Свiтлиця" > #8 за 21.02.2003 > Тема ""Будьмо!""
Версiя для друку
Обговорити в форумi

#8 за 21.02.2003
ТАКИМИ ЛІЦЕЇСТАМИ ПИШАЛАСЯ Б НАВІТЬ АМЕРИКА!
Аділь СЕЇТБЕКІРОВ

ТАНКІВСЬКА ГІМНАЗІЯ-ІНТЕРНАТ ФОРМУЄ ГРОМАДЯНИНА СВІТУ
Дорога за Бахчисараєм стала звертати ліворуч, прямуючи в міжгірні низини. Природа зробила все, щоб вразити своєю красою людину, що жила тут, здається, одвічно. Мої  думки поринули в минуле, вихопивши зловісний для мого народу 1944 рік. Саме цією дорогою 18 травня везли на вантажівках з Південного берега Криму через Ай-Петринський перевал тремтячих від нічної прохолоди людей до залізничної станції Сюрень, щоб відправити у небуття цілий народ...
Машина з'їжджає з траси до воріт, за якими розташовується цілий комплекс споруд, побудованих сто років тому архітектором Топаловим для царського генерала Говорова. Тут, в с. Біюк-Сюрень розмістилась у 1993 р. Танківська школа-інтернат. Танки тут не виробляють і танкістські кадри не "кують". Перейменування Біюк-Сюрені в Танкове є зневагою до історії корінного населення. Навчальний заклад називався ліцеєм, а нещодавно його статус було піднято до рівня гімназії. Директор Мемет Кангієв, випускник фізико-математичного факультету Самаркандського університету, повернувся до Криму у 1989 р. Це - ініціативний, ерудований керівник, компетентний у всіх питаннях, що стосуються навчального закладу, який він очолює.
Ліцей було відкрито 13 грудня 1993 р. з ініціативи Міністерства освіти АРК і турецької приватної освітянської фірми "Нові технології в освіті". Фінансує його Міністерство освіти АРК. Свій внесок робить і благодійний фонд "Талант", що тісно співпрацює із закордонними фірмами.
Ми звернулися до директора гімназії Мемета КАНГІЄВА, переможця в конкурсі директорів південноукраїнського регіону, делегата ІІ з'їзду працівників освіти України з проханням відповісти на низку запитань.

- Чим відрізняється ліцей від звичайної радянської школи?
- Наш ліцей-інтернат - це загальноосвітня школа академічного рівня, він дає поглиблені знання учням 7 - 11-х класів. Має навчальне і технічне спрямування. Гімназії покликані готувати учнів з 1-го по 11-й клас, і більшість з них має гуманітарне спрямування. На базі нашого ліцею планується в цьому році в Сімферополі відкрити гімназію-інтернат, де будуть навчатися і хлопчики, й дівчатка. У нас навчаються зараз тільки хлопчики. Фізика, хімія, математика, біологія та інформатика впродовж п'яти років навчання викладаються тільки англійською мовою. Учні досконало оволодівають турецькою, українською і російською мовами. Вивчення англійської мови на професійному рівні дозволяє не лише вільно спілкуватися, але й відстоювати міжнародні проекти, як це зробили учні 11-го класу Танківського ліцею Асан Талипов і Ділявер Матахов, які захищали свою творчу працю "Нові методи аналізу і очищування води" впродовж трьох днів у Туреччині - стендовий захист перед міжнародним журі, до складу якого входили представники 30 країн. Юнаки посіли перше місце і завоювали золоті медалі. Їхнього вчителя, кандидата хімічних наук В. Н. Устименка Президент України поздоровив з присвоєнням йому звання "Заслужений вчитель України". Учнями Танківського ліцею здобуто 15 нагород міжнародного рівня. Президент України телеграмою поздоровив колектив з успіхами його вихованців. На міжнародній олімпіаді "Кенгуру" представники ліцею зібрали всі медалі. Одного із випускників нагороджено путівкою "Круїз по країнах Європи".

- Який національний склад учнів?
- Із 183 учнів кримські татари становлять половину. Корінному народу, що повертається до Криму, запропонувала свою допомогу Туреччина. Але там розуміють, що поряд з кримськими татарами живуть інші народи. Виховувати і навчати дітей за національною ознакою - це тупиковий варіант.

- Випускники гімназії зорієнтовані на вступ до ВНЗ України чи за кордоном?
- Навчальний, соціальний, культурний рівні підготовки наших дітей плюс чудове професійне володіння англійською і турецькою мовами дозволяють випускникам вступати до найпрестижніших ВНЗ світу. На сьогодні із 170 випускників 70 одержують освіту в кращих ВНЗ Росії, Польщі, Данії, Голландії, Туреччини, 15 випускників закінчили ліцеї США. Решта вступила до престижних ВНЗ України і Криму. Наші діти в Америці навчалися в різних штатах і помітно виділялися серед американських учнів рівнем знань, інтелектом, широтою кругозору, ерудованістю, що дозволило завоювати золоту медаль "Хонор" (товариства "Почесті" Америки) іноземній дитині - учню Танківського ліцею Ісмаїлу Хайреддінову, який одержав три золотих знаки - з алгебри, геометрії, інформатики. Це єдиний випадок в сфері освіти Америки.

- Що дає юнакові навчання в ліцеї Америки?
- Рівень підготовки, програмне забезпечення, підручники, академічний рівень роботи вчителів України - це каже вам людина, котра місяць стажувалася в США і знайома з їхньою системою освіти - набагато переважає академічний рівень Америки. Але технічне забезпечення наших шкіл залишає бажати кращою. Американські ліцеїсти "купаються" в комп'ютерній техніці. Ми були в школі, де навчається 1 200 дітей негрів і вихідців із Латинської Америки. В цій школі є 800 комп'ютерів, із яких 200 - портативні. Один моторний учень прямо в коридорі, наприсядки, увімкнувся в розетку радіо-Інтернета і за вказаною мною адресою знайшов сайт нашого ліцею, глянув на фото, що з'явилося на екрані, і на мене, і зробив висновок: "Так, це ви - директор!". В плані суспільного виховання нам варто багато чому повчитися у американців. Коли повернувся до себе, в шести старших групах я ввів курс суспільствознавства. Там, в ліцеї, наші випускники стажуються рік, набувають щонайкращі навички професійного володіння англійською мовою і, як правило, бувають затребуваними. Перший випускник американського ліцею Рустем Умеров є зараз віце-директором молодіжного штабу Європи в Києві, активно працює разом з Р. Чубаровим, навчається в Міжрегіональній академії управління і одержав запрошення на річне стажування в Голландії. Він вивчив англійську мову, а зараз професійно оволодіває німецькою і французькою. Випускник Василь Суланов виявився кращим в США за результатами навчання і привіз з собою державний прапор з підписом Президента, піднятий над Капітолієм на честь його успіхів.

- Який процес відбору дітей до вашої гімназії?
- Відбір жорсткий - конкурсне тестування. За дві години треба відповісти на сто запитань загальноосвітньої програми. Комп'ютер перевіряє роботу, оцінює логіку мислення, визначає вищий рейтинг. Відбирається 50 осіб. В серпні їх запрошують на десятиденні збори. Діти знайомляться з порядками в інтернаті, а вчителі і вихователі - вивчають дітей. Працюють психологи, адміністрація, персонал і ми адаптуємося до можливостей і потреб нових учнів. Фактор відсіву має місце. Рік від року вступають діти з послабленим здоров'ям. Після комплексного медичного обстеження цього року із 183 дітей 90 виявилося на диспансерному обліку з хронічними захворюваннями (алергія, шкіряні, дискинезія, серцево-судинні, зір, сколіоз).
Випускники ліцею питання вибору спеціальності і ВНЗ вирішують самі. Одержана через систему Інтернет інформація дозволяє заздалегідь чітко визначитися, зв'язатися з університетськими центрами. В останні роки в результаті поглибленого вивчення української мови діти надають перевагу вступу до вузів України.

- Яке становище з віросповіданням в гімназії?
- Питання віросповідання кожен вирішує сам, це питання совісті. Релігія являє собою великий пласт культури кожного народу, у нас в ліцеї навчаються діти різних народів. Ми готуємо дітей до громадського життя. Релігійність дітей для досвідчених педагогів не може бути гальмом у процесі їх інтелектуального і духовного виховання. Релігія - це духовність, традиції, любов до свого народу і його історії, своїх предків. Будь-яку дитину ми готуємо як громадянина світу, який володіє знаннями людства, але має власне походження. Якщо питання стосується релігійних свят і подарунків, то ми обдаровуємо усіх дітей.

- Чи слід кримськотатарському народу, що повертається, йти шляхом відкриття національних класів і шкіл, аби діти опановували рідну мову?
- Я не бачу іншого шляху. Повноводна річка - це прогрес, рух в майбутнє. Якщо річка не буде живитися водами джерелець і гірських річечок, вона зміліє. Національні школи - це ті гірські струмки, джерельця, які живлять повноводну річку. Відкриття національних шкіл в умовах глобалізації не створює тупикової ситуації, як хочуть показати це деякі політики. Ми не можемо відмовитися  від своєї національної приналежності, від свого кримськотатарського коріння. Адже ці корені якраз і є джерельцями, що живлять повноводну річку...
Гірко, коли батьки довго розмірковують над тим, чи віддавати дитину в національну школу лише тому, що вона слабша кадрами, не розроблені підручники, немає навіть традицій викладання предметів рідною мовою. Противники відродження національної освіти цим користуються. У нас немає нами ж написаної нашої історії. Якщо народ не підтримає ідею національної школи, ніяка директива проблему не вирішить. Українська держава намагається відродити в Криму українські школи. Зусиллями кримськотатарського народу відроджуються національні школи "знизу". В АРК одна українська гімназія і дві - три школи, а кримськотатарських шкіл - 13. Робіть висновки самі...

"Голос Крыма", 7.02 2003 р.
(Друкується зі скороченнями).

Версiя для друку
Обговорити в форумi
"Кримська Свiтлиця" > #8 за 21.02.2003 > Тема ""Будьмо!""


Постiйна адреса статтi: http://svitlytsia.crimea.ua/?section=article&artID=586

 

Редакцiя :
95006, м. Сiмферополь, вул. Гагарiна, 5, 2-й поверх, кiмн. 13-14
тел: (0652)51-13-24; E-mail: kr_svit@meta.ua
Адмiнiстратор сайту : Микола Владзiмiрський
Веб-майстер : Олексiй Рибаков