Пошук по сайту
Пошук:

Теми
З перших уст (4446)
З потоку життя (7293)
Душі криниця (4117)
Українці мої... (1658)
Резонанс (2113)
Урок української (1006)
"Білі плями" історії (1844)
Крим - наш дім (1031)
"Будьмо!" (271)
Ми єсть народ? (241)
Бути чи не бути? (311)
Писав писака (23)
На допомогу вчителеві (126)
Мовно-комп'ютерний конкурс (108)
Порадниця (203)
Смішного! (97)
Додатки
"Джерельце" (830)
"КримСПОРТ" (132)

Архiв
Архiв газети в pdf
Редакцiя
Форуми
Книга вiдгукiв

Iншi статтi цiеї теми
РОБИМО ВСЕ, ЩОБ У НАШИХ ВО╥Н╤В БУЛО Б╤ЛЬШЕ МОЖЛИВОСТЕЙ, Б╤ЛЬШЕ ЗБРО╥; ЦЕ БУДЕ
Звернення Президента Укра╖ни.


ЗЕЛЕНСЬКИЙ: РОС╤Я ГОТУ╢ НОВИЙ НАСТУП
Нав╕ть завтра рос╕йськ╕ ракети можуть долет╕ти до будь-яко╖ держави…


╢ВРОПА МА╢ БУТИ ЩИТОМ ДЛЯ УКРА╥НИ
Президентка ╢вропейсько╖ ком╕с╕╖ Роберта Мецола - за п╕дсумками зустр╕ч╕ у Брюссел╕…


НАШ╤Й ╢ВРОП╤ ПОТР╤БНА РЕАЛЬНА ОБОРОННА САМОДОСТАТН╤СТЬ
Виступ Президента Укра╖ни на зас╕данн╕ ╢вропейсько╖ ради.


У ДЕНЬ УКРА╥НСЬКОГО ДОБРОВОЛЬЦЯ МИ ДЯКУ╢МО КОЖНОМУ Й КОЖН╤Й, ХТО СТАВ НА ЗАХИСТ УКРА╥НСЬКО╥ ДЕРЖАВИ ТА СУСП╤ЛЬСТВА
Президент вручив нагороди во╖нам…




Розсилки
Тут Ви можете підписатися на розсилку анонсів статей нових випусків нашої газети. Для цього вкажіть свій e-mail.

E-mail адрес:














FaceBook





оНЦНДЮ Б сЙПЮ©МЁ
Головна сторiнка > Текст статти
"Кримська Свiтлиця" > #21 за 23.05.2008 > Тема "З перших уст"
Версiя для друку
Обговорити в форумi

#21 за 23.05.2008
ПРОПОЗИЦ╤Я ФАШИЗМУ, АБО ПРО ЯКУ ДЕРЖАВУ МР╤╢ ЮЛ╤Я ТИМОШЕНКО

ОБЛИЧЧЯ ВЛАДИ
(КОМЕНТАР ДО ПРОЕКТУ КОНСТИТУЦ╤╥ В╤Д БЮТ)
 Х╕д конституц╕йного процесу в Укра╖н╕, започаткованого президентом В╕ктором Ющенком, останн╕м часом спотворився пол╕тичними спекуляц╕ями, шантажем ╕ неправдою.
 П╕дготовка зм╕н до Конституц╕╖ стала ╕нструментом пол╕тично╖ боротьби, коли зам╕сть зм╕цнення демократичних ╕нститут╕в, збалансування влади пропонуються до вт╕лення, по сут╕, механ╕зми згортання демократ╕╖ та утвердження авторитаризму. Авторитаризму, який неминуче перетвориться на тиран╕ю.
 Ця загроза спонука╓ мене, як посадову особу, пол╕тика ╕ громадянина, виступити ╕з превентивними застереженнями. Ц╕на питання – майбутн╕й розвиток Укра╖ни – надто висока, щоб сором’язливо замовчувати плани тих, хто в╕дносить себе до демократичного табору ╕ назива╓ союзниками чинного президента, але хоче силом╕ць запровадити модель держави, обнесено╖ колючим дротом.
 Йтиметься про проект Конституц╕╖, розроблений БЮТ, який ця пол╕тична сила плану╓ винести на розгляд Верховно╖ Ради.
 Одразу наголошу: розрахунок на конституц╕йний бл╕цкриг - марний. Команда президента зробить все в╕д не╖ залежне ╕ можливе, щоб нова Конституц╕я стала джерелом як╕сно╖ еволюц╕╖, а не революц╕╖ чи руйнац╕╖.
 Ми застосу╓мо весь наданий законом арсенал засоб╕в, щоб в╕двернути загрозу трансформац╕╖ Укра╖ни в державу т╕льки одн╕╓╖ ╕ т╕льки для одн╕╓╖ людини. Нас не введуть в оману н╕ красив╕ гасла, н╕ скрадливий голос, ан╕ б╕л╕ шати.
 Так само не п╕д╕рвуть нашу р╕шуч╕сть н╕ брехлив╕ заяви, н╕ наклепи та провокац╕йн╕ кампан╕╖. Президентська команда готова як до в╕дкрито╖, коректно╖ дискус╕╖, так ╕ до жорсткого протистояння.
 Прикро, але зм╕стовний д╕алог з одним ╕з учасник╕в демократично╖ коал╕ц╕╖ – БЮТ – поки не кле╖ться. Дуже важко вести розмову, коли тв╕й в╕зав╕ охоплений ╕стерикою. Надважко налагоджувати д╕алог, коли ╕нша сторона поводиться, немов дитина, як╕й в╕дмовляють в так╕й бажан╕й ╕грашц╕.
 Але якщо ця ╕грашка – не для дитячих забавок, то поступки неможлив╕. Мало хто готовий дати погратися сво╓му найулюблен╕шому чаду з бойовою гранатою. Не дозволив - ╕ дитина одразу ж верещить, що ╖й ус╕ заважають жити, вона вс╕х ненавидить та зживе з╕ св╕ту.
 Думаю, алегор╕я зрозум╕ла. Все надто серйозно: на кону – держава ╕ влада, тому й затьмарю╓ розум спокуса перехопити ╖х в сво╓ розпорядження, волод╕ти одноос╕бно ╕ крутити-верт╕ти, як заманеться.
 Пор╕вняв конституц╕йн╕ апетити БЮТ ╕з гранатою не випадково. Адже зм╕ни до Конституц╕╖, як╕ пропонують «б╕ло-сердечн╕», вкрай небезпечн╕ для життя нашо╖ держави. Вони, фактично, спрямован╕ на встановлення в Укра╖н╕ режиму, тотожного влад╕ в г╕тлер╕вськ╕й Н╕меччин╕.
 Пройд╕мося разом по найб╕льш визначних м╕сцях «кра╖ни Тимошенко». Кра╖ни, в як╕й права й свободи громадян не розширюються н╕ на йоту, натом╕сть уся влада переда╓ться канцлеру. Точн╕ше, судячи ╕з передбачених для нього в бют╕вському проект╕ Основного Закону обсягу повноважень - рейхсканцлеру.
 Отже.
 Статтю 36 Конституц╕╖ БЮТ хоче доповнити положенням про неможлив╕сть оскарження парт╕йних р╕шень у суд╕. У цю статтю також пропону╓ться додати норму про ф╕нансування парт╕й, що пройшли у парламент, ╕з державно╖ скарбниц╕. Таким чином, вище Закону ставляться корпоративн╕, ф╕нансов╕ та приватн╕ ╕нтереси парт╕йних бонз.
 Б╕льше того, якщо парт╕йним структурам заманеться створити сво╖ штурмов╕ загони (як це свого часу зробив Г╕тлер), то держава не т╕льки не зможе цього не допустити, а й буде зобов’язана ф╕нансувати «неоесес╕вц╕в» ╕з бюджету. Наголошую: у розд╕л╕ про права та свободи людини передбачено т╕льки розширення прав для власник╕в контрольного пакету парт╕йних акц╕й.
 Йдемо дал╕. Особливо╖ уваги заслуговують побажання БЮТ до статт╕ 77, щодо вибор╕в до Верховно╖ Ради. У статтю пропону╓ться новац╕я: парт╕я може зм╕нювати чергов╕сть кандидат╕в у сво╓му виборчому списку протягом семи дн╕в п╕сля затвердження результат╕в голосування.
 Т╕льки уявить соб╕, як╕ безмежн╕ можливост╕ в╕дкриваються для зловживань ╕з парт╕йними списками! «Демократичний» БЮТ вважа╓ ц╕лком нормальною норму, за якою л╕дер парт╕╖ (вождь, фюрер) за власним бажанням може зм╕нювати волю виборц╕в.
 При цьому не зрозум╕ло, чи йдеться про зм╕ну порядку м╕сць лише для тих, хто пройшов ф╕льтр голосування (БЮТ пропону╓ в╕дкрит╕ списки), чи ма╓ться на уваз╕ перегляд списк╕в ╕з врахуванням ╕ тих кандидат╕в, як╕ за п╕дсумками вибор╕в опинилися поза прох╕дною частиною.
 У такому раз╕ за списком будь-яко╖ парт╕╖ та блоку, наприклад БЮТ, до Верховно╖ Ради може потрапити не т╕льки В╕ктор Медведчук, а, скаж╕мо, якийсь сер╕йний убивця.
 Ще одн╕╓ю в╕дзнакою ново╖ редакц╕╖ 77 статт╕ ╓ пропозиц╕я зменшити виборчий бар’╓р до 1%, але проводити вибори у два тури, коли до другого туру допускаються дв╕ парт╕╖, як╕ набрали найб╕льшу к╕льк╕сть голос╕в. В п╕дсумку вимальову╓ться система «переможець отриму╓ все».
 За такого вар╕анту вибори у нас перетворяться на неск╕нченну лихоманку. Кампан╕╖ будуть запеклими та брудними, бо ╖хн╕ учасники не вельми перебиратимуть методами. Доведеться забути про стратег╕чний розвиток держави, системн╕ реформи - тобто про все те, що вимага╓ зважених, вдумливих та ╕нколи непопулярних р╕шень.
 Пол╕тичн╕ сили змагатимуться за те, хто б╕льше сподоба╓ться виборцев╕ – ширше усм╕хнеться, розпов╕сть солодшу казочку ╕ роздасть найб╕льше цукерок. Чи може сусп╕льство ╕ держава витримати такий пол╕тичний екстр╕м кожн╕ к╕лька рок╕в? В╕дпов╕дь – н╕.
 У цьому зв’язку спада╓ на думку одна ╕сторична аналог╕я. Латинська Америка, 1950-70-т╕ роки минулого стол╕ття. Ев╕та Перон - особа, з якою любить себе пор╕внювати Юл╕я Тимошенко. Актриса, яка стала дружиною президента. Вона перекачувала м╕льйони долар╕в з державного бюджету на програми соц╕ально╖ допомоги, не забуваючи ╕ про сво╖ рахунки у банках Швейцар╕╖.
 Це оберталося економ╕чним крахом для кра╖ни, але привертало фанатичних прихильник╕в до особи попул╕ста. Як казала сама Ев╕та Перон, «м╕й найб╕льший страх у житт╕ – бути забутою».
 Таким людям байдуже, як ╖хн╕ д╕╖ в╕д╕б’ються на житт╕ ╖хньо╖ кра╖ни та ╖╖ громадян. Головне – сяяти тут ╕ зараз, не в╕дпов╕даючи за насл╕дки. Тому розробники бют╕всько╖ Конституц╕╖ передбачають захисн╕ механ╕зми.
 Для того, щоб таку систему зацементувати, зробити парт╕йних функц╕онер╕в слухняними виконавцями будь-яко╖, нав╕ть злочинно╖, вол╕ канцлера, БЮТ зм╕ню╓ статтю 78 ╕ дозволя╓ народним депутатам бути м╕н╕страми.
 Можна лише уявити, що може нако╖ти м╕н╕стр ╕з депутатською недоторканн╕стю. Отже, Юл╕я Тимошенко санкц╕ону╓ та законодавчо закр╕плю╓ корупц╕ю на найвищому державному р╕вн╕. Кр╕м того, це означа╓ можлив╕сть одночасного над╕лення одн╕╓╖ ╕ т╕╓╖ ж особи законодавчими та виконавчими функц╕ями.
 Тут важко уникнути паралел╕ з сумним досв╕дом Паризько╖ комуни, яка одночасно приймала ╕ вт╕лювала сво╖ революц╕йн╕ закони…
 Повертаючись до запропонованого БЮТ конституц╕йного закр╕плення режиму найб╕льшого сприяння корупц╕╖, зверну увагу на пункт про в╕дставку Генерального прокурора за поданням 150 народних депутат╕в.
 На практиц╕ це означатиме, що проти прем’╓ра, м╕н╕стр╕в та депутат╕в б╕льшост╕ н╕коли (!) не буде порушено крим╕нально╖ справи, оск╕льки не встигне Генеральний прокурор поставити св╕й п╕дпис на в╕дпов╕дних документах, як залишиться без посади.
 П╕д контролем уряду та залежно╖ в╕д канцлера б╕льшост╕ також опиняються Нац╕ональний банк, спец╕ал╕зован╕ державн╕ органи.
 Корекц╕я статт╕ 81 передбача╓ запровадження ╕мперативного мандату. Народний депутат втрача╓ повноваження автоматично п╕сля виключення з фракц╕╖ за р╕шенням кер╕вного органу парт╕╖, читай - господаря парт╕╖. Таким чином, зв’язок м╕ж парт╕╓ю ╕ депутатом ставиться вище за зв’язок депутата з виборцями, а воля парт╕╖ – вище вол╕ народу.
 Саме така норма сьогодн╕ застосову╓ться в ряд╕ далеких в╕д демократ╕╖ кра╖н, наприклад, на Куб╕. Натом╕сть в розвинених демократ╕ях (Франц╕я, Великобритан╕я, ╤спан╕я, ╤тал╕я) депутати обстоюють власне розум╕ння нац╕ональних ╕нтерес╕в, а не «л╕н╕ю парт╕╖» (було колись таке стал╕нське визначення).
 Набувають г╕пертрофованих обсяг╕в повноваження Каб╕нету М╕н╕стр╕в. П╕дсилен╕ парт╕йною диктатурою, вони перетворюють кер╕вника уряду на рейхсканцлера. В╕н ма╓ необмежен╕ царськ╕ права, але в╕льний в╕д будь-якого контролю, оск╕льки ╕ силов╕ органи, ╕ парламент знаходяться п╕д безпосередн╕м впливом прем’╓р-м╕н╕стра.
 А якщо врахувати ту обставину, що Конституц╕я не обмежу╓ терм╕н перебування прем’╓р-м╕н╕стр╕в на посад╕, в Укра╖н╕ може встановитися пролонгована парламентська диктатура.
 Якби бют╕вськ╕ автори писали Основний Закон не п╕д свого шефа, вони щонайменше мали б передбачити л╕м╕т терм╕ну повноважень прем’╓ра двома посп╕ль скликаннями парламенту.
 Поки л╕дерка БЮТ прагне по╓днати владу а-ля фюрер ╕ славу аргентинсько╖ попул╕стки Ев╕ти Перон,
а оточення Тимошенко намагатиметься вгадати ще невисловлен╕ побажання сво╓╖ господарки, сусп╕льству та кра╖н╕ загрожуватимуть небезпечн╕ експерименти.
 Чи хоче укра╖нський народ жити за Основним Законом, який позбавля╓ його можливост╕ впливати на владу та запроваджу╓ в кра╖н╕ тотал╕тарний режим?
 Очевидно, недарма Юл╕я Володимир╕вна з жахом сприйма╓ нав╕ть ╕дею запитати думку сусп╕льства на референдум╕. Бо зна╓ в╕дпов╕дь.
 В╕ктор БАЛОГА,
глава Секретар╕ату Президента Укра╖ни.

Версiя для друку
Обговорити в форумi
"Кримська Свiтлиця" > #21 за 23.05.2008 > Тема "З перших уст"


Постiйна адреса статтi: http://svitlytsia.crimea.ua/?section=article&artID=5912

 

Редакцiя :
95006, м. Сiмферополь, вул. Гагарiна, 5, 2-й поверх, кiмн. 13-14
тел: (0652)51-13-24; E-mail: kr_svit@meta.ua
Адмiнiстратор сайту : Микола Владзiмiрський
Веб-майстер : Олексiй Рибаков