Пошук по сайту
Пошук:

Теми
З перших уст (4600)
З потоку життя (7298)
Душі криниця (4291)
Українці мої... (1719)
Резонанс (2369)
Урок української (1007)
"Білі плями" історії (1873)
Крим - наш дім (1481)
"Будьмо!" (273)
Ми єсть народ? (257)
Бути чи не бути? (479)
Писав писака (23)
На допомогу вчителеві (126)
Мовно-комп'ютерний конкурс (108)
Порадниця (284)
Смішного! (97)
Додатки
"Джерельце" (830)
"КримСПОРТ" (132)

Архiв
Архiв газети в pdf
Редакцiя
Форуми
Книга вiдгукiв

Iншi статтi цiеї теми
МОВОВБИВСТВО – СКЛАДОВА РАШИЗМУ. АЛЕ МИ ПЕРЕМАГА╢МО
Науковц╕ з╕брали фактаж за понад 300 рок╕в про намагання знищити укра╖нську мову…


К╤ЛЬК╤СТЬ СКАРГ НА ДОТРИМАННЯ ЗАКОНУ ПРО МОВУ ЗРОСТА╢
Значний стрибок у ставленн╕ до мови стався власне п╕сля повномасштабного вторгнення Рос╕╖…


НА ХЕРСОНЩИН╤ В╤ДКРИВСЯ ПЕРШИЙ ФЕСТИВАЛЬ «Р╤ДНА МОВА - ШЛЯХ ДО ПЕРЕМОГИ»
Укра╖нська мова об’╓дну╓ укра╖нц╕в у боротьб╕ та в нац╕ональн╕й ╕дентичност╕…


УКРА╥НЦ╤ ВИЗНАЧИЛИСЬ, ЧИ ТРЕБА РОС╤ЙСЬКА У ШКОЛАХ
42% укра╖нц╕в п╕дтримують збереження вивчення рос╕йсько╖ мови в певному обсяз╕.


МОВА П╤Д ЧАС В╤ЙНИ СТАЛА ЗБРО╢Ю
В Укра╖н╕ в╕дзначають День писемност╕ та мови.




Розсилки
Тут Ви можете підписатися на розсилку анонсів статей нових випусків нашої газети. Для цього вкажіть свій e-mail.

E-mail адрес:














FaceBook





оНЦНДЮ Б сЙПЮ©МЁ
Головна сторiнка > Текст статти
"Кримська Свiтлиця" > #49 за 07.12.2007 > Тема "Урок української"
Версiя для друку
Обговорити в форумi

#49 за 07.12.2007
ШКОЛА ОПТИМ╤СТ╤В


Можна склавши руки багато нар╕кати, що держава не допомага╓, що ╖й нема д╕ла до простих людей, а можна з оптим╕змом йти до мети ╕ досягати неабияких результат╕в, реагуючи на зм╕ни, що в╕дбуваються у житт╕. Саме останню л╕н╕ю повед╕нки на чол╕ з директором Богданом Яковцем, вчителем ╤ категор╕╖, призером конкурсу "Вчитель року-2003" у ном╕нац╕╖ укра╖нська мова та л╕тература, дружно обрали у Штормовськ╕й загальноосв╕тн╕й школ╕ ╤ - ╤╤╤ ступен╕в. ╤ не лише педагог╕чний колектив, а й батьки, учн╕, м╕сцева влада беруть активну участь у житт╕ осв╕тнього закладу. Для них слова про те, що д╕ти - це майбутн╓ народу ╕ кра╖ни, не простий звук, а кер╕вництво до д╕╖.
Тут можна бачити яскравий приклад вдало╖ сп╕впрац╕ м╕ж педагогами ╕ в╕дд╕лом осв╕ти Саксько╖ райдержадм╕н╕страц╕╖ на чол╕ з Володимиром Собол╓вим, ╕ Штормовською с╕льською радою на чол╕ з Андр╕╓м Романюком, ╕ батьк╕вським ком╕тетом на чол╕ з Ольгою Обозновою, ╕ батьк╕вською радою на чол╕ з Ольгою Кузн╓цовою, з меценатами, серед, яких, зокрема, п╕дпри╓мець Галина Федотова, ╕, звичайно ж, з д╕тьми. Останн╕ сьогодн╕, до реч╕, формують учн╕вський парламент. За словами директора, це дуже важливий етап у формуванн╕ учн╕вського самоврядування у школ╕. "Спочатку д╕ти сприймали так╕ нововведення дуже насторожено, - згаду╓ Богдан Олександрович, - а пот╕м зрозум╕ли, що без ╖хнього бажання ╕ д╕й н╕чого не буде зм╕нюватися".
Але не лише про це хочеться розказати... Справа у т╕м, що приводом побувати у храм╕ осв╕ти стало зас╕дання методичного об’╓днання вчител╕в укра╖нсько╖ мови та л╕тератури загальноосв╕тн╕х навчальних заклад╕в Сакського району. У його рамках в╕дбувся сем╕нар "Творче використання ╕нтерактивних технолог╕й в навчальному та виховному процесах". Ц╕й тем╕, до реч╕, було присвячене ╕ все методоб’╓днання. Також в╕дбулося два в╕дкритих уроки. Один у 9-му клас╕, а ╕нший в 11-му. У 9-му працювали над усним переказом тексту наукового стилю мовлення.
Через те що наскр╕зною темою ус╕╓╖ зустр╕ч╕ педагог╕в було використання ╕нтерактивних метод╕в навчання та виховання, то В╕ктор╕я Б╕лоусова, вчитель укра╖нсько╖ мови та л╕тератури, застосувала на сво╓му уроц╕ прийоми саме такого навчання: д╕ти працювали у групах, де у кожного були сво╖ обов’язки в╕дпов╕дно до ролей. У кожн╕й груп╕ були нав╕ть сп╕кер ╕ секретар.
Сем╕нар проводила ╤рина Кузьменко, вчитель ╤ категор╕╖, заступник директора з виховно╖ роботи. В╕н був орган╕зований як салон педагог╕чних ╕дей, у якому вчителями обговорювалися найр╕зноман╕тн╕ш╕ питання, котр╕ стосуються нов╕тн╕х метод╕в осв╕ти. Зокрема, ╤рина Йосип╕вна наголосила, що вчитель повинен сьогодн╕ бути вдалим орган╕затором навчального процесу, л╕дером дитячого колективу. Адже опитування, яке проводилося серед учн╕в школи, показало, що одн╕╓ю з причин втрати ╖хнього ╕нтересу до навчання ╓ одноман╕тн╕сть орган╕зац╕╖ урок╕в з р╕зних предмет╕в. Кр╕м того, пан╕ ╤рина сказала, що сучасний педагог - це в першу чергу творча особист╕сть, яка допомага╓ розвивати креативн╕сть учня: "Розум╕╓те, треба досягти того, аби дитина вийшла на д╕алог з вчителем. Педагог повинен пост╕йно перебувати у пошуку, самовдосконалюватися, ц╕каво орган╕зовувати уроки. А основна мета ус╕х вчител╕в сьогодн╕ - виховати творчу людину, яка зможе приймати р╕шення ╕ реал╕зовувати себе у житт╕, несучи в╕дпов╕дальн╕сть за сво╖ д╕╖". Сама ж ╤рина Йосип╕вна прийма╓ стратег╕ю - навчаючи навчаюсь.
П╕сля теоретично╖ частини сем╕нару ус╕ викладач╕ под╕лилися сво╖м досв╕дом застосування ╕нтерактивних метод╕в на уроках, згадали, що дехто з них спершу насторожено ставився до новац╕й, а пот╕м зрозум╕в, що, лише йдучи у ногу з часом, можна п╕дготувати дитину до подальшого навчання ╕ до життя у дорослому св╕т╕. Не останню роль, на ╖хню думку, у цьому в╕д╕гра╓ застосування нов╕тн╕х осв╕тн╕х технолог╕й. Тож за п╕дсумками сем╕нару склалася така картина: серед вар╕ант╕в дискус╕йного навчання вчител╕ укра╖нсько╖ мови ╕ л╕тератури Сакського району найчаст╕ше застосовують дискус╕ю, серед вар╕ант╕в кооперативного навчання - роботу в парах, в групах, р╕дше "аквар╕ум" та "карусель", серед вар╕ант╕в колективно-групового навчання - "м╕крофон", "мозковий штурм", р╕дше "ажурну пилку". Обговорюючи кожен з метод╕в, вчител╕ розглядали його використання, враховуючи в╕кову групу учн╕в. Адже одн╕ методи д╕╓в╕, наприклад, у п’ятих класах, а ╕нш╕ - в десятих.
Зак╕нчуючи сем╕нар, пан╕ ╤рина презентувала сво╖м колегам "╕нтерактивн╕ технолог╕╖ в таблицях" з побажанням у подальшому застосовувати ц╕кав╕ для них методи у робот╕ з д╕тьми.
Насичений день методоб’╓днання у Штормовськ╕й школ╕ зак╕нчився ╕нтегрованим уроком-рекв╕╓мом пам’ят╕ жертв Голодомору в Укра╖н╕ 1932 - 1933 рр. Проводив його директор школи Богдан Яковець разом з вчителем ╕стор╕╖ Олександрою Мухою. На уроц╕ обговорювався тв╕р Уласа Самчука "Мар╕я", ╕сторичн╕ факти та документи. На початку ╕ наприк╕нц╕ уроку пан Богдан запропонував одинадцятикласникам дати самим соб╕ в╕дпов╕дь на запитання: "чи був Голодомор геноцидом укра╖нського народу?". Опитування показало, що якщо спочатку дехто з д╕тей утримався в╕д в╕дпов╕д╕, то в к╕нц╕ - зб╕льшилася к╕льк╕сть тих, кому ця тема стала не байдужою. Власне, нав╕ть на цьому уроц╕, продовжуючи реал╕зовувати на практиц╕ тему сем╕нару, Богдан Олександрович застосував такий колективно-груповий вар╕ант навчання, як "м╕крофон". В╕н поляга╓ у тому, що кожен з учн╕в, хто хот╕в, брав до рук уявного м╕крофона ╕ в╕льно висловлював свою точку зору, а пот╕м передавав його ╕ншому.
Зас╕дання методичного об’╓днання зак╕нчилося, ╕ ми скористалися можлив╕стю пройтися коридорами школи, зав╕тати до комп’ютерного класу, який нещодавно з’явився у школ╕ завдяки старанням педагог╕чного колективу, батьк╕в ╕ д╕тей. Спец╕ально для цього в одному з каб╕нет╕в зробили ремонт для того, щоб прийняти комп’ютери, надан╕ школ╕ районним в╕дд╕лом осв╕ти.
Кр╕м того, ми зав╕тали в клас першачк╕в, який ╓ укра╖нським. За словами вчителя Св╕тлани Бухар╕но╖, трохи складно навчати д╕тлах╕в, бо доводиться багато чого опановувати наново, нав╕ть розминки-л╕чилки перекладати укра╖нською мовою: "Хоча зна╓те, допомога ╕ активн╕сть батьк╕в, самих д╕точок лише спонука╓ ╕ти вперед. Щоб д╕вчаткам, а ╖х у мене дев’ятеро, було ц╕каво, я зробила в╕ночки, фартушки. Хочу, щоб вони полюбили мову нашу укра╖нську. Хочеться, щоб д╕ти могли вступати до вищих навчальних заклад╕в, ╕ не лише в Криму".
Також нам випала нагода посп╕лкуватися з головою Штормовсько╖ с╕льсько╖ ради Андр╕╓м Романюком стосовно активно╖ сп╕впрац╕ м╕ж владою ╕ школою: "Розум╕╓те, у мене виборна посада, мен╕ дов╕рились люди, з якими я р╕с, - сказав пан Андр╕й. - ╤ якщо ╓ проблеми, то я не можу не допомагати. Мене ус╕ знають, а в школ╕ вчаться наш╕ д╕ти, я теж у ц╕й школ╕ вчився, зак╕нчив ╖╖ 1992 року. Та й звик до того, що як не я, то хто? Можливо, у великих м╕стах, де мера бачать лише по телебаченню, легше в╕дсторонюватися в╕д проблем, але я не допомагати просто не можу. Хоча роботи дуже багато, ╕ не завжди на все вистача╓ часу, але ми стара╓мося. Минуло╖ осен╕ нав╕ть провели зустр╕ч ╕з старшокласниками. Я пояснював ╖м, що таке робота
с╕льсько╖ ради, що це щоденний клоп╕ткий труд. Адже вимоги до нас висок╕, а техн╕чне забезпечення, на жаль, не на належному р╕вн╕. Добре, що ми живемо на берез╕ моря, то можемо щось заробити за сезон, а пот╕м метику╓мо, як ту коп╕йчину правильно витратити. При╓мно, що на ц╕й зустр╕ч╕ д╕ти ставили доросл╕ запитання. Вони все бачать ╕ розум╕ють". Кр╕м того, Андр╕й Романюк под╕лився з нами планами щодо сп╕впрац╕ школи ╕ с╕льсько╖ ради на найближче майбутн╓. Так, з м╕сцевого бюджету вже вид╕лили 15 тисяч гривень, як╕ п╕дуть на ремонт актового залу ╕ закуп╕влю музично╖ апаратури.
Коли чу╓ш таке, то зда╓ться, що не все так погано у нашому дом╕. Головне, аби було натхнення ╕ бажання сп╕впрацювати. При╓мно усв╕домлювати, що сьогодн╕ твориться новий тип кер╕вника, який здатен швидко ╕ як╕сно д╕яти у сп╕впрац╕ з ╕ншими.
За словами Богдана Олександровича, коли близько двох рок╕в тому в╕н потрапив у колектив Штормовсько╖ школи, то зрозум╕в одну р╕ч - якщо кер╕вник сп╕впрацю╓ з п╕длеглими, а не т╕льки керу╓ ними, то тод╕ школа може досягнути високих результат╕в, стати найкращою чи, принаймн╕, одн╕╓ю з найкращих.
Власне, у цьому ╕ поляга╓ секрет усп╕шност╕ Штормовсько╖ школи, коли в осв╕тн╕й процес залучаються вс╕ можлив╕ ланки - адм╕н╕страц╕я, педагог╕чний колектив, д╕ти, батьки, влада, меценати. ╤ хоча пан Богдан каже, що батьки, на жаль, не вс╕ виявляють активн╕сть, все ж ╓ уже люди, на яких можна покластися. На його думку, якби не бажання батьк╕в, не п╕дтримка с╕льсько╖ ради, в╕дд╕лу осв╕ти, не допомога хороших людей, то навряд чи був би у школ╕ сьогодн╕ укра╖нський клас першачк╕в, комп’ютерний клас, навряд чи велася б п╕дготовка до ремонту спортзалу. Кр╕м того, на сес╕╖ с╕льсько╖ ради було вид╕лено 4 тисяч╕ гривень з бюджету для оновлення наочних матер╕ал╕в у класах.
Коли вперше бачиш таку оптим╕стичну картину, то зда╓ться, що це частина яко╖сь казки, наст╕льки ми звикли, що у нас все погано ╕ н╕чого не виходить, особливо у навчальних закладах. А насправд╕ - це щоденна робота ус╕х разом, ╕ в першу чергу директора школи, який розум╕╓, що сьогодн╕ його посада вимага╓ не лише педагог╕чного хисту й таланту, а й вм╕ння бути менеджером, адм╕н╕стратором. "Ми знаходимо кошти сп╕впрацюючи, - розказу╓ Богдан Олександрович. - Поодинц╕ важко довести справу до к╕нця. Сьогодн╕ ми практику╓мо нав╕ть створення плану д╕й на майбутн╓, щось на зразок б╕знес-плану, дорожньо╖ карти, як нин╕ модно казати. Ми повинн╕ знати, що буде дал╕. Наприклад, п╕вроку боротьби, прийняття р╕шень - ╕ зараз у нас ╓ комп’ютерний клас. (П╕сля нашо╖ зустр╕ч╕ в школ╕ встигли вже п╕дключитися до ╕нтернету. - авт.) Все можна зробити сво╖ми силами, якщо ╓ наснага ╕ бажання хоч щось зм╕нити у житт╕. Наприклад, нав╕ть акц╕я щодо вшанування пам’ят╕ загиблих п╕д час Голодомору 1932 - 1933 рок╕в, на мою думку, вдалася, бо була спланована ╕ добре попрацював в╕дд╕л осв╕ти. Директорам шк╕л роздали буклети, св╕чки. Думаю, важливим ╓ й те, що ми впроваджу╓мо у школ╕ учн╕вське самоврядування. Треба, щоб д╕ти усв╕домили свою значим╕сть, щоб у подальшому вони могли будувати таке сусп╕льство, де кожен громадянин ╓ творчою в╕дпов╕дальною особист╕стю. Ми нав╕ть домовились, щоб нам у грудн╕ товариство "В╕дродження Криму" провело сем╕нар з╕ самоврядування. Думаю, що нове покол╕ння буде кращим, що б там не казали. Цих юнак╕в та д╕вчат просто треба зрозум╕ти ╕ скерувати у правильному напрямку"...
Отака вона - позитивна, оптим╕стична ╕ активна Штормовська ЗОШ ╤ - ╤╤╤ ступен╕в, яку уже майже два роки очолю╓ Богдан Яковець, вчитель укра╖нсько╖ мови та л╕тератури, у якого за в╕с╕м рок╕в педагог╕чно╖ д╕яльност╕ уже ╓ четверо посл╕довник╕в. ╤ найголовн╕ше те, що в╕н впевнений - це лише початок.
Хочеться побажати, щоб це д╕йсно був лише початок довгого ╕ пл╕дного шляху!
Катерина КРИВОРУЧЕНКО.

ПОВНА ХАТА ПЕРЕДПЛАТИ!
Нагаду╓мо читачам, що "Кримська св╕тлиця" - всеукра╖нська газета, ╖╖ можна передплатити у будь-якому поштовому в╕дд╕ленн╕ Укра╖ни. Причому, ви зможете отримувати газету (╕ кольоров╕ додатки до не╖!) вже з першо╖ п’ятниц╕ наступного м╕сяця, якщо оформите передплату до 20 числа поточного м╕сяця.
Передплатна ц╕на на "Кримську св╕тлицю" на один м╕сяць в Криму (╕ндекс 30553) склада╓ 3 грн. 30 коп., на решт╕ територ╕╖ Укра╖ни (╕ндекс 90269) - 3 грн. 71 коп. Кр╕м того, за оформлення передплати на 1 м╕с. пошта додатково бере 0,55 грн., на 2 - 3 м╕с. - 1,30 грн., 4 - 6 м╕с. - 1,60 грн., 7 - 12 м╕с. - 2,40 грн. Отже, загальна варт╕сть передплати "КС" на р╕к, з урахуванням ус╕х поштових нарахувань, склада╓ у Криму - 42 грн., на решт╕ територ╕╖ Укра╖ни - 46,92 грн.

Версiя для друку
Обговорити в форумi
"Кримська Свiтлиця" > #49 за 07.12.2007 > Тема "Урок української"


Постiйна адреса статтi: http://svitlytsia.crimea.ua/?section=article&artID=5379

 

Редакцiя :
95006, м. Сiмферополь, вул. Гагарiна, 5, 2-й поверх, кiмн. 13-14
тел: (0652)51-13-24; E-mail: kr_svit@meta.ua
Адмiнiстратор сайту : Микола Владзiмiрський
Веб-майстер : Олексiй Рибаков