Пошук по сайту
Пошук:

Теми
З перших уст (4444)
З потоку життя (7293)
Душі криниця (4116)
Українці мої... (1658)
Резонанс (2110)
Урок української (1006)
"Білі плями" історії (1844)
Крим - наш дім (1028)
"Будьмо!" (271)
Ми єсть народ? (241)
Бути чи не бути? (308)
Писав писака (23)
На допомогу вчителеві (126)
Мовно-комп'ютерний конкурс (108)
Порадниця (202)
Смішного! (97)
Додатки
"Джерельце" (830)
"КримСПОРТ" (132)

Архiв
Архiв газети в pdf
Редакцiя
Форуми
Книга вiдгукiв

Iншi статтi цiеї теми
ПУТ╤Н ЗАГНАВ СЕБЕ У ПАСТКУ:
Дан╕лов попередив про наближення катастрофи в Рос╕╖…


УКРА╥НА ПРОТИ РАШИЗМУ
Рашизм – це як╕сно нова форма тотал╕тарно╖ ╕деолог╕╖ ╕ практики…


СТАЛЕВ╤ ДУХОМ
Фотовиставка Костянтина Сови «Сталев╕ духом» - це вираження шани б╕йцям ╕ розпов╕дь...


«ФАРС НА БОЛОТАХ»: п╕сля 17 березня пут╕н ма╓ стати «так званим президентом»
Як╕ ще зм╕сти та смисли можна знайти в беззм╕стовних рос╕йських «виборах»...


ПОСЛАННЯ ПУТ╤НА ПАРЛАМЕНТУ ТА ПОХОРОН НАВАЛЬНОГО
Як вони характеризують стан кремл╕вського режиму…




Розсилки
Тут Ви можете підписатися на розсилку анонсів статей нових випусків нашої газети. Для цього вкажіть свій e-mail.

E-mail адрес:














FaceBook





оНЦНДЮ Б сЙПЮ©МЁ
Головна сторiнка > Текст статти
"Кримська Свiтлиця" > #5 за 12.08.2011 > Тема "Резонанс"
Версiя для друку
Обговорити в форумi

#5 за 12.08.2011
DURO LEX – SED LEX

О часи, о звича╖...
 
  На сайт╕ в╕дд╕лу зв’язк╕в з громадськ╕стю УМВС Укра╖ни в Севастопол╕ ще 19 червня з’явилося пов╕домлення про притягнення до в╕дпов╕дальност╕ учн╕в одн╕╓╖ з севастопольських шк╕л за з╕рваний урок.
 «Наприк╕нц╕ навчального року, - йшлося в пов╕домленн╕, - до Нах╕мовського райв╕дд╕лу м╕л╕ц╕╖ звернулася директор школи з проханням квал╕ф╕кувати д╕╖ учн╕в 9 класу. Оперуповноваженими крим╕нально╖ м╕л╕ц╕╖ у справах д╕тей була проведена перев╕рка, якою встановлено: у 9-му клас╕, на уроц╕ х╕м╕╖, група учн╕в вир╕шили в╕дсвяткувати к╕нець навчального року. До под╕╖ семеро п╕дл╕тк╕в п╕дготувалися заздалег╕дь: принесли г╕тару, й коли до класу зайшла вчителька, почали сп╕вати нецензурн╕ част╕вки. Д╕вчата п╕дтанцьовували, дехто курив цигарки, решта – зн╕мали под╕ю на камери моб╕льних телефон╕в. В╕деоролик пот╕м виклали в ╤нтернет…
 …Батьки вс╕х правопорушник╕в притягнен╕ до адм╕н╕стративно╖ в╕дпов╕дальност╕ за неналежне виховання д╕тей. Т╕ п╕дл╕тки, кому вже виповнилося 16 рок╕в, самост╕йно понесуть покарання за двома статтями – др╕бне хул╕ганство та кур╕ння в громадських м╕сцях. Стосовно них суд уже прийняв р╕шення: одному з учн╕в призначений штраф, двом ╕ншим – попередження».
 Отже, як мовили у стародавн╕ часи: Duro Lex, sed Lex – Cуворий закон, але - закон.
 Той факт, що под╕╓ю ц╕кавиться журнал╕ст ╕з Газетно-журнального видавництва М╕н╕стерства культури ╕ туризму Укра╖ни, схоже, пот╕шив начальника райв╕дд╕лу осв╕ти Нах╕мовського району Севастополя ╤рину Батайк╕ну та головного фах╕вця шк╕льно╖ осв╕ти того ж райв╕дд╕лу - Олену Назарову. Бо школа, на ╖хню думку, лише в╕ддзеркалю╓ кризу культури в нашому сусп╕льств╕. Я ще не встигла зак╕нчити запитання «Як таке могло статися?» - як отримала в╕дпов╕дь та ще й пораду: пошукати на телебаченн╕ програми соц╕ального зм╕сту. А чого варт╕ ф╕льми з пропагандою насилля та швидкого збагачення? Про те, чим захаращений ╤нтернет – не варто вже й говорити. То де ж вчитися морал╕ нашим д╕тям? ╤нколи вмика╓ш телев╕зор ╕ червон╕╓ш за той телев╕з╕йний продукт, - каже ╤рина Батайк╕на.
 - Не вс╕ батьки мають змогу в╕дсл╕дковувати й обмежувати доступ дитини до таких програм. А це ╕ ╓ той виховний процес, який повн╕стю перекреслю╓ виховну роботу вчителя.
 Головний фах╕вець райв╕дд╕лу осв╕ти ╕ науки Олена Назарова дода╓:
 - В╕домий постулат «Краса вряту╓ св╕т» давно став арха╖змом. А даремно, бо виховувати д╕тей треба на позитив╕. Адже переглядаючи так╕ ф╕льми, де все вир╕шу╓ться гр╕шми, насиллям, брутальн╕стю, учень дума╓: «А чому б мен╕ не спробувати так?»
 - Як розц╕нити цей ╕нцидент з точки зору стосунк╕в учень-вчитель? – запитую у ╤рини Батайк╕но╖.
 - Тут, на мою думку, - все в комплекс╕: ╕ невм╕ння правильно завершити навчальний р╕к, ╕ неповага до вчителя. Бо, погодьтеся, одн╕ й т╕ сам╕ учн╕ на р╕зних уроках поводяться по-р╕зному. У даному випадку, це - приниження вчителя. Диву╓ те, що школа № 19 – спец╕ал╕зована й в╕дбирають туди кращих д╕тей, з високими зд╕бностями до навчання. Хот╕лося б, звичайно, щоб так╕ д╕ти мали й вищий р╕вень культури. Це прекрасна школа, з╕ сво╖ми традиц╕ями, але, на жаль, ╕ ╖╖ не оминув такий прикрий випадок. Я погоджуюся з колегою, що краса вряту╓ св╕т, але варто при цьому пам’ятати й ╕ншу думку: злочинець ма╓ знати про нев╕дворотн╕сть покарання. Дума╓ться, цей постулат у вихованн╕ також не зайвий. У даному раз╕ п╕дл╕тки 15-16 рок╕в переступили певну межу. ╥хн╕ кроки були св╕домими, тому д╕╖ кер╕вництва школи ми повн╕стю п╕дтриму╓мо. Документи до правоохоронних орган╕в було передано лише п╕сля численних спроб вир╕шити питання виховними засобами.
 - Учн╕ знали, що за так╕ вчинки будуть притягнут╕ до в╕дпов╕дальност╕?
 - Кожна школа ма╓ св╕й Статут, де ч╕тко виписан╕ правила повед╕нки у школ╕. Статут складений на основ╕ типових правил, опрацьованих М╕н╕стерством осв╕ти ╕ науки Укра╖ни, адаптований п╕д конкретний навчальний заклад. До того ж, дев’ятикласники мають уроки з правознавства. Безсумн╕вно, учн╕ знали, на що йдуть. Таку повед╕нку спровокувала безкарн╕сть. Адже ця група школяр╕в ╕ ран╕ше поводилася не найкращим чином, але жодного разу не була жорстко покарана. У школах бувають р╕зн╕ ╕нциденти. Зв╕сно, п╕дл╕тки не можуть поводитися так, як доросл╕. Але такого цин╕зму, щоб зн╕мати на в╕део та ще й в ╤нтернет╕ розм╕щувати, ще не було. Головне у цьому випадку те, щоб усв╕домили як учн╕, так ╕ ╖хн╕ батьки, що кара за так╕ вчинки – нев╕дворотна.
 ╢ ще одна прикр╕сть ц╕╓╖ под╕╖ – мовчазна сп╕вучасть решти школяр╕в. Адже за ц╕╓ю ганебною «виставою» спостер╕гав увесь клас. ╤ н╕хто не намагався спинити с╕мох порушник╕в. Нав╕ть н╕хто не вийшов на знак протесту з класу. Ось що ╓ жахливим! Йшов зворотний виховний процес. А ск╕льки учн╕в ще подивилися в╕деоролик! Справжня наука вседозволеност╕!
 - Ц╕ п╕дл╕тки будуть в╕драхован╕ з╕ школи?
 - Н╕, такого права у нас нема╓. Дев’ятикласники вважаються випускниками, вони зак╕нчили 2 ступ╕нь навчання. Це спец╕ал╕зована школа з поглибленим вивченням ╕ноземних мов. Учн╕в ╕нколи в╕драховують, але т╕льки за неналежний р╕вень знань. Дехто з цих д╕тей, може, й не п╕де у 10 клас. Але лише т╕ з них, кому не до снаги програма спец╕ал╕зовано╖ школи. Може, й це стало причиною тако╖ повед╕нки, захот╕лося наостанок грюкнути дверима. До реч╕, у батьк╕в були «кругл╕ оч╕»: вони не могли пов╕рити, що ╖хн╕ д╕ти могли так вчинити. Взагал╕, чимало батьк╕в на зауваження вчител╕в в╕дпов╕дають однозначно: «Я цьому не в╕рю. Моя дитина не могла так вчинити». Часто так╕ розмови в╕дбуваються у присутност╕ учня: батьки стають на б╕к дитини ╕ вчитель безсилий щось довести. А пот╕м, коли уже все вихлюпу╓ться через край, батьки хапаються за голову. Але довести ╖м, що такий цин╕зм, жорсток╕сть проявляються не раптово, а зр╕ють роками, бува╓ нелегко.
 Тривалий час розмови дозволив п╕д’╖хати до райв╕дд╕лу осв╕ти ╕ науки директоров╕ школи № 19 Ольз╕ Настенко, ╕ я вже мала одразу трьох респондент╕в. Кожна з них пройшла довгий шлях в╕д учителя-початк╕вця до директора школи й пот╕м до фах╕вця та начальника райв╕дд╕лу осв╕ти ╕ науки.
 - Коли стався цей прикрий випадок? – звертаюся до директора школи Ольги Настенко. 
 - Це було у п’ятницю, 13 травня. З╕рвали урок, таке вже траплялося, учитель х╕м╕╖, на мо╓ прохання, подала допов╕дну записку. Через три дн╕ ми з╕брали педагог╕чний консил╕ум, куди викликали учня, орган╕затора ╕нциденту. Батьки його в╕дмовилися прийти, хоч це - довол╕ благополучна родина. Поговорили з п╕дл╕тком, присоромили, й в╕н розкаявся у ско╓ному. Н╕хто тод╕ не знав справжн╕х масштаб╕в цього ╕нциденту. А дал╕ – к╕нець року, екзамени, випускн╕ вечори тощо.
 31 травня нам зателефонували батьки учн╕в цього ж таки класу й запитали, чи бачили ми викладений на учн╕вських ╤нтернет-стор╕нках в╕деоролик про з╕рваний 13 травня урок х╕м╕╖? Й лише тод╕ наш завуч разом з педагогом-орган╕затором з виховно╖ роботи в╕днайшли в ╤нтернет╕ той в╕деоролик, скачали його та зберегли у комп’ютер╕.
 Зателефонувавши до правоохоронних орган╕в, ми отримали квал╕ф╕ковану оц╕нку под╕╖, а також пораду не залишати безкарно так╕ реч╕ й подати заяву. З╕бравшись ус╕м педагог╕чним колективом, ми ще раз переглянули те в╕део. Скажу вам, це був справжн╕й шок. Вс╕ учн╕, як╕ брали участь у ц╕й ганебн╕й под╕╖, – з благополучних родин, що дуже насторожу╓.
 Непри╓мно, що вчитель у таких ситуац╕ях - безсилий. Що б не трапилося, завжди винна школа. На мою думку, до таких випадк╕в призводить в╕дсутн╕сть сп╕впрац╕ батьк╕в з учителями. Виявля╓ться, що ╕ в родин╕ через брак часу виховн╕ процеси зведен╕ до м╕н╕муму, ╕ до вчител╕в повно╖ дов╕ри нема╓. ╤нколи батьки починають сваритися з класним кер╕вником у присутност╕ того ж таки учня. Чого варте зауваження вчителя п╕сля такого прикладу? Безкарн╕сть вихову╓ вседозволен╕сть. У нашому випадку б╕льш╕сть учн╕в, що «засв╕тилися» у зрив╕ уроку, запланували п╕сля 9 класу п╕ти з╕ школи й вони дозволили такий соб╕ демарш на останньому уроц╕ х╕м╕╖. Цин╕зм, з яким вони це зробили, важко пояснити ╕ сприйняти. Адже це вони усе зн╕мали на в╕део – не ми! Хоча ╖хн╕ батьки й дос╕ дор╕кають нам. Ми вже почули в╕д них усе, що завгодно: непрофес╕йн╕ педагоги, не любимо д╕тей тощо. Але чому я маю ╖х любити? Я сумл╕нно виконую свою роботу й повинна однаково ставитися до вс╕х учн╕в. А любити у мене ╓ кого. Я маю сво╖х д╕тей, свою родину. Вдаватися до таких сильних почутт╕в, як любов чи ненависть, вчитель, на мо╓ переконання, взагал╕ не ма╓ права.
 - Найб╕льш╕ бешкетники, як в╕домо, не на вс╕х уроках поводяться однаково. Що Ви можете сказати про вчителя х╕м╕╖?
 - ╤нтел╕гентна, порядна людина, хороший фах╕вець, толерантна у сп╕лкуванн╕ з колегами, позитивно ставиться до учн╕в. Може, б╕льш позитивно, н╕ж дехто на те заслугову╓.
 За всю мою журнал╕стську практику я не мала одразу трьох респондент╕в. Важке ╕нтерв’ю. Три пари очей, наповнених тривогою й болем. На мо╓ глибоке переконання, держава в неоплатному боргу перед вчителем. Це на його тенд╕тн╕, част╕ше за все, ж╕ноч╕ плеч╕ сьогодн╕ тисне криза морал╕ всього сусп╕льства. Ще к╕лька десятил╕ть тако╖ кризи - ╕ все обернеться б╕дою, виправляти яку будемо стол╕ттями.
 
Л╕д╕я СТЕПКО.
 м. Севастополь.

Версiя для друку
Обговорити в форумi
"Кримська Свiтлиця" > #5 за 12.08.2011 > Тема "Резонанс"


Постiйна адреса статтi: http://svitlytsia.crimea.ua/?section=article&artID=9202

 

Редакцiя :
95006, м. Сiмферополь, вул. Гагарiна, 5, 2-й поверх, кiмн. 13-14
тел: (0652)51-13-24; E-mail: kr_svit@meta.ua
Адмiнiстратор сайту : Микола Владзiмiрський
Веб-майстер : Олексiй Рибаков