Пошук по сайту
Пошук:

Теми
З перших уст (4450)
З потоку життя (7293)
Душі криниця (4124)
Українці мої... (1659)
Резонанс (2120)
Урок української (1006)
"Білі плями" історії (1847)
Крим - наш дім (1046)
"Будьмо!" (271)
Ми єсть народ? (241)
Бути чи не бути? (320)
Писав писака (23)
На допомогу вчителеві (126)
Мовно-комп'ютерний конкурс (108)
Порадниця (206)
Смішного! (97)
Додатки
"Джерельце" (830)
"КримСПОРТ" (132)

Архiв
Архiв газети в pdf
Редакцiя
Форуми
Книга вiдгукiв

Iншi статтi цiеї теми
ПОЕЗ╤Я ╤ ПРОЗА НАШОГО ЖИТТЯ
Третя зб╕рка поез╕╖ - «╥╖ написала в╕йна»…


НЕ ХОДИ НА ЛИСУ ГОРУ…
Наш╕ традиц╕╖


КАРИКАТУРИ БАТЬКА Й ЖИВОПИС СИНА
Карикатури батька викривають агресивну пол╕тику Москви, показують, що вона ╓ загрозою для всього...


РОЗПУСКА╢ТЬСЯ Л╤ЩИНА
Наш╕ традиц╕╖


ЛЮТЬ, НАД╤Я, ЛЮБОВ
На початку широкомасштабного вторгнення рос╕йських в╕йськ подруга художниц╕ попрохала ╖╖...




Розсилки
Тут Ви можете підписатися на розсилку анонсів статей нових випусків нашої газети. Для цього вкажіть свій e-mail.

E-mail адрес:














FaceBook





оНЦНДЮ Б сЙПЮ©МЁ
Головна сторiнка > Текст статти
"Кримська Свiтлиця" > #13 за 09.09.2011 > Тема "Душі криниця"
Версiя для друку
Обговорити в форумi

#13 за 09.09.2011
ЧИ МОЖУТЬ ВИДИМ╤ РЕЧ╤ ВКАЗАТИ ШЛЯХ ДО НЕВИДИМОГО БОГА?

Дорога до Храму

  Збираючись до храму, кожна людина намага╓ться в╕дкинути земн╕ проблеми та переживання ╕ приготуватися до виконання третьо╖ Божо╖ запов╕д╕: «Пам’ятай день святий святкувати». Переступаючи пор╕г церкви ╕ ос╕няючи себе хрестом, ми немов в╕дкида╓мо усе земне, готуючись до духовного очищення та збагачення. Йдучи одного разу до церкви на святкове богослуж╕ння, поставив соб╕ запитання: як можуть земн╕ видим╕ реч╕ вказати дорогу до невидимого Бога? Яку символ╕ку несуть т╕ чи ╕нш╕ церковн╕ посудини, п╕сн╕, рел╕г╕йний одяг тощо.
 У храм╕ священик саме обходив з кадилом святилище та ус╕х присутн╕х. А яка роль кадила у наш╕й л╕тург╕йн╕й традиц╕╖? Чому його використовують у Церкв╕?
 Отже, кадило – це посудина (╕з трьома ланцюжками та накривкою) для вуг╕лля, куди священик кладе ладан та обда╓ благовонним димом Престол, ╕коностас та ус╕х в╕руючих у храм╕. Цей процес в╕дбува╓ться перед найважлив╕шими частинами Божественно╖ Л╕тург╕╖ та ╕нших богослуж╕нь. Кадило, однак, ми можемо часто зустр╕ти ╕ по вс╕й церкв╕, у в╕дпов╕дних, спец╕ал╕зованих м╕сцях (зазвичай воно висить одразу перед ╕коною).
 У наш╕й Церкв╕ практикують розпалювати ладан на утрен╕, щоб до початку Божественно╖ Л╕тург╕╖ храм був наповнений цим сво╓р╕дним духом, що надиха╓ до молитви. Ця традиц╕я, однак, ма╓ два вим╕ри: богословський та практичний. Кадильний дим символ╕зу╓ п╕дняття наших молитов до Бога. Про це нам говорить псалом 140,2: «Нехай моя молитва стане перед тобою, мов кадило; зд╕ймання рук мо╖х – немов жертва веч╕рня». У книз╕ Товита 8,2-3 кадильний дим служить сво╓р╕дним символом, який здатен в╕дганяти демон╕в. Кадило символ╕зу╓ п╕днесення наших молитов до неба та окреслю╓ Божу славу. П╕д час богослуж╕ння священик п╕дносить кадило над Святими Тайнами ╕ промовля╓: «Вознесися на небеса, Боже – ╕ по вс╕ дн╕ слава Твоя!».
 Однак колись було ╕ буденно-практичне використання кадила. Через те, що у храм╕ приносилися у жертву тварини, запах у ньому був в╕дпов╕дний. Тому й виходив священик ╕з кадилом (у дек╕лька раз╕в б╕льшим, н╕ж його використовують у наш час),  облагороджуючи запах. П╕д час цього д╕йства священик зг╕дно з л╕тург╕йним обов’язком повинен проголошувати молитву, в як╕й просить про Дар Святого Духа, а саме – мудр╕сть, яка повинна з╕йти на людей, як кадильний дим. Коли священик обходить з кадилом  храм, в╕рн╕ прихиляють сво╖ голови до нього, тим самим символ╕зуючи всезагальний сп╕льний знак покори та похвали Богов╕. Схиляння голови ╓ одним ╕з вид╕в жертви Творцев╕, так ми молимось до Нього. Зг╕дно ╕з святоотц╕вським переказом, п╕д час богослуж╕ння саме через кадильний дим наш╕ молитви п╕дносяться вгору, де ангели ╖х збирають докупи та передають на Божий Престол. Важко ствердити напевне, чи мало кадило такий самий зм╕ст у старозав╕тн╕ часи, ймов╕рн╕ше, ╕з часом воно набувало все б╕льшого духовного наповнення. Ця динам╕ка демонстру╓, що людина прагне м╕стичного, духовного оновлення. Людство шука╓ зустр╕ч╕ з Богом у р╕зноман╕тний спос╕б, надаючи давн╕м традиц╕ям та обрядам нового, духовного забарвлення.
 Кадило ╓ лише одним ╕з багатьох предмет╕в, як╕ використовуються у Церкв╕ та мають сво╓ виняткове значення. Кожна р╕ч, кожен символ, кожна д╕я, зроблена на честь або ╕м’я Всевишнього, ма╓ св╕й зм╕ст та розум╕ння. «Церква – д╕м Отця Небесного», - каже апостол Йоан (Йо. 3,16), тому не може бути випадкових речей у Його дом╕. Шануймо та, найголовн╕ше, розум╕ймо, що почитання та сл╕дування обряду, традиц╕╖, закону н╕коли не зрадять. Бо хоча вони ╕ створювалися людиною, але через призму Божого задуму.
 
Роман НАЗАРЕНКО,
  студент 4 курсу ф╕лософсько-богословського факультету Укра╖нського католицького ун╕верситету
 
На фото: отець Володимир Микитюк, парох ╕з Сокальсько-Жовк╕всько╖ ╓парх╕╖, який служить у сел╕ Яструбич╕ на Льв╕вщин╕.
 

Версiя для друку
Обговорити в форумi
"Кримська Свiтлиця" > #13 за 09.09.2011 > Тема "Душі криниця"


Постiйна адреса статтi: http://svitlytsia.crimea.ua/?section=article&artID=9318

 

Редакцiя :
95006, м. Сiмферополь, вул. Гагарiна, 5, 2-й поверх, кiмн. 13-14
тел: (0652)51-13-24; E-mail: kr_svit@meta.ua
Адмiнiстратор сайту : Микола Владзiмiрський
Веб-майстер : Олексiй Рибаков