Пошук по сайту
Пошук:

Теми
З перших уст (2766)
З потоку життя (5885)
Душі криниця (3307)
Українці мої... (1427)
Резонанс (1445)
Урок української (985)
"Білі плями" історії (1625)
Крим - наш дім (531)
"Будьмо!" (259)
Ми єсть народ? (237)
Бути чи не бути? (70)
Писав писака (23)
На допомогу вчителеві (126)
Мовно-комп'ютерний конкурс (108)
Порадниця (108)
Смішного! (97)
Додатки
"Джерельце" (830)
"КримСПОРТ" (132)

Архiв
Архiв газети в pdf
Редакцiя
Форуми
Книга вiдгукiв

Iншi статтi цiеї теми
ЧЕПУРУН
БУВАЛЬЩИНА, УРИВОК З ПОВ╤СТ╤ «У ПОШУКАХ МР╤╥»


ТР╤ЙЦЯ Л╤ТО КЛИЧЕ В ГОСТ╤
На п'ятдесятий день п╕сля Великодня — Воскрес╕ння Христового, обов'язково у нед╕лю, яку в...


«ЗАГОВОРИ, ДУША МОЯ, В╤РШЕМ…»
Щедра на таланти пол╕ська земля! Справжн╕ л╕тературн╕ таланти, як╕ вже давно стали окрасою...


АХТЕМ СЕ╤ТАБЛА╢В ЗАКЛИКАВ К╤НОКРИТИК╤В НЕ ЗНИЩУВАТИ В╤ТЧИЗНЯНЕ К╤НО
Про те, як журнал╕стика й к╕но можуть допомогти одне одному, в╕н говорив у сво╓му виступ╕ на...


АСАНЧИК ╤ КАШКАЧИК
Кр╕м в╕домо╖ п’╓си «Сёнмеген йылдызлар» («Непогасл╕ з╕рки»), Рустем...




Розсилки
Тут Ви можете підписатися на розсилку анонсів статей нових випусків нашої газети. Для цього вкажіть свій e-mail.

E-mail адрес:














Гостям Севастополя



FaceBook

Twitter









оНЦНДЮ Б сЙПЮ©МЁ
Головна сторiнка > Текст статти
"Кримська Свiтлиця" > #47 за 21.11.2008 > Тема "Душі криниця"
Версiя для друку
Обговорити в форумi

#47 за 21.11.2008
ЦЕРКВА – НЕ ХРЕЩАЛЬНО-ПОХОВАЛЬНИЙ КООПЕРАТИВ

ДОРОГА ДО ХРАМУ

З листа читача: “Кожна церква ма╓ сво╖ особлив╕ вимоги, проте ус╕м духовним особам мають бути притаманн╕ дв╕ найголовн╕ш╕ реч╕: глибока особиста в╕ра в те, що пропов╕ду╓ш ╕ншим, ╕ власний приклад життя за Божими запов╕дями. Якщо цього нема╓, то окрем╕ люди в рясах п╕д виглядом служ╕ння насправд╕ займаються клоунадою...
Якщо розм╕рковувати на цю тему без рел╕г╕йного фанатизму, то пора задуматися: чи д╕йсно свят╕ отц╕ ╓ духовними наставниками мирян?”
Так, на жаль фарисейська розчина гордин╕, л╕нивства та лукавства ув╕йшла нин╕ у церковне життя, ╕ не пом╕чають цього х╕ба що сам╕ фарисе╖. (Фарисе╖ – це в╕дома юдейська секта, в╕дм╕тними пороками яко╖ були горд╕сть, користолюбство та лицем╕рство, прикрит╕ зовн╕шн╕ми домаганнями на незвичайну свят╕сть). Тартюфи в╕д рел╕г╕╖ завжди намагалися перетворити церкву на систему насильства й користолюбства, на такий соб╕ хрещально-поховальний кооператив. (Тартюф – за ╕м’ям персонажа однойменно╖ комед╕╖ Ж.-Б. Моль╓ра – лицем╕р, святенник та ошуканець). Ця ╕╓рарх╕чно-святенницька система ╕ сьогодн╕ пильну╓ монопол╕зувати православну в╕ру, фактично ж – оберта╓ ╖╖ на ортодоксальну секту. Вона викрива╓ себе м╕н╕мум за чотирма основними позиц╕ями, очевидними ус╕м:
Не криючись торгу╓ Божою благодаттю, встановлюючи у храмах тверд╕ ц╕ни за молитви (йдеться про молитовн╕ записки за здоров’я та упок╕й); визнача╓ певн╕ тарифи нав╕ть на свят╕ та╖нства та церковн╕ обряди (хрещення, поховання, в╕нчання тощо), що прямо суперечить Христов╕й запов╕д╕: “Ви дармо д╕стали – дармо й давайте” (╢вангел╕╓ в╕д Матв╕я).
В’язне у марнославств╕ та низькопоклонств╕, спонукаючи в╕рних ц╕лувати руки ╓пископам ╕ священикам, чого Христос аж н╕як не навчав, але настановляв: “Ви зна╓те, що княз╕ народ╕в панують над ними, а вельмож╕ ╖х тиснуть. Не так буде м╕ж вами, але хто великим ╕з вас хоче бути, хай буде слугою в╕н вам. А хто з вас бути першим бажа╓, хай буде в╕н вам за раба. Так само й Син Людський [Христос] прийшов не на те, щоб служили Йому, а щоб послужити, ╕ душу Свою дати на викуп за багатьох!” (Там же).
Погрузла у м╕жконфес╕йних та внутр╕шньоцерковних чварах, що ╓ результатом гордощ╕в, нелюбовност╕, заздрост╕ та лицем╕рства сфарисейщено╖ частини церковно╖ ╕╓рарх╕╖, забувши слова ╤суса: “По тому п╕знають ус╕, що ви учн╕ Мо╖, як будете мати любов м╕ж собою...” (╢вангел╕╓ в╕д ╤оанна).
Перетворю╓ обряди на обрядов╕рство, а догмати в╕ри – на догматизм, гадаючи самими церемон╕ями вести людей до Божого царства.
Додам лишень, що сектантство у повному розум╕нн╕ цього слова означа╓ вузьк╕сть мислення, фанатичну прихильн╕сть сво╓му ╕ заперечення ц╕нностей не свого, групов╕ забобони, обскурантизм та ╕н. Обскурантизм – умонастр╕й, при якому зам╕сть в╕рност╕ ╕стин╕ ╕ в╕дпов╕дальност╕ перед нею перевага нада╓ться тому, що в╕д ╕стини в╕дводить, затемню╓ ╖╖, робить неясною. У рел╕г╕йн╕й думц╕ цей терм╕н адресу╓ться тим, хто ╕стину згори п╕дм╕ню╓ земними уявленнями та вченнями, наприклад, коли традиц╕ю ставлять вище ╢вангел╕я. Обскурантизм нер╕дко виступа╓ п╕д виглядом захисту чистоти в╕ри ╕ намага╓ться монопол╕зувати ортодоксальн╕сть (правов╕рн╕сть), але зраджу╓ при цьому духов╕ ╢вангел╕я (духов╕ милосердя, щирого смирення та любов╕).
Дух сектантства зустр╕ча╓ться й в ╕сторично древн╕х церквах (╕ в ном╕нальному православ’╖ також), що зберегли в бездоганному вигляд╕ сво╓ в╕ровчення, але не зум╕ли зд╕йснити ╓вангельський ╕деал. Дух сектантства, за влучним висловом арх╕╓пископа ╤оанна Сан-Франциського, “╓ дух душевно╖ (не духовно╖) ревност╕. Це – рац╕онал╕зац╕я в╕ри, дотримування чистоти в╕ри ╕ втрата глибини ╖╖. Це втрата любов╕…”.
Сказав Господь устами апостола Павла: “╤ не бер╕ть участ╕ в непл╕дних д╕лах темряви, а краще – докоряйте. Усе ж те, що св╕тлом докоря╓ться, ста╓ явне, все ж, що явне ста╓, то св╕тло”. Сьогодн╕ нам д╕йсно дано ╕сторичний шанс на очищення сусп╕льства, можлив╕сть твердо стати на путь усеб╕чного, насамперед, духовного вдосконалення. Однак ма╓мо зрозум╕ти, що очищення та вдосконалення це неможливе без очищення та вдосконалення церкви, як духовного авангарду сп╕льноти. Тому св╕домим в╕руючим, ус╕м людям добро╖ вол╕, власне ус╕м, кому не байдужа доля сво╓╖ кра╖ни, час розпочати святу працю очищення. Починати ж ╖╖ належить з себе – з╕ сво╓╖ родини, м╕ста, громади, з╕ сво╓╖ церкви. ╤ хай допоможе нам в цьому Бог.
Церква – це не хрещально-поховальний кооператив, але школа смиренномудрост╕ ╕ джерело благодат╕.
Олег Ведмеденко.
(Б╕бл╕йна школа духовного вдосконалення, www.vedmedenko.org).

Версiя для друку
Обговорити в форумi
"Кримська Свiтлиця" > #47 за 21.11.2008 > Тема "Душі криниця"


Постiйна адреса статтi: http://svitlytsia.crimea.ua/?section=article&artID=6563

 

Редакцiя :
95006, м. Сiмферополь, вул. Гагарiна, 5, 2-й поверх, кiмн. 13-14
тел: (0652)51-13-24; E-mail: kr_svit@meta.ua
Адмiнiстратор сайту : Микола Владзiмiрський
Веб-майстер : Олексiй Рибаков